Clio-V

hhelminen

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 781
Tykkäyksiä
19
#21
Olen pihalla ko ICE driven toiminnasta.Mikäli akku on tyhjä, auto on parkissa, tässä tilanteessako bensamoottori ei käynnisty eikä autolla siis lähdetä liikkeelle ? Bensamoottori kun voi kytkeytyä vetoon ainoastaan matkanopeudessa.
No missä tahansa hybridissä tulee helvatan kallis lasku jos ajoakusto menee täysin tyhjäksi, niitä kun ei voi elvytellä mitenkään.
Rellun tapauksessa onneksi ajoakusto on pieni kapasiteetiltaa ja sen perusteella halvahko hinnaltaan (muihin hybrideihin verrattuna) ja moottorin käynnistyksen käytetään normaalia 12V akkua.

 

Vierailija

Nuorempi jäsen
Viestejä
12
Tykkäyksiä
0
#22
No missä tahansa hybridissä tulee helvatan kallis lasku jos ajoakusto menee täysin tyhjäksi, niitä kun ei voi elvytellä mitenkään.
Rellun tapauksessa onneksi ajoakusto on pieni kapasiteetiltaa ja sen perusteella halvahko hinnaltaan (muihin hybrideihin verrattuna) ja moottorin käynnistyksen käytetään normaalia 12V akkua.
Kaikissa hybrideissä on erillinen akku moottorin käynnistämiseen. Eipä tuota ajoakkua saa oikein millään täysin tyhjäksi normaalikäytöllä. Jättää ajoakkuihin kapasiteettia vaikka tyhjää näyttääkin.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
403
Tykkäyksiä
5
#23
Pitääkö valita sportti malli että saa hyvän kuskinpenkin? Reisituen piruussäätö on mulle = tarpeeksi hyvä istuin.
 
Viestejä
356
Tykkäyksiä
9
#25
Mitä pohdintaa on noista uusista moottoreista foorumilla ollut (1.33-litrainen bensanelonen), niin olen kokeillut tuota 140-heppaisena versiona uudessa Meganessa. Oikein ponteva paketti. Voimaa riittää yllättävänkin hyvin pelkkiin maksimiarvoihin verrattuna, ja vetoja onkin reilusti koko käyttökelpoisella kierrosalueella. Jännä metallinen sointi muuten tässä uudessa moottorissa. Turbon äänet edelleen selvästi kuultavissa kiihdytyksissä, kuten useimmissa viime vuosien turbo-Relluissa on ollut. Saapa nähdä mitä tehoversioita tästä moottorista tulee Suomessa myyntiin. 160-heppaisena tuo olisi juuri passeli yleiskäyttöön; ei tarvittaisi vielä varsinaisia RS-ominaisuuksia alustassa, ja lopputulos voisi olla monikäyttöisempi. GT tai GT-line tjsp. Clio nelosessahan oli iso puute siinä, että 120 ja 200 hepan välissä ei ollut mitään välimallia tarjolla.

Kun vaan eivät nyt pilaisi uutukaista liialla pakollisella "turvavarustuksella" kuten aktiivisella kaistavahdilla, tai ainakin sellainen pitää pystyä kytkemään oletusarvoisesti pois päältä (että valittu asetus säilyy seuraavillekin kerroille kun auton käynnistää uudelleen). Muuten voi tulla äitiä ikävä yllätystilanteessa...
 

Laguna00

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Viestejä
2 795
Tykkäyksiä
10
#29
Ulkonäöllisesti tykkäsin hänestä, viikonloppuna tuli kurkattua merkkarilla tätä. Oranssina, nätti kun mikä.
Mutta takatilat (korkeussuunnassa), meille haasteelliset, kuten Megane farkkukin. Eihän meillä vanhimmat lapset mahdu sinne istumaan kun on pää katossa.
 

hhelminen

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 781
Tykkäyksiä
19
#30
1.2, 75 heppaista ei enää tähän uuteen Clioon saa?
Ei sen korvaa 3 pyttyinen 1.0 75HP ketjukone onneksi..
Tuo sata heppainen (niin kuin todennäköisesti 75 heppainenkin) on imusarjaruiskutuksella ja vastaa noin 1,8 litraista vaparia 160Nm väännöltään..
Alla rellun tiedote tulevista moottreista..

Myynti alkaa tehokkaalla turbomoottorilla
Uuden Renault Clion myynti käynnistyy tehokkaalla TCe 100 -moottorilla varustettuna. Allianssin sisällä kehitetyssä modernissa moottorissa on muun muassa imuventtiilien ajoituksen ja avautumisen säätö sekä osittain sylinterikanteen integroitu pakosarja.


Uusi moottori kehittää 74 kilowattia (100 hv) ja 160 Nm eli seitsemän kilowattia ja 20 Nm enemmän kuin TCe 90, jonka se korvaa. Samalla kulutus ja hiilidioksidipäästöt ovat alentuneet. Kasvanut teho ja vääntömomentti parantavat lisäksi suorituskykyä. Ensimmäisessä vaiheessa Clio TCe 100 tulee myyntiin käsivalintaisella vaihteistolla ja ennen vuoden loppua sen rinnalle tulee uusimman sukupolven X-Tronic automaattivaihteisto.


Mallivalikoima kasvaa vielä vähän myöhemmin perusmallilla, jonka keulalla on vapaasti hengittävä SCe 75 -moottori. Clio-mallisarjan huipulle tulee TCe 130 -moottorilla ja 7-vaihteisella kaksoiskytkinvaihteistolla varustettu vaihtoehto.


Vuoden 2020 puolella valikoimaan lisätään mielenkiintoinen, taloudellinen malli, Clio E-Tech Hybrid. Siinä on aivan uusi edistyksellinen E-Tech-voimalinja, jossa uusi 1.6-litrainen bensiinimoottori on yhdistetty kahteen sähkömoottoriin ja innovatiiviseen vaihteistoon. Itselataavassa hybridissä on 1,2 kWh ajoakku, jota bensiinimoottori ja jarrutukset lataavat.
 

Antti O

Aktiivinen jäsen
Viestejä
872
Tykkäyksiä
12
#31
Kävittekö tuota oranssia ajamassa mikä on kiertueella. Kokeilitteko kaistavahtia?
Joko minä en ymmärrä ollenkaan miten sellaisella ajetaan, tai sitten autossa on hieman vielä parannettavaa. Se ajo kun humalainen laidasta laitaan.
Kone oli kyllä taas kerran pettymys. Ennenkuin turbo herää hyvä että pääsee edes valoista liikkeelle.
Lämmitettävä ratti oli kiva, muuten tuntui että kauhean paljon on paketoitu kaikelaista hilkettä muttei ehkä ihan niin onnistunut toteutus kun vaikka vag-konsernilla varusteissa (autojen laadusta en muuten ota kantaa)..
Esim. clion pakkikameran kuvanlaatu oli melko suttuinen. Voihan se kamerakin olla likainen, hankala sanoa.
Penkki oli aika basic, ei oikein tarjonnut säätöjä tai reisitukea.
Ei nyt tarvi alkaa kyllä ihan vielä ainakaan tilausta ruksimaan..
 
Ylös Bottom