Megane E-Tech Electric

Juha Hellsten

Renault kuski
Terve
MeganE kävi 180tkm huollossa. Edustus oli vaihtunut lohjalla, lohjanportin autosta PP-autoon. Nettivaraus oli laadukas, mutta vientiaikoja oli kaksi (klo 10.00 ja 12.00) ja soittoihin ei vastattu, eikä soitettu takaisin. Mutta normaali A ja B huolto, raitisilmasuodatin + 12V akun vaihto (424€), lisäksi tuulilasin korjaus (kiveniskemä) vakuutuksen piikkiin. Olisi ollut vielä latausluukun lukitustapin vaihto, mutta 445€ on liikaa 0,5h työstä. Kysyin osan hintaa, vähän päälle 300€ (657412776r), netistä löytyy orkkis 142€:lla. Täytyy tilata. Katsotaan sitten, kuka vaihtaa. Sisälokaria täytyy raottaa luukun kohdalta, että voi vaihtaa osan. Eli ei kovin vaativa homma. Kuukauden päästä täytyy katsastaa auto. Nyt tuntuu ajossa kaiken olevan kunnossa. Toissa päivänä latasin kotona 100%, sain rangea 431km, eli ihan ok.

Bärtl

Nuorempi jäsen
No oli tyyris. Mulla vaihdettiin merkkihuollossa Meganeen keväällä akku (kuitissa lukee BAT L1 50Ah 420A), joka maksoi 200e + työ 58e.

Huomenna menee auto tsekattavaksi. Se kuuluisa: "Akun lataus mahdotonta". Tämä voi tulla kalliiksi.
Mulla hävisi keväällä vikakoodin kuittauksella. Ei ole sen jälkeen kummitellut.

TtA

Nuorempi jäsen
Huomenna menee auto tsekattavaksi. Se kuuluisa: "Akun lataus mahdotonta". Tämä voi tulla kalliiksi.
Paljon sinulla on tullut kilometrejä Meganeen ja mitä vuosimallia?
Minulla on ”dc lataus mahdotonta” vilahtanut näytössä muutaman kerran.
Toivottavasti ei tule kalliiksi ja olisi hienoa jos viitsit jakaa tänne mikä löytyi syyksi.

Esme23

Jäsen
Paljon sinulla on tullut kilometrejä Meganeen ja mitä vuosimallia?
Minulla on ”dc lataus mahdotonta” vilahtanut näytössä muutaman kerran.
Toivottavasti ei tule kalliiksi ja olisi hienoa jos viitsit jakaa tänne mikä löytyi syyksi.
vm2023, kilometrejä n 63000.
Auto jäi nyt verstaalle, tekevät seuraavaksi eristysvastusmittauksen kunhan ehtivät, ehkä vielä tällä viikolla.
Mulla on vielä takuu voimassa enkä takuuehdoista löytänyt kohtaa jonka perusteella minä joutuisin maksumieheksi, riippumatta siitä mitä joudutaan korjaamaan. Näkee sitten miten käy.

Jaan tänne sitten kun saan lisätietoja viasta ja korjauksesta.

• Tykkää
Reactions: TtA

Juakko

Jäsen
Mulla oli toi sama ILMO, eristevastusvika ja korjauskamppis oli olemassa tuosta eli vaikkei olisi ollut takuuta niin silloinkin olisivat korjanneet veloituksetta. Myös kompressori vaihtui uuteen, toivotaan että menee samalla lailla. Hintaa olisi tullut muistaakseni joku 2400€
vm2023, kilometrejä n 63000.
Auto jäi nyt verstaalle, tekevät seuraavaksi eristysvastusmittauksen kunhan ehtivät, ehkä vielä tällä viikolla.
Mulla on vielä takuu voimassa enkä takuuehdoista löytänyt kohtaa jonka perusteella minä joutuisin maksumieheksi, riippumatta siitä mitä joudutaan korjaamaan. Näkee sitten miten käy.

Jaan tänne sitten kun saan lisätietoja viasta ja korjauksesta.

Urhokas

Nuorempi jäsen
Omalle meganelle vm.22 tuli taas useampia huoltokäyntejä. Kevät puoleen alkoi takajarru vinguttelemaan. Yleensä poistui kun kunnolla jarrutteli, mutta palasi sitten taas. Tarkemmin kuunnellen oikea takajarru oli. Ajattelin vuosihuoltoon jättää, mutta sitten pari pidempää pätkää kesällä ajettua tuntui jatkuvalta vinkuna niin huolto piti varata. Tuomio oli että oikea taka jarrulevy ja palat korppuuntuneet. Pakkohan ne oli sitten vaihtaa. Ja kun seuraavalla viikolla +1000km kesälomaloma reissua, niin piti nopsaan saada. Kalliiksi tuli kun renaultin viralliset levyt taisivat jotain 400€ olla ja palatkin merkkiliikkeen hinnoin tietysti. Ei autosalpa halvempia vaihtoehtoja pystynyt tarjoamaan kuulemma. Seuraavaksi päiväksi sai kyllä sitten jarrut kuntoon ja sijaisauton siihen asti. Oma mokahan tuo kun ei heti vinkumisen ilmaannuttua mennyt. Niin olisihan sitä saattanut ilman vaihtoa päästä. Tosin eiköhän tuo oli kahnannut ehkä jo aiemminkin. Olisi pitänyt jarrujen herkisty viimevuonna jo ottaa kun ei kuittien perusteella ensimmäinen omistajaan ollut 2.5 vuoteen sitä teettänyt myöskään. Jatkossa pitää kyllä vähintään joka toinen vuosi herkistellä ja säännöllisesti vapaalle laittaa ja kunnon jarrutukset tehdä että takanakin kunnossa pysyy. Todella vähänhän takana jarrut kiinni ottaa tavallisessa ajossa, nyt kun tarkasti seurannut.

Tämän jälkeen kesäloman hiekkateiden nimismiehen kiharat paljastivat myös kolinaa takapään suunnilta. Ensin kuuntelin että matkatavarat kolistaa, mutta pidempään kun jatkui niin alkoi kyllä auton osalta kuulostaa. Sivuttais heijauksessa eniten kuului. Nyt tässä määräaiskaishuollon aika tuli niin pyysin katsomaan. Taka vasen kallistuksenvakaajan pystytanko väljä oli aiheuttaja. Nyt tässä osaa odotellessa..

Muuten ei 4v huollosta sanottavaa löytynyt. Pikku akku meni vaihtoon rapsakkaan n. 230€ hintaan (akku+vaihto). Mutta en säästämään siitä alkanut kun jatkotakuu vielä jatkuu, niin eipä voi sanomista takuun puitteissa tulla kun kaikki pilkulleen tehty merkkiliikkeessä.

Taitaa kyllä kilometrit tulla jatkotakuussa (100tkm/6vuotta) ensin vastaan. Nyt vuoteen tullutkin vähän yllättäen yli 15tkm ajettua ja tällä hetkellä 85tkm jo mittarissa. Kai sitä on tullut enemmän lähdettyä vain. Kun sähköllä niin paljon halvempaa kurvailut, entisiin bensalenkkareihin verrattuna. Aika monta vuotta bensalla 10tkm meni vain vuoteen. Mutta varsinkin näiden lisä korjauksien jälkeen aika kallis kokonainen ensimmäinen vuosi sähkikselle tuli.
Ja pikku lisäkulua viedä tiedossa kun jo hankitun kiinteän laturin asennukseen sähkömiehen tarvitsee tietysti.

Viimeksi muokattu:

Esme23

Jäsen
Mulla oli toi sama ILMO, eristevastusvika ja korjauskamppis oli olemassa tuosta eli vaikkei olisi ollut takuuta niin silloinkin olisivat korjanneet veloituksetta. Myös kompressori vaihtui uuteen, toivotaan että menee samalla lailla. Hintaa olisi tullut muistaakseni joku 2400€

Megane tuli huollosta. Olivat tehneet eristysvastusmittaukset eikä vika ollut (enää) päällä. Nollasivat koodit ja tarkistivat että lataaminen onnistuu. Lähettivät myös kyselyn maahantuojalle, että lähdetäänkö nyt korjaamaan vai odotellaanko, että jos/kun vika tulee taas päälle. Takuuseen tämä menisi. Vastausta odotellaan.

Auto on jokatapauksessa takaisin käytössä, joten kaikki hyvin ainakin toistaiseksi.

• Tykkää
Reactions: TtA

Juha Hellsten

Renault kuski
Terve
MeganE yöllä latauksessa (100%) ja lähtö Turkuun. Ilmestyi kojelautaan teksti: AC- lataus ei mahdollista. Turussa ollaan. Kokeilin AC latausta, ei toimi. Eikun DC lataukseen, ja toimii. Nyt täytyy suunnitella lataus hommat uusiksi, kunnes saa auton korjattavaksi.
180tkm huollon koko hinta oli 424€.

Liitteet

• IMG_20260830_093837_MP.jpg
    IMG_20260830_093837_MP.jpg
    74,1 KB · Katsottu: 10

Urhokas

Nuorempi jäsen
Tämän jälkeen kesäloman hiekkateiden nimismiehen kiharat paljastivat myös kolinaa takapään suunnilta. Ensin kuuntelin että matkatavarat kolistaa, mutta pidempään kun jatkui niin alkoi kyllä auton osalta kuulostaa. Sivuttais heijauksessa eniten kuului. Nyt tässä määräaiskaishuollon aika tuli niin pyysin katsomaan. Taka vasen kallistuksenvakaajan pystytanko väljä oli aiheuttaja. Nyt tässä osaa odotellessa..
Kallistuksenvakaajan pystytanko takavasemmalta vaihdettiin. Takuuseen meni sittenkin. Vaikka maksamaan olin kyllä varautunut, kun hinnasta varatessa puhui. Ihan plussaa kyllä että 85tkm ajettuun takuun piikkiin meni edelleen :)

Ylös Bottom