Mégane III

meIII

Jäsen
Vs: Mégane III

Tätä foorumia on tullut seurattua jo pitkät tovit mutta vasta nyt sain aikaiseksi tänne kirjautuakin. :)
Relluja on on omistuksessa jo kolmas menossa ja linja jatkuu. Äskettäin laitoin tilaukseen uuden Megane III Sports Tourerin, 1.5 dci-koneella varustettuna ja lisättynä xenoneilla, plus ja easy-paketeilla. ;D

Koeajo, vaikka se tapahtuikin 'lippulaivalla' eli 1.4 bensaturbolla, vakuutti minut siitä että Meganeissa kannattaa pysyä edelleen. Tuntuma oli hyvin rellumainen (positiivista!) mutta silti mukana oli isomman auton tuntua ja sopivasti uutta/eroja nykyiseen (Megane II break 1.6 bensa) verrattuna. Ulkomuodot ovat minua miellyttävän muhkeat myöskin, kai se on vähän että tuosta muotoilusta joko pitää tai sitä vihaa.

Pari asiaa vaatii varmasti totuttelua. Itse olen tottunut nykyisessä siihen että cruisen pääkytkin on siellä kojelaidan vasemmassa laidassa ja istuinlämmittimet keskikonsolissa. Nythän istuinlämmittimet tulevat olemaan penkin ulkolaidassa ja cruise keskikonsolissa. Varsinkin tuo cruisen sijoitus hämmästyttää, miksi sen pitää olla matkustajien ulottuvilla?

Se mitä jään kaipaamaan on nykyisen Meganen käsijarru. Kunnon 'hävittäjäkahva' jolla on ollut ilo tehdä mäkilähtöjä vaihtuu taas tavanomaiseen. Eihän se vanha kahva olisi enää mahtunut siihen tomtomin kauko-ohjauksen päälle mutta.. Pikkuasia mutta silti asia jota tulen haikailemaan jonkin aikaa. :)

Tomtomista puheen ollen, minkälainen oppimiskäyrä tuohon on? Koeajoa ennen yritin (ilman minkään ohjekirjan lukemista) saada jotain reittiä tehtyä mutta koska Tomtom ei ole minulle tuttu niin jäi tekemättä. Löysin sentään mute-nappulan jota sitten painelin vaihtelevalla menestykselllä, jostain tuli jälkikäteen luettua että sillä on merkitystä painaako lyhyesti vai pidempään (repeat muistaakseni).
Eli oppiiko tuon niin että sitä voi käyttää ajon aikana vai rajoittuuko käyttö muutaman nappulan painamiseen?
Ja sitä jäin miettimään, minkälaista tuolla on ne osoitteet syöttää.. Kun siinä ei vaikuttanut olevan kosketusnäyttöä?

Rellun sivujen kautta saa kyllä käyttöohjeet joita pitääkin käydä lueskelemaan, mutta teidän käyttökokemukset noista kyllä kiinnostavat ihan kuriositeettina, eli mitä tässä oikein saa odottaa. :)

Pari kuukautta ja pääsen kertomaan omia tuntemuksiani!

3Gee

Aktiivinen jäsen

meIII sanoi:
Tätä foorumia on tullut seurattua jo pitkät tovit mutta vasta nyt sain aikaiseksi tänne kirjautuakin. :)
Relluja on on omistuksessa jo kolmas menossa ja linja jatkuu. Äskettäin laitoin tilaukseen uuden Megane III Sports Tourerin, 1.5 dci-koneella varustettuna ja lisättynä xenoneilla, plus ja easy-paketeilla. ;D

Pari asiaa vaatii varmasti totuttelua. Itse olen tottunut nykyisessä siihen että cruisen pääkytkin on siellä kojelaidan vasemmassa laidassa ja istuinlämmittimet keskikonsolissa. Nythän istuinlämmittimet tulevat olemaan penkin ulkolaidassa ja cruise keskikonsolissa. Varsinkin tuo cruisen sijoitus hämmästyttää, miksi sen pitää olla matkustajien ulottuvilla?
Tomtomista puheen ollen, minkälainen oppimiskäyrä tuohon on?

No perhana, nytkö sitä 110hv pikkudisua saa sitten ostaakin. ;) Oletan, että laitoit tuon tehokkaamman pikkudisun tilaukseen. Varaudu silti siihen, että toimitusaika saattaa venyä ihan reippaastikin. Tuolla koneella ja noilla varusteilla tulet saamaan kyllä hyvin varustellun ja toimivan paketin.

Cruisen kytkin on omasta mielestäni ihan hyvä tuossakin paikassa, varsinkin verrattuna Sceniciin, jossa se on vaihdekepin takana. Tuo on kyllä totta, että vierustoveri pääsee siihen käsiksi halutessaan.

Tomtomista mulla ei valitettavasti kokemusta kun sitä ei omassa autossani ole.

ripa

Jäsen

meIII sanoi:

Koeajo, vaikka se tapahtuikin 'lippulaivalla' eli 1.4 bensaturbolla, vakuutti minut siitä että Meganeissa kannattaa pysyä edelleen. Tuntuma oli hyvin rellumainen (positiivista!) mutta silti mukana oli isomman auton tuntua ja sopivasti uutta/eroja nykyiseen (Megane II break 1.6 bensa) verrattuna. Ulkomuodot ovat minua miellyttävän muhkeat myöskin, kai se on vähän että tuosta muotoilusta joko pitää tai sitä vihaa.

Se mitä jään kaipaamaan on nykyisen Meganen käsijarru. Kunnon 'hävittäjäkahva' jolla on ollut ilo tehdä mäkilähtöjä vaihtuu taas tavanomaiseen. Eihän se vanha kahva olisi enää mahtunut siihen tomtomin kauko-ohjauksen päälle mutta.. Pikkuasia mutta silti asia jota tulen haikailemaan jonkin aikaa. :)

Tomtomista puheen ollen, minkälainen oppimiskäyrä tuohon on? Koeajoa ennen yritin (ilman minkään ohjekirjan lukemista) saada jotain reittiä tehtyä mutta koska Tomtom ei ole minulle tuttu niin jäi tekemättä. Löysin sentään mute-nappulan jota sitten painelin vaihtelevalla menestykselllä, jostain tuli jälkikäteen luettua että sillä on merkitystä painaako lyhyesti vai pidempään (repeat muistaakseni).
Eli oppiiko tuon niin että sitä voi käyttää ajon aikana vai rajoittuuko käyttö muutaman nappulan painamiseen?
Ja sitä jäin miettimään, minkälaista tuolla on ne osoitteet syöttää.. Kun siinä ei vaikuttanut olevan kosketusnäyttöä?

Rellun sivujen kautta saa kyllä käyttöohjeet joita pitääkin käydä lueskelemaan, mutta teidän käyttökokemukset noista kyllä kiinnostavat ihan kuriositeettina, eli mitä tässä oikein saa odottaa. :)

Terve miehee ttaalta kanarian lammosta ja auringosta!
Itsekin laitoin tilaukseen ihan hiljattain uuden moganen! Isommalla koneella tosin, kun ei pienemmalla koneella saanut :o. Ovat sitten alkaneet ranskan pojat vihdoin valmistaa niita?

meIII

Jäsen

Hei!

Kyllä minä sen ihan pikkudieselillä tilasin, eli 90hv versio on tulossa. Tulihan sitä mietittyä tuon tehoa, varsinkin kun se nykyisestä tippuu lohkareen, mutta ei siinä lienee muuta kuin ajelee rauhallisesti. ;D
Oma nykyinen kulutukseni on yleensä luokassa 5.7..6.0 tuolla bensakoneella. Usein siis nollaan tankkauksen yhteydessä ajotietokoneen ja siitä saa sitten 'ajantasaisen' kulutuksen. Litramäärät näyttäisivät pitävän paikkansa, alkuvaiheessa niitä tuli seurattua tarkemmin mutta sen koki sitten turhaksi kun olivat niin hyvin kohdallaan. Pääasiassa itselläni on matka-ajoa 80km/h teillä. Odotan siis mielenkiinnolla pääsenkö kuinka lähelle tuota 4:n kulutusta diselillä.

3Gee

Aktiivinen jäsen

meIII sanoi:
Kyllä minä sen ihan pikkudieselillä tilasin, eli 90hv versio on tulossa. Tulihan sitä mietittyä tuon tehoa, varsinkin kun se nykyisestä tippuu lohkareen, mutta ei siinä lienee muuta kuin ajelee rauhallisesti. ;D
Pääasiassa itselläni on matka-ajoa 80km/h teillä. Odotan siis mielenkiinnolla pääsenkö kuinka lähelle tuota 4:n kulutusta diselillä.

Kyllä tuollakin koneella pärjää kun ajotyyli on sanotaanko "maltillinen". Vääntöä on kuitenkin ihan kohtuullisesti käytössä. ;) Ajelin tuolla koneella sellaiset n. 3000 km ja välillä kaipasin lisätehoa ylämäissä, ohituksissa ja moottoritielle liittyessä. Mutta jos ajelee revittämättä muun liikenteen tahtiin, niin hyvin pärjää. Maantiellä jos ajelee matka-ajoa 80km/h keskinopeudella, niin pitäisi kulutuksen kyllä jäädä reilustikin alle neljän litran. Sitten jos paahtaa reilua satasta, niin meneekin n. litra enemmän. Mulla tais olla keskikulutus yleensä luokkaa 4,8 litraa sekalaisessa ajossa.

Tuo moottori sopii hyvin juuri sellaiseen rauhalliseen etenemiseen, juurikin työmatkaliikenteeseen alle satasen nopeuksissa. Moottoritiellä ja ohituksissa alkaa kaivata kuudetta vaihdetta ja lisäpotkua sinne nokkapellin alle. ;)

meIII

Jäsen

Aikanaan on tullut ajettua Cliolla 1.2-koneella, I-koppaisella Meganella 1.4-koneella ja molemmat oli bensakoneilla. Niillä ei tuntunut tehosta olevan pulaa ylämäissä, joka tuosta ehkä eniten ihmetyttää. Millä tavalla tuon tehonpuutteen ylämäessä huomaa? Vauhti hyytyy jos ei paina kaasua lisää, jota tapahtuu kyllä nykyisellä 1.6-koneellakin?
Liittymisissä tarvinnee ennakoida enemmän kuin aikaisemmin, tuolla 1.6-bensalla ei ole ollut mitään ongelmaa siinä enkä muista että noilla aikaisemmillakaan olisi ollut.
Maltillisella ajolla eteenpäin.

3Gee

Aktiivinen jäsen

meIII sanoi:
Millä tavalla tuon tehonpuutteen ylämäessä huomaa? Vauhti hyytyy jos ei paina kaasua lisää, jota tapahtuu kyllä nykyisellä 1.6-koneellakin?
Maltillisella ajolla eteenpäin.

No jos otetaan, mikä tahansa kunnon ylämäki, siis sellainen missä rekat menevät kävelyvauhtia, niin tuollaisessa mäessä auto ei tuolla koneella enää kiihdy, vaikka tekisi mitä. Onko tämä sitten välttämättä mikään ongelma? Riippuu vähän kuljettajasta. Mutta jos tuossa mäessä on esim. ohituskaista ja siinä yrittää kepittää edellä menevää, niin se jää kyllä tekemättä. ;)

Mutta joo maltillisella ajolla eteenpäin. Välillä tulee mietittyä, että pitäisikö vähän muuttaa omaa ajotapaansa, ei olisi varmaan pahitteeksi. :D Itse on vaan tottunut ajamaan isoilla dieselkoneilla ja reilusti yli 100hv:n tehoilla. Esim. Volvon D5:n 163 hv:n jälkeen tuo 90hv tuntuu aika maltilliselta. :-\

meIII

Jäsen

3Gee sanoi:
No jos otetaan, mikä tahansa kunnon ylämäki, siis sellainen missä rekat menevät kävelyvauhtia, niin tuollaisessa mäessä auto ei tuolla koneella enää kiihdy, vaikka tekisi mitä. Onko tämä sitten välttämättä mikään ongelma? Riippuu vähän kuljettajasta. Mutta jos tuossa mäessä on esim. ohituskaista ja siinä yrittää kepittää edellä menevää, niin se jää kyllä tekemättä. ;)

Bensa-koneilla tuo on yleensä hoitunut laittamalla pienempää silmään mutta siinä minulla onkin lienee opettelemista ettei dieselillä ajella ihan samalla tavalla.
Maltillista ajoa siis tiedossa, mutta aika harvoin noissa tilanteissa on tullut oltua itse. Jos rekat menevät kävelyvauhtia niin eiköhän tuollakin hv määrällä kiihdy niin että siitä rekasta pääsee ohitse? ;) Mutta kiihtyykö se esim 100->140 tuossa tilanteessa niin varmasti jää tekemättä. :) 80->100 kiihdytys on ilmeisesti se mitä ei myöskään pysty tekemään 90hv diesel-koneella.

Itse olen yrittänyt ajella maltillisemmin tässä parin viime vuoden aikana, mutta tuleehan tuolla maantiellä sillointällöin väkeä ohiteltua. Nyt sitten näkee tuolla autolla että pitääkö niistäkin vähentää vai onko vain ennakoitava vieläkin enemmän. :)

Väännölle on kyllä tarvetta, satunnaisesti tulee vedettyä peräkärryä sellaisella 300-400 kg kuormalla ja useimmiten nopeus on silloin 40-50 km/h kun ajelee pikkuteitä. Satunnaisesti maantiellä, mutta ymmärsin että tuohon käyttöön tuo pikkudiesel on reippaasti nykyistä bensakonetta parempi. Ja kun kilometrejä tulee 30 000 - 35 000 vuodessa tulee samalla tuo diesel aika paljon edullisemmaksi (ostohinta alle 2k€ korkeampi kuin 1.6 bensa, dieselverokin huomioiden).

konjamiini

Jäsen

Me III: Minä luulen, että hyvinkin pääset tolla 90 hv 1,5 dCI koneella maantieajossa reilustikin alle 4,0 litran kulutuksen /100 km.

Itse ajoin eilen työajoa 350 km ( pelkkää maantieajoa) ja keskikulutus oli 4,1 litraa/100 km. Ja mulla on tämä Megane III ja motti on 1,9 dCI. Kun ajelee talvinopeusrajoitusten mukaan + vakkari käytössä ja kutosvaihde silmässä niin eihän se pentele paljoa kuluta löpöä!

Pentti68

Nuorempi jäsen

meIII sanoi:

Itse on tullut ajeltua uudella Meganella (ST 1,9 dCi) kolmisen viikkoa (5 500km) ja sitä ennen neljä vuotta ja 170 000 km Lagunalla - tuntuma on melko sama molemmissa.
- Cruisen kytkimen sijainnilla ei mielestäni ole mitään merkitystä, kun se on aina päällä. Pari kertaa Lagulla peräkärryä vetäessä tuli laitettua nopeudenrajoitin päälle, mutta uudessa Meganessa ei ole edes koukkua, joten kytkintä ei ole tarvinnut käyttää. Siitä huolimatta uusi sijainti on mielestäni parempi kuin Lagunassakin kojelaudassa.
- Navigaattoria en minäkään koeajossa osannut käyttää, mutta kyllä näppäinten sijainnit oppii melko helposti. Garminin naviin ja kosketusnäyttöön tottuneena jotkut toiminnot ovat hankalampia, mutta muutaman viikon jälkeen käyttö käy ihan sujuvasti.
- Navista olen kyllä pääsääntöisesti kytkenyt ääniohjauksen pois. Rupesi ärsyttämään, kun se mykistää radion aina ohjeita antaessaan. Ääniohjaus on helppo yhdellä painalluksella kytkeä takaisin käyttöön tiukoissa paikoissa.
- Onneksi otit tuon Easy-paketin. Se, että avaimen voi pitää taskussa on aivan mahtava ominaisuus, myöskin pysäköintitutkaan on jo tottunut, eikä ilman haluaisikaan olla. Xenonit ovat myöskin aivan loistavat.

3Gee

Aktiivinen jäsen

Pentti68 sanoi:
- Onneksi otit tuon Easy-paketin. Se, että avaimen voi pitää taskussa on aivan mahtava ominaisuus, myöskin pysäköintitutkaan on jo tottunut, eikä ilman haluaisikaan olla. Xenonit ovat myöskin aivan loistavat.

Mulla jäi Easy-paketti tilaamatta aikanaan kun en ollut ihan vakuuttunut pysäköintitutkan ja kääntyvien peilien toimivuudesta. :-\ Toki hintaakin olisi tullut jo melko hintavaan ostokseen vielä lisää.

Mitenkäs nuo kääntyvät peilit talvella ovat pelanneet? Mua vähän hirvitti jään ja lumen kertyminen sinne väliin ja kohta peilit ovat vinksin vonksin kun auto kääntää niitä väkisin koriin kiinni. Ilmeisesti näin ei ole käynyt?

Entä onko tuosta peruutustutkasta käytännön hyötyä? Ja miten tuosta piipityksestä hahmottaa, miten lähellä se este käytännössä on?

Pentti68

Nuorempi jäsen

3Gee sanoi:
Mitenkäs nuo kääntyvät peilit talvella ovat pelanneet? Mua vähän hirvitti jään ja lumen kertyminen sinne väliin ja kohta peilit ovat vinksin vonksin kun auto kääntää niitä väkisin koriin kiinni. Ilmeisesti näin ei ole käynyt?

Entä onko tuosta peruutustutkasta käytännön hyötyä? Ja miten tuosta piipityksestä hahmottaa, miten lähellä se este käytännössä on?

Peilien automaattikäännön saa halutessaan kytkimellä kytkettyä pois, niin ei ole pelkoa jäästä ja lumesta. Eipä silti ongelmia ole ollut vaikka kääntö on välillä nyt talvella ollut päälläkin.

Tutkat ovat ihan käteviä - varsinkin edessä - on helpompi ajaa lähelle seinää.
Uudesta ST meganesta näkyy myös melko huonosti taaksepäin - pieni takaikkuna, joten tutkan piipityksen mukaan tulee peruuteltua.
Piippaus alkaa ehkä noin 60 cm ennen osumaa ja kiihtyy, mitä lähemmäs kohdetta menee. Parinkymmenen sentin päässä ääni muuttuu yhtäjaksoiseksi.

3Gee

Aktiivinen jäsen

Pentti68 sanoi:
Peilien automaattikäännön saa halutessaan kytkimellä kytkettyä pois, niin ei ole pelkoa jäästä ja lumesta. Eipä silti ongelmia ole ollut vaikka kääntö on välillä nyt talvella ollut päälläkin.

Tutkat ovat ihan käteviä - varsinkin edessä - on helpompi ajaa lähelle seinää.
Uudesta ST meganesta näkyy myös melko huonosti taaksepäin - pieni takaikkuna, joten tutkan piipityksen mukaan tulee peruuteltua.
Piippaus alkaa ehkä noin 60 cm ennen osumaa ja kiihtyy, mitä lähemmäs kohdetta menee. Parinkymmenen sentin päässä ääni muuttuu yhtäjaksoiseksi.

Kuulostaa ihan järkevältä. Eipä tullut noihin perehdyttyä tarkemmin kun raakasin tuon Easy-paketin pois omasta autostani jo aika aikaisessa vaiheessa. Ehkä sitten seuraavaan autoon valitsen nämäkin herkut mukaan. ;)

Tuo oma töpöhäntähatchback on sen verran kompaktin kokoinen ja helppo pysäköitävä, etten ole oikeastaan kaivannut peruutustutkaa. Vaikka melko huonosti tuostakin näkee taaksepäin nousevan ikkunalinjan ja pienen takaikkunan takia. Peilit ovat kyllä hyvät ja reilunkokoiset.

Kerroppas vielä tuosta hands-free lukituksesta sen verran, että eikös kuitenkin sen korttiavaimen joudu laittamaan sinne lukijaan käynnistettäessä? Eli korttiavain pitää käytännössä olla kuitenkin kädessä. :-\

turncoat

Jäsen

Mégane Sport Tourer 1.9dCi Dynamique tulossa joskus viikolla 11-12. Odottavan aika on pitkä.

1. Rellu ja ranskalainen auto meikäläisellä, kokemusta ainoastaan edellisen malli Grand Scenicistä. Sellaisellakin tullut ajettua vain muutamia tuhansia maileja brittein saarilla ja se oli vähän liian pehmeä lulla minun makuuni. Sekin oli 1.9dCi, en tiedä oliko ihan sama kone kuitenkaan. Mutta hyvin se jaksoi sitä isompaakin sceniciä liikuttaa ja ennen kaikkea uskomattoman pienellä kulutuksella. Mutta tämä uusi "matalampi Megane" ei sitten ollutkaan mikään liian pehmeä lulla, tykkäsin kovasti koeajolla ja rohkaisin mieleni. Aikaisemmin olen ollut sitä mieltä että parhaat ranskalaiset saa grilliltä jne. mutta joku salainen perversio niihin on kuitenkin ollut, en vain ole uskaltanut ostaa maineen takia kun tarvitsen autoa ihan oikeasti enkä vain harrastuksena. Olkoon se maine sitten perustunut tosiasioihin tai ei. Mutta ajat muuttuvat ja onpahan mielestäni tyylikkäin auto luokassaan, ei todellakaan mikään harmaa peruslaatikko. Saksalaiset ja japanilaiset muotoilijat menkööt nurkkiinsa häpeämään...

Mutta vaikka kuinka Renault on hehkuttanut näiden uusien Lagunoiden ja Meganoiden luotettavuutta edellisiin verrattuna, niin täytyy myöntää, että enpä silti olisi uskaltanut ostaa jos ei olisi myös pidennetty takuuta. Toivottavasti sillä nyt ajelee ainakin 3-4 vuotta huolettomasti, kilometrejä tullee 25-30t vuodessa.

Yksi kysymys teille joilla on jo kokemusta kyseisestä koneesta: Syökö paljon öljyä? Olen ymmärtänyt että aika yleisesti tällaiset pitkän huoltovälin koneet syövät, ainakin VAGineen vehkeet. Ja se Grand Scenic 1.9dCi millä olen ajellut, söi, mutta kohtuudella kuitenkin. Ei kuitenkaan pääse kokonaista huoltoväliä lisäämättä öljyä vai pääseekö?

3Gee

Aktiivinen jäsen

turncoat sanoi:
Mégane Sport Tourer 1.9dCi Dynamique tulossa joskus viikolla 11-12. Odottavan aika on pitkä.

Yksi kysymys teille joilla on jo kokemusta kyseisestä koneesta: Syökö paljon öljyä?

Huomaa tälläkin palstalla, että Megu farkku tekee kauppansa. ;) Ja vieläpä varusteltuna ja isolla dieselkoneella. Tervetuloa joukkoon! Eipä tarvitse enää yksin huudella tässä ketjussa. :D

Mulla tulee talvella aika vähän kilometrejä mittariin, joten enpä ole öljyjäkään ihan tikusta tarkastanut. Ajotietokoneen näytöstä taitaa olla yksi tippa kadonnut. Myyjän mukaan ei syö öljyä mutta tähän arvioon en kyllä luota tippaakaan. TM:n testin mukaan ainakin pikkudieseliin joutuu lisäämään öljyä matkan varrella. :-\

Pentti68

Nuorempi jäsen

3Gee sanoi:
Kerroppas vielä tuosta hands-free lukituksesta sen verran, että eikös kuitenkin sen korttiavaimen joudu laittamaan sinne lukijaan käynnistettäessä? Eli korttiavain pitää käytännössä olla kuitenkin kädessä. :-\

Ei tarvitse avainta ottaa käteen ja laittaa lukijaan vaan avainta voi todellakin pitää taskussa.

turncoat

Jäsen

3Gee sanoi:
Mulla tulee talvella aika vähän kilometrejä mittariin, joten enpä ole öljyjäkään ihan tikusta tarkastanut. Ajotietokoneen näytöstä taitaa olla yksi tippa kadonnut. Myyjän mukaan ei syö öljyä mutta tähän arvioon en kyllä luota tippaakaan. TM:n testin mukaan ainakin pikkudieseliin joutuu lisäämään öljyä matkan varrella. :-\

No, eipä se mikään yllätys eikä ongelma tule olemaankaan jos sitä lisäämään joutuu. Se on todennäköisesti ihan suunniteltu niin, koska ajotietokoneesta näkee öljyn määrän ja varmaankin se myös käskee sitä lisäämään hyvissä ajoin. Huoltoväli on vaan niin pitkä että siksi epäilen näin olevan.

sm72

Jäsen

Nyt on "viittävaille" tilaus lähdössä... Expression 1,6 bensasta näillä lisillä

- Bi-xenonit
- Easepaketti
- Pluspaketti
- Panoramapaketti
- Bluetooth soitin
- Moottorin- ja sisätilanlämmitin yms..

Vakio väri royal blue on ilman metallia ja värikartalla on ainakin ok.

Mitä muuten tuossa bluetooth mallin soittimessa on eroa vakioon? Käykö siihen esim. USB-tikku?

Muoks: Ja vanha kunnon pirssi R19 vm.96 on lähdössä vaihdossa... Hyvin on pelaillut sen reilun 10v mitä meillä on ollu.
T. Sami

Jame

Jäsen

sm72 sanoi:
Nyt on "viittävaille" tilaus lähdössä...

Muoks: Ja vanha kunnon pirssi R19 vm.96 on lähdössä vaihdossa... Hyvin on pelaillut sen reilun 10v mitä meillä on ollu.
T. Sami

Et kai sä tosissas väitä että merkkiliike ottaa tuon ysitoistasen vaihdossa? On meinaan rahalliselta arvoltaan sellainen peli että ainkin täällä pk-seudulla jos tuollaista lähtisi vaihdoos tarjoamaan niin seuraava dialogi voisi olla hyvinkin todellinen:

"M: Tuleeko vanha auto vaihdossa?
O: Joo, se olis tuollainen -96 R19. Tosi hyvässä kunnossa ja ajettukin vaan 200 tkm.
M: Jaa-a, joo-o, tuota tuota... ?!?, öö... saat siitä...sanotaan 300 €. Tai oikeastaan saat 800 € jos et tuo sitä lähellekään tätä firmaa"
O: Asia vilpitön."

::)

sm72

Jäsen

Jame:
No eihän sillä rahallista arvoa olekkaan, mutta tunnearvoa sitäkin enemmän (siis minulle). Menee samalla kun oli tarjous "autosta kuin autosta 2000€" enkä kahta autoa tarvii niin pääsee eroon ;)

T. Sami

Ylös Bottom