Captur II

Rellisti2

Jäsen
Et silleen. Kohta kai saa täyttää taas yhden rellun allekirjoitukseen.

atacama mustalla katolla tilattu. Eli melko samat värit kuin ykköscapturissakin ja töpselipaikka löytyy myös.

Jos joku on kyllästynyt aluvanteisiinsa voi ehotella.

Petsku76

Aktiivinen jäsen
Sivutörmäysanturi vaihdettu. Saas nähdä, pysyykö turvatyynyn vikavalo pimeänä. Ihan 100% nappiin homma ei mennyt. Kuskin ovipahvi ei ole takaisinlaiton jäljiltä yläreunastaan ihan prikulleen kohdallaan, vaan jäi hiukan irvistämään, kun oven päästä katsoo. Antaa olla. Ei jaksa.

jmt

Jäsen
Putsailin raitisilmasuodattimen omatoimisesti paineilmalla ja imuroin varovasti myös "suodatinkammion" autotalli-imurin pilli-suulakkeella puhtaaksi. Muutama urpunen itse suotimessa oli ja kammion pohjalla myös pari hassua. Tuulettimen moottorin lievä "räpinä" jatkui tuonkin jälkeen, mutta hävisi sitten itsestään muutaman ajokerran jälkeen. Nyt on kuulostanut normaalilta.

Aiemmin silloin tällöin syttynyt turvatyyny valo alkoi palamaan nyt jatkuvasti ja auto lähtee tuon vuoksi tarkempiin tutkimuksiin puolentoista viikon päästä. Huollossa joulukuussa luettiin tyynyn vikakoodi ja se viittasi sivutörmäystunnistimen tai sen piirin vikaan/katkoksiin.
Meidän Capturiin vaihdettiin takuuna ääntävä lämmityslaitteen puhallin, vaihdon jälkeen vasta huomasi kuinka "äänekäs" vanha puhallin oli, sitä ilmeisesti tottui ääneen.

D

Deleted member 4146

Vieras
Tällä viikolla kokeiltua...mm.captur mk2 puhaltimen etuvastuksen vaihto.Korjausohjeet sanoo että irroita hansikaslokero.Sitte ku kelaat pikkusen takaisinpäin niin irroita keskikonsoli.E-shifterillä varustettu auto siis.Eli ensin vaihdekepin nuppi irti.Niinkuin miten??On olemassa renaultin erikoistyökalu,valmistaja bosch.Se kytketään renaultin liukuvasaraan numerolla xxxx.Arvatkaapa onko semmosia missään.Juuei.2 rautakankea nupin molemmin puolin,silmät kiinni ja vääntöä.500eur kiitos.Osia ranskassa,tulee joskus.Näin se menee....

D

Deleted member 4146

Vieras
Toinen vastaava.Yks 2018 masteri missä ureaongelma,hylätty katsastuksessa.Mulle diagnoosiin.Clipillä ei yhteyttä ureamoduuliin->virransyötöt ja maadoitukset tarkistus-->sulake palanut.Sitte selvitetään minkä takia.Pitkän ja monimutkaisen painin jälkeen selviää että takimmainen nox-anturi oikosulussa.Se uusiksi ja katsastukseen-->ok.Paitsi että vikavalo syttyy uudelleen 50km ajon jälkeen.Eli uus diagnoosi,vikakoodina "adblue-modulin katalysaattori".tehtaan vianmääritysohjeet on erittäin selkeät.Tulee pitkä lista koodeja että jos nää esiintyy niin käsittele ensin.jos ei,niin uusi katalysaattori.Asiakas on sitä mieltä että kaikki kuuluu siihen ekaan diagnoosiin ja että sama vika.V...ttu ku vois lyödä....

D

Deleted member 4146

Vieras
Se on aivan sama kuin täällä valitetaan kaikenmaailman räminöistä yms.Arvatkaapa maksaako tehdas mitään vianmäärityksestä? Juuei.Se maksaa ainoastaan osien uusimisesta.Niitä ei rasvata yms.Urakkapalkalla oleva mekaanikko ajaa auton 2 kertaa talon ympäri ja kirjaa työmääräimeen että "koeajolla ei kuulunu mitn".Sitte ne tulee mulle.Ja arvatkaapa onko mulla valikoiva korva...kiinnosta yhtään mitkään kitinät...mää oon autosähkäri enkä mikään kitinöiden kuuntelija....

rummukainen

Jäsen
Moi. Bauballe tiedoksi ymmärrän tuskan. Menemättä työnantajan koulutuksiin, valmiuksiin jne, niin kyllähän se asiakkaan näkökulmasta katsottuna on aika kylmäävää ajatella, että ilmeisesti merkkihuollossakaan ei ole kummoisempaa toimintaa. Veloitus on kyllä merkkihuolloissa kohdallaan. Että kyllä se s...a tekis mieli tälläkin puolella joskus lyödä kun sen laskun saa.

Rellisti2

Jäsen
Vähän kyllä kiinnostaisi missä korjaamolla yllä oleva rellukorjaaja on töissä. Kaikesta päätellen ei sillä korjaamolla missä olen itse omiani käyttänyt.

Mitä e-shifteriin tulee se on ainut asia mistä en uudessa capturissa pidä. Mikä vika normaalissa vaihdevivussa oli?

teme565

Jäsen
Vähän kyllä kiinnostaisi missä korjaamolla yllä oleva rellukorjaaja on töissä. Kaikesta päätellen ei sillä korjaamolla missä olen itse omiani käyttänyt.

Mitä e-shifteriin tulee se on ainut asia mistä en uudessa capturissa pidä. Mikä vika normaalissa vaihdevivussa oli?
Omasta mielestäni tuo on näppärä keppiin verrattuna, kun laatikko menee sammuttaessa itsestään P:lle. Samaten tuo suunnanvaihto pienissä nopeuksissa ilman jarrun painamista on näppärä. Tuota ei taida mekaanisella kepillä olevassa laatikossa olla?

Itse ihmetellyt sitä, että miksi ylipäänsä laittaa tuollainen shifter enää keskikonsoliin? Kun vaihteensiirto on sähköinen, niin kaikista elegantein ratkaisu on Tesloista, mersuista ja sähköisellä suunnanvaihdolla varustetuista traktoreista tuttu suunnanvaihtoviiksi ratin takana.

Rellisti2

Jäsen
Omasta mielestäni tuo on näppärä keppiin verrattuna, kun laatikko menee sammuttaessa itsestään P:lle. Samaten tuo suunnanvaihto pienissä nopeuksissa ilman jarrun painamista on näppärä. Tuota ei taida mekaanisella kepillä olevassa laatikossa olla?

Itse ihmetellyt sitä, että miksi ylipäänsä laittaa tuollainen shifter enää keskikonsoliin? Kun vaihteensiirto on sähköinen, niin kaikista elegantein ratkaisu on Tesloista, mersuista ja sähköisellä suunnanvaihdolla varustetuista traktoreista tuttu suunnanvaihtoviiksi ratin takana.

ei se mekaaninen taida GS/Captur 1 enää olla myöskään, mutta joko en osaa käyttää tuota tai sitten R D välillä on työmtö-päästö-työntö. Eikä yksi liike. Olen siis vasta koeajanut ja toivon, että esimerkiksi pitempään pohjassa pitäessä saisi sen yhdellä vetäisyllä kuten normaalissa autossa.

Tesla on pilannut kaikki autot kun kaikkien pitää kilpailla mikä on isoin kikkailu. Kohta kai vilkut ovat kosketusnäytön alavalikossa.

citroenin vlkkuviiksi vaihteenvalitsijana toimi varsin hyvin. Opettelin ajamaan rattivaihteisella autolla.

-Tom-

Jäsen
Täältäpäin ainakin virtuaalinen hatunnosto Petikon Autoverkkokaupan sähkärille.
Mittaristo ja tunnelmavalot tulivat nyt laakista kuntoon, kun auto oli sähkärin käsittelyssä.
Vialle saatiin ihan järjellinen selityskin. Kaikki toimii vihdoin.
En tiedä, oliko mahdollisesti nimimerkki bauba asialla, mutta terveisiä vaan, oli kuka tahansa, ja tattista hyvästä duunista!

Petsku76

Aktiivinen jäsen
Mittaristo ja tunnelmavalot tulivat nyt laakista kuntoon, kun auto oli sähkärin käsittelyssä.
Vialle saatiin ihan järjellinen selityskin. Kaikki toimii vihdoin.

Mikä oli järjellinen selitys kyseisille bugeille?? Aika moni kirjoittelija niistä on tälläkin foorumilla kärsinyt.

Purple84

Jäsen
Itselle on sanottu päivitys tulossa, mutta ei suomessa. Paikallisen marmoriliikkeen toimiinta ei hyvää omasta mielestäni. Paska maku jäänyt ko. firmasta.

Fuego Turbo

Tunnettu jäsen
Moi. Bauballe tiedoksi ymmärrän tuskan. Menemättä työnantajan koulutuksiin, valmiuksiin jne, niin kyllähän se asiakkaan näkökulmasta katsottuna on aika kylmäävää ajatella, että ilmeisesti merkkihuollossakaan ei ole kummoisempaa toimintaa. Veloitus on kyllä merkkihuolloissa kohdallaan. Että kyllä se s...a tekis mieli tälläkin puolella joskus lyödä kun sen laskun saa.

Onhan tämäkin kyllä totta. Ymmärrän kyllä hyvin jos uusi auto ja rämisee ja kolisee ja nämä uudet yhteydet eivät toimi. Ne on hienoja kun toimii, mutta ongelmia tulee. Välillä tuntuu , että viat ovat menneet jo niin vaikeiksi että oikein huvittaa. Näihin saa tietenkin tottua. Nämä sähkö ja ohjelmisto bukit taitaa työllistää kohta enemmän kuin pallonivelet ja raidetangon päät?

@ntsu

Jäsen
Nämä sähkö ja ohjelmisto bukit taitaa työllistää kohta enemmän kuin pallonivelet ja raidetangon päät?

Minusta vaikuttaa, että muutos on jo tapahtunut, mutta automerkkisivustoja lukemalla tulee ehkä väärä käsitys. Niissä kun uusien autojen ongelmat saavat enemmän tilaa kuin rutiininomainen pallonivelen ja koiranluun vaihto.

Rellisti2

Jäsen
Olen nyt katsellut tarkemmin mitä tulikaan tilattua ja näköjään tulevassa autossani on normaali vaihdevipu. Siis olen ajanut bensa intens varusteisella ja tilauksessa on zen plug in.

Onko täällä kokemuksia tästä plugarista? Kuulemma polttomoottori hyppää aina päälle -8 pakkasteesta alkaen. Range on melko pieni akun kokoon nähden, mutta kun siitä otetaan sen 25-30% myyntipuheita pois sen pitäisi itselle riittää käytännössä kaikkeen. Polttomoottori on reissuja varten. Vaikuttaa selkeästi isommalta ja paremmin rakennetulta kuin ykkönen. Liekö asia käytännössä näin?

Rellisti2

Jäsen
Yleisesti uuden auton hommaaminen on yhtä sekoilua nykyään. Viime vuonna plugari intens varustelulla oli 29t, nyt zen on neljä tonnia päälle. Jännitän myös ottivatko ne taittuvat peilit jne pois tästä vai ei. Kun kaikki kallistuu, autoja saa jos sattuu saamaan ja tosiaan ominaisuuksia karsitaan minkä ehditään. Harmi jos siinä ei ole kaikkea. Teoriassa autossa olisi ainesta pitemmäksi aikaa kun takuut ovat parhaat kaikista merkeistä.

Purple84

Jäsen
Yleisesti uuden auton hommaaminen on yhtä sekoilua nykyään. Viime vuonna plugari intens varustelulla oli 29t, nyt zen on neljä tonnia päälle. Jännitän myös ottivatko ne taittuvat peilit jne pois tästä vai ei. Kun kaikki kallistuu, autoja saa jos sattuu saamaan ja tosiaan ominaisuuksia karsitaan minkä ehditään. Harmi jos siinä ei ole kaikkea. Teoriassa autossa olisi ainesta pitemmäksi aikaa kun takuut ovat parhaat kaikista merkeistä.

Takuut parhaat?

Ylös Bottom