Clio-V

zzcbm

Nuorempi jäsen
Mites muilla Clio kuskeilla joilla automaattinen ilmastointi, ootteko joutunut käsin säätämään esim ACn päälle/suuntausta laseille ku ei meinaa ikkunat pysyä kirkkaina vaan huurtuu varsinkin nyt sateisella keleillä, matot tarkistettu = kuivaa on.

jani1977

Jäsen
Kyllä ne huurtuu sateella. Raitisilmasuodatin oli jotenkin kostean oloinen kun vaihdoin, en tiedä että johtuuko siitä.

ClioV

Jäsen
Mites muilla Clio kuskeilla joilla automaattinen ilmastointi, ootteko joutunut käsin säätämään esim ACn päälle/suuntausta laseille ku ei meinaa ikkunat pysyä kirkkaina vaan huurtuu varsinkin nyt sateisella keleillä, matot tarkistettu = kuivaa on.
Joo, huurtuu kyllä aika reilusti. Tosin huurtuminen lähtee kyllä pois hetkessä kun laittaa manuaalisesti AC:n päälle, mutta toki toivoisin, että automaattinen ilmastointi hoitais tän itsestään.

jani1977

Jäsen
Juu, väheni kyllä kun pesi. Ei ollut kyl liikkeessä eikä maahantuojalla paljoa pesty..5 kertaa pessyt ja edelleen tuntuu että olis likainen..

Akseli

Aktiivinen jäsen
Clioon tehtiin 30000km huolto tänään, nyt vaihdettiin raitisilmasuodatin, öljyt ja öljynsuodatin.
308€ maksoi, 52€ näytti olevan raitisilmasuodattimen osuus, aika tyyris mielestäni.

jani1977

Jäsen
20e maksoi mann-filterin allergia suodatin homeenestolla ja muilla herkuilla. Mun clio menee perjantaina 30tkm huoltoon, on omat öljyt ja suodatin mukana. Saas nähdä että mitä kustantaa..

jani1977

Jäsen
No nyt on 30tkm huolto tehty. 102.50e maksoi kun vein itse öljyn ja suodattimen. Tämä siis merkkiliikkeessä. Menee vielä pyöräkulmien tarkistukseen kun oli etuset kuluneet sisäreunasta..olisinko ajanut kuoppaan tms. Niin ja vaihdoin itse raitisilmasuodattimen ja lasitkin lakkasi huurtumasta sadekelillä.

Akseli

Aktiivinen jäsen
No nyt on 30tkm huolto tehty. 102.50e maksoi kun vein itse öljyn ja suodattimen. Tämä siis merkkiliikkeessä.

Ei paha hinta.
Mulla oli kans kulunut eturenkaat sisäreunasta, laitoin ne taakse ja käytin ohjauskulmien tarkastuksessa. Vähän oli kulmat pielessä. Kysyin meniskö takuuseen kulmien säätö mutta ei kuulemma kuulu takuun piiriin.

jani1977

Jäsen
Olisko tehtaalla säädetty pieleen? No, ei nuo nyt ihan loppu vielä oo nuo renkaat mut hyvin ovat kuluneet. Pikkuisen vajaa 20t niillä on nyt ajettu.

Akseli

Aktiivinen jäsen
Tänään huomasin että nettiyhteys ei toimi enään, yhteyden tila on ”katkaistu”.
Auto oli huollossa keskiviikkona, onkohan sillä mitään tekemistä asian kans.

Akseli

Aktiivinen jäsen
Netti toimi vielä alkuviikosta, päivityskin tuli 13.10.
Helmikuussa tutkivat huollossa nettiyhteyttä kun ei ollut toiminut yli puoleen vuoteen ja saivat toimimaan päivityksellä.
Huoltomies puhu sillon telematiikkaboksin vaihdosta jos ei ala toimimaan.

Akseli

Aktiivinen jäsen
Googlettamalla ”disconnected 0x0201010103” löytyy keskustelua asiasta, ilmeisesti yleinen vika nettiyhteydessä.

jani1977

Jäsen
. Piti eilen laittaa talvirenkaisiin ilmaa, oli sit hienot alumiiniset venttiilihatut jämähtäneet kiinni. 2 tuntia yritin ja nyt menee venttiilitapit vaihtoon.

hhelminen

Tunnettu jäsen
. Piti eilen laittaa talvirenkaisiin ilmaa, oli sit hienot alumiiniset venttiilihatut jämähtäneet kiinni. 2 tuntia yritin ja nyt menee venttiilitapit vaihtoon.
Juu, varsinkin eri metallia olevia ei pitäisi käyttäää koska suola ja kosteus tuppaa hapettamaan ne jumiin.
Ainoat mitkä minulla on toiminyt on olleet messinkiset ja kromatut pinnaltaan (tosin silloinkin käytin ketjurasvaa kierteessa), messinkiä oli myös venttiilin kierreosa silloin..

jani1977

Jäsen
Kyllä tuohon taitaa tulla muoviset. Onneksi ei ollut pakko vaihtaa eilen alle mut harmittaa silti maksaa 80-100e muutaman euron venttiilitapeista..

Ylös Bottom