Captur II

teme565

Jäsen
CO2-päästöistä on vähän saatu mikrohybriditekniikalla poistettua ja sen myötä 3-4 dl ilmoitetuista kulutuksista.
TCe 130- ja TCe 155 -malleissa on päästöt ilmoitettu 141 g/km, TCe 140 133-135 g/km.

Suorituskyky samaa luokkaa
TCe 130 0-100 9,6 s, 80-120 8,1 s
TCe 140 mikrohybridi 0-100 9,2 s, 80-120 7,7 s
TCe 155 0-100 8,6 s, 80-120 7,3 s

Olen kyllä itse ja tykännyt varsinkin tuosta dieselmäisestä vääntömomentista.

kimbe

Tunnettu jäsen
Suorituskyky samaa luokkaa
TCe 130 0-100 9,6 s, 80-120 8,1 s
TCe 140 mikrohybridi 0-100 9,2 s, 80-120 7,7 s
TCe 155 0-100 8,6 s, 80-120 7,3 s
Ei jaksa kaivella, mutta onko nuo arvot jostain renun esitteestä? Ilmeisesti jollain isommalla vaihteella mitattu, kun noin nuhaisia aikoja on, siis lähinnä nuo 80-120.

anton6

Nuorempi jäsen
Eipä siinä, karttapäivitykset toimivat 3 vuotta auton ostosta ja niin ilmeisesti muutkin nettipalvelut, koska itsellä auto ollut kohta 4 kk ja nettiyhteys sen tuomine ominaisuuksineen - kuten sääwidgetti - toimii edelleen iloisesti.
Kuinka saada se sääwidget toimimaan ? Ei näytä mitään...

Petsku76

Aktiivinen jäsen
Kuinka saada se sääwidget toimimaan ? Ei näytä mitään...
Pitäis näkyä paikkakunnan sää, kun valitset widgetin alkuruutunäkymään. Hetkihän siinä aina menee auton käynnistyksestä, että löytää nettiyhteyden ja sää päivittyy.
Jos ei widgetit, polttoaineiden hinnat, saatikka järjestelmän päivitys ei ole käytettävissä, auto ei ole yhdistänyt itseänsä nettiin (vai jonnekkin Renaultin serverille??).
Yhteyshäiriöt eivät ole vieraita näissä....Hullua kyllä, pieni yhteyssymboli näytön oikeassa yläkulmassa näyttää yleensä että yhteys OK, vaikka yhteys ei ole yhdistetty.

teme565

Jäsen
Itse päivitin kaikki kartat tuohon. En tiedä mitä tiestöpäivityksiä tuli, mutta ainakin versio muuttui. Vanha karttapaketti oli versiota CP-TT-TTC1.TTP5.T-MAP.EUR-LDT.NDS-1.1.0 ja uusi CP-TT-TTC1.TTP5.T-MAP.EUR-LDT.NDS-3.0.0. Auto tallentaa tikulle AllianceNDSMapConfig.json -tiedoston, josta nuo versiotiedot näkee.

Ranskankieliseltä My Renault -sivustolta saa ladattua Renault Connect Toolboxin. Autossa kun käyttää kiinni muistitikkua, siihen tallentuu auton tunnistetiedot ja sen perusteella softalla saa ladattua tikulle päivitykset.

Yksittäisiä karttoja en jostain syystä saanut ladattua, vaan tuli joku checksum file not found -virhe aina. Täydellä päivitykselläkin lopuksi tuli joku virhe 0079 tai jotain, mutta näytti silti toimivan. Valmiin tikun kun lykkää autoon, niin kysyy että päivitetäänkö. Tuossa menee joku puoli tuntia ja näyttää ruudulla että "do not shut down the engine". Kokoa paketilla on 20 gigaa, eli vaatii vähintään 32-gigaisen muistitikun.

EDIT: Näyttäs toimivan suora linkkikin

Karttojen metatiedostosta löytyy että karttapaketin release date on 04.02.2021.

Sisältönä "MUS REU MYT SYC DZA TUN ARM AUT ALB BIH MKD MNE SRB XKS EST LTU LVA BLR BEL LUX BGR ROU MDA HRV SVN CYP CZE SVK DNK FRO FIN FRA MCO DEU GRC GUF GUY SUR HUN ITA SMR VAT MLT BLM GLP MAF MTQ SXM LBY MRT MAR NLD ISL NOR POL PRT AND ESP GIB SWE CHE LIE TUR GBR IRL UKR"

Hyviä kyllä nää Linux-pohjaiset infotainmentit, eivät ole rajoittuneet pelkästään mp3:sten soittoon. Voisi joskus kokeilla, että mitkä kaikki formaatit menee. Ainakin AAC m4a:ksi pakattuna soi ihan hyvin.

Viimeksi muokattu:

mikro

Jäsen
Hyvää tietoa. Mulla on ollut tuo ääniopastus suljettuna kauan ja kiinnostaisi vaan, että joko ovat saaneet tuon päällystämättömän tien varoituksen järkiinsä?

Purple84

Jäsen
Itse olen koittanut vielä "vältellä" tikku hommaa...Aikanaan Kadjarin kanssa sitä sai tehdä. Nyt vielä päivitykset menneet pilven kautta...Näyttääkö muilla joka päivä bensan hinnat ym? Ja ovatko paikkansa pitäviä?

Ja lopuksi: Mikä on suosikki mittaristonne ja tunnelma värinne? Itsellä punainen Captur mustalla katolla, joten punaisella mennään.

Petsku76

Aktiivinen jäsen
Itse olen koittanut vielä "vältellä" tikku hommaa...Aikanaan Kadjarin kanssa sitä sai tehdä. Nyt vielä päivitykset menneet pilven kautta...Näyttääkö muilla joka päivä bensan hinnat ym? Ja ovatko paikkansa pitäviä?

Ja lopuksi: Mikä on suosikki mittaristonne ja tunnelma värinne? Itsellä punainen Captur mustalla katolla, joten punaisella mennään.
Näkyyhän nuo bensahinnat. Paikkaansapitävyys tosin vaihtelee. Välillä näyttää jonkun aseman kohdalla oikein, joskus ei, joten eihän tuo ole kovin luotettava.

Mittaristo on itselläni pääsääntöisesti Sportilla punainen, Ecolla (jota en juurikaan käytä) vihreä ja My Sense asetusta olen vaihdellut: Useimmiten se on sinisellä tai valkoisella.
Suosikkimittaristo itselläni on se, jossa näkyy kiekkamittari.

Purple84

Jäsen
Otin pitkästä aikaa spotify premiumin, huomasin vaan, että vaikka luurissa ei ole netti päällä pystyy silti kuuntelemaan rokkia??!! Ja en ole ladannut biisejä offline tilaan tms. Oma soittolista tosin on.

anton6

Nuorempi jäsen
Jos ei widgetit, polttoaineiden hinnat, saatikka järjestelmän päivitys ei ole käytettävissä, auto ei ole yhdistänyt itseänsä nettiin (vai jonnekkin Renaultin serverille??).
Polttoaineiden hinnat näkyy, lähes aina valehtelee kuitenkin, mutta sääwidgetti on tyhjä. Vielä kun yritän päivittää kartat, tulee viesti "ottakaa yhteyttä diileriin".
Petsku76 sanoi:
Suosikkimittaristo itselläni on se, jossa näkyy kiekkamittari.
Minulla kun on käyttöoppaan mukaan "kojetaulu B" (missä vasemmalla kulmalla lämpömittari), saako sille lisätä kiekkamittari ? Ja samana saako trippimittari lisätä, jotta se olisi aina näkyvissä (eli se, joka välillä nollautuu itsestään).

peka51

Jäsen
Ensimmäinen pitempi matka Captur II 130 hv Festival-versiolla. Suomen etelä-rannikolta matka suuntautui Kokkolan seudulle. Menomatka Jyväskylän kautta. Keskikulutus oli auton mittariston mukaan 5.1 ltr/100 km. Ajoin hiukan yli nopeusrajoitusten missä se oli mahdollista. Takaisintulo Tampereen kautta, jolloin matka sisälsi enemmän moottoritienopeuksia. Mutta kova vastatuuli lisäsi varmaan hiukan polttoaineen kulutusta, joka oli nyt 5,7 ltr. /100 km.

Captur toimi moitteettomasti koko matkan ajan. Illan hämärtyessä kotimatkalla huomio kuitenkin kiinnittyi siihen, että automatiikka kytki ajovalot päälle aika myöhään. Ja tämän kytkennän jälkeen mittariston valovoima jäi liian vaatimattomaksi. Yritin säätää mittariston kirkkautta suuremmaksi, mutta painikkeen "nostamisella" ei ollut vaikutusta mittariston valovoimaan. No - n. puolen tunnin kuluttua mittariston valovoima alkoi olla jo ok. Karttana oli Apple Carplayn tuote. Se meni ns. yötilaan ajoaloautomatiikan kytkeytyessä päälle. Kartan tausta jäi melkein "mustaksi". Kartassa näkyi vain tekstit ja itse ajoväylä. Onkohan näihin kirkkauksien säätämiseen jotain tehtävissä?

teme565

Jäsen
Se alkoi Capturkin jo muistutella huollosta kun 11 kk tuli täyteen. Onko kokemusta pääkaupunkiseudulta suorilta Metroauto/Autoverkkokauppa/Autoservia/Alppilan Autohuolto? Äkkiäkös noista tarjoukset kyselee, mutta olisko etukäteen jo suositella jotain? A-huoltohan sisältää raitisilmasuodattimen vaihdon lisäksi vain valohoitoa (tarkasta sitä ja tätä) niin ei kovin paljoa viitsisi maksella.

Tai joku muu paikka? Nuo nyt vaan katsoin Rellun sivuilta.

EDIT: Autoservian ja Alppilan autohuollon nettisivujen varaussofta ainakin antaa huollon sisällöksi ihan mitä sattuu. Tarjoavat 24 kk / 30 000 km huoltoa vaikka autolla on ikää vasta 11 kk ja ajettu vasta 20 000 km. Alppilan autohuolto tarjoaa 300 EUR ja Autoservia 375 EUR.

EDIT2: Ei näköjään saa noilla nettisivujen softilla varattua aikaa oikeaan huoltoon. Metroauton ja Autoverkkokaupan sivut tarjoaa myös virheellisesti tuota 24kk / 30 000 km huoltoa.

Tuolla ja Metroautosta saadussa huolto-ohjelmassa lukee selvästi että A-huolto 12kk/30 000km ja raitisilmasuodattimen vaihto, niin jokainen noista yllämainituista tarjoaa härkäpäisesti B-huoltoa ja öljynvaihtoa.

https://my.renault.co.uk pääsee myös kirjautumaan samoilla tunnuksilla kuin tuohon My Renault -kännykkäappiin. Toinen on sitten https://myr.renault.fr

Tällainen huoltolappu. Lienee kaikilla samanlainen?

Katsotaanpa tuleeko Autojerryn kautta tarjouksia. Väänsin rautalangasta ja laitoin huolto-ohjelman mukaan että haluan nimenomaan huolto A + raitisilmasuodattimen vaihdon.

Viimeksi muokattu:

jani1977

Jäsen
Mulla menee clio 2 viikon päästä ekaan huoltoon. Vaihdan itse raitisilmasuodattimen koska on niin kallis. Samoin vien öljyt mukanani huoltoon. Arvio oli 250e mut noi sit vähentää kun vien itse osat.

teme565

Jäsen
Tuosta on KKV:ltä mustaa valkoisella

Toki jos jossain pärnäsellä huoltaisi ja huolto olisi tehty miten sattuu, niin auton myyjä ja maahantuoja voisi vedota vikatilanteessa tuohon, jolloin auton omistaja joutuisi itse vaatimaan korvausta huollon tekijältä jos joku osa hajoaisi väärin tehdyn tai tekemättä jätetyn huollon seurauksena.

Purple84

Jäsen
Tuosta on KKV:ltä mustaa valkoisella

Toki jos jossain pärnäsellä huoltaisi ja huolto olisi tehty miten sattuu, niin auton myyjä ja maahantuoja voisi vedota vikatilanteessa tuohon, jolloin auton omistaja joutuisi itse vaatimaan korvausta huollon tekijältä jos joku osa hajoaisi väärin tehdyn tai tekemättä jätetyn huollon seurauksena.
Nauratti tuo Pärnänen :D:D

Purple84

Jäsen
Se alkoi Capturkin jo muistutella huollosta kun 11 kk tuli täyteen. Onko kokemusta pääkaupunkiseudulta suorilta Metroauto/Autoverkkokauppa/Autoservia/Alppilan Autohuolto? Äkkiäkös noista tarjoukset kyselee, mutta olisko etukäteen jo suositella jotain? A-huoltohan sisältää raitisilmasuodattimen vaihdon lisäksi vain valohoitoa (tarkasta sitä ja tätä) niin ei kovin paljoa viitsisi maksella.

Tai joku muu paikka? Nuo nyt vaan katsoin Rellun sivuilta.

EDIT: Autoservian ja Alppilan autohuollon nettisivujen varaussofta ainakin antaa huollon sisällöksi ihan mitä sattuu. Tarjoavat 24 kk / 30 000 km huoltoa vaikka autolla on ikää vasta 11 kk ja ajettu vasta 20 000 km. Alppilan autohuolto tarjoaa 300 EUR ja Autoservia 375 EUR.

EDIT2: Ei näköjään saa noilla nettisivujen softilla varattua aikaa oikeaan huoltoon. Metroauton ja Autoverkkokaupan sivut tarjoaa myös virheellisesti tuota 24kk / 30 000 km huoltoa.

Tuolla ja Metroautosta saadussa huolto-ohjelmassa lukee selvästi että A-huolto 12kk/30 000km ja raitisilmasuodattimen vaihto, niin jokainen noista yllämainituista tarjoaa härkäpäisesti B-huoltoa ja öljynvaihtoa.

https://my.renault.co.uk pääsee myös kirjautumaan samoilla tunnuksilla kuin tuohon My Renault -kännykkäappiin. Toinen on sitten https://myr.renault.fr

Tällainen huoltolappu. Lienee kaikilla samanlainen?

Katsotaanpa tuleeko Autojerryn kautta tarjouksia. Väänsin rautalangasta ja laitoin huolto-ohjelman mukaan että haluan nimenomaan huolto A + raitisilmasuodattimen vaihdon.

Miksi noissa huoltolapuissa ei lue että takuu on 4 vuotta? Nyt vaan lukee pari vuotta. Itse ainakin sain 4v/100000 km ja otin 2 v lisätakuun eli 6v.

Ylös Bottom