huolto hintoja näkyville

ertonert

Nuorempi jäsen
Vs: huolto hintoja näkyville

Autona Renault Megane II 1.6 16v.

Täydellinen jakopää remontti(vesipumppu, vtt-pyörä, ohjurit, jakopäähihna, jäähdytysneste yms + vikakoodin luku ja nollaus)
-Työ nyrkkipajassa. Kanta-asiakas alennuksen jälkeen 180euroa. (n.4tunnin työ ja jäähdytysnesteet talolta.)
Työllä täysi normaali asentajan takuu. Itse pihinä miehenä tekisin tämän itsekkin, mutta jätän suosiolla muille tuon, juuri tuon asentajan takuun vuoksi.

-Osat Orginal laatua,Ebaysta puolasta. 170e vtt pyörä+jakohihna sarja(posteineen). Vesipumppu suomesta+apulaitehihna.= 230e
Kokonaisuutena 410e.

Itse vaihdettua = työ 0e->
Ohjausakseli 180e(misterauto). Vaihdoin itse ja hajoitin Rattiakselin airbakin spiraalihässäkkä. +140e(ebay,saksa.). Tähän lisäksi aurauskulmien säätö 60e.= 380e.

Öljyt 25e+ suodatin 4.40e = 29.40e
Lämmityslaitteen moottori (oli muute vit*umaisin operaatio aikoihin!) 80e valeon osa.
Takapyörän laakerit + levyt (helpoin, halvin?) 100e/puoli eli 200e.
Lambda solenoidi 55e+posti 9.90e= 67e pyöreesti.

^En valita. Asiat voisi olla hullumminkin. Viellä on tulossa pari "menkka" vikaa tälle neidille, mutta ne on saa luvan odottaa kevääseen.. ::)

zeikki90

Kyllä se kuumaliimalla pysyy

Aurauskulmien tarkistus ja säätö 20e (Vanha periaate) Fixus HSeppälä vihti asiantunteva palvelu ja aina hyvä työn jälki sekä positiivisuus :)

Renaultisti

Aktiivinen jäsen

Mitä nyt muilla on teettänyt niin ohjauskulmien tarkistus ja säätö on ollut paikallisella yleiskorjaamolla 60€ ja eräällä toisella paikallisella korjaamolla(monta merkkiedustusta) 88,50€. Molemmilla kerroilla oma Megane II säädettävänä. Tässä tapauksessa kalliimpi hinta toi parempaa palvelua ja laadukkaampaa työtä(ja kahvit kaupan päälle 8) Ilmastointihuollosta olen pulittanut 90€. Muuta en ole teettänyt muilla vielä Meganella. Seuraava on jakopääremppa, kustannukset selviää aikanaan.

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)

Renaultisti sanoi:
Ilmastointihuollosta olen pulittanut 90€.
Näistä on aika hyvin erilaisia Groupon yms. tarjouksia, jolloin täyttöhuolto irtoaa n. 30e pintaan :) Omalla kokemuksella pariinkin autoon tälläisen teettäneenä, niin kyllä tuo on hintansa haukkunut vaikka kaffeja ei ootellessa tarjottukaan 8)

zeikki90

Juu olen sattunut ostamaan noita groupon kortteja jossa ilmastointi huolto oli 30e eka kerta meni hyvin mutta tokakerta sitten näin: viimeksi vein fordin ilmastointi huoltoon kun talossa viellä oli ja huollossa oli turkkilainen duunari niin kertoi ekaksi että kaikki toimii hyvin ja kylmää tuli kun oli letkut kiinni viellä sitten yhtäkkiä se sanoi loppuvaiheessa että aij aij vuotoa siellä on eli korjataanko? olin että mitäs hemmettiä äsken oli normaalisti ja kaikki skulas mutta yhtäkkiä siellä oli vuoto kompurassa, onko mahdollista että tämä voinut rikkoa jotain? liikaa kylmäainetta joka rikkonut stefan esim? oli juuri aukaissut putiikin. tosiaan fordia ei talossa enään ole mutta askarruttaa viellä tämä asia.

zeikki90

Niin ja tosiaan nuo aurauskulmien säädöt ollut alle 100e, se vanha periaate oli mittasydeemi niillä on huoltokolo siellä alla jolla ne mittaa haritusta ja liikuttelee autoa edes takaisin jotain tuonne päin :) mutta siis halpahan se on ja aina käyttänyt sekä kaikki kunnossa ollut rattikin meni suoraksi eikä renkaat kulu sivuilta :)

Jame

Jäsen

8v. määräaikaishuolto jakohihnanvaihtoineen ym. 850 €. Paikkana Autotaito Vantaalla.
Biliasta kysytty hinta samalle setille 1772 €

Jour de fete

Jäsen

Kuinkahan paljon noita huoltoja merkkihuoltossa tehtäisiinkään jos hinnoittelussa olisi vähänkin kohtuullisuutta. Taitavat luulla vähän liikoja itsestään kun monessa paikassahan tuo huoltotoiminta on ulkoistettu ja työn laatuhan ei poikkea muista 'valtuutetuista' pajoista. Ainut, mikä merkkihuololla on arvokasta, on tieto. Mutta onko se noin hinnakasta?

edit: minun moka..onhan siellä arvokasta myös aika

Rellisti2

Jäsen

Kaksi kysymystä nyt luettuani ketjun loppupäätä:

1. oletteko "Minun Renaultiin" liittyneet? Renault kauppaa siellä vuosittain pari kertaa huoltotarjouksia varsinkin yli kuusi vuotiaille relluille. Esim teetin GS2:ni täydellisen jakohihnapaketin (599e) + vuosihuollon (99e) + raitisilmasuodattimen + jotakin pientä Käyttöautolla 755e näitä tarjouksia käyttäen. Itseasiassa kun näitä lappuja tuli kotiin käytin autoni aina satasen vuosihuolloissa merkkiliikkeessä. Toki koneeni ei ollut ketjussa esiintynyt 2.0T vaan kunnon nuhapumppu ykskutonen.

2. Jäin pohtimaan ketjua lukiessani, että ovatkohan halpojen huoltojen ajat ohi. Uusi 1.4TCE GS3 tarvitsee seuraavaksi 90t huollon. Onko kellään kokemusta sellaisen hintatasosta vai enkö vaan huomannut sitä ketjusta?

Jame

Jäsen

Rellisti2 sanoi:
Kaksi kysymystä nyt luettuani ketjun loppupäätä:

1. oletteko "Minun Renaultiin" liittyneet? Renault kauppaa siellä vuosittain pari kertaa huoltotarjouksia varsinkin yli kuusi vuotiaille relluille. Esim teetin GS2:ni täydellisen jakohihnapaketin (599e) + vuosihuollon (99e) + raitisilmasuodattimen + jotakin pientä Käyttöautolla 755e näitä tarjouksia käyttäen. Itseasiassa kun näitä lappuja tuli kotiin käytin autoni aina satasen vuosihuolloissa merkkiliikkeessä. Toki koneeni ei ollut ketjussa esiintynyt 2.0T vaan kunnon nuhapumppu ykskutonen.
Kyllä minullekin tuli Biliasta tuo mainos "hinnat alkaen 599 €" jakohihnanvaihdosta. Arvaa vaan koskiko tarjous ko. moottorilla varustettua autoa? Tuo 99 € vuosihuollon hintakin taitaa tarkoittaa pelkkää työtä. Nimittäin 5 litraa öljyä maksaa Bilian hinnoittelulla jo 75 €.

Olen myös nähnyt lentotarjouksia ja silmälasitarjouksia, joiden kohdalla oikea hinta on jotain aivan muuta kuin mainoksen tarjoushinta. Vaikkapa 79 euron silmälasit, jotka loppujen lopuksi maksoivat 479 €

Rellisti2

Jäsen

Jame sanoi:
Kyllä minullekin tuli Biliasta tuo mainos "hinnat alkaen 599 €" jakohihnanvaihdosta. Arvaa vaan koskiko tarjous ko. moottorilla varustettua autoa? Tuo 99 € vuosihuollon hintakin taitaa tarkoittaa pelkkää työtä. Nimittäin 5 litraa öljyä maksaa Bilian hinnoittelulla jo 75 €.
Ok. En tosiaan tiedä koneestasi, mutta 99e sisälsi osat + työt tuohon peruskoneeseen. Itseasiassa noilla kupongeilla tuli halvimmaksi käydä merkkiliikkeessä vuosihuollossa.

Saapa nähdä miten tuon uuden kanssa käy rahallisesti.

Mieluusti jatkaisin saman liikkeen kanssa sillä heillä tuntui olevan jotakin hyviä jekkuja tuon kunnossa pitämiseen. Aina huollosta hakiessa tuntui kuin olisi uuden saanut.

Renaultisti

Aktiivinen jäsen

Tänään tehtiin jakopään remontti ja VVT-pyörän(hankin itse) vaihto. Osat+pientarvikelisä+jäähyneste 363,88€, työtunteja 6 hintaan 531€. Nam. Koko lysti siis 894.88€. Ilman VVT:n ostoa ja vaihtoa olis ollu 640€ tienoilla.

terppa59

Jäsen

Tervehdys! Olisin kiinnostunut paljonko tulisi suurinpiietein maksamaan -04 megane 1.9dci 120hv koneella.. jakopää remppa kaikkineen hilppeineen ja "käyttöhihnan" vaihtosamalla. Likkeessä siis.. satakunnan alueella asustelen joten jos jollain tietoo saa kertoa :)

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)

Renault Master 3.0dCi iso perushuolto, ajettu 109tkm, paikkana Vantaan Autokorjaamo:
- öljynvaihto moottori + vaihdelaatikko
- ilma- ja polttoainesuodattimet
- jarru- ja jäähdytysnesteet
- apulaitehihna
- ilmastoinnin täyttöhuolto

+ vaihtoivat kourallisen palaneita polttimoita omatoimisesti

Kaikki yhteensa n. 620€

jonn

Nuorempi jäsen

Megane I etujarrulevyt ja jarrupalat vaihdatin paikallisessa korjaamossa. 190€ osineen ja töineen.

doc

Renault Grand scenic 2006

Renault Grand Scenic, uusi tehokas akku EXIDE 74ah asennettuna 120€. Akkusalo Tampere

Fuego Turbo

Tunnettu jäsen

Auto- ja konekorjaamo metsämäki.com Huittinen. Huoltoa,öljyt 7.5 l,suodattimet ilma,öljy,raitis,pissapojanpumppu,takajarrusatulat,palat+ levyt ja laakerit + katsastus sisältäen 2.5 tuntia työtä 950€. Ei paha.. Suosittelen muillekin!

Sähköjänis

Jäsen

Megane vm. 1997 1.6 8v jakohihna + vesipumppu talon jäähdytysnesteillä, öljynvaihto (ja -suodattimen) 200e, Jorkin Korjaamo Imatra.
Osat 130e (Jakohihna, vesipumppu, öljynsuodatin, öljyt) Motonet.

Ylös Bottom