Clio-V

Akseli

Jäsen
Viestejä
190
”Standart päivitys asennettiin onnistuneesti”, luki näytöllä kun käynnisti auton.

283C38773R
 
Viimeksi muokattu:

Akseli

Jäsen
Viestejä
190
Clion malliversiot vaihtuneet kesän aikana.
Life, Zen ja Intens vaihtuneet Authentic, Equilibre ja Techno malleihin, R.S. Line jäänyt ilmeisesti pois.
Varustetasot muuttuneet jonkin verran ja hinnat nousseet 1000-2000€.
 

ClioV

Jäsen
Viestejä
26
Clio on taas koetellut viime aikoina hermoja... Talvellahan nuo rumpujarrut olivat jäässä useampaankin otteeseen, mutta nyt auto seisoi pihassa kesäkeleillä kolme päivää ja siihen jäi. Jarrut olivat ruostuneet kiinni. Autopalvelukaan ei saanut niitä auki vaan auto hinattiin huoltoon. Vastauksena oli, että ei kannata kosteilla keleillä käyttää käsijarrua ettei ruostu kiinni.

Lisäksi pyyhkijöiden kanssa on ollut ongelmaa, koska ne eivät aina palaudu alas saakka. Tämä ilmeisesti on tiedossa oleva laajempi vika, koska siitä oli huollossa Renaultin joku tiedote olemassa. Osia ei toki ollut sitä korjata, joten se sitten täytyy viedä korjaukseen joskus aikanaan.
 

Fuego Turbo

Tunnettu jäsen
Viestejä
2 752
Tuntuu oikeasti että Renaultin tyyppiviat jatkaa olemassa oloaan vuodesta toiseen, mutta uudemmissa autoissa ja ne ovat erilaisia.

Ymmärrän kyllä toisaalta tuskan, mutta osista ne ovat vain tehty.

Jokapäiväisessä ajossa on itsellä vanha 1.9 D Clio , pakoputkea " korjattiin" , kaksi pyöränlaakeria vaihdettiin, kampiakselin stefa vaan vuotaa, ja dieseliä kuluu noin 4,5l / 100 km. Keväällä mietin, että jaksaako vielä korjata? No jos ostaa uudemman , siinä on jo 1.5 dci ja lähes 300tkm ajettu, sähkösuuttomet ja viat niihinkin tulee.
Halpaa on ajaminen ka korjaukset tän ikäluokan Cliossa. Kalliimmaksi tulee uudemmat ja uudet. Sähkö Zoesta ja Springistä puhumattakaan.

No tietenkin uusi on uudempi ja parempi,mutta väitän että tuo jarrujuttu ja ihmeelliset sähköviat ketuttavat enemmän kuin pakoputken paikkailu ja laakerin vaihtaminen.

Jonain päivänä voi sitten ostaa sen kauneimman farmari Clion. Tosin halvemmalla saa silloin jo dci Megane farmarin..
 

Rege871

Nuorempi jäsen
Viestejä
6
Pyyhkijät on alkanut reistailemaan. Välillä ei palaudu kokonaan alkuasentoon ja ajoittain jämähtävät keskelle tuuliruutua eikä suostu liikkumaan mihinkään suuntaan vaikka kuinka vipua antaisi. Sanottakoon että viimosen viikonaikana tämä on alkanut toistumaan useasti. Onko tämä joku tiedossa oleva vika ja onko täällä kohtalontovereita. Auto vm. 21
 

Akseli

Jäsen
Viestejä
190
^Pari viestiä ylempänä on samaa pyyhkijäongelmaa.
Omassa (2020) Cliossa ei ole ainakaan vielä temppuilleet pyyhkijät.
 

ClioV

Jäsen
Viestejä
26
Pyyhkijät on alkanut reistailemaan. Välillä ei palaudu kokonaan alkuasentoon ja ajoittain jämähtävät keskelle tuuliruutua eikä suostu liikkumaan mihinkään suuntaan vaikka kuinka vipua antaisi. Sanottakoon että viimosen viikonaikana tämä on alkanut toistumaan useasti. Onko tämä joku tiedossa oleva vika ja onko täällä kohtalontovereita. Auto vm. 21
Joo, sama vika täällä. Huollosta sanottiin, että yleinen tiedossa oleva ongelma.
 

ClioV

Jäsen
Viestejä
26
Okei oliko ongelmaan mitään toimenpidettä ratkaisuksi?
Taisi olla 8.8 kun olin Renaultin huollossa ja sanoivat, että korjaus täytyy tehdä johonkin fyysisiin osiin. Heillä ei kuitenkaan ollut osia varastossa ja laittoivat tilaukseen. Lupasivat soitella kun osat ovat saapuneet, mutta sitä päivää odotellessa.... :rolleyes:
 

Akseli

Jäsen
Viestejä
190
Vaihteeksi taas nettiyhteys katkaistu, täytyy mainita asiasta kun pitää varata huoltoon aika muutenki. Huhtikuuhun asti ois vielä ilmainen nettiyhteys voimassa, jokohan vaihtavat telematiikkaboksin…
 

Akseli

Jäsen
Viestejä
190
Vasemman puolen rengas kuluu edelleen sisäreunasta vaikka on merkkiliikkeen säätämät aurauskulmat.
Saman huomasin tänään, kuskin puolen eturengas aivan sliksi sisäreunasta, vaihdoin taakse. Täytyy seurata kuluuko takaa vaihdettu rengas myös sisäreunasta sileäksi.
Merkkiliikkeessä säädetty kulmat -21 keväällä.

12493574-6F88-457B-94AE-41656A4037B0.jpeg
 
Viimeksi muokattu:

TiJuKo

Jäsen
Viestejä
37
Meillä meni vaimon autosta myös ensiasennusrenkaat edestä takuuaikana. Kulmat säädettiin, jotka olivatkin pielessä ja uudet renkaat alle. Nyt on kulunut tasaisemmin. Kun kyseli takuuasioita Autosalvasta vastaukset oli lähinnä naurettavia. Takuu kattaa tällaisessa tapauksessa maks 5tkm. Lisäksi huoltopäällikö arveli, että autolla on saatettu ajaa mutkaisia teitä. Auto on vielä meillä mutta kunhan vaihto tulee ajankohtaiseksi, niin taitaapa vaihtua merkki. Mitä noita kolme on tullut ostettua uutena. Lisäksi noi takajarrujen liimaantumiset ym ym...
 

Akseli

Jäsen
Viestejä
190
Olisko nyt telematiikkaboksi hajonnut, jakoavaimen kuva ja teksti ”tarkista sos-puhelu”.
Nettiyhteys ei toimi ollenkaan.

4830CD27-9A13-4EF3-8570-F9B84DD8980E.jpeg

Ilmeisesti joku paristo pitäis vaihtaa.
PNG-kuva 2.png
 
Viimeksi muokattu:

Fuego Turbo

Tunnettu jäsen
Viestejä
2 752
Meillä meni vaimon autosta myös ensiasennusrenkaat edestä takuuaikana. Kulmat säädettiin, jotka olivatkin pielessä ja uudet renkaat alle. Nyt on kulunut tasaisemmin. Kun kyseli takuuasioita Autosalvasta vastaukset oli lähinnä naurettavia. Takuu kattaa tällaisessa tapauksessa maks 5tkm. Lisäksi huoltopäällikö arveli, että autolla on saatettu ajaa mutkaisia teitä. Auto on vielä meillä mutta kunhan vaihto tulee ajankohtaiseksi, niin taitaapa vaihtua merkki. Mitä noita kolme on tullut ostettua uutena. Lisäksi noi takajarrujen liimaantumiset ym ym...

Edelleen toistan , nuo esim. kulman säätöjutut tai renkaan kulumiset yms muut ovat ikävä juttu ja luulisi että nuo tehtaalla säädetään sadetunnelin jälkeen kun auto on lähes valmis. Aina ei voi kaikesta mennä takuuseen.

Ei tarvitse olla kummonenkaan kolo tai töyssy tai vaikka rotvallinreuna kun noi saadöt voi mennä pieleen. Tuosta on kyllä kokemusta muutamien renkaiden kanssa. Tänä päivänä renkaat maksavat jo sen verran,että on halvempaa saadättää kulmat renkaan vaihdon jälkeen kuin ajaa sileeksi.

Mulla oli vanhassa R 21 taka-akseli jo sen verran vanha, että söi takarenkaita hiukan. Siinä tuli halvemmaksi ostaa uusia kun oli tarpeen.

Tuossa käyttöauto D Cliossa loppu eturenkaiden kuluminen, kun vaihdettiin uudet iskarit ja jouset. Muuttui auto täysin. Uudessa tietty on vaikeampaa muuta kuin säätää jos pielessä.
 
Ylös Bottom