Mégane III

ripa

Jäsen
Vs: Mégane III

Mege3 sanoi:
Juu! Maksettu on xenoneista mutta kysymys kuuluikin mistä saan selvyyden onko. Mulla ei tapahdu kyllä mitään valojen muljahduksia. Siitä syystä oikeastaan aloin ihmetellä asiaa. Aiemmissa xenon autoissa sellanen muljahdus oli. Onko umpioissa ulkonäöllisesti mitään eroa? Ainakaan paikallaan rattia käännettäessä ei valot käänny. Missä asennossa valokatkaisin pitäisi olla? Mulla on 0 asennossa yleensä. Onko xenon malleissa valojen korkeussäätö koelaudassa?

Moro, xenonit säätyy automaattisesti, eli manuaalisäätöä ei kojelaudassa ole. En oo kokeillu, säätyykö valot paikallaan rattia kääntämällä. En myöskään osaa sanoa, miltä tqavalliset umpiot näyttää.

ville_te

Jäsen

Alkuperäistä kysyjää neuvoisin ottamaan ohjekirjan esiin ja vaihtamaan ajovalojen halogeenilamppu. Siinä vaiheessa viimeistään pitäisi asia selvitä.

Onko tilauspaperiin kirjattu Xenon-valot? Jos on ja autossa ei niin ei muuta kuin kaupan purku ja uusi tilaukseen.

turncoat

Jäsen

HiTec sanoi:
Mutta eikös nuo xenot kuitenkin ole ne linssi-mulkosilmät ???

Joo siitä sen ainakin näkee, xenonit ovat projektorityyppiset ja H7-umpioissa on ihan tavalliset heijastinmalliset lamput, ne ovat ihan eri näköiset. Ja se on niin simppeli avata, että ottaa sen polttimon käteen ja katsoo niin sitten ainakin pitäisi selvitä.

Mege3

Nuorempi jäsen

Taitavat olla xenonit sit nää. Nimittäin säätönamiskaa ei ole koelaudassa. Lisäksi lamput näyttävät mulkosilmämallisilta. No valotehoa hankala todeta valosassa kesäkelissä.
Edittiä: On ne xenonit kun laitoin valonamiskan auto asentoon niin käynnistäessä valokuvia elää hetken. Huh huh kun helpotti tieto. Eli käyttäjän moka tää.

Mege3

Nuorempi jäsen

Kysellään lisää tyhmiä: Pystyykö mitenkään säätämään lampuille tulevan pesunesteen määrää. Nyt tulee enemmän tavaraa lampuille kuin itse tuulilasiin. Talvellahan noi lampunpesimet tuppaa olla jäässä. Voipi tulla ongelmia kun yritää väkisten ruiskuttaa. Lisäksi tuulilasin pyyhkimet ehtii pyyhkimään ennen kuin nestettä edes tulee.

turncoat

Jäsen

Mege3 sanoi:
Kysellään lisää tyhmiä: Pystyykö mitenkään säätämään lampuille tulevan pesunesteen määrää. Nyt tulee enemmän tavaraa lampuille kuin itse tuulilasiin. Talvellahan noi lampunpesimet tuppaa olla jäässä. Voipi tulla ongelmia kun yritää väkisten ruiskuttaa. Lisäksi tuulilasin pyyhkimet ehtii pyyhkimään ennen kuin nestettä edes tulee.

Onhan noista asioista täällä keskusteltu... Ei pysty. Jos haluat että lampuille ei tule nestettä, sammuta valot, eli laita parkit päälle, ennen kuin peset lasia. Näin on joku "viisas" maahantuojalla päättänyt, että pohjoismaissa pitää pestä valoja ämpärillisellä päivässä. Koska poltetaanhan täällä niitä ajovalojakin koko ajan, vaikka autossa olisi ollut päiväajovalot ja automatiikka (ne on poistettu liian hienona ominaisuutena pohjolan junteille). Ja se että tuulilasille tulee neste vähän viiveellä, ei tunnu missään sen jälkeen kun olet kokeillu pestä hiekkaista takalasia. Suosittelen että käyt huoltoasemalla pesemässä. Nämä ovat vain siis ranskattaren luonteenpiirteitä, eivät vikoja. :-X

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)

Toinen vaihtoehto on vain nypyttää sitä pyyhkijän viikseä. Eli vasta kun viiksestä on nyppässyt n. 1s, käynnistyy ajovalojen pesu. Tosin tuolla tavalla se veden saapuminen tuulilasille kestää entistäkin pidempään, vaan eipähän ruiki fikkareille. Näin siin Megu II:ssa ainakin 8)

mamipa

Jäsen

HiTec sanoi:
Toinen vaihtoehto on vain nypyttää sitä pyyhkijän viikseä. Eli vasta kun viiksestä on nyppässyt n. 1s, käynnistyy ajovalojen pesu. Tosin tuolla tavalla se veden saapuminen tuulilasille kestää entistäkin pidempään, vaan eipähän ruiki fikkareille. Näin siin Megu II:ssa ainakin 8)

Sama III:ssa. Lyhyt painallus, niin vettä tulee vain tuulilasille. Joutuu tosin painelemaan useamman kerran, jotta vettä tulee riittävästi

HiTec

mamipa sanoi:
Joutuu tosin painelemaan useamman kerran, jotta vettä tulee riittävästi

Yep ja sama toimii myös ns. kertapyyhkäisynä = paaaljon helpompi kuin heilutella viikseä pystysuunnassa päälle/pois kertapyyhkäisyn aikaansaamiseksi 8)

turncoat

Jäsen

HiTec sanoi:

Kätevää, itse herrasmiehenä kyllä olen sitä mieltä, että ensin pitää kostuttaa kunnolla ennen kuin vetelee. Ja tuo nypyttäminenkään ei oikein sovi minulle, vaan mieluummin vetelen kunnolla pitkiä vetoja... ;D

HiTec

turncoat sanoi:
Ja tuo nypyttäminenkään ei oikein sovi minulle, vaan mieluummin vetelen kunnolla pitkiä vetoja... ;D

Ei vaikka nypyttelemällä kestääkin pidempään ;D

bse

Nuorempi jäsen

Megane tuntuu myyvän Ruotsissa. http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/uusien-myynti-kasvaa-ruotsissa

Suomessa ollaan vielä kaukana näistä luvuista http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/skoda-octavia-toukokuun-suosituin-mallisarja

Takana on Fiatin jälkeen käytännössä vain marginaalivalmistajia http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/toukokuussa-rekisteroitiin-10-713-uutta-henkiloautoa

3Gee

Aktiivinen jäsen

turncoat sanoi:
Onhan noista asioista täällä keskusteltu... Ei pysty. Jos haluat että lampuille ei tule nestettä, sammuta valot, eli laita parkit päälle, ennen kuin peset lasia. Näin on joku "viisas" maahantuojalla päättänyt, että pohjoismaissa pitää pestä valoja ämpärillisellä päivässä. Koska poltetaanhan täällä niitä ajovalojakin koko ajan, vaikka autossa olisi ollut päiväajovalot ja automatiikka (ne on poistettu liian hienona ominaisuutena pohjolan junteille). Ja se että tuulilasille tulee neste vähän viiveellä, ei tunnu missään sen jälkeen kun olet kokeillu pestä hiekkaista takalasia. Suosittelen että käyt huoltoasemalla pesemässä. Nämä ovat vain siis ranskattaren luonteenpiirteitä, eivät vikoja. :-X

;D Hyvin tiivistetty, allekirjoitan tämän ihan täysin.

Ihan vakavastikin sanottuna eniten tuossa autossa ärsyttää nuo pesimet. Varsinkin kun samalla rahalla ja vaivalla nuo olisi tehty paremminkin. Eniten ehkä tuo tuulilasin ja takalasin turha "kuivapesu" kyrsityttää. :( Mistään muustahan ei käsittääkseni ole kyse kuin huonosta suunnittelusta ja siitä, että asiaa ei olla ajateltu ihan loppuun asti. Ihan yhtä hyvin vettä voisi tulla lasille hiukkasen aikaisemmin ja laittaa pissapoikiin kunnon suuttimet. Vai onko tässä joku turvallisuusajattelu takana, että märän lasin läpi näkee huonosti. :-\ Tämäkään selitys ei oikein päde takalasiin..

Tuulilasi tulee varmaan kyllä jossain vaiheessa uusittua. Se kun ei tahdo millään ehjänä pysyä kun kivet ja nastat ropisevat lasiin varsinkin talvella. Mutta siitä huolimatta tuo "kuivapesu" ei tee lasille hyvää. Takalasia tuskin tarvitsee uusia koskaan.

mamipa

Jäsen

3Gee sanoi:
Tuulilasi tulee varmaan kyllä jossain vaiheessa uusittua.

Syytä olla lasiturva kaskossa tai tulee kalliiksi. n. kuukauden ikäisestä meni tuulilasi vaihtoon ja laskua vakuutusyhtiölle tuli 830 €.
Itseltä meni 150 € omavastuu

HiTec

3Gee sanoi:
Varsinkin kun samalla rahalla ja vaivalla nuo olisi tehty paremminkin.

Päivävalot korjannevat ongelman. Ajovalojahan ei pestä ellei ne ole päällä ja päivävaloilla ajellessa (kun ne ensin vain saisi aktiivisiksi) ajovalot ei pala => oletan ettei niitä silloin pestäkään 8)

Juha™

Wouldn't know about that, Sir...

Se takalasinpyyhkimen automaattinen käynnistyminen kytkettäessä peräytysvaihde on hölmö ominaisuus minustakin, kun liian usein käy tosiaan sitten niin että pyyhin hinkkaa kuivaa hiekkaista lasia kun etupyyhkijät ovat unohtuneet päälle. Kyseisen tominnon aktivoiminen/deaktivoiminenhan edellytti Megane II:ssa käyntiä merkkihuollon testerillä, mutta onneksi Megane III:ssa aktivoinnin/de- voi omistaja tehdä makunsa mukaan itse auton säätövalikosta. Näin ainakin mikäli uskomme auton käyttöohjekirjaa, ja miksi emme uskoisi.

Pentti68

Nuorempi jäsen

Juha™ sanoi:
Se takalasinpyyhkimen automaattinen käynnistyminen kytkettäessä peräytysvaihde on hölmö ominaisuus minustakin, kun liian usein käy tosiaan sitten niin että pyyhin hinkkaa kuivaa hiekkaista lasia kun etupyyhkijät ovat unohtuneet päälle. Kyseisen tominnon aktivoiminen/deaktivoiminenhan edellytti Megane II:ssa käyntiä merkkihuollon testerillä, mutta onneksi Megane III:ssa aktivoinnin/de- voi omistaja tehdä makunsa mukaan itse auton säätövalikosta. Näin ainakin mikäli uskomme auton käyttöohjekirjaa, ja miksi emme uskoisi.

Muutoksen voi tehdä itse auton valikosta. Itse otin automaattipyyhkäisyn pois käytöstä, kun minunkin mielestä se on suhteellisen hölmö toiminto.

turncoat

Jäsen

Juha™ sanoi:

III:ssa se takalasinpyyhin käynnistyy automaattisesti pakille laittaessa vain jos sataa, mikäli autossa on sadetunnistin. Eli se aktivoituu vain jos etulasinpyyhkijät ovat aktivoituneet. Näin sanoo ohjekirja ja näin se minulla toimiikin, eli ei se aivan hölmö toiminto ole kun kuivaa lasia se ei siis ole kertaakaan pyyhkinyt. Ensin tietenkin otin sen pois päältä, mutta kun tajusin että se toimii noin niin nyt se on ollut koko ajan päällä ja pyyhkijät vain AUTO-asennossa. Eipä ole tarvinnut pyyhkijäviikseen siis juuri koskea sen jälkeen.

Se pyyhinautomatiikka siis toimii autossa todella hyvin. Alussa ihmettelin kyllä sen sekoiluja, mutta kun tajusin että automatiikan herkkyyttä voi säätää siitä tihkukytkimen säädöstä niin nyt se toimii kuin ajatus.

Mege3

Nuorempi jäsen

Millasia rengaspaineita olette pitäneet autossanne? Mulla 17 " näytti olevan 2.7 läpeensä. Yllättävän tyytyväinen olen autooni näin ensimetrien jälkeen.

Huomasin yhden omituisuuden turvavöiden yläkiinnikkeessä. Tässä autossa ei ainakaan tuo yläkiinnike lukkiudu kuin ylös tai alas. Eli välille ei kiinnike lukkiudu.

Oletteko käyneet vaihtamassa ns. sisäänajoöljyjä? Itse ajattelin vaihattaa ajettuani mm. tonnin. Mitä öljyä muuten käytätte?

Ylös Bottom