Tää vissiin oli niinkön mulle? Ei mua ainakaan nyt mikään erityisemmin hierrä. Varsinkaan kun alkaa nää helteetkin ilmeisesti pikkuhiljaa hellittämään, niin jaksaa paremmin pihalla noita raksahommiakin, mitä tässä lomalla piti niin kovasti tehdä 8).TurboJ sanoi:Miksi niin myrkyllinen asenne? Jokin tuntuu kovasti hiertävän mutta mikä?
Aika vähän muuten tällä foorumilla mistään kättä väännetään, mutta kohtahan tänne täytyy perustaa oma vääntöosio, jotta ei ihan vereen sotkeennu hyvät asiaketjut. Tosin itse tämän ketjun olet aloittanut, niin sallittakoon se vääntö nyt täälläkin, kun halukkuutta siihen näköjään selkeästi on. Mutta sohaistaan nyt ampiaispesää ;D.TurboJ sanoi:Nuo Mitsun eri turbomallisarjojen yleiskartat eivät kerro läheskään koko tarinaa spesifeistä ahdinmalleista jotka ovat autotehtaan ja ahdinvalmistajan yhdessä optimoimat juuri tiettyyn moottoriin.
Ihan nyt sivukommenttina totean, että vieressäni pöydällä on juuri tällä hetkellä Maha MSR 500-dynamometrillä suoritettu tehonmittaustodistus Clio III TCe:stä custom softalla, kaikki osat autossa 100% vakiota. 152 hv @ 5300 rpm. Eli siis huippudyno, vakioauto ja 150 hv rikki reilusti alle baarin paineella.Ei nakutusta, ei laihtuvaa seosta, ei pakopaineongelmia.... (ja käppyrä EI tule nettiin, sori vaan).
1. Olen tiivistänyt tässä ketjussa ne asiat mitkä kv-foorumeita haravoimalla saa selville. Mutta koska sinua ei asia kiinnosta niin älä sitten käy tutustumassa aiheeseen (brittipuolellahan ei esimerkiksi ole omia foorumeitaan vähän joka Renumallille, eihän)kimbe sanoi:Eikä valitettavasti ole aikaa ja kiinnostusta alkaa laajamittaisesti kyseisen pikkuturbon foorumeita lueskelmaan. Ihan riittää itselle nuo F4R-sivustot. Sillä sitä esimerkkitapausta tuosta pikkuturbosta erehdyin kysymäänkin, että onko antaa jotain linkkiä. Mutta eipä ensimmäistäkään tullut, vaikka kymmenittäin pitäisi olla. Mutta eipä sillä niin merkitystä.
Ja tuohon sivukommenttiin sen verran, että enpä oikeastaan sitä dynokäppyrää sieltä pöydältäsi odottanutkaan. Mutta vähän yksinkertainen tapaus kun olen, niin se ei oikein mene jakeluun, että miten 100% vakiomoottorista on nyt saatu softalla 152 hv, kun vielä viime viikolla siihen tarvittiin pakopuoli, cooleri ja isommat suuttimet.
Eipä se siitä vääntämisestä parane. Sä oot maailman tappiin asti sitä mieltä, että tuossa koneessa ahdin on +50% tehoille ok ja mä sitä mieltä, että se on liian pieni. Vapaa maa, mielipiteet sallittuja. Jatketaan mielummin YV:llä sitä F4R-keskustelua, kun mä tiedän niistä jonkin verran enemmän kuin noista mopon moottoreista (paitsi Raisun ja PV50 solkkusuitsan moottoreista, niitä mä oon joskus pentuna viritellyt) ;D.TurboJ sanoi:Voisi kyllä siirtää tämän väännön vaikka YV-puolelle ettei muutu täysin hyödyttömäksi tämä ketju. Täällä julkisella puolella kun vain yksi henkilö voi olla oikeassa ja muut kaikki väärässä![]()
Se on tuo 149€ hintaa sille pelkälle virisoftalle siinä tapauksessa, että sinulla on jo RSTuner kit, eli se Fastchipin erillinen RSTuner-palikka auton OBD-väylän ja Windows-tietokoneen väliin. Vikakoodien lukuun, livedatan keräämiseen, eri ohjainlaitteiden ohjelmointiin ym. tarvitaan siis sekä tuo purkki, että Windows-tietokone, johon on asennettu Fastchipin RSTuner-ohjelmisto (ilmainen).nyt näyttää hinta olevan 149€. Kuinka tuo homma käytännössä toimii?
Näin. Joihinkin malleihin ei tule stg1-softasta mitään lisähintaa, mutta Clio 3 TCe maksaa tuon verran. Joihinkin malleihin toki vähän enemmänkin.kun valitsee oman auton mallin tulee +98€ lisähintaa eli se varmaan meinaa sitä softaa?
Ei ole, vaan softamoduuli, jolla saa EOBD-tuen sellaisiin autoihin, joita RSTuner ei suoraan tue. Ei siis ole tässä omassa tapauksessasi tarpeellinen, jos/kun kyseinen Clio tuettujen listalta löytyy. Sen RSTuner kitin mukana tulee tarvittavat johdot, eli kaapeli OBD-portin ja RSTuner-purkin väliin, sekä kaapeli RSTuner-purkin ja tietokoneen USB-portin väliin.Sitten on tuo module kohta vielä johonka tarjoaa eobd2, +29€ onkohan se sitten se johto tuon boksin ja läppärinväliin?
Ahaa okei, eli en minäkään silloin tarvitse sitä moduulia. Lukijoita löytyy muutenkin Bluetoothilla toimivia itseltäni. Kiitos selvennyksestä, tarvitse turhaan ostella lisäjohtoja ja sitä modulia säästyy vähän rahaa siinäkin. Toinen homma sitten osaako ladata uuden kartan autoon kun ei mitään kokemusta noista tietokone ohjelmista ole, mutta jospa se ei kovin vaikeaa oleNäin. Joihinkin malleihin ei tule stg1-softasta mitään lisähintaa, mutta Clio 3 TCe maksaa tuon verran. Joihinkin malleihin toki vähän enemmänkin.
Ei ole, vaan softamoduuli, jolla saa EOBD-tuen sellaisiin autoihin, joita RSTuner ei suoraan tue. Ei siis ole tässä omassa tapauksessasi tarpeellinen, jos/kun kyseinen Clio tuettujen listalta löytyy. Sen RSTuner kitin mukana tulee tarvittavat johdot, eli kaapeli OBD-portin ja RSTuner-purkin väliin, sekä kaapeli RSTuner-purkin ja tietokoneen USB-portin väliin.
Edit. Tarkennetaan vielä sen verran, että tuolla eobd-moduulilla saa siis EOBD2-tuen muunkin merkkisiin autoihin kuin pelkästään renuihin, eli voi käyttää sellaisena perus-vikakoodinlukijana muunkin merkkisissä autoissa.