Kadjar

Digip

Jäsen
Päätin minäkin rekisteröityä palstalle, taloudessa on ollut Renault-merkkinen auto vuodesta -99. Tähän asti lueskellut keskusteluja vierailijana.
Ostimme pari viikkoa sitten Kadjarin, 2016 vuosimallin 130-heppaisen version manuaalilaatikolla, autolla ajettu 49000km.
Jo koeajolla havaitsin pientä nykimistä koneessa tasakaasulla, mutta kaupat tehtiin silti. Autossa on vielä lokakuulle asti tehdastakuuta, joten vein auton merkkiliikkeeseen tutkittavaksi. Diagnoosi on tässäkin ketjussa esille tullut imuventtiilien ja imusarjan karstoittuminen. Korjauksena soodapuhallus juhannuksen jälkeen, toivotaan että vika korjaantuu.
Kyselin työnjohtajalta vinkkejä, miten ko. ongelman voisi välttää tulevaisuudessa. Ei osannut sanoa oikein mitään. Onko arvon palstalaisilla kokemusta, onko erilaisilla bensiinin sekaan laitettavilla puhdistusaineilla mitään merkitystä? Jos sama homma on taas edessä muutaman vuoden päästä, silloin sen joutunee itse maksamaan..
Sen verran annan vinkkiä, anna kaasua ja rajoitinta niin pysyy karstat poissa.

MyFirstRellu

Nuorempi jäsen
Muistaakseni jossain aiemmassa viestissä kannustettiin kirjoittamaan myös vioista. No nyt on siltä saralta jotain kerrottavaa. Diesel nelikko on palvellut tähän saakka (4v ja 112 tkm) viatta, mutta taannoin alkoi oranssi teksti ”Tarkasta saasteenpoistojärjestelmä” häiritä mittaristossa. Bluetooth ELM327 lukijalla + Torquella löytyi vikakoodi P0136 (O2 Sensor Circuit, bank 1 sensor 2), mikä on tuttu entuudestaan myös tältä foorumilta. Googlaus johti mahdolliseen lambda-anturin vikaan.

Vein auton merkkiliikkeeseen vianlukuun ja sieltä sain 42 eurolla vahvistuksen asiaan; alavirran happianturi ja taaimmaisessa lambdassa vika. Alkuperäinen varaosa 310 eur ja siihen 50 eur vaihtotyö. Tiesin entuudestaan lambda-anturien hintojen olevan lähempänä satasta, joten vaihdoin monimerkkikorjaamolle. Siellä Boschin lambda 150 eur ja vaihtotyö 40 eur.

Vähillä vioilla olen kyllä päässyt ja toivottavasti voin jatkaa samaa virttä foorumilla jatkossakin. Ominaisuuksista en nyt ala veistelemään ja tulihan niistä joskus jo aiemmin tässä pirrassa sanailtua. Kadjarin hinta-laatu -suhteeseen olen edelleen tyytyväinen.

Andy40

Nuorempi jäsen
Moikka! Kadjar 1,6 dci ja pitää ihme ääntä välillä kuten videossa kuuluu. Luulen että tulee puhaltimesta? Sakavarma on voimassa, pitäisikö viedä merkkihuoltoon? Vai onko ihan normaalia? Linkki:

Andy40

Nuorempi jäsen
Vaikuttaako puhallusnopeuden muutos ääneen?
No mielestäni jos pistin pois päältä niin hävisi äänikin. Yleensä se on ensimmäiset 10 minuttia..sen jälkeen lakkaa..en ole kokeillut vain vähentää nopeutta. Myös kun avaan oven (auto ei käynnissä) niin heti alkaa erilaisia ääniä kuulumaan?!

MyFirstRellu

Nuorempi jäsen
Moikka! Kadjar 1,6 dci ja pitää ihme ääntä välillä kuten videossa kuuluu. Luulen että tulee puhaltimesta? Sakavarma on voimassa, pitäisikö viedä merkkihuoltoon? Vai onko ihan normaalia?
Hei,
Minulla kuuluu sama "nakse". Nyt kun meitä on ainakin kaksi, niin voitaneen kirjata ominaisuuksien joukkoon :)

En muista milloin tuon äänen bongasin, mutta luulen että on kuulunut uudesta alkaen. Joskus yritin sitä paikallistaa, mutta tarkkaa paikkaa en löytänyt. Jostain kojelaudan uumenista se tulee. Kuten totesitkin, niin jossain vaiheessa se sitten loppuu.

Purple84

Nuorempi jäsen
Moikka

Tuli tuossa juuri vaihdettua auto Renault Kadjariin vuosimalli 2017 automaatti bose.Tullut hesan ja kuopion reissut lomalla ajeltua ja venettä vedettyä kanssa,olen ollut todella tyytyväinen autoon.

Yksi ominaisuus/vika häiritsee: ihmeellinen ääni ihan kuin pillin pieni vihellys,kuuluu pienillä kierroksilla...???Lueskelin foorumia ja oven tiivisteet katsottu,ei vikaa ja ikkunat auki kuuluu sama ääni...

Kattotelineet tms ovat tuossa katolla siis ne minne telineet laitetaan, niissä pienet reiät voiko tuo tehdä tuota?

Autossa vielä takuuta jäljellä,vienkö suoraan huoltoon???

hhelminen

Aktiivinen jäsen
Onko se kovakin ääni, jos on vaimea niin voi kuulua turbosta (joka ihan on normaalia ja muuttuu kierrosten noustessa enneminkin puhinaksi).

Purple84

Nuorempi jäsen
Onko se kovakin ääni, jos on vaimea niin voi kuulua turbosta (joka ihan on normaalia ja muuttuu kierrosten noustessa enneminkin puhinaksi).

Moi

Ei oo mikään hirveän kova ääni,mutta sellanen niinkuin pieni vihellys,häviää kyllä kun nopeus nousee!

Auto toimii normisti ja ei muuten mitään.

Mitä teen?

Mic Vaillant

Vaimon Renulla elvistelijä
^
Vaimon '17 mallissa tuo on päällä. Todellista kulutuseroa en tiedä, mutta onhan siinä ne pisteet ja trendi josta tykkää. Mielestäni vaihtaa todella nopeasti isompaa, ei taida kuitenkaan lähteä kakkosella?

-Mic

@ntsu

Nuorempi jäsen
Säästää polttoainetta. Se rajoittaa moottorin tehoa ja kiihtyvyyttä sekä optimoi lämmityksen ja ilmastoinnin toimintaa.
En usko polttoainetta juurikaan säästyvän, mutta pitää kärvistellä hiki päässä kun jäähdytystehoa alennetaan. Kaasupoljinkin pitää aina painaa lattiaan jos haluaa auton liikkuvan. En siis käytä:(

LP

Nuorempi jäsen
Minulla on Megane. Olen huomannut, että sport-tilassa ja perso-tilassa (joka on minulla lähelle sporttia säädettynä) olen päässyt pienimpiin kulutuksiin. Eco tilassa kulutus kasvanut jostain syystä hieman, johtunee ajotyylistä.

LP

Nuorempi jäsen
Eli tuolla eco tilalla ei tee mitään??
Tekeekö mitään on kai käyttäjästä kiinni. Voihan sitä koittaa ajaa yhden tankillisen sillä ja todeta sitten säästyikö. Itse käytän Meganessa eri tiloja ominaisuuksien ja jo pelkästään sisätilojen ulkonäön takia.

Ylös Bottom