Kadjar

ballantine

Jäsen
Minkä ikäisenä olette akkuja vaihdelleet ja mihin hintaan? Omassa ikää nyt 4,5v ja tuntuu ettei käynnisty enää kunnolla. Ladattu on. Voiko vaihtaa itse vai meneekö järjestelmät sekaisin jos virta katkeaa?
Vaihdoin itse alkuperäisen EFB-Exidin tilalle AGM:n. Ei mitään erikoista, ei vaadi mitään koodauksia eikä mene järjestelmät sekaisin eli turha maksaa vaihdosta. 10min homma.

@ntsu

Jäsen
Onko uusi akku saman kokoinen kuin edellinen? Jos niin ok. Jos ei, niin autolle pitäisi varmaan kertoa uusi kapasiteetti, jotta auto osaa ladata akun oikein.

Nykyautoissa ei akkua ladata enää täyteen, vaan johonkin prosenttiin ja siksi auton pitää tietää akun kapasiteetti. Näin yleensä.

Purple84

Jäsen
IMG_20200830_164957.jpg Saako tuota tyhjää pois??
IMG_20200830_165314.jpgEntäs tätä kelloa ym ekalta sivulta pois? Siis saako esim.radion ja navin ekalle sivulle?

Purple84

Jäsen
Screenshot_20200901_183819.jpgScreenshot_20200901_183836.jpg

Sain tälläset vastaukset kun kysyin??

Miten voi olla mahdollista,että vastaavat ettei saa jos kerta sinä saat???

Miten se päivitetään ja ladataan uusimmat softat??

ballantine

Jäsen
katso liitettä 16030katso liitettä 16032

Sain tälläset vastaukset kun kysyin??

Miten voi olla mahdollista,että vastaavat ettei saa jos kerta sinä saat???

Miten se päivitetään ja ladataan uusimmat softat??
Koska Renault ei saa :D Ei ne pääse käsiksi järjestelmään, kuin virallisilla työkaluilla, jotka ei tietenkään anna tehdä mitään epävirallisia aktivointeja. Siksi niiden vastaus on, että "ei saa", koska he eivät saa. R-Linkin päivitys tehdään huollossa, jonka jälkeen tulevat mahdolliset uudet päivitykset voi jatkossa tehdä itsekin ihan virallisesti USB-tikulla (https://easyconnect.renault.co.uk/software-upgrade/r-link-evolution). Android Auto pitää aktivoida ELM327-ODB-palikan avulla DDT4ALL-softan kautta. Sillä saa suurta tuhoa aikaan, jos ei tiedä mitä tekee, pahimmillaan koko R-Linkin mykäksi jota takuu ei korvaa. Ja Android 10:ä vanhempiin Androideihin Android Auto -appikin pitää ladata ja asentaa puhelimeen epävirallisesti, koska sitä ei ole Suomessa Play-kaupassa edelleenkään tarjolla. Android 10:ssä se tosiaan on integroituna, joten siihen ei tarvitse enää epävirallisia keinoja puhelimen osalta.

Purple84

Jäsen
Oletko itse tehnyt?Tekevätkö ne tuon huollossa jos pyytää?

Olen tikun kautta päivittänyt kyllä mitä "laillisesti" on sanut.

Eli jos soitan huoltoon ja sanon laittakaa uusin softa koneeseen niin saako tuohon sitten sen aa:n?

Itsellä android 10 ja tosiaan siinä aa valmiina.Suomessa ei tosiaan play kaupasta ko sovellusta saa.

Viimeksi muokattu:

ballantine

Jäsen
Oletko itse tehnyt?Tekevätkö ne tuon huollossa jos pyytää?

Olen tikun kautta päivittänyt kyllä mitä "laillisesti" on sanut.

Eli jos soitan huoltoon ja sanon laittakaa uusin softa koneeseen niin saako tuohon sitten sen aa:n?

Itsellä android 10 ja tosiaan siinä aa valmiina.Suomessa ei tosiaan play kaupasta ko sovellusta saa.
Olet varmaankin päivittänyt vain niitä sovelluksia, etkä itse järjestelmää, kun sen päivitystä ei voi noin vanhassa versiossa R-Link Toolboxin kautta tehdä. Järjestelmä pitää ensin päivittää huollossa ja sen jälkeen niitä voi tehdä tikulla tuon Easyconnect-sivuston kautta. Kyllä siihen sitten saa Android Auton aktivoitua päälle, vaikka huolto ei sitä tee ja Renault sanoo, että ei saa. Minulla on ensimmäisiä vuoden 2016 Kadjareita ja softaversio oli aluksi 2.jotain. Huollon päivityksen jälkeen versio on 7.jotain ja AA:n olen saanut aktivoitua toimintaan. Silloin oli takuu vielä voimassa ja päivitus meni vuosihuollon yhteydessä pyynnöstä maksutta.

Purple84

Jäsen
Olet varmaankin päivittänyt vain niitä sovelluksia, etkä itse järjestelmää, kun sen päivitystä ei voi noin vanhassa versiossa R-Link Toolboxin kautta tehdä. Järjestelmä pitää ensin päivittää huollossa ja sen jälkeen niitä voi tehdä tikulla tuon Easyconnect-sivuston kautta. Kyllä siihen sitten saa Android Auton aktivoitua päälle, vaikka huolto ei sitä tee ja Renault sanoo, että ei saa. Minulla on ensimmäisiä vuoden 2016 Kadjareita ja softaversio oli aluksi 2.jotain. Huollon päivityksen jälkeen versio on 7.jotain ja AA:n olen saanut aktivoitua toimintaan. Silloin oli takuu vielä voimassa ja päivitus meni vuosihuollon yhteydessä pyynnöstä maksutta.

Softa on joku 2 alkava nyt..renaultin tuki puheli et huollos päivittät 7 alkavaan ohjemistoon.Toimiiko siinä jo aa?

Ja saako sitten päiviteltyä softaa ite?

Mikä Softa sinulla nyt on?

Tarviiko uusien softien jälkeen itse kikkailla enää, että saa aa:ntoimimaan,ei enää erillisellä ohjelmalla ja palikalla kikkailla?

Viimeksi muokattu:

ballantine

Jäsen
Softa on joku 2 alkava nyt..renaultin tuki puheli et huollos päivittät 7 alkavaan ohjemistoon.Toimiiko siinä jo aa?

Ja saako sitten päiviteltyä softaa ite?

Mikä Softa sinulla nyt on?

Tarviiko uusien softien jälkeen itse kikkailla enää, että saa aa:ntoimimaan,ei enää erillisellä ohjelmalla ja palikalla kikkailla?
Kyllä. Niillä se nimenomaan aktivoidaan päälle, kun R-Link on ensin päivitetty esim. versioon 7.jotain.

Purple84

Jäsen
Koska Renault ei saa :D Ei ne pääse käsiksi järjestelmään, kuin virallisilla työkaluilla, jotka ei tietenkään anna tehdä mitään epävirallisia aktivointeja. Siksi niiden vastaus on, että "ei saa", koska he eivät saa. R-Linkin päivitys tehdään huollossa, jonka jälkeen tulevat mahdolliset uudet päivitykset voi jatkossa tehdä itsekin ihan virallisesti USB-tikulla (https://easyconnect.renault.co.uk/software-upgrade/r-link-evolution). Android Auto pitää aktivoida ELM327-ODB-palikan avulla DDT4ALL-softan kautta. Sillä saa suurta tuhoa aikaan, jos ei tiedä mitä tekee, pahimmillaan koko R-Linkin mykäksi jota takuu ei korvaa. Ja Android 10:ä vanhempiin Androideihin Android Auto -appikin pitää ladata ja asentaa puhelimeen epävirallisesti, koska sitä ei ole Suomessa Play-kaupassa edelleenkään tarjolla. Android 10:ssä se tosiaan on integroituna, joten siihen ei tarvitse enää epävirallisia keinoja puhelimen osalta.

Ai pitää vielä softa päivityksen jälkeen ITSE aktivoida elm327-obd palikalla ja tuolla ddt4all softalla??

Vai tekevätkö ne huollossa tuon kaiken, että aa toimii?

ballantine

Jäsen
Ai pitää vielä softa päivityksen jälkeen ITSE aktivoida elm327-obd palikalla ja tuolla ddt4all softalla??

Vai tekevätkö ne huollossa tuon kaiken, että aa toimii?
Android Auto pitää R-Linkin päivityksen jälkeen itse aktivoida päälle, koska Renault ei sitä saa tehtyä, kuten he vastasivatkin.

Purple84

Jäsen
Nytten kun jossain vaiheessa pitää piikkipyörät vaihtaa alle niin, tuleeko rengaspaine sensorin kanssa ongelmia?

Siis pitääkö ottaa mitä huomioon?

ballantine

Jäsen
Nytten kun jossain vaiheessa pitää piikkipyörät vaihtaa alle niin, tuleeko rengaspaine sensorin kanssa ongelmia?

Siis pitääkö ottaa mitä huomioon?
Valikosta Ajoneuvo -> Rengaspaine -> Nollaa, ja joitain kilometrejä ajoa, niin lähtee paineet tunnistumaan. Olettaen siis, että talvirenkaissakin on anturit.

Viimeksi muokattu:

hhelminen

Tunnettu jäsen
Jossainhan on ollut juttua että noissa antureissa paristot kestäisi vain n. 5v, eikä olisi edes vaihdettavissa vaan silloin menisi koko anturi uusiksi :confused:
Joo, yleensä minimissään (jos on ollut jo alkujaan vanhaa varastoa), parhaimillaan luvataan 10 vuoden elinikä..
Eli voi olettaa että alkuperäiset kestävätkin tuon 10 vuotta, harvemmin ne valmistajan varastossa "happanee" viikkoja pidempään.

Ylös Bottom