Clio-V

hhelminen

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 808
Olen pihalla ko ICE driven toiminnasta.Mikäli akku on tyhjä, auto on parkissa, tässä tilanteessako bensamoottori ei käynnisty eikä autolla siis lähdetä liikkeelle ? Bensamoottori kun voi kytkeytyä vetoon ainoastaan matkanopeudessa.
No missä tahansa hybridissä tulee helvatan kallis lasku jos ajoakusto menee täysin tyhjäksi, niitä kun ei voi elvytellä mitenkään.
Rellun tapauksessa onneksi ajoakusto on pieni kapasiteetiltaa ja sen perusteella halvahko hinnaltaan (muihin hybrideihin verrattuna) ja moottorin käynnistyksen käytetään normaalia 12V akkua.

 

Vierailija

Nuorempi jäsen
Viestejä
15
No missä tahansa hybridissä tulee helvatan kallis lasku jos ajoakusto menee täysin tyhjäksi, niitä kun ei voi elvytellä mitenkään.
Rellun tapauksessa onneksi ajoakusto on pieni kapasiteetiltaa ja sen perusteella halvahko hinnaltaan (muihin hybrideihin verrattuna) ja moottorin käynnistyksen käytetään normaalia 12V akkua.
Kaikissa hybrideissä on erillinen akku moottorin käynnistämiseen. Eipä tuota ajoakkua saa oikein millään täysin tyhjäksi normaalikäytöllä. Jättää ajoakkuihin kapasiteettia vaikka tyhjää näyttääkin.
 
Viimeksi muokattu:

Tmex

Clio IV
Viestejä
403
Pitääkö valita sportti malli että saa hyvän kuskinpenkin? Reisituen piruussäätö on mulle = tarpeeksi hyvä istuin.
 

TurboJ

Jäsen
Viestejä
356
Mitä pohdintaa on noista uusista moottoreista foorumilla ollut (1.33-litrainen bensanelonen), niin olen kokeillut tuota 140-heppaisena versiona uudessa Meganessa. Oikein ponteva paketti. Voimaa riittää yllättävänkin hyvin pelkkiin maksimiarvoihin verrattuna, ja vetoja onkin reilusti koko käyttökelpoisella kierrosalueella. Jännä metallinen sointi muuten tässä uudessa moottorissa. Turbon äänet edelleen selvästi kuultavissa kiihdytyksissä, kuten useimmissa viime vuosien turbo-Relluissa on ollut. Saapa nähdä mitä tehoversioita tästä moottorista tulee Suomessa myyntiin. 160-heppaisena tuo olisi juuri passeli yleiskäyttöön; ei tarvittaisi vielä varsinaisia RS-ominaisuuksia alustassa, ja lopputulos voisi olla monikäyttöisempi. GT tai GT-line tjsp. Clio nelosessahan oli iso puute siinä, että 120 ja 200 hepan välissä ei ollut mitään välimallia tarjolla.

Kun vaan eivät nyt pilaisi uutukaista liialla pakollisella "turvavarustuksella" kuten aktiivisella kaistavahdilla, tai ainakin sellainen pitää pystyä kytkemään oletusarvoisesti pois päältä (että valittu asetus säilyy seuraavillekin kerroille kun auton käynnistää uudelleen). Muuten voi tulla äitiä ikävä yllätystilanteessa...
 

Laguna00

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Viestejä
2 805
Ulkonäöllisesti tykkäsin hänestä, viikonloppuna tuli kurkattua merkkarilla tätä. Oranssina, nätti kun mikä.
Mutta takatilat (korkeussuunnassa), meille haasteelliset, kuten Megane farkkukin. Eihän meillä vanhimmat lapset mahdu sinne istumaan kun on pää katossa.
 

hhelminen

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 808
1.2, 75 heppaista ei enää tähän uuteen Clioon saa?
Ei sen korvaa 3 pyttyinen 1.0 75HP ketjukone onneksi..
Tuo sata heppainen (niin kuin todennäköisesti 75 heppainenkin) on imusarjaruiskutuksella ja vastaa noin 1,8 litraista vaparia 160Nm väännöltään..
Alla rellun tiedote tulevista moottreista..

Myynti alkaa tehokkaalla turbomoottorilla
Uuden Renault Clion myynti käynnistyy tehokkaalla TCe 100 -moottorilla varustettuna. Allianssin sisällä kehitetyssä modernissa moottorissa on muun muassa imuventtiilien ajoituksen ja avautumisen säätö sekä osittain sylinterikanteen integroitu pakosarja.


Uusi moottori kehittää 74 kilowattia (100 hv) ja 160 Nm eli seitsemän kilowattia ja 20 Nm enemmän kuin TCe 90, jonka se korvaa. Samalla kulutus ja hiilidioksidipäästöt ovat alentuneet. Kasvanut teho ja vääntömomentti parantavat lisäksi suorituskykyä. Ensimmäisessä vaiheessa Clio TCe 100 tulee myyntiin käsivalintaisella vaihteistolla ja ennen vuoden loppua sen rinnalle tulee uusimman sukupolven X-Tronic automaattivaihteisto.


Mallivalikoima kasvaa vielä vähän myöhemmin perusmallilla, jonka keulalla on vapaasti hengittävä SCe 75 -moottori. Clio-mallisarjan huipulle tulee TCe 130 -moottorilla ja 7-vaihteisella kaksoiskytkinvaihteistolla varustettu vaihtoehto.


Vuoden 2020 puolella valikoimaan lisätään mielenkiintoinen, taloudellinen malli, Clio E-Tech Hybrid. Siinä on aivan uusi edistyksellinen E-Tech-voimalinja, jossa uusi 1.6-litrainen bensiinimoottori on yhdistetty kahteen sähkömoottoriin ja innovatiiviseen vaihteistoon. Itselataavassa hybridissä on 1,2 kWh ajoakku, jota bensiinimoottori ja jarrutukset lataavat.
 

Antti O

Aktiivinen jäsen
Viestejä
878
Kävittekö tuota oranssia ajamassa mikä on kiertueella. Kokeilitteko kaistavahtia?
Joko minä en ymmärrä ollenkaan miten sellaisella ajetaan, tai sitten autossa on hieman vielä parannettavaa. Se ajo kun humalainen laidasta laitaan.
Kone oli kyllä taas kerran pettymys. Ennenkuin turbo herää hyvä että pääsee edes valoista liikkeelle.
Lämmitettävä ratti oli kiva, muuten tuntui että kauhean paljon on paketoitu kaikelaista hilkettä muttei ehkä ihan niin onnistunut toteutus kun vaikka vag-konsernilla varusteissa (autojen laadusta en muuten ota kantaa)..
Esim. clion pakkikameran kuvanlaatu oli melko suttuinen. Voihan se kamerakin olla likainen, hankala sanoa.
Penkki oli aika basic, ei oikein tarjonnut säätöjä tai reisitukea.
Ei nyt tarvi alkaa kyllä ihan vielä ainakaan tilausta ruksimaan..
 

Miata

Nuorempi jäsen
Viestejä
24
Kävittekö tuota oranssia ajamassa mikä on kiertueella. Kokeilitteko kaistavahtia?
Joko minä en ymmärrä ollenkaan miten sellaisella ajetaan, tai sitten autossa on hieman vielä parannettavaa. Se ajo kun humalainen laidasta laitaan.
Kone oli kyllä taas kerran pettymys. Ennenkuin turbo herää hyvä että pääsee edes valoista liikkeelle.
Lämmitettävä ratti oli kiva, muuten tuntui että kauhean paljon on paketoitu kaikelaista hilkettä muttei ehkä ihan niin onnistunut toteutus kun vaikka vag-konsernilla varusteissa (autojen laadusta en muuten ota kantaa)..
Esim. clion pakkikameran kuvanlaatu oli melko suttuinen. Voihan se kamerakin olla likainen, hankala sanoa.
Penkki oli aika basic, ei oikein tarjonnut säätöjä tai reisitukea.
Ei nyt tarvi alkaa kyllä ihan vielä ainakaan tilausta ruksimaan..
Millä koneella auto oli? Itselläni on nyt Captur 90 hv, jonka yksityisleasing päättyy kesällä. Litrainen 100 hv clio kiinnostaisi, jos alavääntöä olisi enemmän kuin nykyisessä koneessa. 229 euron kuukausimaksulla saisi vuoden sopimuksella tällä hetkellä https://www.autoverkkokauppa.fi/uusivuodeksi
 

hhelminen

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 808
Millä koneella auto oli? Itselläni on nyt Captur 90 hv, jonka yksityisleasing päättyy kesällä. Litrainen 100 hv clio kiinnostaisi, jos alavääntöä olisi enemmän kuin nykyisessä koneessa. 229 euron kuukausimaksulla saisi vuoden sopimuksella tällä hetkellä https://www.autoverkkokauppa.fi/uusivuodeksi
Kesään mennessä on jo hybridi (Clion hybridi on mallia ei plugin) saatavilla, siinä ei tarvitse alaväännöstä huolehtia koska liikkelle lähdetään aina sähköllä.
 

Miata

Nuorempi jäsen
Viestejä
24
Kesään mennessä on jo hybridi (Clion hybridi on mallia ei plugin) saatavilla, siinä ei tarvitse alaväännöstä huolehtia koska liikkelle lähdetään aina sähköllä.
hybridi olisi varmasti hyvä :) Pitää vaan katsoa tuleeko yksityisleasingiin ja millä hinnalla ja tietysti mikä on sellaisen kulutus
 

eeroolli

Jäsen
Viestejä
44
Mitäs mieltä olette kaikki autoa koeajaneet?
Kertokaahan mielipiteenne, kun omassa harkinnassa on moinen tilata Intens-versiona (VW Golf 7.5 vaihtoa nyt kuumeisesti uumoilen uuteen Clioon).
Itse kävin kokeilemassa pienen pyrähdyksen verran tuota 100 hp-versiota (Zen).

Positiivisia huomioita: + Kivan näköinen muotoilu ja kohtuulliset tilat pikkuautoksi, + LED-ajovalot vakiona, + näppärä kaupunkiliikenteessä, pieni kääntösäde, + Suht sivistynyt käyntiääni 3-sylinteriseksi, + mukavasti toimiva kosketusnäyttö

Sitten noita huonoja huomioita: - Sisustassa ei ihan samaa jämäkkyyttä (materiaalivalinnat vrt. esim. perus vagissa), - Yllättäen hieman laiska isommissa nopeuksissa (ajaessa 100 km/h kaasun pohjaan painaminen ei aiheuttanut nopeuden nousua lainkaan 5:lla, mutta olisikohan ollut nopeudenrajoitin toiminnassa?), - sitten erittäin huomiota herättävä ikävämpi ja itseä mietityttävä "ominaisuus", eli koko auton hienoinen värinä ja tärinä ihan tyhjäkäynnillä paikallaan ollessa, mutta onkohan tuo kuitenkaan ihan normaalia? eli ovatko muut havainneet moista???? vai onko ominaisuus ollut edellisessäkin mallissa, kun itsellä ei siitä kokemusta.
- sähköistä käsijarrua ei ole suomi-versiossa edes Inten versiossa (tai edes RS-line versiossa, mutta esim. Renaultin sivuilla kuvissa/esitteissä taas esim. Intenseissä on, mutta ei Life tai Zen versioissa).
PS. Eli pistää nyt miettimään ankarasti, kannattaako reilun vuoden vanhaa virheetöntä Golffia vaihtaa ja maksaa väliä useita tuhansia :)
 
Viimeksi muokattu:

hhelminen

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 808
Kävin tuossa Tampereen Käyttöautossa ja samalla tuli tutkailtua tuota uutta Clioa.
Yllättävää että Life hinnat alkaen mallissa oli virtalukko, joten siinä mielessä on otettu vähän takapakkia.
Myös tuon Life mallin sisusta ja ohjauspyörä oli kovaa muovia joten en usko että tuo 600€ halvempi malli tulee mikään myyntimenestys olemaan varsinkin kun siitä puuttuu vakkari.
Nuo sisustan materiaalit paranee huomattavasti varustetason nousissa.

TM numerossa 21 uusi Clio Intens varustetasolla oli saanut erinomaisen arvostelun, kehuttiin ajokäytöstä ääritilanteissa (sivuutti TM ennätystä 80km/h) ja taloudellisuutta (maantiekulutus selvästi alle viisi litraa) ja miinuksia tuli kaistavahdin oikuista ja myöhäisestä aeb varoituksesta.
 
Viimeksi muokattu:

turkas

Jäsen
Viestejä
47
Olen pihalla ko ICE driven toiminnasta.Mikäli akku on tyhjä, auto on parkissa, tässä tilanteessako bensamoottori ei käynnisty eikä autolla siis lähdetä liikkeelle ? Bensamoottori kun voi kytkeytyä vetoon ainoastaan matkanopeudessa.
Kuvittelisin, että tällöin bensamoottori käynnistyy ladatakseen ajoakkuja. Eikös CR-V:ssä ole jotenkin samankaltainen ratkaisu, vai oliko 2-litrainen siinä pelkästään generaattorina?
 

hhelminen

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 808
Kuvittelisin, että tällöin bensamoottori käynnistyy ladatakseen ajoakkuja. Eikös CR-V:ssä ole jotenkin samankaltainen ratkaisu, vai oliko 2-litrainen siinä pelkästään generaattorina?
Itse ymmärsin että koska vaihteisto on korvattu sähkömoottoreilla niin bensiinimoottori pääasiassa tuottaa virtaa näille sähkömoottoreille, ja koska jonkinmoinen ajoakkukin on niin hybridiominaisuus tulee siinä sivussa.
 

turkas

Jäsen
Viestejä
47
Itse ymmärsin että koska vaihteisto on korvattu sähkömoottoreilla niin bensiinimoottori pääasiassa tuottaa virtaa näille sähkömoottoreille, ja koska jonkinmoinen ajoakkukin on niin hybridiominaisuus tulee siinä sivussa.
Joo, voi hyvin olla että virta menee suoraan moottoreille. En tunne vielä näitä ratkaisuja niin hyvin.
 

eeroolli

Jäsen
Viestejä
44
No niin! Valencian oranssi Intens-malli tilattu. Saas nähdä mitä tuli hankittua virheettömän 7.5 Golfin tilalle :)
Ainakin omaa silmää miellytti juurikin tuo uusi oranssi väri.
Ainoa mitä tosiaan olisin kaivannut, niin sähköinen käsijarru ja Autohold, mutta ei ollut saatavilla näissä Suomi-versioissa :/
Jännä homma, kun ainakin esim. Saksan, Ranskan ja Espanjan Renault-esitteissä ja videopuffeissa mainostetaan ja niistä se löytyy vakiona ns. paremmista malleista (kuten vrt. Intens).
 
Ylös Bottom