Captur E-TECH Plug-in hybrid

Captur

Nuorempi jäsen
Onhan E-Nav kuitenkin asetuksissa päällä? Ettei vaan tipahtanut siinä yhteysongelmien yhteydessä vaan pois päältä?

Itse oon pitänyt se pois päältä kun ei oikein ole hyötyä siitä omassa käytössä. Ajellaan sähköllä pääsääntöisesti mitä saa ja pidemmät pätkät ajoakku tyhjäksi ja loput hybriditilassa :)

Tähän liittyen pitääkin kysyä: jos ajetaan paikkaan X juurikin noin, että ajoakku tyhjäksi ja loppumatka hybridinä, ajoakkuun jää se 7-10%, jätetään auto pariksi viikoksi sellaisenaan. Onko tämä ok ajoakulle? Vai pitäisikö yrittää jättää ajoakkuun enemmän varausta, esim. jos E-Nav sattuisi toimimaan? Latausmahdollisuutta siinä paikassa X ei ole.
Taitaapi käyttöohjeissa olla maininta, että pitempiaikaisessa seisonnassa pitäisi akun varauksen olla vähintäin 20%. Itse olen ajellut e-save päällä loppumatkan, ennen kuin olen jättänyt auton parkkiin. Tulee aina tuo parin viikon seisonta n. pari kertaa vuodessa, kun lähtee lomareissulle :cool:

VGnezdilov

Jäsen
Taitaapi käyttöohjeissa olla maininta, että pitempiaikaisessa seisonnassa pitäisi akun varauksen olla vähintäin 20%. Itse olen ajellut e-save päällä loppumatkan, ennen kuin olen jättänyt auton parkkiin. Tulee aina tuo parin viikon seisonta n. pari kertaa vuodessa, kun lähtee lomareissulle :cool:
No sittenhän se meni kuten ohjekirja vaatii.. 24% jäi ajoakkuun mehua :D

VGnezdilov

Jäsen
Tuossa viikko-pari sitten kun Renaultilla oli jotain yhteysongelmia ja kaikki verkkoyhteydellä varustetut autot olivat offlinessa, tuon jälkeen kun yhteys muuten palautui, itsellä ei ole enää E-Nav toiminut. Aiemmin kun ajoi navi päällä, auto käytti E-Nav-tilaa, eli navigoinnin aloittaessa tuli ilmoitus "you are saving fuel using E-Nav" ja mittaristossa luki My Sense / E-Nav. Nyt tuo ei näy toimivan ja auto tuntuu tekevän niin että se käyttää ensin akun tyhjäksi ja sitten toimii lopun matkaa kuin tavallinen hybridi. Mitenkäs muilla?
Laitoin E-Nav & E-Save päälle ja asetin määräpään navigaattorissa, toimii. Matkan aikana piti ±50% virtaa tallessa ja vasta loppumatkaa kohti alkoi sähkörange vähenemään ja akun varaustila painumaan sinne nollaa kohti.

Tsekkaa tosiaan onko E-Nav päällä ja navigaattori viritetty paikkaan X.

lemmentalja

Jäsen
Meillä on nyt pari viikkoa tehnyt samaa. Tuo teksti tulee mittaristoon, palaa keltainen jakoavain ja turvatyynyn valo jää palamaan.

Tulee ja menee, viimeksi paloi 4 päivää putkeen ja tänään taas ei herjaa mitään.

Varasin ajan tuolle huoltoon.

Kuskin johtosarja tähänkin vaihdettiin. Oli tehtaaltakin joku ohjeistus tähän liittyen.

teme565

Jäsen
Laitoin E-Nav & E-Save päälle ja asetin määräpään navigaattorissa, toimii. Matkan aikana piti ±50% virtaa tallessa ja vasta loppumatkaa kohti alkoi sähkörange vähenemään ja akun varaustila painumaan sinne nollaa kohti.

Tsekkaa tosiaan onko E-Nav päällä ja navigaattori viritetty paikkaan X.
Tämä onkin hauska juttu. Ohjeen mukaan tuon valinnan pitäisi löytyä samalta välilehdeltä, josta saa valittua nuo latauspisteiden tyypit, mutta itseltäni tuo E-Nav-vaihtoehto puuttuu. Vai onko se jossain muualla? En mistään löytänyt kun yritin haeskella.

Yhteyspalvelut itselläni ovat voimassa vuoteen 2026 asti ja näkyvät My Renaultissa, joten niistä ei jää kiinni.

VGnezdilov

Jäsen
Tämä onkin hauska juttu. Ohjeen mukaan tuon valinnan pitäisi löytyä samalta välilehdeltä, josta saa valittua nuo latauspisteiden tyypit, mutta itseltäni tuo E-Nav-vaihtoehto puuttuu. Vai onko se jossain muualla? En mistään löytänyt kun yritin haeskella.

Yhteyspalvelut itselläni ovat voimassa vuoteen 2026 asti ja näkyvät My Renaultissa, joten niistä ei jää kiinni.
Nyt en kyllä ulkoa muista niitä valikon kohtia, mutta pääsin sinne, josta sitten löytyi nämä E-Nav ja E-Save, suoraan navista painamalla "..." -> "Asetukset" (ensin määritin määräpään ja sitten siitä hyppäsin asetuksiin).

jelaitil

Jäsen
Tuossa viikko-pari sitten kun Renaultilla oli jotain yhteysongelmia ja kaikki verkkoyhteydellä varustetut autot olivat offlinessa, tuon jälkeen kun yhteys muuten palautui, itsellä ei ole enää E-Nav toiminut. Aiemmin kun ajoi navi päällä, auto käytti E-Nav-tilaa, eli navigoinnin aloittaessa tuli ilmoitus "you are saving fuel using E-Nav" ja mittaristossa luki My Sense / E-Nav. Nyt tuo ei näy toimivan ja auto tuntuu tekevän niin että se käyttää ensin akun tyhjäksi ja sitten toimii lopun matkaa kuin tavallinen hybridi. Mitenkäs muilla?
Sama. Asetus on päällä.

lemmentalja

Jäsen

Meillä ainakin löytyy E-nav ja ZEV valinnat samalta sivulta, tuolta navigaattorin asetuksista. E-save löytyy sitten siitä ajoprofiilin valinnasta MY Sensen alta.

Viimeksi muokattu:

teme565

Jäsen
Meillä sinakin löytyy E-nav ja ZEV valinnat samalta sivulta, tuolta navigaattorin asetuksista. E-save löytyy sitten siitä ajoprofiilin valinnasta MY Sensen alta.
Itseltäni ei tuota (enää) löydy. Noh, täytyy joko kysellä Porvoon Autosalvasta, jossa yksi myyjä ainakin hyvin tiesi nämä Rellun infotainmentsysteemit tai sitten viimeistään seuraavassa huollossa sanoa että päivittäkää infotainmentin softa, josko auttaisi. E-Save-nappi on tallella ajotilan valintasivulla.

Rellisti2

Jäsen
oliko niin, että myrenault jne toimivat 3v hankinnasta? Mitä sen jälkeen? Onko toiminnallisuuden ylläpito kallista?

Tv nimim rekisteröity 5/2022

teme565

Jäsen
oliko niin, että myrenault jne toimivat 3v hankinnasta? Mitä sen jälkeen? Onko toiminnallisuuden ylläpito kallista?

Tv nimim rekisteröity 5/2022
Kolme vuotta joo. Viime syksynä remote pack + smart navigation uudelleen kolmeksi vuodeksi oli 198 EUR. Pelkkä remote pack oli tuolloin muistaakseni 72 EUR/36kk.

Rellisti2

Jäsen
Renault on näköjään uudistanut appinsa kokonaan. Ihan kiva, että yrittävät. Osittain hieman sekava. Kiinnostavaa on yritys arvata litran tarkkuudella autossa oleva bensan määrä. Asia josta on iloa jos pitää saada yli 10 litraa tankkiin yhdellä tankkauksella 3kk välein.

Rellisti2

Jäsen
Informaatio on hieman sekavampi kyllä. Ei erillisiä rangeja ja ladatessa ei sitten näytäkään sitä bensan määrää ollenkaan.

Lisäksi ajoneuvon kunto välilehti on sekava. Ovatko renkaat kunnossa vai eivät. Oletan vihreästä väristä, että ovat mutta muutenkin voisi tulkita kun lukee korjaa.

kimbe

Tunnettu jäsen
Lisäksi ajoneuvon kunto välilehti on sekava. Ovatko renkaat kunnossa vai eivät. Oletan vihreästä väristä, että ovat mutta muutenkin voisi tulkita kun lukee korjaa.
Ei Capturiin sinänsä liity, mutta tätä samaa ihmettelin myös, kun tekstissä luki, että ei ajoneuvosi kuntoon liittyviä tapahtumia, ja sitten alapuolella kuva, jossa renkaat vihreällä värillä ja vieressä teksti "korjaa". Mitähän sillä oikein yritetään kertoa.

Ja vielä hämmentävämpää on, että tänään tuota "Ajoneuvon kunto" -osiota ei enää edes itsellä näy koko sovelluksessa. Tiedä sitten oliko joku härö, eikä olisi pitänyt polttis-Cliossa edes näkyä, vai mikä on homman nimi. Mutta aika kämänen tuotoshan tuo My Renault on ollut aina.

1728738588674.png

Tapsa55

Nuorempi jäsen
Minulla sovellus ilmoittaa kotona sisällä "On tapahtunut virhe. Koontinäyttöä ei voida näyttää". Mutta välillä sovellus kuitenki toimii. Esim kun olen autossa sisällä. Vaikuttaa nettiyhteysongelmalta ehkä. Mutta toisaalta ilmastoinnin saan kyllä päälle puhelimesta eli se taas ei viittaa nettiongelmaan. Eli tosi mystinen tilanne. Josko olisi joku bugi tuossa uudessa sovelluksessa. Odotellaan päivitystä. Onko muilla samoja ongelmia.

VGnezdilov

Jäsen
Renault on näköjään uudistanut appinsa kokonaan. Ihan kiva, että yrittävät. Osittain hieman sekava. Kiinnostavaa on yritys arvata litran tarkkuudella autossa oleva bensan määrä. Asia josta on iloa jos pitää saada yli 10 litraa tankkiin yhdellä tankkauksella 3kk välein.
En tykkää kyllä yhtään tästä uudesta apista. Visuaalisempi, modernimpi, mutta siinäpä oli plussat. Ei näytä EV-rangea enää ollenkaan. Bensan litra tiedolla en tee mitään. Sen sijaan akun varaus% & sähkörange olivat hyödyllisiä tietoja omassa käytössä. Nyt joutuu arvailemaan kokonaisrangesta paljon sitä sähkörangea nyt onkaan tai kävellä autolle :mad::confused:

Vaikuttaa vielä enemmän keskeneräisemmältä kuin aiempi versio..

VGnezdilov

Jäsen
Minulla sovellus ilmoittaa kotona sisällä "On tapahtunut virhe. Koontinäyttöä ei voida näyttää". Mutta välillä sovellus kuitenki toimii. Esim kun olen autossa sisällä. Vaikuttaa nettiyhteysongelmalta ehkä. Mutta toisaalta ilmastoinnin saan kyllä päälle puhelimesta eli se taas ei viittaa nettiongelmaan. Eli tosi mystinen tilanne. Josko olisi joku bugi tuossa uudessa sovelluksessa. Odotellaan päivitystä. Onko muilla samoja ongelmia.
Viime viikolla ainakin sovellus bugitti kunnolla. Esim. kun käskin laittaa esilämmitys päälle, sovellus ilmoitti virheestä ja että muka ei autoon saada yhteyttä. Kun menin auton luokse niin siinähän se kiltisti lämmitteli hyttiä o_O
Tällä viikolla ei ollut tarvetta esilämmittää kun on lämpimämmät kelit.. seurataan tilannetta..

Ylös Bottom