Clio-V

jani1977

Jäsen
Eilen oli clio taas pyöräkulma mittauksessa. Oli kuulemma kaikki arvot kunnossa mutta silti on syönyt vas. Eturenkaan, taas... Ei voi kuulemma tehdä mitään kun ei ole vikaa..tämä vika siis uudesta asti ollut.

Akseli

Jäsen
^Outoa, mun pitää ostaa ens kesäks uudet renkaat, saa nähdä miten alkavat kulumaan.
Mulla oli auraus pielessä(reunakiven aiheuttama) ja alkoi syömään sisäreunasta vasenta eturengasta, kulmat säädetty mutta rengashan kuluu loppuun asti vinoon.
Lievä camber-virhe ei kuulemma vaikuta kulumiseen.

jani1977

Jäsen
Mulla meni ensiasennusrenkaat sisäreunasta, auraus oli pielessä. Nyt vaihdoin heinäkuussa uudet renkaat, vajaa 10tkm ajettu ja nyt sisäreuna loppu.

Juntunen

Aktiivinen jäsen
Mulla meni ensiasennusrenkaat sisäreunasta, auraus oli pielessä. Nyt vaihdoin heinäkuussa uudet renkaat, vajaa 10tkm ajettu ja nyt sisäreuna loppu.
Onko 2 eri huoltofirmassa käytetty?
Itse veisin toiseen firmaan tutkittavaksi/säädettäväksi.

Omat autot sen verran iäkkäitä että katson aurauksen suunnilleen kohdilleen jos on sellasta remonttia tehnyt joka voi siihen vaikuttaa eikä ole sitten renkaatkaan kuluneet reunoistaan.

TiJuKo

Jäsen
Nyt alan ymmärtämään merkkihuollon/maahantuojan tympeän asenteen tuohon renkaiden kulumiseen sisäkantista. Kyseessähän ei ollutkaan vaimon autossa yksittäistapaus vaan tyyppivika. Minä aion äänestää jaloillani toiseen merkkiin. Ei jaksa eikä huvita kuunnella höpöhöpöpuheita huollosta ja maksaa asian "tutkimisesta" kun se on selvästikin tiedossa.

MTI

Aktiivinen jäsen
Viekää johonkin muuhun paikkaan kuin merkkihuoltoon. Saa kait näihinkin säätö pultteja että saa sen camperin kohdalleen. Merkkihuollosta niitä ei saa.

rummukainen

Jäsen
Pari vuotta sitten kanssa Megane 4:ssa huomasin OIKEAN TAKARENKAAN kuluneen sisäreunasta todella paljon. Merkkihuolto ei ihme kyllä venkoillut, vaan kertoi että ilmennyt ongelmaa, tehtaalta lähtiessä ne ns "tapit"kieroja tai väärä asento tai muuta vastaavaa ja sitten uusittiin sinne takuuna. Väittivät että ei voi säätää. Olikohan sitten sattumalta tilanne otollinen rahojen saamiseen jostain muualta?

TiJuKo

Jäsen
Onko jo tiedossa joku merkki ja malli, jonka kanssa ei ole useamman vuoden käytön aikana mitään ongelmia tekniikan tai huollon kanssa?
Enpä ole vielä päättänyt, kun ei ole ihan vielä ajankohtaista. Meillä on taloudessa myös -19 Ford Fiesta jolla on kohta ajettu 70tkm. Se vekotin on ollut täysin viaton. Siihen leiriin saattaa kallistua valinta. Fiesta menee samaan aikaan pois kuin tuo Cliokin. Voimme kohtapuoleen vähentää yhden auton taloudesta, joten sinänsä mukava vaihto, kun kaksi lähtee ja yksi tulee. Toisaalta vaimon käyttöprofiiliin istuisi mainiosti myös pienehkö täyssähköauto. Toki vaimonkin mielipiteellä on suuri vaikutusarvo. Vaikkakin minähän sen viimeisen sanan sanon sängyn alta "kyllä rakas".

TiJuKo

Jäsen
Tai sit pitää kerätä porukka ja tehdä valitus kuluttaja-asiamiehelle ja pyytää korvausta.
Mielestäni on melko outoa, kun ongelma selvästikin on tiedossa ettei nelipyöräsuuntaus ole ohjelmassa ensihuollossa. Itse ainakin maksaisin mielelläni muutaman kympin lisää kuin hetken päästä laittaisin muutaman saturaisen renkaisiin nelipyöräsuuntauksineen.

kimbe

Tunnettu jäsen
Meillä on taloudessa myös -19 Ford Fiesta jolla on kohta ajettu 70tkm. Se vekotin on ollut täysin viaton. Siihen leiriin saattaa kallistua valinta.
Ok. melko harvinainen yksilö osunut teille kohdalle. Kyseessä valmistaja / maahantuoja, joka ei korvaa kuluttajille edes tyyppivikana reilusti alle sadantuhannen porsivia moottoreita. Meillä ollut perheessä kyseisen valmistajan auto useita vuosia, ja melkoista sekoilua on ollut huollon ja maahantuojan toiminta, lukuisine takaisinkutsuineen. Jos en takuuajan jälkeen olisi itse huoltanut ja korjannut, niin melkoisen kalliiksi olisi Ford tullut.

Mutta melkoisesta epäluotettavuudesta huolimatta pääsääntöisesti Fordit mukavia ja hiljaisia ajettavia, enkä kaikista omalle kohdallekin osuneista moottorivaurioista, anturivioista, alustaongelmista jne. huolimatta siltikään ole ollut Fordista luopumassa. Jos hajoaa, niin korjataan. Ei se yleisesti ottaen näissä hintaluokissa se ruoho juurikaan sen vihreämpää ole siellä aidan toisella puolella, vaikka parempia ja huonompia yksilöitä aina joukkoon mahtuu. Mutta ongelmien ilmaantuessa melkoista venkoilua se merkkihuollon toiminta tuntuu olevan merkistä riippumatta. Siis kautta linjan muillakin kuin renulla ja fordilla.

TiJuKo

Jäsen
Ok. melko harvinainen yksilö osunut teille kohdalle. Kyseessä valmistaja / maahantuoja, joka ei korvaa kuluttajille edes tyyppivikana reilusti alle sadantuhannen porsivia moottoreita.
Minua ihmetytti alusta asti Fordin 30tkm öljynvaihtoväli. Meidän kikottimeen ne on vaihdettu n. 15tkm välein. Voisikohan tuossa öljynvaihtovälissä olla syy pikkuturbojen porsimiseen. Tämähän ei tähän edes kuuluis. Sorry ja yritän pitäytyä aiheessa.

teekeepee

Jäsen
Vaikka tämä juttu ei liity Clioon, niin Relluun kuitenkin. Olin havaitsevinani toisen takarenkaan hieman reunalta kulumista. Silmämääräinen tarkastelu tuotti kuvan mukaisen havainnon. Uusissa autoissa on niin pitkät katsastusvälit, että Relluissa kerkeää katketa jouset pariinkin kertaan sillä välillä. En väitä, että renkaan kuluminen johtui näistä jousista, mutta herkesi kulumasta vaihdon jälkeen.

Liitteet

Fuego Turbo

Tunnettu jäsen
No ei se syy varmaan ole, mutta ainakin osa syy. Silloin kuin nää pikkuturbot tuli. Kaikki sanoivat, ettei ne kestä kilometrejä jos ei vaihda öljyjä useimmin kun nyt. Tuo sinällään pitää paikkaansa. Pienestä koneesta on ahdettu pörisemään vähintaan se 100 hv 1.0 mopo! Mondeossakin on litranen kone.

Tää on se yks syy.

Tuohon pyörän kulmiin vielä. Vastauksen saat asiallisen, kun otat yhteyttä Ranskan kaupalliseen edustustoon ja pyydät, että kun maahantuoja/ piirimyyjä levittelee käsiä, niin mikä on korjaustoimenpide sen jälkeen kun aurauskulmat on säädetty ja mitoissaan. Sieltä vastaus kyllä tulee, myös maahantuojalle. Itse korjautin muutamat autot näin ja ohi piirimyyjän. Palvelualttiutta ei oikein ollut eikä ole ollut oikein tänäpäivänäkään. Viimesin asiointi kun syksyllä oli, kehoitettiin viemään paaliin kun on niin vanha auto jo.. ( 1996).
Ei ole vielä tarvinnut vaihtaa merkkiä 3 miljoonan kilometrin aikana.

J1975

Nuorempi jäsen
Vähän kiinnostaisi vaihtaa edellisen korimallin Clio tähän uudempaan malliin. Vanhassa ei ole 4-vuoteen ollut mitään vikaa, näitä viestejä kun lukee vaikuttaa laatu menneen uudessa mallissa alaspäin. Onko kellään ollut omistuksessa viatonta uusi korista Clioa?

Ylös Bottom