MIksei tulisi sieltä helposti, eihän se ole pohjaan vedetty eikä jumissa-katkennut ruosteen yms takia. Sorminhan tuo pyörii, tai pitäisi, muuten peilin eteen...Ainakin Febillä juu. Ton toisen tämän aiheen topicin rohkaisemana ja yön yli nukuttuna päätin tänään yrittää tyngän poistoa itse. Ja totta tosiaan, n. 5 minuutissa natsa oli navasta irti.
Pienellä terällä porasin n. 5 mm syvän kolon mahdollisimman keskelle natsaa ja sen jälkeen naputtelin reikään torx-avaimen. Ja sehän pyöri auki ihan helposti sormivoimin. Ja täytyy kyllä sanoa, että pora upposi pulttiin kuin voihin, joten aika pehmeitä todellakin ovat.
Ei muuta kuin pulttien ostoon! Kattelin, että Motonetilläkin olis parikin mallia, jotka tohon passaisivat.
No näinpä, Lähinnä tuolloin mietitytti pultin kovuus ja poraamisen vaikeus kotikonstein mutta kuten ilmi tuli, helpostihan tuo kävi.MIksei tulisi sieltä helposti, eihän se ole pohjaan vedetty eikä jumissa-katkennut ruosteen yms takia. Sorminhan tuo pyörii, tai pitäisi, muuten peilin eteen...
Meillä on kakkosautona 2019 TCe. Yliahdon havaitsee esim. moottoritielle liityttäessä täydellä kaasulla. Vaikka kaikki on ns. pelissä, tuntuu yläkierroksilla vielä pieni nykäisy ja voimantuoton lisäys.Pienikin yliahto kelpaa eli peukut sille. Miksiköhän se on yliahtona mainittu (löysin termin muualtakin) jos kuitenkin sen koneesta koko ajan ulos saa vai onko siinä jotain ehtoja milloin se ainoastaan tuon ylisuorituksen tekee?
Itse olen tarkoitusta varten hankkinut noin 60€ maksavan pallonivelien ja puslien vaihtoa tehdyn työkalusarjan eBaysta.Ilmeisesti nuo alapallot on kulutustavaraa, mutta näyttävät olevan kohtuu halpoja ja oletan niiden olevan itse vaihdettavissa (ei kait näihin nyt olla keksitty mitään erikoisavaimia tms?).

Hmm, jos kerran alapallot on kulutustavaraa niin täytyy melkein tilailla tällainen setti, koska sille pystyy jo laskemaan TMA:n... Joskus ostokset menee harrastuksen piikkiin, mutta tästä saa jo rahansa takaisin. =)Itse olen tarkoitusta varten hankkinut noin 60€ maksavan pallonivelien ja puslien vaihtoa tehdyn työkalusarjan eBaysta.
Talläisen sarjan avulla onnistuu alapallonivelen vaihto vaikka parkkipaikalla.
katso liitettä 18279
katso liitettä 18280
No sanoisin että enneminkin tuurista kiinni milloin alapallo menee, tai itse veikkaan voiteluaineen määrästä koska Capturissani toinen alapallo kesti 40tkm (suojakumi oli ehjä) ja toinen on vielä 71tkm jälkeen täysin kunnossa.Hmm, jos kerran alapallot on kulutustavaraa niin täytyy melkein tilailla tällainen setti, koska sille pystyy jo laskemaan TMA:n... Joskus ostokset menee harrastuksen piikkiin, mutta tästä saa jo rahansa takaisin. =)
Tuurilla on kyllä osuutta monessa kulumassa ja toisinaan vaan sattumakin saattaa osua kohdalle. Aikanaan 406 pösön koiranluut oli myös kulutustavaraa joskin niissä tais merkkarilta ostetut kestään pisimpään kun tarvikkeita piti vaihtaa "parin kympin välein".No sanoisin että enneminkin tuurista kiinni milloin alapallo menee, tai itse veikkaan voiteluaineen määrästä koska Capturissani toinen alapallo kesti 40tkm (suojakumi oli ehjä) ja toinen on vielä 71tkm jälkeen täysin kunnossa.
Jos ne alapallot olisivat luonnostaa heikkoja rakenteeltaan niin niiden pitäisi kulua loppuun suht samaan aikaan, näin kävi juuri Capturissani koiranluiden kohdalla jotka kerran on vaihdettu takuuseen ja nyt piti jälleen vaihtaa leimalle..
Muuta järjellistä selitystä kun vassun määrä ei mielestäni ei löydy saman ikäisille ja täysin identtisille nivelille.
Eipä taida juurikaan eroa olla.Onko vuosimallien 2017, -18 ja -19 välillä mitään eroa? Facelift malli tuli 2016, mutta onko sen jälkeen uusissa malleissa paranneltu mitään moottorissa, äänieristyksessä, alustassa tms?
Ainakin Metro-Auton merkkihuollossa vaihdettiin jarrunesteet kolmen vuoden kohdalla. Ymmärtääkseni huolto-ohjelmassa on vaihto juurikin silloin.eipä ole huollossa vaihtaneet kertaakaan jarrunesteitä, onko virallinen vaihtoväli näin pitkä? tuota uudempaa dot4lv nestettä tuonne varmaan kannattaa laittaa kun sitä jossain suositeltiin.
Hyvällä tuurilla siis mahdollista päästä alkuperäisellä ketjulla vielä parivuotta / siihen asti että vaihtaa uudempaan clioon. Vajaa 1000€ se taitaa kustantaa asennuksineen, vesipumppuineen jne mitä autojerryn hintoja katsellut. Halvemmalla tosin voisi päästä jos tilaa itse ketjusarjan autodocista edullisesti.Itse ajoin 170tkm ja vaihdoin tuohon clio v:hen. Sillä on nyt menty 90tkm eikä muuta tehty kuin huollot.