Mégane III

3Gee

Aktiivinen jäsen
Vs: Mégane III

sm72 sanoi:
Nyt on "viittävaille" tilaus lähdössä... Expression 1,6 bensasta näillä lisillä

Mitä muuten tuossa bluetooth mallin soittimessa on eroa vakioon? Käykö siihen esim. USB-tikku?

No nyt tulee auto todella kaikilla herkuilla. ;)

Kyllä käsittääkseni USB-tikun saa tuohon parempaan soittimeen ja jotain muutakin pientä eroa siinä on. :-\ Harmittaa kun en tajunnut itse tuota tilata. No, perussoittimellakin pärjää ja äänenlaatu on ihan siedettävä.

Mietippä vielä sitä hälyttimen esivalmiutta, sekään ei ollut pahan hintainen.

Jame

Jäsen

sm72 sanoi:
Jame:
No eihän sillä rahallista arvoa olekkaan, mutta tunnearvoa sitäkin enemmän (siis minulle). Menee samalla kun oli tarjous "autosta kuin autosta 2000€" enkä kahta autoa tarvii niin pääsee eroon ;)

T. Sami

OK, tuohan selittääkin jo paljon. Meinan että johonkin Bilian halliin ei juuri 3-4 vuotta vanhempaa autoa ole huolittu lainkaan "maisemaa pilaamaan" ja vanhemmat menevät pihanperälle jotain jobbarin noutokönttää odottamaan. Ajattelin että johan on eri meininki nykyään/maakunnissa jos -96 kelpaa vaihdokiksi.

Ilman tuota 2000 € kampanjahinta tuollainen käyttö- ja tunnearvoa omaava peli olisi kannattanut pitää itse tai antaa vaikka kumminkaimanserkulle käyttöautoksi.

bse

Nuorempi jäsen

3Gee sanoi:

Miettisin tuota itsekin kun tilasin lokakuussa (vastaanotto huomenna... ehkä), mutta en nähnyt siinä mitään järkeä.
Hälyttimen esivalmius tarkoittaa Renaultin johtosarjaa. Ja kun asiaa tiedustelin Defa-hälyttimiä asentavalta liikkeeltä ja itse myyjältä niin tuollaisesta ei käytännössä kannata maksaa mitään koska sitä ei tarvita eikä se vähennä kustannuksia hälytintä asentaessa.

Pentti68

Nuorempi jäsen

3Gee sanoi:
sm72 sanoi:
Mitä muuten tuossa bluetooth mallin soittimessa on eroa vakioon? Käykö siihen esim. USB-tikku?

USB-tikku sopii suoraan - itsellä tällä hetkellä kiinni 4Gb tikku, jossa 74 CD-levyllistä musiikkia.

Hälyttimen esivalmiuteen voi myyjän mukaan kytkeä vain Renaultin omat laitteet. Itse en muutenkaan varashälytintä kovin tärkeänä pidä. Ajonesto huolehtii siitä, että ainakaan koko autoa ei saa ajamalla varastettua.

Juhise

Jäsen

sm72 sanoi:
Ja eikös toi bluetooth meinaa sitä, että voit puhelimen liittää, jolloin handsfree-ominaisuus on mahdollista. Mikin tietenkin tarvitsee tms. (tiedä sitten saako lisävarusteena mikin tms.). Ainakin bluetoothin välityksellä voi musiikkia jakaa. Eli puhelimen tai vastaavan bluetooth vehkeen musiikin voi jakaa soittimelle. Eri asia mitkä laitteet toimii ja kuinka hienosti.

sm72

Jäsen

Juhise:
Kyllä mikki on autossa mun mielestä katossa taustapeilin paikkeilla ja puhelimen äänet voi säätää radion säätimillä, jotka on ratin yhteydessä... Näin minä ainakin sen ymmärsin?

T. Sami

Juhise

Jäsen

sm72 sanoi:
Juhise:
Kyllä mikki on autossa mun mielestä katossa taustapeilin paikkeilla ja puhelimen äänet voi säätää radion säätimillä, jotka on ratin yhteydessä... Näin minä ainakin sen ymmärsin?

T. Sami
Jees oli sitten homma ois hoidettu hyvin, kun mikkikin tulee mukana ja äänet voi säätää ratin säätimillä :)

Pentti68

Nuorempi jäsen

sm72 sanoi:
Juhise:

T. Sami

Mikki on katossa taustapeilin vieressä.
Puhelinta voi ohjata joko ratissa tai radiossa olevilla säätimillä. Myös ääniohjaus onnistuu, eli voi kertoa autolle, kenelle haluaa soittaa.
Auto vastaa puheluun, jos ei itse viitsi ja kertoo soittajalle (englanniksi), että se kenelle soitit ajaa juuri autoa :)
Auto osaa myös suoraan lukea puhelimeen tallennetut kontaktitiedot - ainakin Nokian E71 toimii hienosti. Auto myös kertoo, jos matkapuhelimen akku on loppumassa, mitä ei muuten itse helposti huomaa, kun puhelinta ei tarvitse ottaa pois taskusta.

sm72

Jäsen

Moi!

Onko tuosta bluetooth-soittimesta missään ladattavissa ohjekirjaa tai muuta tietoa?

T. Sami

turncoat

Jäsen

Itse en ottanut tuota bluetooth -soitinta siksi, koska USB-liitin joidenkin kuvien perusteella tulee niin typerään paikkaan. Ja kun tarvitsen vain USB:n, enkä bluetoothia otin audio connection boxin, joka tulee hanskalokeroon. Siellä voi sitten pitää vaikka isompaakin mp3-soitinta (kovalevyllistä tms.) eikä ole tiellä. Ihan vinkiksi vaan tällainenkin vaihtoehto.

Toki se maksoi saman verran kuin tuo halvempi bluetooth viritys veroineen, mutta niin kuin sanoin en tarvitse bluetoothia. Mulla on laadukkampi bluetooth hands-free aina ollut korvassa, niin ei mahdolliset kyydissä olijat kuule puhelua ja mikki toimii taustamelun vaimennuksineen aina paremmin kuin kauempana olevat. Toimii myös ääniohjaus.

Ja lataava teline on tietysti hyvä keksintö, käytti mitä tahansa hands-freeta. (Saa myös E71:een Broditilta) Ja autokohtaisia kiinnikkeitähän löytyy Megane III:een 3kpl eri vaihtoehtoja, joihin saa minkä tahansa puhelintelineen tekemättä reikiä autoon. Se lisää aina turvallisuutta, jos puhelin pysyy jossakin missä sen näkee ja se latautuu niin että ei tarvitse häärätä piuhojen kanssa.

sm72

Jäsen

sm72 sanoi:
Nyt on "viittävaille" tilaus lähdössä... Expression 1,6 bensasta näillä lisillä

- Bi-xenonit
- Easepaketti
- Pluspaketti
- Panoramapaketti
- Bluetooth soitin
- Moottorin- ja sisätilanlämmitin yms..

Vakio väri royal blue on ilman metallia ja värikartalla on ainakin ok.

No niin nyt se on tilattu :) 10 viikkoa pitää ajella ja pitää ehjänä tuo vanha 19.

T. Sami

Juhise

Jäsen

Onko muilla ollut ongelmia istuimen kanssa? Isäukko valittelee, kun ei löydä sopivaa istuinasentoa omasta Sport Tourerista. Kaksi viikko jo yrittänyt, mutta ei. Ekalla viikolla oli selkäkin kipeä 70km lenkin jäljiltä. Megane II:sta löytyi kuulemma heti sopiva asento. Isäukko herjaileekin; "se olikin se parempi F1 Formula -malli" ;D

bse

Nuorempi jäsen

Juhise sanoi:
Onko muilla ollut ongelmia istuimen kanssa? Isäukko valittelee, kun ei löydä sopivaa istuinasentoa omasta Sport Tourerista. Kaksi viikko jo yrittänyt, mutta ei. Ekalla viikolla oli selkäkin kipeä 70km lenkin jäljiltä. Megane II:sta löytyi kuulemma heti sopiva asento. Isäukko herjaileekin; "se olikin se parempi F1 Formula -malli" ;D

Itsellä täysin päinvastoin. Kakkosen pehmeät penkit tuntuivat niin mukavilta aluksi, mutta pidemmillä reissuilla ne olivat kohtuullisen tuskaiset. Kolmosen kovemmat penkit tuntuvat huomattavasti paremmilta ja ristiselän tuki hyvältä. Ajoasento löytyi melkein heti. Tuossahan on enemmän säätöjä ja säätövaraakin kuin aikaisemmassa.

Juhise

Jäsen

bse sanoi:
Juhise sanoi:

Itsellä täysin päinvastoin. Kakkosen pehmeät penkit tuntuivat niin mukavilta aluksi, mutta pidemmillä reissuilla ne olivat kohtuullisen tuskaiset. Kolmosen kovemmat penkit tuntuvat huomattavasti paremmilta ja ristiselän tuki hyvältä. Ajoasento löytyi melkein heti. Tuossahan on enemmän säätöjä ja säätövaraakin kuin aikaisemmassa.
Ei kuulemma sen enempää säätöjä. Aikaisempi oli siis Megane Extreme Renault F1 Team -erikoismalli. Nykyinen on Megane Sport Tourer Expression

3Gee

Aktiivinen jäsen

Kyllä Meganeen hyvän ajoasennon saa mutta omalla kohdalla paras mahdollinen ajoasento vaatii ratin siirtämistä hieman lähemmäksi kuljettajaa. Tämä tarkoittaa samalla sitä, että penkkiäkin pitää siirtää hyvin taakse, mikä taas syö takamatkustajan jalkatiloja. :-\ Ilmeisesti siis penkin selkänojan ja polkimien väli on Megussa melko lyhyt, onhan tuo kuitenkin melko kompaktin kokoinen auto kaiken kaikkiaan.

turncoat

Jäsen

Tuulilasin ekoauto 2010 tulokset on julkaistu ja Megane Sport Tourer 1.9dCi pärjäsi hyvin. Kun otetaan suorituskyky huomioon niin todella hyvin, testin parhaathan ovat ekoeko malleja joissa kulkupuoli ei ihan ole samaa luokkaa.

pistetaulukko.jpg

Kiihtyvyysmittauksissa tulos on hyvä ja sitkeydessä mennään jo Octavia RS:n ja Seat Leon FR:n tasolle. Tämä ei helpota kun pitää vielä melkein kuukausi odotella omaansa...

Koko juttu: http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/ekoauto-2010-skoda-octavia-greenline.

3Gee

Aktiivinen jäsen

turncoat sanoi:
Tuulilasin ekoauto 2010 tulokset on julkaistu ja Megane Sport Tourer 1.9dCi pärjäsi hyvin. Kun otetaan suorituskyky huomioon niin todella hyvin, testin parhaathan ovat ekoeko malleja joissa kulkupuoli ei ihan ole samaa luokkaa.

Mielenkiintoinen juttu, joskin aika vaikeasti tulkittava ja vaikeaselkoinen. Hieman varauksella suhtaudun noihin tuloksiin mutta kyllä vertailu varmaan suuntaa antaa. :-\

Tuota olen miettinyt talvella useammankin kerran, että miten ekoja nämän ekoautot todellisuudessa ovat Suomen talvessa. Polttoaineen kulutus on niin pientä, että moottori saavuttaa todella hitaasti sen optimaalisen lämpötilansa ja tämä ei voi olla näkymättä kulutuksessa. Tästä seuraa tietysti loogisesti kysymys Webastosta tms. eli Webasto saattaa jopa pienentää kulutusta, koska moottori lämpiää nopeammin. Vaikka eihän Webastokaan ilman polttoainetta pelitä. :-\

Meganen osalta ihmetyttää se, että käytännön kulutus pikkudisussa on lähes sama kuin isommassa dieselissä. Omaa kokemusta on 90hv pikkudisusta ja sitten tuosta 1.9dCi:stä ja kyllä kulutuksessa huima ero on. Tosin omalla autolla olen ajanut lähes pelkästään talvella ja pikkudieselillä kesällä.

Mutta ihan hauska juttu ja hyvä, että näitä ekoautoja osataan vähän kyseenalaistaakin. ;)

turncoat

Jäsen

3Gee sanoi:
Mielenkiintoinen juttu, joskin aika vaikeasti tulkittava ja vaikeaselkoinen. Hieman varauksella suhtaudun noihin tuloksiin mutta kyllä vertailu varmaan suuntaa antaa. :-\
...
Mutta ihan hauska juttu ja hyvä, että näitä ekoautoja osataan vähän kyseenalaistaakin. ;)

Varauksella suhtaudun varsinkin iltapäivälehtien tekemiin testeihin, jossa kulutus katsotaan korkeintaan ajotietokoneesta ;). Ja onhan se hyvä että kyseenalaistetaan, kun valmistajat "huijaavat" kulutuslukemissa eli hiilidioksidipäästöissä myös ja niiden mukaan verotkin määrätään. Todellisuus on sitten tuon näköistä. Siinä testissähän kyse on nimenomaan siitä, mitä ne autot OIKEASTI kuluttavat. Ja kun erot ovat oikeasti pieniä, niin tuossakin testissä ratkaiseviksi tekijöiksi tulevat suorituskyky ja tilat, vaikka niillä on pieni painoarvo. Kyse on siis siitä mikä on auton hyötysuhde, on helppo tehdä testilaboratoriossa vähän kuluttava auto mutta mitä sillä käytännössä tekee?

Megane hatchback 1.5dCi 90 kuluttaa käytännössä vähemmän kuin Sport Tourer 1.9dCi, mutta ero on liian pieni suhteessa siihen mitä siinä menettää tiloissa ja suorituskyvyssä. Siis jos niitä tarvitsee, auto pitäisi hankkia edelleenkin tarpeiden mukaan ja hintahan vaikuttaa myös.

3Gee

Aktiivinen jäsen

turncoat sanoi:
Megane hatchback 1.5dCi 90 kuluttaa käytännössä vähemmän kuin Sport Tourer 1.9dCi, mutta ero on liian pieni suhteessa siihen mitä siinä menettää tiloissa ja suorituskyvyssä.

Megun osalta molempien vertailuautojen olisi pitänyt olla farkkuja tai sitten hatchbackejä, ihan järjetöntä vertailla tiloiltaan farkkua ja hb:ta. Kulutus on kuitenkin käytännössä sama. Eli kyllä tuossa testissä puutteitakin on mutta on toki ansioitakin. ;) Ymmärsin, että Megun pikkudiesel oli tuossa testissä se tehokkaampi versio eli 110hv-versio.

Ylös Bottom