Mégane III

Juha™

Wouldn't know about that, Sir...
Vs: Mégane III

sm72 sanoi:
No päihdyksissään todellakin :D :D Nyt vihdoin viimmein on uusi auto pihassa 8) Mutta ei tuiki päivävalot ei?? Missä ne ledit sijaitsee, en niitä nähnyt kun etsin?

T. Sami

Onneksi olkoon! :) Tuosta ilosta kun itsekin pääsisi jossain vaiheessa nauttimaan...

Aika kauan niitä ledejä ehkä saatkin etsiä, ovat nimittäin ihan 21W-hehkulampulla toteutetut tavallisissa Megane III:issa. :D Päivävaloheijastin sijaitsee vilkku- ja lähivaloumpion välissä.
Onko teillä M3-kuskeilla muuten autoissanne jo tehtaan jäljiltä polttimo valmiina siinä päivävaloheijastimessa?

mamipa

Jäsen

Strainer sanoi:
Itellä päästelty reilut 7000 mittarissa ja tuulilasi mystisesti halki ihan keskeltä. Ensin kymmenen senttiä suoraan ylöspäin ja sitten lähti halkeamaan molempia reunoja kohti kauniisti, muilla ollut onkelmia lasien kanssa? Ei näkyvää iskujälkeä missään, liikkeessä kävin näyttämään ja löysivät jotain röpelöö suoraan sulkien takaa.

Mulla hajosi heti uutena (oisko ollut parin viikon jälkeen) ja vähän samalla tavalla. n. 10 - 15 cm lasin keskeltä alareunasta alkaen ylöspäin ja sitten kääntyi pelkääjän puolelle. Liikkeessä (Rellu sellaisessa) huomasivat myös pienen jäljen?, mitä itse en huomannut. Onneksi on lasiturva kaskossa.

erkkimerkki

Jäsen

mamipa sanoi:
Strainer sanoi:
Itellä päästelty reilut 7000 mittarissa ja tuulilasi mystisesti halki ihan keskeltä. Ensin kymmenen senttiä suoraan ylöspäin ja sitten lähti halkeamaan molempia reunoja kohti kauniisti, muilla ollut onkelmia lasien kanssa? Ei näkyvää iskujälkeä missään, liikkeessä kävin näyttämään ja löysivät jotain röpelöö suoraan sulkien takaa.

Mulla hajosi heti uutena (oisko ollut parin viikon jälkeen) ja vähän samalla tavalla. n. 10 - 15 cm lasin keskeltä alareunasta alkaen ylöspäin ja sitten kääntyi pelkääjän puolelle. Liikkeessä (Rellu sellaisessa) huomasivat myös pienen jäljen?, mitä itse en huomannut. Onneksi on lasiturva kaskossa.

Tämä lasiongelma kuulostaa mahdollisesti suunnitteluvialta tai asennusvirheeltä ja kuuluu näin ollen valmistajan/myyjän tuotevastuun piiriin. Kannattaa kysäistä tätä myyntipaikasta ennen kuin lähtee omilla rahoilla korjauttamaan. Toisaalta heidän mielestään kyse on varmaan ominaisuudesta :)

3Gee

Aktiivinen jäsen

Juha™ sanoi:
Onko teillä M3-kuskeilla muuten autoissanne jo tehtaan jäljiltä polttimo valmiina siinä päivävaloheijastimessa?

Kyllä siellä polttimot on asemissa ainakin noissa parissa M3:ssa, joilla itse olen kurvaillut. Niiden toimimattomuudesta tietämättömänä yritin niitä aikanaan saada palamaan kaikilla mahdollisilla tavoilla siinä onnistumatta. ::)

On tämä päivävalohomma kyllä ihmeellisen vaikea asia kun ei tuo ihan rakettitiedettä kuitenkaan ole. Mutta on tuo sentään räyhäkän näköistä ajaa xenoneilla kesäkuumilla. :P

Mege3

Nuorempi jäsen

No niin. Auto saatu telakalta. Yllätykseni nykiminen oli saatu pois ainakin näillä keleillä. Olivat putsanneet jonkun kaasuläppäkotelon laittaneet uuden tulpat ja uuden softan. Lisäksi pyyhinongelmakin oli parantunut roimasti. Olivat laittaneet taas uuden sulan. Pyyhkimistulos ei ole vieläkään kuten kuuluisi mutta huomattavasti parempi, joten se saa olla.

Ettei kaikki olis pelkkää ylistystä niin kulutus nousi entisestään. Arviolta 0.5-1 l/100 km tuli nykimisen poistumiselle hintaa. Ajelin oikein super ekoajoa 550 km ja kulutus 7.5 l/100 km. Kaikenlisäksi nyt ei ilmastointi ollut edes päällä. Kaupungissa/taajamassa jos polkasee hiukankin niin kulutus pyörii + 10 l satkulla. Voipi olla niin että kukkaro ei kestä pitkään ajaa tälläsellä bensasyöpöllä. Ilmeisesti näitä 1.4 ei ole myyty kuin kourallinen sillä juuri kukaan ei ole heittänyt tänne omia kulutuslukemiaan.

Luukkonen

Aktiivinen jäsen

Mege3 sanoi:
No niin. Auto saatu telakalta. Yllätykseni nykiminen oli saatu pois ainakin näillä keleillä. Olivat putsanneet jonkun kaasuläppäkotelon laittaneet uuden tulpat ja uuden softan. Lisäksi pyyhinongelmakin oli parantunut roimasti. Olivat laittaneet taas uuden sulan. Pyyhkimistulos ei ole vieläkään kuten kuuluisi mutta huomattavasti parempi, joten se saa olla.

Ettei kaikki olis pelkkää ylistystä niin kulutus nousi entisestään. Arviolta 0.5-1 l/100 km tuli nykimisen poistumiselle hintaa. Ajelin oikein super ekoajoa 550 km ja kulutus 7.5 l/100 km. Kaikenlisäksi nyt ei ilmastointi ollut edes päällä. Kaupungissa/taajamassa jos polkasee hiukankin niin kulutus pyörii + 10 l satkulla. Voipi olla niin että kukkaro ei kestä pitkään ajaa tälläsellä bensasyöpöllä. Ilmeisesti näitä 1.4 ei ole myyty kuin kourallinen sillä juuri kukaan ei ole heittänyt tänne omia kulutuslukemiaan.

Kyllä jossain on vikaa jos kaupungissa menee 10l/100km, mulla 2.4l V6 bensa mersu 5v automaatilla ja 1800kg omapainolla meni kaupungissa 10l/100km ja moottoritiellä putos 8:iin ja maantiellä alle. Kaikki mahdolliset varusteet oli aina päällä! Talvella sai menemään hieman enemmän kun tuli webastoa käytettyä aika ahkeraan.

Nykyinen Megane II 1.6l menee kaupungissa max 8l/100km...

Toren

Nuorempi jäsen

Tere! Olisi vakavassa harkinnassa Megane coupe 1.4 TCe ja ajattelin kysäistä Megane III:n omistajilta (ja erityisesti 1.4T kuskeilta) hieman talviominaisuuksista. Oletteko olleet tyytyväisiä kopin lämpenemiseen kunnon pakkasilla? Luin teknarin talvitestiä 3/09 ja siinä Megane sai suht hyvät arvosanat.. testissä oli kuitenkin 110hv vapari, joten kuulisin mielelläni onko noissa suuria eroja. Onko tietoa moottorilämmittimen tyypistä, onko se säteilylämmitin vai letkulämmitin? Peilien lämmitys ei taida olla vakiona edes dynamiquessa, vaan kuuluu ease-pakettiin. Olenko ymmärtänyt oikein?

Sori kun pommitan kysymyksillä. Ajelen nyt VAGgineella, ja kaipaan hieman lämpimämpää kyytiä. Edellinen kulkupeli oli I-korin Megsu 1.4 16V, ja voi voi kun se oli lämmin auto tähän nykyiseen verrattuna :-\

jp68

Jäsen

No tänään se sitten tapahtui. Laguna vaihtui, mutta merkki säilyi kuitenkin samana.

Tuli pistettyä tilaukseen uusi Megane Sport Tourer 1.6 Expression, Extra-varustuksella. Lisäksi vielä päälle Panorama paketti.
Tuohon Extra kampanjaanhan kuuluu nyt Plus-paketti (Autom.ilmastointi, sadetunnistin)+Navigaattori+Radiosat Cd MP3 Bluetooth soitin+
Spirale kevytmetallivanteet ilman lisähintaa.

Nyt sitten vain odottelemaan. Toimitusaika on melko pitkä ja harkinnassa on että auton rekisteröisi vasta ensi vuoden alussa.

Kuinkas ne Megane III:set ovat nyt viime aikoina pelanneet, onko ollut mitään ongelmia?

Koeajolla auto tuntui tosi hyvältä ja jämäkältä. Rengasäänet olivat ehkä aavistuksen suuremmat kuin Laguna II:ssa.
Onko tuo sitten ihan auton ominaisuus, vai onko renkailla millainen merkitys. Koeajoautossa näytti olevan Continentalin kesäkumit alla.
Toki nuo myyjät puhuvat, että nykyautoissa rengasmelu olisi ennenminkin lisääntynyt.

Entä millaisia kokemuksia III:sen omistajilla on talvirenkailla rengasmelusta. Mouruaako nastoilla kuinka pahasti?
Itse tuli valittua nyt ensi kertaa alle kitkarenkaat, lähinnä ajatellen tuota sisämelua.

Täytyyhän sitä joidenkin uhrautua ostamaan uusiakin Relluja, että niitä olisi tulevaisuudessa edes jonkin verran myös käytettyjen
autojen markkinoillakin, merkkiuskollisimmille ostajille. Nähtäväksi sitten jää, mitä tuli tilattua.
Onhan noita nyt kuitenkin jo jonkin verran myyty tänne Suomenmaahankin ja Ruotsissa ilmeisesti kauppa mallin osalta käy paljonkin paremmin.

konjamiini

Jäsen

Hyvin on mulla ainakin Meksu III pelittänyt. Ostin kesäkuussa 2009 uuden 1,9 dCI Coupen, jonka sain persiin alle elokuussa 2009. Eli reilu vuosi ollut mulla ajossa ja kilometerjä on kertnyt jo 51000 km. Eli herra valitovarainministeri on tyytyväinen kun tuota polttoaineveroa on tullut maksettua....

Vikoja ei ole ollut lainkaan. Ajovalopolttimot vaihdoin ihan itse 35000 km kohdalla eli viime keväänä. Keskikulutus semmoset 4,6 litraa per 100 km.

Radio saisi olla kyllä parempi; mulla on se ihan normi radio. Olis varmaan kantsinut ottaa se ARKAMYS systeemi vai mikä se nyt on.

Kun vertaan entiseen Megane II malliin niin yhteistä ei enää ole muuta kuin auton logo ja merkin nimi. Mun mielestä uusi Megane III on ainakin yhden valovuoden verran parempi kuin Megane II mutta ei toki mikään täydellinen luomus.

oxalainen

Nuorempi jäsen

Rekisteröidyin tällekin laudalle kun on uusi Megane Extra alkanut kiinnostamaan kovasti. Yritin lukea tämän ketjun läpi, mut 33 sivua on kumminkin 33 sivua ja jotain VARMAAN jäi välistä huomaamatta...

Eli, meillä emännän auto alkaa olla vaihtoiässä ja Extra -kamppiksen Megane olisi yksi hyvinkin varteenotettava vaihtoehto, tähän mennessä kokeilluista Se Paras. Ollaan käyty parissakin paikassa testaamassa ja näistä mua jäi mietityttämään yksi jännä juttu. Meille kun haluttaisiin 1.5dci -malli automaattina, mutta esittelyautot ovat pääsääntöisesti 1.6 -kirkujia tai tätä uutta 1.4tce -mallia. Testattiin 1.4tce farkku, mikä oli aivan loistava, mutta senjälkeen kokeiltiin 1.6 peruspata hatchback joka oli TODELLA iso pettymys, melkeinpä jotain 90-luvun japsiluokkaa ajotuntumassa. Onko näissä korimalleissa jotain radikaalia eroa (esim. toinen kasattu jossain Turkissa) vai vaikuttaako moottorin ominaisuudet näin paljon? Tai kenties esittelymallissa oli jotain muuta feelua? Okei, myönnän että dieseliin tottuneena se 1.6 bensa saattoi tuntua muuten niin oudolta, että ajoinkin sitä sitten hirmu repimällä...

Ja toisekseen, tietääkö joku jonkun putiikin eteläisessä Suomessa/Kanta-Hämeessä missä pääsisi testaamaan myös dieseliä? Tai ylipäätään jotain muuta hatchbackkiä kuin 1.6 -bensaa? Kiitokset etukäteen!

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)

oxalainen sanoi:
Ja toisekseen, tietääkö joku jonkun putiikin eteläisessä Suomessa/Kanta-Hämeessä missä pääsisi testaamaan myös dieseliä? Tai ylipäätään jotain muuta hatchbackkiä kuin 1.6 -bensaa? Kiitokset etukäteen!

Eilen kävin ME Auto Vantaalla (oli Megusta tippunut pelkääjän puoleisen umpion muovinen suojakuppi => umpio rupesi kosteilla keleillä höyrystymään sisäpuolelta => uusi kuppi tilaukseen ja 2pv päästä 3.20e "huimalla" hinnalla Megu jälleen ehjättiin) ja esittelyauto-rivistössä vaikutti tuo farkku olleen aika hyvin edustettuna. Siis niin bensa- kuin disu-pataisina, eri varustetasoilla ja eri värisinä. Vaan hb:tä ei omaan silmään ihan niin helpolla osunut - tai sitten mulla on kovin valikoiva katse ;)

Renault ST

Nuorempi jäsen

Ookkei, Rellua en oo ikinä omistanu, mut huomenna saadaan alle (jo toukokuusta asti) tilattuna ollut Sport Tourer Dynamique 1,5 dci EDC, ja koeajoa en tällä automaatilla päässyt ees tekee ku EDC-mallin valmistus aloitettiin vasta kesäkuussa. Lisäherkkuina tilasin vielä panorama-paketin & 3D-audiojärjestelmän. Pistän tänne kommenttia kunhan saan autoni haltuun ja hieman ajettua sitä eli esim. valmistaja lupaa 3,9l maantiekulutusta, joten saas nähä kui hyvin pitää omassa ajossa paikkansa? ;)

Shoeshine

Nuorempi jäsen

Kottero sanoi:
Mege3 sanoi:
Muutamia tyhmiä kyselen kun myyjä ei ehtinyt opastaa auton saloihin kuin muutaman minuutin. Eli eikö ilmastoinnin lämpötilan säätöä pysty säätämään yhtäaikaa molemmille puolille? Aiemmissa autoissani on voinut valita joko erikseen tai sit molempia yhtäaikaa samasta namiskuukkelista. No jaksaa kait sitä kahta nappia painaa mut helpotus se ois pienikin.

Onnistuu siten, että säädät kuskin puolen ensin ja painat AUTO nappia jonkin aikaa pohjaan, niin vaihtaa myös pelkääjän lämpötilan samaan.

Ainakin minun autossani, Mégane Coupé, tuo ei auta yhtään, sillä seuraavalla kerralla lämpötilaa säädettäessä tuo yllä mainittu näppäily yhdistelmä on tehtävä uudestaan. Eli on painettava kahta näppäintä, ja lisäksi mahdollisesti valittu Soft-toiminto poistuu. Käsittääkseni kysyjä tarkoitti, voiko lämpötilaa säätää molemmille puolille vain kuskinpuoleisesta säätönapista kuten monessa autossa voi.

oxalainen

Nuorempi jäsen

HiTec sanoi:
Eilen kävin ME Auto Vantaalla (oli Megusta tippunut pelkääjän puoleisen umpion muovinen suojakuppi => umpio rupesi kosteilla keleillä höyrystymään sisäpuolelta => uusi kuppi tilaukseen ja 2pv päästä 3.20e "huimalla" hinnalla Megu jälleen ehjättiin) ja esittelyauto-rivistössä vaikutti tuo farkku olleen aika hyvin edustettuna. Siis niin bensa- kuin disu-pataisina, eri varustetasoilla ja eri värisinä. Vaan hb:tä ei omaan silmään ihan niin helpolla osunut - tai sitten mulla on kovin valikoiva katse ;)

Kiitti vinkistä, täytyy tsekata ollaanko emännän kanssa tuolla suunnalla jossain välissä liikenteessä!

Ja vastaan vielä osittain omaan kysymykseeni senverran, että Treen Käyttöautossa olisi Extra-Megane dieselinä ja automaattinakin jo testattavissa (Tourer). Joten voi olla että piipahdetaan vaimon kanssa sielläkin... ;)

Jaska

Jäsen

Eipä tuo kovin vaikea homma ollut noiden päiväajovalojen aktivoiminen, myös AUTO asento toimii, eli lähivalot syttyy automaattisesti, kun tietokone päättelee että on riittävän hämärää, lähivalot ovat syttyneet joskus päivälläkin isompien siltojen alta ajettaessa.
Takavalot, taikka mitkään muutkaan valot, mittariston valoja lukuunottamatta ei päiväajovalojen kanssa Meganessa pala.
Luonnollisesti ne automaattilähivalot täytyy poistaa toiminnasta.
Homma onnistui sillä Rellujen CLIP testeri/tietokoneella Tampereella Käyttöautossa, tosin homma hoidettiin "iltatöinä" tutun asentajan kanssa, en tiedä saako tiskiltä kovin asiantuntevaa palvelua tässä asiassa ;D
Kyseessä siis Megane Coupe mallia 2010.

M3pivajovalo.jpg

M3pivajovalot.jpg

ripa

Jäsen

oxalainen sanoi:
Rekisteröidyin tällekin laudalle kun on uusi Megane Extra alkanut kiinnostamaan kovasti. Yritin lukea tämän ketjun läpi, mut 33 sivua on kumminkin 33 sivua ja jotain VARMAAN jäi välistä huomaamatta...

Eli, meillä emännän auto alkaa olla vaihtoiässä ja Extra -kamppiksen Megane olisi yksi hyvinkin varteenotettava vaihtoehto, tähän mennessä kokeilluista Se Paras. Ollaan käyty parissakin paikassa testaamassa ja näistä mua jäi mietityttämään yksi jännä juttu. Meille kun haluttaisiin 1.5dci -malli automaattina, mutta esittelyautot ovat pääsääntöisesti 1.6 -kirkujia tai tätä uutta 1.4tce -mallia. Testattiin 1.4tce farkku, mikä oli aivan loistava, mutta senjälkeen kokeiltiin 1.6 peruspata hatchback joka oli TODELLA iso pettymys, melkeinpä jotain 90-luvun japsiluokkaa ajotuntumassa. Onko näissä korimalleissa jotain radikaalia eroa (esim. toinen kasattu jossain Turkissa) vai vaikuttaako moottorin ominaisuudet näin paljon? Tai kenties esittelymallissa oli jotain muuta feelua? Okei, myönnän että dieseliin tottuneena se 1.6 bensa saattoi tuntua muuten niin oudolta, että ajoinkin sitä sitten hirmu repimällä...

Moro, arvioitasi lukiessani tuli mieleeni, että itselleni kävi koeajolla ihan samoin. Ajoin diesel-farmarin ja petyin aika pahasti. Kunnes selvisi syykin. Koeajoauto oli expression-varustelulla, ja itse olen tykännyt dynamiquesta enemmän. Okei, kyse on pitkälti estetiikasta, mutta näemmä sillä on iso vaikutus. Dynamique on parempi. Olisiko tästä kysymys en tiedä...

Käsittääkseni Meganeja ei tehdä Turkissa, vaan Ranskassa ja Espanjassa.

konjamiini

Jäsen

Itse arvelisin, että moottorin ominaisuudet vaikuttavat tuohon ajofiilikseen. Itse testasin heti 2009 alussa Megane Hatchback 1,5 dCI, jossa oli 90 heppaa ja vain 5 vaihdetta. Olihan se tukeva ajettava, mutta dieseliksi sitä sai kanssa kepittää ja kierrokset kävi korkealla. En tiedä onko tätä ko. moottoriversioita enää edes Suomessa tarjolla, mutta ei sitä mun mielestä koskaan olisi edes pitänyt esitelläkään. Ymmärtääkseni nykyään on saatavilla tästä 1,5 dCI koneesta ainoastaan se 110 hv versio + joko 6-vaihteinen manuaali tai sitten se EDC-loota.

Itselläni on se 1,9 dCI, jossa 130 hv ja kyllä on miellyttävä kone kaikin puolin ja täten myös ajettavuus on hyvä.

Eikös se 1,6 bensakone ole se ihan perusmotti ilman mitään sen kummempaa "Rosbergin turpoa"? Ei ehkä ole mikään varsinainen talousihme - vaikka en ole itse ajanut ko. koneella niin varmaan tätäkään versiota ei pitäisi enää edes tarjota kuten ei tota yllä parjaamaani 1,5 dCI/ 90 hv/5-vaihteinen versiotakaan.

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)

konjamiini sanoi:
Eikös se 1,6 bensakone ole se ihan perusmotti ilman mitään sen kummempaa "Rosbergin turpoa"? Ei ehkä ole mikään varsinainen talousihme - vaikka en ole itse ajanut ko. koneella niin varmaan tätäkään versiota ei pitäisi enää edes tarjota

No onhan se hyvä että myös tuollainen vaihtoehto on tarjolla - vaikka sitä ei paljoa myytäisikään. Ja omasta kokemuksesta Megu II:ssa niin kyllä tuolla 1.6 bensallakin on varsin hyvin pärjätty. Toki uudet motit turboineen varmaan hakkaa tuon ihan mennen tullen, mutta... 8)

konjamiini

Jäsen

HiTec: itse jos olisin päättävässä asemassa Renaultin maahantuonnissa niin poistaisin kokonaan tuon 1,6 perusbensamoottorin valikoimasta ja tarjoaisin tilalle 1,4 Tce versiota perusmallin moottoriversiona mutta 1,6 perusmallin hinnalla. Saattaisi samlla myös Meganen myyntikin nousta Suomessa. Katetta jää varmasti maahantuojalle ihan yhtä paljon per myyty auto mutta koska/jos myynti määrät kohoaisi niin rahan tulolta ei voisi välttyä.

-x-t-r-

Nuorempi jäsen
Vs: Mégane III ajovalojen pesimet

Hei.
Onko kellään kokemusta, kuinka Meganen ajovalojen pesimet "kestävät" pakkasia. Minulla on ensimmäinen auto, jossa on nuo esiin hyppäävät toteemipesijät puskurissa. Jos nuo luukut ovat jäässä, onko edessä ainoastaan sulakkeen palo, vai onko vaara että nostokojeen moottori palaa. Miten voisi varautua talveen?
Kokeilin, ja nuo pesimet on aina toiminnassa, oli ajovalojen kytkin missä asennossa tahansa.

Ylös Bottom