Clio-V

hhelminen

Tunnettu jäsen
Alkuperäiset tulpat olivat iridiumit ja hieman kallimmat. Niillä vaihtoväli on 50t.
Nuo linkittämäni oli nimen omaan iridiumit..
Selasin uudet kuvastot niin NGK kuin Denson ja Bosch sivustolta, kuukaan kolmesta ei enään tarjoa Renault Clio 1.0 Tce koneelle tulppia.
Jostain syystä NGK ja Densolla ei ole enään hausssa Renaultn malleja lainkaan ja Boscilta on Clio IV kadonnut listoilta (muita vanhempia relluja kyllä löytyy)..
Ainoat vaihtoehdot jos 1.0 Tce koneeseen iridiumit haluaa on Champion (muut valmistajat tarjoaa perinteisiä tulkkia ko koneeseeen), eipä tuon Championin iridium maksa kuin 11€ - 15€ ostopaikasta riippuen..
Hassua että tuo sama Championin OE261 tulppa käy myös Captur I 0.9 Tce ja 1.2Tce malleihin?

Lastcar

Nuorempi jäsen
3 vuotta ilmaista uuden auton nettiyhteyttä päättyi eilen.
Onko kukaan vitos-Clion omistaja ostanut jatkoaikaa?
Vai saako näihin edes jatkoa? Aika sekavalta tuntuu kun googlettelin.
Samaa olen pähkäillyt. Rellun sivustoilta en ainakaan ole onnistunut tietoa löytämään.

jani1977

Jäsen
Alkaa karkaamaan kauas ajatuksesta pikkuauto edullisesti. Itsellä olis lähteny clio 5 vaihtoon muttei saanut automaattina ilman hybridiä.

Teppopa

Nuorempi jäsen
Hyvä palsta ja etenkin tuo tulppajuttu kun meinasivat Oulussa ottaa 85€ per tulppa siis vaihtoineen. Auto-artikkelista tilasin joka on erikoistunut ranskalaisiin. Olen saanut täältä apuja moneen pulmaan ja moneen autoon (lagunoihin,meganeihin ja clioihin). Minulla meni vaihdelaatikko clio V noin 50t kohdalla ja halvimmassa mallissa ei sille anneta lisätakuita. Kovan väännön jälkeen vaihtoivat ja sitten on tullut lisää kilometrejä lähelle 80t. Olen ollut erittäin tyytyväinen autoon hintaansa nähden. Nyt hintapolitiikka pakoitti toiseen vaihtoehtoon kun kävin koeajamassa hybridin. Ostin vm -22 toyta corollan hintaan 23,5t ja vanhasta 2000vm sain 10,5t. Nyt hybridiakussa on takuuta 10v ja autossakin takuuta vielä jäljellä. On 2 alut kun nykyisin saa vain maksua vastaan vastaavat. Takuu on paras kaikista tai korjatkaa jos olen väärässä. Laitan pätkän. Autoon tulee rekaxturva. Kun huollatat autosi huoltovälin mukaisesti meillä, saat autoosi 12 kk:n Relax-turvan. Relax-turvaav kuuluvat auton mekaaniset sekäsähkötekniset komponentit, poislukien huolto-osat ja luonnollinen kuluminen. Hybridiakkuturva 10v/350 000 km. Turva huoltovälin mukaan 15t km/1v. 10v tai 160t km. Eli katsotaan kuinka menee ja onko ko. takuuta. Hyviä kilometrejä rellujen omistajille.

MTI

Aktiivinen jäsen
Hyvä palsta ja etenkin tuo tulppajuttu kun meinasivat Oulussa ottaa 85€ per tulppa siis vaihtoineen. Auto-artikkelista tilasin joka on erikoistunut ranskalaisiin. Olen saanut täältä apuja moneen pulmaan ja moneen autoon (lagunoihin,meganeihin ja clioihin). Minulla meni vaihdelaatikko clio V noin 50t kohdalla ja halvimmassa mallissa ei sille anneta lisätakuita. Kovan väännön jälkeen vaihtoivat ja sitten on tullut lisää kilometrejä lähelle 80t. Olen ollut erittäin tyytyväinen autoon hintaansa nähden. Nyt hintapolitiikka pakoitti toiseen vaihtoehtoon kun kävin koeajamassa hybridin. Ostin vm -22 toyta corollan hintaan 23,5t ja vanhasta 2000vm sain 10,5t. Nyt hybridiakussa on takuuta 10v ja autossakin takuuta vielä jäljellä. On 2 alut kun nykyisin saa vain maksua vastaan vastaavat. Takuu on paras kaikista tai korjatkaa jos olen väärässä. Laitan pätkän. Autoon tulee rekaxturva. Kun huollatat autosi huoltovälin mukaisesti meillä, saat autoosi 12 kk:n Relax-turvan. Relax-turvaav kuuluvat auton mekaaniset sekäsähkötekniset komponentit, poislukien huolto-osat ja luonnollinen kuluminen. Hybridiakkuturva 10v/350 000 km. Turva huoltovälin mukaan 15t km/1v. 10v tai 160t km. Eli katsotaan kuinka menee ja onko ko. takuuta. Hyviä kilometrejä rellujen omistajille.
Ihan mielenkiinnosta, paraniko auto vaihdon myötä?
Miten kulutuspuoli, onko iso ero clioon verrattuna?

Jukke

Jäsen
Kävin koeajamassa Clio V 1.0 tce + manuaalia. Nykyinen auto siis Clio 0.9 Tce 2014 vuosimallia joten oli mielenkiintoista vertailla. Kyseinen koeajettu Clio V oli alle 100tkm ajettu, mutta hieman laittoi miettimään kun kevyesti kiihdyttäessä kuului moottori/vaihteisto alueelta mielestäni pientä rallatusta. Lisäksi vaihdekeppi oli jollain tavalla vähän hervottoman tuntoinen, hieman enemmän ja ehkä vähän liikaa sivuttaisliikettä kuin mielestä pitäisi. Nykyisessä 2014 Cliossa selvästi jämäkämpi vaihteistovivusto. Vaihdelaatikossa/moottorissa jotain ongelmaa?

Relluu

Jäsen
Tulevan Clio V faceliftin Mitsubishi Colt versio alkaen alle 20k€, pitääköhän Mitsu paremmin arvonsa kuin Rellu, ainakin ennen Mitsu piti lähes yhtä hyvin arvonsa kuin Toyota (tässäkin siis ihmisten mielikuvat voi asiaan vaikuttaa, jos ei tiedä että kyseinen Mitsu on käytännössä täysin sama kuin Renault Clio).

deko

Jäsen
Olin unohtanut kirjautumislapun jonnekkin joten teppopa vastaa nyt kun löytyi alkuperäinen. Otin siis corolla hybrid -22 sedanin ja ajettu 40t. Kulutus on samaa luokkaa clion kanssa mutta kun on isompi sisältä on huurtuminen ongelma kuten cliossakin oli kun ei sitä lämpöä jää noin pienellä kulutuksella. Joten jos valistunut arvaus sallitaan niin oletus on että hybridiclio vie 3-4l/100 km eikä lämpö talvella riitä. Muutoin jaappanilainen ei ole niin hyvä ajettava kuin clio oli. Hieman hiljaisempi kuitenkin ja kuten saksalaiset pitää aika hyvin napakan otteen eli on penkit ym. kuten uudet (jäykkyys,tuki jne). Tojotiakin on ollut ja yksi on ylitse muiden eli takuun toteutus. Huollossa ei ainakaan ennen ole tarvinnut kovin paljon taistella. Muuten on liian iso meille ja kankeampi sen vuoksi parkkeerata jne. Eli en nyt osaa sanoa kumpi vai kampi. Vaihto tuli kun kilometrejä kertyi ja ajan tämän loppuun. Avensiksella tuli 230t aikoinaan. Karkeasti arvioisin että tässä on paremmat mahdollisuudet selvitä talvesta kuin bluginhybridissä tai täyssähkössä. Renault ja peogeot 2008 jota kävin katsomassa yksinkertaisesti hinnoittelivat itsensä ulos kun peogeotin hinta olisi ollut 42500€ ja hyvitys 8t vanhaan. Ranskalaisten hyvä hinta-laatusuhde on paljolti perustunut siihen että pystyi itse tekemään paljon ja varaosat olivat edulliset. Sekä hyvään varstelutasoon joka nyt on poistunut tai paremminkin erikseenhinnoiteltu. Yksi osti mersun ja varstehinnaksi tuli 17t päälle. Jos on rahaa niin mikäs siinä. Minulle auto on pakollinen menoerä ja clio olisi käynyt ihan hyvin mutta ei siihen välirahaan jota tarjosivat.

jhelen

Jäsen
Alkoipa meidän clio narisemaan. 42tkm ajettu. Kävi huollossa ja oli olemassa tehtaan ohje. Kallistuksenvakaajan löysäys, kunnon rasvaus ja takaisin nippuun. Narina loppui. Jos ei auta niin pitää vaihtaa koko vakaaja koska kumeja ei ole ilman vakaajaa saatavilla. Onneksi on vielä pari vuotta takuuta jäljellä.

Akseli

Aktiivinen jäsen
^Kakkoslagunassa aikoinaan samaa narinaa kallistuksenvakaajan kumeissa, syynä vääränkokoiset kumit(olikohan 3 eri halkaisijaa saatavilla).

Vitoscliossa narisi raidetangon nupit kuivuuttaan, lopulta löystyivät vaihtokuntoon(54tkm ajettuna).
Rasvasivat huollossa kääntölaakerit kun valitin narinasta.

teekeepee

Jäsen
Todella harvinainen kilometrilukema meikäläiselle tuo 100 000 km. Mulla on ollut autoja yli 50 vuoden ajan ( kaikki ranskalaisia yhtä lukuun ottamatta), mutta koskaan ei ole ollut mittarissa 100 000 km lukemaa. Ovat olleet aina ostaessa paljon enemmän ajettuja. Tosin aikanaan mm. kakstoistasessa, kuustoistasessa ja vanhassa vitosesessa ei ollut ns. miljoonamittaria, niin loppui siihen 99 999 ja sitten nollille. Autojeni suuret kilometrimäärät eivät ole vaikuttaneet korjaamokäynteihin. Olen viidenkymmenen vuoden aikana käyttänyt kerran autoa korjaamolla, kun en millään ehtinyt ite korjaamaan.

jani1977

Jäsen
Ei kun juu niin onkin. Tehoversioita on 2, 100 ja 90hp. Tuo kyseinen versio on rekisteröity marraskuun puolivälissä 2020 ja 2021 alussa tais tulla 90 hp malli

Akseli

Aktiivinen jäsen
Mulla oli joulukuun 16 päivä 2019 rekisteröity, 56tkm ajoin ennen kuin vaihdoin Capturiin.
Tehojen pudotus 90hv tais olla jotain päästöjuttuja, samoin katosi etusumuvalot jossain välissä Intense varustetasosta.

Ylös Bottom