Captur II

P

Poistunut käyttäjä 13505

Vieras
Ei taida löytyä mistään mitään infoa asiasta. Renault asiakaspalvelu ei myöskään ollut koskaan kuullut mitään vastaavaa? Ehkä tämä on vaan tämän systeemin ominaisuuksia jotka pitää hyväksyä.

P

Poistunut käyttäjä 13505

Vieras
Niinpä, mutta kun olin jo ollut paikallani jonkin aikaa ja tuo hälytysääni alkoi vasta kun tuo ambulanssi ilmestyi ja loppui taas kun se oli ehtinyt noin 50-100m pois risteyksestä. Itse olin paikalla koko ajan moottori käyden valojen vaihtumista odotellen, mitään vastaavaa ei ole tapahtunut ennen eikä vielä tuon jälkeen. Niin, ja tuo kaistavahti oli ensimmäinen joka otettiin pois käytöstä heti eka päivänä.

Rolle

Nuorempi jäsen
Uudessa Capturissani en millään saa kelloa toimimaan oikein, asettaessani ajan automaattisesti tulee näyttöön milloin mikäkin päivä ja aika.
Manuaalisesti asetettu aika pysyy oikein siihen asti kunnes poistun autosta. Palatessani kello näyttää taas mitä sattuu.
Olen palauttanut tehdasasetukset ja yrittänyt ties mitä, ohjekirjasta apua ei löydy.
Löytyskö täältä?

P

Poistunut käyttäjä 13505

Vieras
Tervetuloa kerhoon. Taas yksi uusi "ominaisuus" tältä meidän digihimmeliltä.
Kannattaa kysellä sieltä Renault asiakaspalvelusta, ellei täältä löydy vastausta. Ainakin minulle ovat vastanneet aina kaikkiin kysymyksiin todella kiitettävästi ja nopeasti (mitä ei voi sanoa paikallisesta merkkiliikkeestä)

Olet varmaan sitten yrittänyt sitä ohjelmistopäivitys juttua? Ja se vastaa, että se on ajan tasalla, vai ?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Rolle

Nuorempi jäsen
Kyllä olen yrittänyt ohjelmistopäivitystä, paikallinen merkkiliike on luvannut selvittää ja soittaa mutta mitään ei kuulu.
Pitää etsiä asiakaspalvelunumero. Alkaa jo hieman kaduttaa koko ostos.

P

Poistunut käyttäjä 13505

Vieras
Kokeile vaikka asiakaspalvelu@renault.fi . Tuo on ainakin toiminut. Ymmärrän kyllä hyvinkin nuo ajatuksesi ja ihmettelen vaan että onko tämä ainut ongelmakohta, johon olet joutunut.

Tuli vielä mieleen, että voisi kanssa kysellä josko tekisivät tuon akkuresetoinnin, jota tuo asiakaspalvelu mullekkin ehdotti toiseen ongelmaan? En tiedä onko siitä mitään iloa tähänkään, mutta ei siitä pitäisi olla mitään haittaakaan, mikäli se oikein tehdään. En tosin itse tuohon ryhtynyt takuuasian takia, vaikkei siinä muuta tarvi tehdä kuin irrottaa akkukenkä ja odottaa 20 min.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

krister

Jäsen
Uudessa Capturissani en millään saa kelloa toimimaan oikein, asettaessani ajan automaattisesti tulee näyttöön milloin mikäkin päivä ja aika.
Manuaalisesti asetettu aika pysyy oikein siihen asti kunnes poistun autosta. Palatessani kello näyttää taas mitä sattuu.
Olen palauttanut tehdasasetukset ja yrittänyt ties mitä, ohjekirjasta apua ei löydy.
Löytyskö täältä?
Tuleepa mieleeni semmoinen tyhmä ajatus.Siinä kojelaudassahan on nappi josta voit vaihtaa kellon näytön
12/24h .

Rolle

Nuorempi jäsen
Ei auta vaikka vaihtaa miten kellon asetuksia. Menin uudelleen paikalliseen merkkiliikkeeseen josta soittivat maahantuojalle.
Pitää kuulemma muuttaa kuljettaja tai kuljetus asetuksia tai tehdä jotain päivityksiä.
Sain ajan huoltoon toivottavasti tulee kuntoon.

krister

Jäsen
No joo taisi olla yksinkertainen neuvo!Varmaan laira on oikeassa:Ei kun huoltoon.ja kell0 aikaan ja piste.
sen enemmittä puheitta

näinkin pienelle koneelle(1,33) litrainen. Taitaa olla niin että siinä turbo liittyy peliin jo melko alhaisilla kierroksilla.

Pieni harmikin oli.Vänkärin penkin alla oleva pitkä riviliitin piti melkoista siriniää soratiellä ja karkealla asfaltilla no. kun olen hidas hämäläinen niin
jätin sen asian ensimmäiseen,siihen vapaaehtoiseen huoltoon.

-"minä vaimennin sen liittimen" sanoi asentaja.Ja todellakin.niin se tapahtui.

'Toki voin kiittää itseänikin minä kerroin asentajalle mistä se ääni kuuluu,ja olin sen (liittimen) jo itse teipannut,jolloin sirinä loppui.se teippaukseni oli kuitenkin semmoinen"kötöstys" Asentaja teki sen fiksusti.

P

Poistunut käyttäjä 13505

Vieras
Tuossa vähän aiemmin oli juttua noista takavaloista jotka ei pala päiväajovalojen kanssa. Kyselin asiaa myös tuolta asiakaspalvelusta. Vastaus oli vähintään tyrmäävä. Valmistaja on jättänyt ne pois näiden päästömääräysten takia? On selvää, että kaikki sähkökuorma rasittaa laturia ja edelleen vaatii konetehoa sen pyörittämiseen. Mutta että led-takavalot olisivat niin kriittiset kokonaiskuorman kannalta ettei niitä voi pitää päällä.? En kyllä osta tuota. Jos ne olisivatkin vanhoilla hehkulampuilla niin sitä voisi jo vähän laskeskella ja miettiä että voisko olla noin, mutta ei ledeillä. Myöskään huolloilla ei kuulemmma ole mahdollista tehdä tuota kytkentämuutosta? mene ja tiedä? Eletään kyllä ihmeellisiä aikoja mielestäni.
Niin, miksi ne sitten saa palaa ajovalojen kanssa, jotka kuormittaa aivan eri määrän?

Reino88

Jäsen
Tuossa vähän aiemmin oli juttua noista takavaloista jotka ei pala päiväajovalojen kanssa. Kyselin asiaa myös tuolta asiakaspalvelusta. Vastaus oli vähintään tyrmäävä. Valmistaja on jättänyt ne pois näiden päästömääräysten takia? On selvää, että kaikki sähkökuorma rasittaa laturia ja edelleen vaatii konetehoa sen pyörittämiseen. Mutta että led-takavalot olisivat niin kriittiset kokonaiskuorman kannalta ettei niitä voi pitää päällä.? En kyllä osta tuota. Jos ne olisivatkin vanhoilla hehkulampuilla niin sitä voisi jo vähän laskeskella ja miettiä että voisko olla noin, mutta ei ledeillä. Myöskään huolloilla ei kuulemmma ole mahdollista tehdä tuota kytkentämuutosta? mene ja tiedä? Eletään kyllä ihmeellisiä aikoja mielestäni.
Niin, miksi ne sitten saa palaa ajovalojen kanssa, jotka kuormittaa aivan eri määrän?
Väittäisin tuollaisia väitteitä bullshitiksi.. Dusterissa voi ohjelmoida takavalot palamaan jatkuvasti, se on ilmeisesti vain yksi parametri muiden joukossa. Veikkaan, että samanmoinen homma se on muissakin allianssin vehkeissä.

P

Poistunut käyttäjä 13505

Vieras
Olen samaa mieltä. Kun vaan löytyy tekijä jolla välineet ja taito hoitaa tällainenkin juttu niin luulisi asiakkaita löytyvän ja merkkiliikkeen huolto saisi jäädä rauhaan.

hhelminen

Tunnettu jäsen
Väittäisin tuollaisia väitteitä bullshitiksi.. Dusterissa voi ohjelmoida takavalot palamaan jatkuvasti, se on ilmeisesti vain yksi parametri muiden joukossa. Veikkaan, että samanmoinen homma se on muissakin allianssin vehkeissä.
Ainakin omassa Capturissa takavalot, start & stop ja rengaspaineanturit näkyvät klipillä valikoissa mutta juuri ne ovat harmaana, eli niiden parametrit on lukittu tehtaalla.
Asiaa kun tutkiskelin netistä niin Capturilleni on kaksi vaihtoaehtoa noiden muokkaamiseksi, flashaamalla ei EU alueen firmis (takuu menee tietenkin mutta joka Capturille löytyy) tai muokkaamalla ohjelmiston binaarikoodia esimerkiksi RenoLinkin avulla.
Jotan omassa tapauksessa eivät sitä merkkihullossakaan pysty tekemään..

P

Poistunut käyttäjä 13505

Vieras
En aio kokeilla, mutta tuli vaan mieleen, että toimisko edes teoriassa, jos ottaisi päiväajovaloilta ohjauksen releelle, jonka kautta syöttö takavaloille? Tai vaan diodin kautta syöttö päiväajovaloilta takavaloille?(jännite tossa hiukan tippuisi)

jhtolvan

Nuorempi jäsen
Kai noita valoja voi käyttää niin, että kääntää viiksestä lähivalot päälle ja jättää viiksen siihen... valot tosin jäävät päälle, vaikka moottorin sammuttaa, mutta sammuvat kun ovet menee lukkoon.

P

Poistunut käyttäjä 13505

Vieras
Eiköhän se juuri noin kuulu toimiakin? Kysymys oli vaan takavalojen palamattomuus päiväajovalojen kanssa.

P

Poistunut käyttäjä 13505

Vieras
Taas tapahtunut uutta. Miten onko muilla nuo kelloajat päivittyneet talviaikaan? Tässä ei ainakaan eikä noihin asetuksiinkaan ole pääsyä. Tästä autosta on nyt ollut tuo datayhteys poissa kohta 2kk. Tuo kellopäivitys kai tarvinnee tuon datayhteyden ?

@ntsu

Jäsen
Captur ei ole kellon osalta tuttu, mutta viime vuotisessa Kadjarissa ainakin kello käy ihan itsekseen ja säädöt löytyy.

Ylös Bottom