Kadjar

Viestejä
310
Tykkäyksiä
4
jäähdytys ei aina lähde heti toimimaan, vaan pitää laittaa maksimi viilennys päälle jotta ilmastointi heräilee.
Jostain luin, että tätä samaa "bugia" - ilmastoinnin heräilyn suhteen on ollut myös Qashqaissakin. Siitä ei ole tietoa, onko tuohon vaivaan löytynyt lääkettä. Kyllä omassakin saa tosiaan suosilla ruuvata pyynnön "Lo" -lle, jos haluaa kunnolla viileää.
 
Viestejä
321
Tykkäyksiä
5
Meillä ei sinäänsä ole ongelmaa lämmönjaon toispuolisuudessa tms, mutta näppituntumalla voisi sanoa, että parhaat mehut kylmälaitteen tehosta ovat nyt tänä kesänä kaikonneet. Toki kylmää edelleen tulee, mutta vertailun vuoksi esim. viime kesän helteillä auto viileni todella tehokkaasti ja kohtuu nopeasti jo ihan 18-19 asteen asetuksellakin. Viime kesänä työpaikan pihalla päivän auringossa seissyt auto viileni jääkaapiksi muutamassa minuutissa kun hurautti myllyn käymään ja antoi hetken seistä tyhjäkäynnillä kompura ja sisäkierto päällä.
Nyt lämpöisinä päivinä pyynnön saa suosilla pyöritellä siihen "Lo" -asentoon ja silti sisätilojen viilenemistä saa ajellessakin odotella tovin. Kenties täyttöhuolto jossain vaiheessa voisi tehdä terää, mutta eipä ole vielä aikaisemmin ollut yhtään autoa, jossa sitä olisi tarvinnut tehdä reilu 1,5 vuotiaaseen yksilöön.
Vai pitäisikö seuraavassa huollossa pyytää kylmälaitteen uudelleen sopeuttamista tms.?
Suodattimet vaihdettu, roskat otettu kennoista pois, pelkkä täyttö ei paljoa maksa...
 

megano

Kadjar dCi 110 EDC Bose
Viestejä
115
Tykkäyksiä
0
Auto kävi huollossa ja samalla tuota ilmastointia katsoivat. Syy oli se yksinkertaisin: Kylmäaine oli reilusti vähentynyt. Täytön jälkeen kylmää tulee taas normaalisti.

Ilmeisesti tuo toispuoleisuus johtui vain siitä, että kuskin puolelle on pidemmät kanavat, jolloin viileä ilma ehtii lämmetä enemmän.

Koeajoin odotellessa uuden Kadjarin 160-heppaisella bensakoneella ja Bosena tottakai. Vaikka auto oli tuttu ja samanoloinen, niin oli monta pientä juttua parannettu. Ei enää tuulilasiin ikävästi heijastuvaa Bose-lätkää, volume säätyi nopeuden mukaan, ovet lukittuivat pois kävellessä, peilit kääntyivät halutessa automaattisesti... Ja toki kone oli tuota ekodieseliä reilusti kivempi sekä penkit säädettävän reisituen myötä paremmat. Yllättäen maantieajo oli mielestäni jotenkin levottomampaa kuin omallani. Liekö syy renkaissa, ohjauskulmissa vai ihan vaan omassa päässäni. Jos sitä on vaan niin tottunut oman auton tuntumaan.

Vaihtaisin milloin vain ja voisin jonkun verran maksaa väliä, mutta en ehkä ihan tuota määrää (en mitään tarjousta pyytänyt, mutta varmasti reilusti yli 10 000 euroa jäisi maksettavaa).
 
Viestejä
95
Tykkäyksiä
0
Auto kävi huollossa ja samalla tuota ilmastointia katsoivat. Syy oli se yksinkertaisin: Kylmäaine oli reilusti vähentynyt. Täytön jälkeen kylmää tulee taas normaalisti.

Ilmeisesti tuo toispuoleisuus johtui vain siitä, että kuskin puolelle on pidemmät kanavat, jolloin viileä ilma ehtii lämmetä enemmän.

Koeajoin odotellessa uuden Kadjarin 160-heppaisella bensakoneella ja Bosena tottakai. Vaikka auto oli tuttu ja samanoloinen, niin oli monta pientä juttua parannettu. Ei enää tuulilasiin ikävästi heijastuvaa Bose-lätkää, volume säätyi nopeuden mukaan, ovet lukittuivat pois kävellessä, peilit kääntyivät halutessa automaattisesti... Ja toki kone oli tuota ekodieseliä reilusti kivempi sekä penkit säädettävän reisituen myötä paremmat. Yllättäen maantieajo oli mielestäni jotenkin levottomampaa kuin omallani. Liekö syy renkaissa, ohjauskulmissa vai ihan vaan omassa päässäni. Jos sitä on vaan niin tottunut oman auton tuntumaan.

Vaihtaisin milloin vain ja voisin jonkun verran maksaa väliä, mutta en ehkä ihan tuota määrää (en mitään tarjousta pyytänyt, mutta varmasti reilusti yli 10 000 euroa jäisi maksettavaa).
Alla oli varmaan 19" renkaat? TM:ssä haukkuivat autoa jopa erittäin meluisaksi ja osa (jousituksen lisäksi) varmaan johtui renkaista. Itse valitsin aikoinaan pienemmät (17") kumit kesärenkaiksi ja niistäkin lähtee ääntä melkoisesti karkealla pinnalla.

Taidan odotella uutta Capturia, kun on kuulemma tilaa tullut reilusti lisää ja muutenkin näyttää kieltämättä upealta kokonaisuudelta, mitä kuvista on päässyt näkemään.
 
Viimeksi muokattu:

Dauphine62

Nuorempi jäsen
Viestejä
3
Tykkäyksiä
0
Mielestäni päivitetty Kadjar on kaikin puolin parempi, kuin edellinen malli. Ajettavuus, äänieristys, istuimet, kiihtyvyys ovat parantuneet selvästi. Kyseessä 140hp Zen automaattilaatikolla.
 

megano

Kadjar dCi 110 EDC Bose
Viestejä
115
Tykkäyksiä
0
Alla oli varmaan 19" renkaat? TM:ssä haukkuivat autoa jopa erittäin meluisaksi ja osa (jousituksen lisäksi) varmaan johtui renkaista. Itse valitsin aikoinaan pienemmät (17") kumit kesärenkaiksi ja niistäkin lähtee ääntä melkoisesti karkealla pinnalla.
...
Oli juu 19" renkaat. Vaan niin on itsellänikin. Tosin merkki on eri, kun vaihdoin Conteista Nexeneihin (N-Fera SU4). Mutuna heittäisin, että nuo halvahkot nexenit ovat hiljaisemmat ajossa.
 
Viestejä
310
Tykkäyksiä
4
Auto kävi huollossa ja samalla tuota ilmastointia katsoivat. Syy oli se yksinkertaisin: Kylmäaine oli reilusti vähentynyt. Täytön jälkeen kylmää tulee taas normaalisti.

Koeajoin odotellessa uuden Kadjarin 160-heppaisella bensakoneella ja Bosena tottakai. Vaikka auto oli tuttu ja samanoloinen, niin oli monta pientä juttua parannettu. , volume säätyi nopeuden mukaan, ovet lukittuivat pois kävellessä, peilit kääntyivät halutessa automaattisesti..
Tuota täyttöhuoltoa pitää siis itsekkin harkita, josko potkua tulisi kuumimmilla keleillä lisää..
Ovien kävele pois toiminto ja peilien kääntö ovia sulkiessa ja avatessa löytyvät jo tästä loppuvuoden 17-mallin Zenistäkin. Automaattinen volumen säätö on myös löytynyt alusta asti tästä perusaudiolaitteesta, ihme kyllä kosketusnäytöllisistä se on puuttunut tähän asti.
Peilien mekanismeja on saanut muutaman kerran voidella, kun ne ovat takkuilleet talvikeleissä. Automaattista toimintoa ei saa ainakaan tässä vuosikerrassa lainkaan pois päältä!!

Rengasmelu on omasta mielestä ollut myös lievä pettymys alusta asti. Meillä on 17 -tuuman "Eco" -Continentalit kesällä ja talvella samankokoiset Contin nastat. Kesärenkailla jotenkin pärjäilee hyvillä pinnoilla, mutta etenkin nastarenkaat raikuvat maantiepinnoilla aika voimakkaasti. Kilometrien karttuessa nastarenkaat ovat toki hiljentyneet, mutta rengasmeteliä saisi yleisestiottaen olla hieman vähemmän.
Hyvä, jos ovat asiaan face-liftissä saaneet parannusta. Kadjarin olemus henkii tarjolla olevan laadukkaan oloista kyytiä. Siihen ei pikkuautomainen rengasmelu oikein istu. Lähipiirissä on samanikäinen Qashqai, tosin isommalla rengastuksella ja korvakuulolta aika samalla tasolla ovat ajoäänet, vaikka jossain vertailussa kehuttiin Kadjaria hieman hiljaisemmaksi..
 
Viimeksi muokattu:

Snpp

Nuorempi jäsen
Viestejä
7
Tykkäyksiä
0
Ei kannata hävittää/rikkoa avainkorttia. Kalliiksi odotinkin, mutta hinta ylitti odotukset siltikin...

Oletettavasti ei ole olemassa mitään tarvikeavainmahdollisuutta, koska koodaus pitänee joka tapauksessa tehdä merkkiliikkeessä?

Autossa (2016) on avaimeton käynnistys ja sen mukainen avainkortti.
 

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)
Viestejä
3 510
Tykkäyksiä
4
Oletettavasti ei ole olemassa mitään tarvikeavainmahdollisuutta, koska koodaus pitänee joka tapauksessa tehdä merkkiliikkeessä?
Juu ja ei. Autoon on siis ohjelmoitu avaimet A ja B, sillä eikös tuo kahdella avaimella tule. Nyt jos rikot tai hukkaat tuon avaimen A, niin suutarit yms. tahot kykenevät kyllä tekemään sulle 1:1 kopion tuosta jäljellä olevasta avaimesta B ja tämän jälkeen sulla on siis 2xB eikä siis autoon tartte tehdä yhtään mitään muutoksia. Tosin hukatun avaimen A tapauksessa jos joku sattuukin sen löytämään, niin sillä siis yhä pääsee autoon ja saa sen käyntiin :(

Vaihtoehto II tosiaan on käytä marmorilla asian tiimoilta ja he tekevät sulle uuden avaimen C sekä ohjelmoivat auton niin että siinä toimii enää avaimet B ja C. Tällöin se on tuon taivaallisen sama joskos joku vaikka löytäisikin tuon hukatun avaimen A, autoon sillä ei enää pääse - paitsi tietty sillä avaimella ihan perinteisen mekaanisesti kyllä ovet saa auki kun eihän niitä lukkopesiä kuitenkaan ole uudellensarjotettu, mutta liikkeelle ei tuolla löytö-avaimella enää pääse vaikka autossa ihan perinteinen virtalukkokin olisi :)

Vaan mikä sitten näiden hinta on, riippuu varmaan ihan autosta ja varsinkin siitä avaimen chipistä, eri tyyppiset chipit kun tuppaavat olemaan myös eri hintaisia niin komponentteina kuin sen itse avaimen ohjelmointiin tarvittavine työkaluineenkin, auton itsensä ohjelmoinnista nyt sitten puhumattakaan. Esim. PSA:lla tilanne onkin kääntynyt jo niin vänkäksi että ns. suutarin tekemä kopio on usein jopa kalliimpi kuin aito, uusi avain marmorilta auton ohjelmointeineen kaikkineen. Mikä on sitten Renault/Nissanilla tuo tilanne, dunno :confused:
 

Dauphine62

Nuorempi jäsen
Viestejä
3
Tykkäyksiä
0
Juu ja ei. Autoon on siis ohjelmoitu avaimet A ja B, sillä eikös tuo kahdella avaimella tule. Nyt jos rikot tai hukkaat tuon avaimen A, niin suutarit yms. tahot kykenevät kyllä tekemään sulle 1:1 kopion tuosta jäljellä olevasta avaimesta B ja tämän jälkeen sulla on siis 2xB eikä siis autoon tartte tehdä yhtään mitään muutoksia. Tosin hukatun avaimen A tapauksessa jos joku sattuukin sen löytämään, niin sillä siis yhä pääsee autoon ja saa sen käyntiin :(

Vaihtoehto II tosiaan on käytä marmorilla asian tiimoilta ja he tekevät sulle uuden avaimen C sekä ohjelmoivat auton niin että siinä toimii enää avaimet B ja C. Tällöin se on tuon taivaallisen sama joskos joku vaikka löytäisikin tuon hukatun avaimen A, autoon sillä ei enää pääse - paitsi tietty sillä avaimella ihan perinteisen mekaanisesti kyllä ovet saa auki kun eihän niitä lukkopesiä kuitenkaan ole uudellensarjotettu, mutta liikkeelle ei tuolla löytö-avaimella enää pääse vaikka autossa ihan perinteinen virtalukkokin olisi :)

Vaan mikä sitten näiden hinta on, riippuu varmaan ihan autosta ja varsinkin siitä avaimen chipistä, eri tyyppiset chipit kun tuppaavat olemaan myös eri hintaisia niin komponentteina kuin sen itse avaimen ohjelmointiin tarvittavine työkaluineenkin, auton itsensä ohjelmoinnista nyt sitten puhumattakaan. Esim. PSA:lla tilanne onkin kääntynyt jo niin vänkäksi että ns. suutarin tekemä kopio on usein jopa kalliimpi kuin aito, uusi avain marmorilta auton ohjelmointeineen kaikkineen. Mikä on sitten Renault/Nissanilla tuo tilanne, dunno :confused:
Uusi avainkortti maksoi 450 euroa. Olipa kallis. Ainoa mahdollisuus lienee tilata uusi avainkortti merkkihuollosta. Tuskin onnistuu suutarilta.
 

Snpp

Nuorempi jäsen
Viestejä
7
Tykkäyksiä
0
Kiitos kommenteista! AliExpressiltä löytyy tällaisia sirullisia avainkortteja (linkki), mutta ongelmaksi jää ohjelmointi, vaikka ehkä saattaisivat muuten toimiakin. Merkkiliikkeeseen en rohkene mennä Kiina-avain taskussa ja pyytää koodaamaan. ;) Ja toki se fyysinen metalliavain näistä puuttuu sisältä.
 

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)
Viestejä
3 510
Tykkäyksiä
4
Ja toki se fyysinen metalliavain näistä puuttuu sisältä.
Joissain noissa kiina-avaimissa tulee se mekaaninenkin avainpuikko mukana, mutta se pitäisi käydä jossain jyrsityttämässä. Ja koska nuo tuon avaintyypin jyrsimet ei ihan ilmaisia ole, niin ainakaan PK-seudulla ei löydy suutaria tms. joka uskaltaisi tuon mikälie-metallista tehdyn puikkoaihin jyrsimeensä asettaa ja ymmärrän ihan täysin, sillä jos kalliit terät menee siinä muutaman euron touhussa, niin tuskin asiakas niitä kuitenkaan maksaa haluaa :(
 
Viestejä
95
Tykkäyksiä
0
Kävin sitten huollossa näyttämässä istuimen verhoilua

1564405683939.png

ja tonnilla sen saisi korjattua (vaihdettua). Tää on rellun lähtötilanne, asiakas maksaa kaiken. Pitää odotella huoltopäällikön loman loppumista, laittaa raportin maahantuojalle, katsotaan, mitä tulee. Ja auto on n. 3v vanha / 23000 km
 
Viestejä
310
Tykkäyksiä
4
Noin se on meilläkin kuskinpenkki alkanut painumaan reunastaan vekeille ja kankaaseen on hieroutunut kulahtaneen näköiset rypyt, joista väri kateissa. Kyseessä on siis ihan karvalakki kangaspenkit. Meidän auto n. 19 thkm ajettu ja reilusti alle 2 v. vanha.
Nahkapenkit näkyvät ikävä kyllä menevän lopulta puhki asti. Kangaspenkki voi tuossa suhteessa kestää painumista kauemmin. Tyypillistä Renaulttia: Näyttää uutena hienolta, mutta ei kestä käyttöä. :confused: Toisinsanoen: kuskinpenkin verhoilu ei tunnu kestävän kunnialla yhtä täyttä huoltoväliä!
Itse annan olla. Kunhan liikkuu eteenpäin, olkoot seuraavan omistajan murhe.
Itse noita ei kannata alkaa missään nimessä makselemaan, vain todetakseen, että parin vuoden päästä penkki on jälleen rikki täysin samasta kohdasta.
 
Viimeksi muokattu:

joke66

Laguna II Break 1.8
Viestejä
92
Tykkäyksiä
2
Itsellä Laguna 2 -04 Puolinahka istuimet.

Kuskin penkin vasemman reunan nahka painunut/kulunut ja siinä on myös "viivoja/uurteita" nahassa
jotka tuppaa menemään aika syvälle..

Nahka ei kyllä ole rikki mistään kohtaa.

Olen miettynyt auttaisiko satularasva asiaan ?

Nahanhoitoainetta Motonetistä kerran kokeilin, aivan turhake..

Eikös Wheeler Dealer ohjelmassa kerran korjattu nahkapenkit ?

Kukaan nyt ei varmaan ala uudelleen verhoiluttamaan vanhan romun istuimia..
 
Viimeksi muokattu:

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)
Viestejä
3 510
Tykkäyksiä
4
Kukaan nyt ei varmaan ala uudelleen verhoiluttamaan vanhan romun istuimia..
Ei, sillä silloin niitä kutsutaan istuinsuojiksi ;)

Itsellä tuo "sisarus" on kohta 70tkm ajettu ja sen nahkajakkaroissa ei näy vielä minkäänlaisia kulumisen merkkejä, vaikka noita ei ole ikinä millään rasvoillakaan hoidettu. Liekö sitten kangasverhoilun keinonahka(?)kyljet jotain haperompaa joka ei kestä käyttöä, dunno :confused:
 
Viestejä
321
Tykkäyksiä
5
Ei saa istua tuohon reunan päälle kun menee autoon tai lähtee autosta pois. Menee keikissa autoissa samallalailla, ja tuo reuna ei ole aitoa nahkaa nähnytkään.
 
Viestejä
91
Tykkäyksiä
1
Jos jotakuta kiinnostaa, niin "Extended Grip" on mahdollista saada jälkeen päin mihin tahansa etuvetoiseen Kadjariin. X-Mod -varustelutasoa, jossa tuo on ollut, ei ole Suomessa ollut myynnissä. Mutta ei tosiaan vaadi muuta, kuin tuon Extended Grip -valitsimen osanumerolla 25145 6265 R kolikonpitimen tai tyhjän kupin tilalle, sekä ohjelmoinnin.

Tällä saa siis tarvittaessa luistoneston kokonaan pois päältä, tai vähemmän aktiiviseen tilaan.



 
Ylös Bottom