Mégane III

3Gee

Aktiivinen jäsen
Vs: Mégane III

mVm sanoi:
emanuel gretan sanoi:
Saa nähdä tuleeko sitten joskus vaihtotilanteessa tylsää, ainakin paikallinen chevyopelhondaseatjne megadiileri varoitti ostamasta rellua.
Ei varmaan käy tylsäksi kun yrittää vääntää vaihtotarjousta asialliseksi. ;D
No omissa vaihdoissa on ihan asialliseksi saatu loppusummat pikku jumpan jälkeen. Vai olisko sitä sittenkin jääty tappiolle kun myyjät vielä moikkaa.. :-\

Tai sitten ajelee tyylikkäästi sen 10 vuotta jolloin sillä vaihtoarvolla ei ole enää niin väliäkään. ;) Taidan itse kallistua tähän vaihtoehtoon ja huolelliseen auton ylläpitoon. Tosin autokuume saattaa joskus iskeä hyvinkin yllättäen.

tuomas-82

Jäsen

Nyt alkaa pikkuhiljaa menemään hermot tän Rellun paskan kanssa ihan lopullisesti, elo tän kanssa tuntuu olevan ihan jatkuvaa remonttia. Äsken tossa maantiellä Meganesta räjähti rengas (mistä en toki rellua syytä), mutta kun aloin kaivamaan vararengasta kontista oli jälleen ihmetys suuri, kontin pohjalla on useita litroja vettä! Ei tää voi olla enää totta, ettei ranskalaiset saa edes tehtyä noista romuistaan tiiviitä. 2vk sitten kun imuroin maton alta ei siellä ollut mitään, eli vedet on ilmestynyt todennäköisesti eilen kun ajoin 300km vesisateessa.

Täälläkin joku kirjoitteli samasta asiasta aiemmin. Saiko kukaan selville mistä vesi on peräisin? Se ainakin näytti ihan kirkkaalta ja puhtaalta, joten tuskin on tien kautta roiskunutta vaan ehkä enemminkin joku peräkontin tiiviste yms vuotaa. Sinänsä kyllä jännä, että peräkontissa kaikki verhoilut on kuivia, et en tiedä.

Taas on huoltoaika varattuna, tää on nyt sitten se 11. kerta kun vien sen pajalle 4kk/23tkm aikana, ja viimeistään on nyt kyllä ihan 100%:sen varma, ettei tähän taloon tule ikinä ainuttakaan ranskalaista autoa, ei koskaan. Suoraan sanottuna ottaa aika hemmetisti kupoliin että menin vaihtamaan hyvin palvelleen Auriksen tähän, jolla kuitenkin ajoin reilut 100tkm eikä kerrassaan mitään ongelmia eikä ainuttakaan takuukäyntiä. Sillä ois voinut hyvin jatkaa vielä toiset sata tonnia ja ihan taatusti ois mennyt vähemmillä huolilla kuin uuden rellun kanssa. No ei auta, ihan oma moka tää oli ja syyllinen löytyy peiliä katsomalla :)

3Gee

Aktiivinen jäsen

tuomas-82 sanoi:
Nyt alkaa pikkuhiljaa menemään hermot tän Rellun paskan kanssa ihan lopullisesti, elo tän kanssa tuntuu olevan ihan jatkuvaa remonttia. Äsken tossa maantiellä Meganesta räjähti rengas (mistä en toki rellua syytä), mutta kun aloin kaivamaan vararengasta kontista oli jälleen ihmetys suuri, kontin pohjalla on useita litroja vettä! Ei tää voi olla enää totta, ettei ranskalaiset saa edes tehtyä noista romuistaan tiiviitä. 2vk sitten kun imuroin maton alta ei siellä ollut mitään, eli vedet on ilmestynyt todennäköisesti eilen kun ajoin 300km vesisateessa.

Täälläkin joku kirjoitteli samasta asiasta aiemmin. Saiko kukaan selville mistä vesi on peräisin? Se ainakin näytti ihan kirkkaalta ja puhtaalta, joten tuskin on tien kautta roiskunutta vaan ehkä enemminkin joku peräkontin tiiviste yms vuotaa. Sinänsä kyllä jännä, että peräkontissa kaikki verhoilut on kuivia, et en tiedä.

Mulla on sama vika omassa autossa, jolle en ole vielä tehnyt mitään. Turinat löytyy tuosta alta. Tämä on kyllä ainoa vika, mitä omassa Megsussa on tullut vastaan. Kerropa sitten, miten tuo korjattiin. Tiedän sitten rutista merkkihuollossa.

Ilmeisesti sulle on tosiaan sattunut maanantaipainos. Voithan ehdottaa vaihtoa toimivaan vastaavaan jos vielä jaksat pysyä samassa merkissä. ;)

tuomas-82 sanoi:
3Gee sanoi:
Vaihtelin tuossa pyhinä kitkat kesärenkaisiin ja vilkaisin samalla mitä vararenkaalle kuuluu. Katselin siinä sitten, että vararenkaan pinta oli hieman kostea ja ajattelin, että sinne on kondensoitunut talvella kosteutta. Otin sitten renkaan aurinkoon kuivahtamaan. Renkaan alta löytyikin sitten isompi ylläri eli vararenkaan "kaukalossa" oli arviolta n. 3 litraa vettä tai jotain muuta nestettä. :o Ilmeisesti siis alustasta tulee jostain vettä läpi tuohon muovikaukaloon vai onko muita veikkauksia? Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Täytyy nyt seurata kertyykö sinne kosteutta kuivaamisen jälkeen lisää. Tavaratilan matot olivat kuivat, joten veden täytyy tulla jostain alakautta. :-\ Mulla on kontissa muovinen tavaratilan suoja, jonka alta ei kyllä kosteus pääse juurikaan haihtumaan. En silti usko, että kondensoitumalla voi tulla litrakaupalla vettä.

On tietysti mahdollista, että vesi tulee alakauttakin, mutta silti veikkaisin sen valuvan jostain takaluukun tai takavalojen tiivistyksien välistä. Kondensoitunutta vettä ei voi olla noin paljon, eli kyllä se jostain vuotaa. Muistelisin, että Megane II:sen kanssa on ollut joillakin samaa ongelmaa, löytypä nopeasti googlella joku suomi24:sen keskustelunpätkäkin asiasta: http://keskustelu.suomi24.fi/node/4284720

Kannattaa ehkä kysästä huollosta josko tietäisivät (mitä epäilen kyllä) ihan suoraan mahdollisen ongelmakohdan, josta vesi vuotaa.

tuomas-82

Jäsen

3Gee sanoi:
tuomas-82 sanoi:

Mulla on sama vika omassa autossa, jolle en ole vielä tehnyt mitään. Turinat löytyy tuosta alta. Tämä on kyllä ainoa vika, mitä omassa Megsussa on tullut vastaan. Kerropa sitten, miten tuo korjattiin. Tiedän sitten rutista merkkihuollossa.

Ilmeisesti sulle on tosiaan sattunut maanantaipainos. Voithan ehdottaa vaihtoa toimivaan vastaavaan jos vielä jaksat pysyä samassa merkissä. ;)

Katos perhana kun ei sattunut tuo silmään vaikka kelasin keskustelua 10 sivua taaksepäin...

Katsokaas muutkin Meganen omistajat varapyöräkoteloon, että lainehtiiko siellä litroittain vettä. Itse olen monesti imuroinut tavaratilan maton alta, mutta tänään sieltä löytyi ekan kerran vettä, ehkä juuri sen takia että eilen sitä satoi kaatamalla ja ajoin pitkän matkaa rankkasateessa. Aiemminkin vettä on saattanut olla, mutta on saattanut kuivua/haihtua pois itsestään, eli konttiin kannattaa vilkaista hetimmiten vesisateessa ajamisen jälkeen.

30.6 on remonttiaika varattuna ja ilman muuta kerron sitten täällä mitä siellä selviää vai selviääkö mitään... Tämä on vain todennäköisesti sarjassamme yhtä vaikeasti selvitettävä vika kuin tuo mun Megsua vaivannut vaihdekepin räminäkin, minkä johdosta olen hyvin skeptinen sen suhteen että tulisi kerralla kuntoon. Täytyypä kokeilla kastella autoa puutarhaletkulla kotona, niin voisi mahdollisesti nähdä vuotaako vesi yläkautta luukun saumoista yms. Jos ei, vesi voi tulla vain renkaista roiskumalla alakautta, ja ehkä huollon on helpompi selvittää vikaa jos tietää suunnilleen missä ongelma on.

Nojoo kyllähän tässä ongelmia on riittänyt ja vielä sellasia pirullisia, hankalasti selvitettäviä ja korjattavia vikoja. En voi huoltoakaan moittia, tällasten vikojen paikallistaminen ei ole kovin helppoa. Autoliike tuskin suostuu kovin helposti vaihtamaan autoa uuteen, etenkään kun yksikään vika ei ole ollut ajoa estävä, ja toisaaltaan en kyllä enää Rellua ottaiskaan. Täytyy nyt katsella tää vesihomma vielä loppuun ja jos sen jälkeen ilmenee heti taas jotain uutta, niin sitten otan rahallisesti takkiin oikeen kunnolla ja käyn vaihtamassa tän uuteen Avensikseen, niin loppuu ainakin tää takuukorjauskierre.

joker-1979

Aktiivinen jäsen

tuomas-82 sanoi:
Katos perhana kun ei sattunut tuo silmään vaikka kelasin keskustelua 10 sivua taaksepäin...

Katsokaas muutkin Meganen omistajat varapyöräkoteloon, että lainehtiiko siellä litroittain vettä. Itse olen monesti imuroinut tavaratilan maton alta, mutta tänään sieltä löytyi ekan kerran vettä, ehkä juuri sen takia että eilen sitä satoi kaatamalla ja ajoin pitkän matkaa rankkasateessa. Aiemminkin vettä on saattanut olla, mutta on saattanut kuivua/haihtua pois itsestään, eli konttiin kannattaa vilkaista hetimmiten vesisateessa ajamisen jälkeen.

30.6 on remonttiaika varattuna ja ilman muuta kerron sitten täällä mitä siellä selviää vai selviääkö mitään... Tämä on vain todennäköisesti sarjassamme yhtä vaikeasti selvitettävä vika kuin tuo mun Megsua vaivannut vaihdekepin räminäkin, minkä johdosta olen hyvin skeptinen sen suhteen että tulisi kerralla kuntoon. Täytyypä kokeilla kastella autoa puutarhaletkulla kotona, niin voisi mahdollisesti nähdä vuotaako vesi yläkautta luukun saumoista yms. Jos ei, vesi voi tulla vain renkaista roiskumalla alakautta, ja ehkä huollon on helpompi selvittää vikaa jos tietää suunnilleen missä ongelma on.

Nojoo kyllähän tässä ongelmia on riittänyt ja vielä sellasia pirullisia, hankalasti selvitettäviä ja korjattavia vikoja. En voi huoltoakaan moittia, tällasten vikojen paikallistaminen ei ole kovin helppoa. Autoliike tuskin suostuu kovin helposti vaihtamaan autoa uuteen, etenkään kun yksikään vika ei ole ollut ajoa estävä, ja toisaaltaan en kyllä enää Rellua ottaiskaan. Täytyy nyt katsella tää vesihomma vielä loppuun ja jos sen jälkeen ilmenee heti taas jotain uutta, niin sitten otan rahallisesti takkiin oikeen kunnolla ja käyn vaihtamassa tän uuteen Avensikseen, niin loppuu ainakin tää takuukorjauskierre.

Ehkä nyt vähän radikaalia vaihtaa koko auto jos nyt vähän vettä tulee sisään.. ;) Eikä auto ole edes jättänyt sua tielle, vai onko?

En nyt tarkemmin tunne kyseistä mallia, mutta oisko vaan joku tiiviste esim. takaluukussa jotenkin huonosti? Samanalainen vika mulla oli aikoinaan R18 mallissa :P

Luukkonen

Aktiivinen jäsen

Joker-1979 sanoi:
tuomas-82 sanoi:

Ehkä nyt vähän radikaalia vaihtaa koko auto jos nyt vähän vettä tulee sisään.. ;) Eikä auto ole edes jättänyt sua tielle, vai onko?

En nyt tarkemmin tunne kyseistä mallia, mutta oisko vaan joku tiiviste esim. takaluukussa jotenkin huonosti? Samanalainen vika mulla oli aikoinaan R18 mallissa :P

Samaa mieltä ja kaikki "viat" menny kumminki takuun piikkiin...

Toki saathan sä hiljasen auton joka ei rämise eikä nitse tai natise, mutta siihen ei pääse rellun hinnoilla tai uuden anjoviksen!

Pistät sellasen +50t€ ja marssit vehoon ja Mersu alle niin johan alkaa olemaan laatu kohdillaan, älä sitten itke kun huollot maksaa 2-3x enemmän ku rellussa ;)

tluaner

Jäsen

Luukkonen sanoi:
Joker-1979 sanoi:
tuomas-82 sanoi:

Toki saathan sä hiljasen auton joka ei rämise eikä nitse tai natise, mutta siihen ei pääse rellun hinnoilla tai uuden anjoviksen!

Pistät sellasen +50t€ ja marssit vehoon ja Mersu alle niin johan alkaa olemaan laatu kohdillaan, älä sitten itke kun huollot maksaa 2-3x enemmän ku rellussa ;)

Tänään kurkkasin varapyöräkoteloon ja aivan kuiva oli. Nyt tullut 15000 km täyteen vajaassa neljässä kuukaudessa ja ongelmia ei ole ollut. Koputtaa puuta kuitenkin ;) On niitä vikoja muissakin tämän hintaluokan autoissa. Sukulaiseni Skoda Yetistä hajosi turbo siinä 25000 km:n paikkeilla ja edellisestä Octaviasta menivät polttoainesuihkutuksen suuttimet sököksi auton alkutaipaleella. Takuun piikkiin toki, ja sen jälkeen oli mennyt ongelmitta. Eipä noista muiden autojen ongelmista niin paljon huudeta kuin Rellun. Mutta toisaalta...jos joutuisin viemään autoni pajalle niin monta kertaa kuin tuomas-82 niin lyhyen ajan sisällä, olisi kyllä vaihto aika lähellä.

bugenhagen

Jäsen

Menee taas ohi aiheen, mutta ihmettelen noita mersun huoltohintoja jos maksaa 2-3 kertaa enemmän mitä esim. laguna2:seen ???
Olen kumpaakin huollattanut käyttöautossa( mersu e320cdi -08(om648) ja laguna2 2.0 -05) , eikä noissa huoltohinnoissa nyt niin ole eroa. Ainut on tuohon merssun 7pykäläiseen automaattilootaan öljynvaihto joka on 400e 60tkm.välein. Toisaalta onhan tuossa lagunassakin tuo jakohihnan vaihto 90tkm tai 4v. välein, josta maksoin pariviikkoa sitten 850e.

joker-1979

Aktiivinen jäsen

Luukkonen sanoi:

En ois paremmin osannut sanoa.. :D

tuomas-82

Jäsen

Joker-1979 sanoi:
Luukkonen sanoi:

En ois paremmin osannut sanoa.. :D

Vaikka korjaukset menee takuun piikkiin on auton vieminen ja hakeminen huollosta, siitä johtuva töiden järjestely ja sijaisautosta riitely kuitenkin sen verran työlästä, ettei tätä ihan mielellään tee. Ja ikävintä vielä kun yksikään vika ei ole tullut yhdellä käynnillä kuntoon, ensin tutkitaan ja tilataan osia, seuraavalla kerralla asennetaan tilatut osat ja todetaan ettei vika korjaantunut, sitten tilataan lisää osia jne ja loputon kierre on valmiina.

Itse asiassa tuo 50t€:n Mersun ostaminen on kaikista mahdollisista virheistä pahin, ei ne kuulemma nykyään ole enää mitään viattomia pelejä vaan ongelmia on siinä missä monissa muissakin. Kaikissa autoissa on vikoja ja maanantaikappaleita, mutta on ihan puhdas fakta, että on merkkejä minkä kanssa on keskimäärin vähemmän murheita ja sitten merkkejä joita ostaessa voi jo ikäänkuin varautua tämmöseen jatkuvaan huollossa ramppaamiseen. Eivätkä mm. Saksalaiset vikatilastot ihan huuhaata ole, vuodesta toiseen vähävikaista kärkeä pitävät mm. japanilaismerkit ja toista ääripäätä eli jatkuvasti korjattavia romuja edustavat mm. italialaiset ja kaikki ranskalaiset viritykset. Ja näinhän asia on tosielämässäkin.

Ja "Joker-1979":lle tiedoksi, niin en ole harkitsemassa vaihtoa pelkän vesivuodon takia, vaan sen vuoksi että edessä on nyt 11. korjauskerta eri vikojen vuoksi eikä loppua näy, oon juossut korjaamolla helmikuun alusta alkaen parin viikon välein ja nyt mitta alkaa olla täysi, enkä missään nimessä aio jatkaa samaa tahtia seuraavaa 2,5 vuotta jonka alunperin ajattelin autoa vielä pitää. Tielle kärry ei ole jättänyt, enkä nyt ihan suorastaan sitä pelkääkkään, mutta näitä pikkuvikoja kyllä riittää. Juuri äsken makasin auton alla vesiletkun kanssa ja etsin vuotokohtaa mistä vesi menee sisälle ja kieltämättä taas tuli mieleen, että eihän tässä ole mitään järkeä, uusi auto alla ja samalla tavalla saa harrastaa vianetsintää kuin vanhojen katiskojen kanssa sillä erotuksella vain että uudessa on 24 tonzaa euroja kiinni. Ja itse se vuotokohta on löydettävä ihan pakosti, sen kun jättää huollon huoleksi, niin tokkopa löytyy vielä kymmenenkään käyntikerran jälkeen.

joker-1979

Aktiivinen jäsen

tuomas-82 sanoi:
Ja "Joker-1979":lle tiedoksi, niin en ole harkitsemassa vaihtoa pelkän vesivuodon takia, vaan sen vuoksi että edessä on nyt 11. korjauskerta eri vikojen vuoksi eikä loppua näy, oon juossut korjaamolla helmikuun alusta alkaen parin viikon välein ja nyt mitta alkaa olla täysi, enkä missään nimessä aio jatkaa samaa tahtia seuraavaa 2,5 vuotta jonka alunperin ajattelin autoa vielä pitää. Tielle kärry ei ole jättänyt, enkä nyt ihan suorastaan sitä pelkääkkään, mutta näitä pikkuvikoja kyllä riittää. Juuri äsken makasin auton alla vesiletkun kanssa ja etsin vuotokohtaa mistä vesi menee sisälle ja kieltämättä taas tuli mieleen, että eihän tässä ole mitään järkeä, uusi auto alla ja samalla tavalla saa harrastaa vianetsintää kuin vanhojen katiskojen kanssa sillä erotuksella vain että uudessa on 24 tonzaa euroja kiinni. Ja itse se vuotokohta on löydettävä ihan pakosti, sen kun jättää huollon huoleksi, niin tokkopa löytyy vielä kymmenenkään käyntikerran jälkeen.

Toki, kyllä mä ymmärrän tilanteesi, älä vaan käsitä väärin. Kyllä muakin ottaisi päähän jos noin monesti on saanut ravata huollossa. Toisaalta, "viat" ovat olleet pieniä, ehkä enemmän ns. "kosmeettisia" vikoja ::)

Toivottavasti löydät tuon vuotokohdan, mutten oikein jaksa uskoa että vesi tulisi alakauttaa. Koita lutrata sitä vettä yläkauttaa, ihan katonrajalta asti. Koska kuten itse sanoit, niin tuollaista vikaa ne ei huollossa saa kuntoon, ellei itse kokeile ja testaa että mitä tapahtuu.

tuomas-82

Jäsen

Jami sanoi:
tuomas-82 sanoi:
edessä on nyt 11. korjauskerta eri vikojen vuoksi eikä loppua näy
Pakko ihan uteliaisuudesta kysyä että mitä kaikkea vikaa tuossa autossa on sitten ollut?

Vikoja on ollut lukumäärällisesti tosi vähän ja jos ne kaikki olisi tullut ekalla korjauskerralla kuntoon ei mitään ongelmaa olisikaan, mutta tän pelin viat on harvinaisen hankalia korjattavia. Onhan tietysti selvää, että kaikki nuo ovat pikkuvikoja, mutta osa silti melko ärsyttäviä. Etenkin tuo vaihdekepin pärinä oli mielenkiintoinen, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta kaikki kyydissäolijat kysyivät heti liikkellelähdön jälkeen, että mikä hemmetin ääni toi on, mikä kyllä kertoo ettei kysymyksessä ollut mikään ihan pikkusirinä.

Korjattuja:

-Vaihdekepin räminä heti uudesta alkaen, korjaantui viime vai oliko toissaviikolla, vaati 8 käyntiä korjaamolla.
-Pakoputken suojapellit irtosivat itsestään toiselta reunalta ja raahasivat asfalttia.
-Apukuskin oven sisällä joku kiinnityskisko irtosi, ovi rämisi ajaessa ja suljettaessa.

Korjaamatta:

-Takakonttiin vuotaa vettä
-Kuskin puoleinen etuovi ja takaovi narisee kuin vanha heteka kun auton kori taipuu käännöksissä tms. Tätäkin ääntä on jo muutama kaveri kerennyt ihmettelemään, mutta enpä taida viitsiä edes valittaa tästä korjaamolla.
-Tänään aamulla alkoi kytkinpoljin kitistä ja narista, tämän korjaan illalla itse CRC purkin avulla.

Jos nyt historia toistaa itseään tämä korjaamatta lista kyllä kasvaa ihan viikoittain, ilmeisesti 40-50tkm per vuosi on liika Mekaanolle :)

Luukkonen

Aktiivinen jäsen

Siis ihan oikeasti?

Auton natina/räminä on syy sen vaihtamiseen? ;D

En syytä, mutta ihmettelen... Kukin tekee mitä haluaa ja jos raha ei ole ongelma niin mikäs siinä...

Minä kun luulin olevan perfektionisti... :)

tuomas-82

Jäsen

Luukkonen sanoi:
Siis ihan oikeasti?

En syytä, mutta ihmettelen... Kukin tekee mitä haluaa ja jos raha ei ole ongelma niin mikäs siinä...

Kerropa mitä itse tekisit tässä tilanteessa? Itse en keksi kuin 3 vaihtoehtoa, jotka ovat: a) Sietää kaikki räminät ja natinat ja kärsiä niistä seuraavat 80tkm. b) Jatkaa korjaamolla juoksua, kyllä ne viat korjaantuu kun jaksaa vaan kahden viikon välein viedä ja hakea autoa c) Vaihtaa auto merkkiin, missä todennäkösyys tämmösille typerille vioille on pieni.

Noista räminöistä ja natinoista moni ajattelee ihan taatusti, että olen vain turhan valittaja ja pienestä kitisijä, mutta ihan näin ei ole vaan siedän kyllä aika paljon. Aina sisusta jonkunverran ääntelee, mutta en ole tämmöseen vielä törmännyt, tämän on mun viides uusi auto eikä missään aikasemmassa ole ollut mitään vastaavaa. Ja vielä kun muut täällä kehuvat miten hiljainen auto on, niin ei oikein kyllä sovi kuvaus ainakaan meikäläisen pirssiin.

Täytyypä lähtee viikonloppuna kartottelemaan tilannetta ja kyselemään paljonko tulis takkiin jos vaihtais pois ihan samointein...

3Gee

Aktiivinen jäsen

tuomas-82 sanoi:
Luukkonen sanoi:
Siis ihan oikeasti?
Noista räminöistä ja natinoista moni ajattelee ihan taatusti, että olen vain turhan valittaja ja pienestä kitisijä, mutta ihan näin ei ole vaan siedän kyllä aika paljon. Aina sisusta jonkunverran ääntelee, mutta en ole tämmöseen vielä törmännyt, tämän on mun viides uusi auto eikä missään aikasemmassa ole ollut mitään vastaavaa. Ja vielä kun muut täällä kehuvat miten hiljainen auto on, niin ei oikein kyllä sovi kuvaus ainakaan meikäläisen pirssiin.

Ei tietenkään uudesta autosta pidä kuulua mitään nitinöitä. Ymmärrän oikein hyvin, että tuo syö miestä. Ja osa noista vioista on selkeästi jo muutakin kuin nitinöitä. Vaihdat sen päikseen toimivaan esittelyautoon. ;)

jalkkis

Jäsen

tuomas-82 sanoi:
-Kuskin puoleinen etuovi ja takaovi narisee kuin vanha heteka kun auton kori taipuu käännöksissä tms. Tätäkin ääntä on jo muutama kaveri kerennyt ihmettelemään, mutta enpä taida viitsiä edes valittaa tästä korjaamolla.

Oletko koittanut nariseeko silloin, kun avaat hieman ikkunoita? Eli tuleeko narina lasin ja karmin välisestä tiivisteestä vai karmin ja korin välistä?

Minun ex-Meganessa edellinen omistaja oli jotenkin onnistunut tuhoamaan ovien tiivisteiden karvapinnoitteen, joten pienessäkin korin kiertoliikkeessä paikat narisivat ihan älyttömästi. Korjasin homman tyyliin "Mäk kaiver" ja vetäsin jeesusteipit korin puoleiseen pintaan. Se niistä narinoista.

Onko sinulla mahdollisuutta viedä autoa toiseen huoltopisteeseen, jos siellä saataisiin asioita tehtyä suoraviivaisemmin?

Eikä se Anjovis välttämättä autuaaksi tee. Itse olen pitänyt sitä yhtenä vaihtoehtona seuraavaksi kärryksi. Kerran tunnin ajolenkin jälkeen palautin auton selkä kipeänä. En tiedä miksi mutta kun rattia ei saa tarpeeksi lähelle, niin rattiin joutuu kurottelemaan. Pitää ehkä testata toisenkin kerran.

Eli sirinät ja narivat vs. selkä kipeäksi joka kerta? Taidan vaan mennä edelleen fillarilla ;)

Theros

Aktiivinen jäsen

Korin nitinä tuli Megane 2:ssa ovien saranoista...melkein kannattaisi jo kysyä (ellet jo ole) maahantuojalta että eikö nyt vihdoin ja viimein voisi alkaa autoa vaihtamana toiseen kun jatkuvasti on jotakin vikaa tai kysyä edes kunnon hyvitystä...

RemuGS

KaikkiMerkkinen- niinkuin ruokainenkin!

Theros sanoi:
...melkein kannattaisi jo kysyä (ellet jo ole) maahantuojalta että eikö nyt vihdoin ja viimein voisi alkaa autoa vaihtamana toiseen kun jatkuvasti on jotakin vikaa tai kysyä edes kunnon hyvitystä...

Myyjien ja maahantuojien halukkuus hyvityksiin on todella nihkeä- kun kyseessä on "vain" nitinöitä ja natinoita niin asenne sama kuin joillakin kanssa-autoilijoilla tässäkin topicissa- "Isomies ja valittaa pikkujutuista". Mutta koska on todettu, että nitinättömiäkin Megsuja on niin kai meistä kaikki voi vaatia ja haluta sellaisen?

Omassa GS ssä on kuskin ikkuna muutaman kerran risteyksessä ääntänyt, mutta asettunut kun käyttäny välillä auki. Muut melut rauhottunu kynien ja parkkikiekon asentoa koteloissa vaihtamalla.

T_White

Aktiivinen jäsen

tuomas-82 sanoi:
Nyt alkaa pikkuhiljaa menemään hermot tän Rellun paskan kanssa ihan lopullisesti, elo tän kanssa tuntuu olevan ihan jatkuvaa remonttia. No ei auta, ihan oma moka tää oli ja syyllinen löytyy peiliä katsomalla :)

Silittele sitä Renua aina välillä, niin johan pelaa. Mr. Murphy ei iske niin lujaa silloin, nojoo, pikkuriikkinen lauantai vitsi tämä vain. Elä ota nokkiis, mut jotenkin vain pakkaa naurattaan joskus tän tyyliset jutut, vai onko tämä merkki siitä että ihmisen paras ilo on vahingon ilo? Ei. Tuskin olen ainut tässä mielessä, ja varmasti se omalle kohdellekin joskus tulee? no ei vielä, mutta about millin verran yhteensä Renuilla vasta päästellytkin, ehkä sitten joskus? ;) Good luck. Toivotaan parasta ja parempaa autoa sulle, eläkä sitten sen kanssa pelkää aina pahinta.

Ylös Bottom