Kadjar

jk_single

Jäsen
Kuka tarttee RCA-liittimiä? Meinaatko että on vm. 2011 ollut jotenkin turha keksintö, tai edes nykypäivänäkään?

No eipä tuo renun kohdalla paljon Bosellakaan sen kummemmaksi tule. Ala-arvoista roskaa nuo renun poppivehkeet on aina olleet. Tai no, sehän on toki aina kuulijasta kiinni.
Kyllä meinaan että RCA liitin on Auton kojelaudassa turha/väärä liitin. Mitä siihen voisi kytkeä (tai on joskus voinut) ilman sovitinta?

Äänenlaatu on asia erikseen ja se tietenkin vähän maksaa, enemmän kun ne 3€:n tuplakartiokaiuttimet. Rätisevä radio on kyllä niin 1973. Vaimon 2006 Megane 2:ssa paljon parempi/herkempi radio.

Viimeksi muokattu:

Dauphine62

Nuorempi jäsen
Kadjarin radio on surkea. Esim. ajaessa Tampereelta Hämeenlinnaan vaihtuu Yle Suomen lähetysasema muutaman sekunnin välein. Tampere, Hämeenlinna, Lahti, Tampere, Hämeenlinna, Lahti .... Sama ongelma oli jo 2017 mallissa, eikä ole korjattu uudessakaan, vaikka myyjä tietysti väitti, että on. Pieni ongelma, mutta harmittaa, kun muuten auto on hyvä.

Dauphine62

Nuorempi jäsen
Radion asetuksista voi itse valita soittaako se parhaiten kuuluvaa kanavaa vai lukittuuko se jollekin tietylle taajuudelle. Käyttöohjeessa on tämäkin asia kerrottu. Loppuu tuo asemien hyppiminen kun laitat asetukset kuntoon.
Ei lopu, on kokeiltu. Toki voi lukita esim. Tampereen lähetysasemalle, mutta ei sitten etsi automaattisesti parempaa asemaa, kun lähtee esim. kohti Helsinkiä.
Laadukkaampi radio toisessa autossani osaa etsiä aina parhaan lähetysaseman ja pysyy siinä kunnes löytyy parempi eikä vaihtele asemaa muutaman sekunnin välein.

@ntsu

Jäsen
Mulla oli Avensis 2012 ajossa viime vuoden kevääseen asti. Kertaakaan ei ollut mitään ongelmia radion kuulumisesta. Nyt Kadjarin radio rähisee joka kerta mökin parkkipaikalla lähdettäessä.

Mutta ei tuo niin suuri asia ole:)

ballantine

Jäsen
Radion asetuksista voi itse valita soittaako se parhaiten kuuluvaa kanavaa vai lukittuuko se jollekin tietylle taajuudelle. Käyttöohjeessa on tämäkin asia kerrottu. Loppuu tuo asemien hyppiminen kun laitat asetukset kuntoon.
Mitenkäs Bosessa tehdään tuo lukitseminen? Asetuksista löytyy kohta "Alue", jonka voi laittaa päälle tai pois, mutta asetukset vaikuttavat kaikkiin kanaviin kanaviin, eikä se silti lukitse kanavia taajuuksilleen. Ajelen pääasiassa kotiseudulla ja yhdessä vaiheessa mökkimatkaa radio alkaa aina venkslaamaan taajutta eräällä kanavalla. Yleensä se vaihtaa taajuuden sellaiseksi, josta ei kuulu mitään. Haluaisin lukita ko. kanavan oikealle taajudelle.

Mixu78

Jäsen
Moi

2017 marraskuu ja takuu voimassa.

Joitakin vuosia sitten minulla oli Megane III, jonka vaihdekepin ja käsijarrun pussit kuluivat puhki useasta kohtaa. Jotain nahkaa ne ilmeisesti olivat. Takuuseen vaihdettiin ilman minkäänlaista vääntöä maksajasta. Tehdastakuu oli siis autossa tuolloin voimassa. Joten ehkäpä tuo penkki menee samaan kategoriaan varsinkin, jos takuu on voimassa. Mutta eihän näistä koskaan tiedä...

Dauphine62

Nuorempi jäsen
Jos nyt kuuntelet vain yhtä radiokanavaa niin mikä estää tallentamasta samaa kanavaa eri taajuuksilla eri kanavapaikoille ja siinä vaiheessa kun taajuus alkaa heiketä vaihtaa toiselle kanavalle. Rattiohjaimella tällaisen vaihdon tekeminen ei pitäisi olla temppu eikä mikään. Useimmiten nämä radio ongelmat johtuvat antennin pituudesta. Mitä lyhyempi antenni, sen huonompi radion kuuluvuus. Pitkä piiska katolle niin pitäisi alkaa kuulumaan.
Kylläpäs olisi järkevän oloinen ratkaisu näin 2020 luvulla, muissa autoissa tuo ns. RDS- ominaisuus on toiminut moitteitta jo 1980-luvun lopulta asti. En tosiaankaan halua aina kuunnella samaa kanavaa, mutta silloin kun haluan, toivoisin parhaan lähetysaseman löytyvän automaattisesti, kuten muissakin autoissa.

Dauphine62

Nuorempi jäsen
No sitten yhdeksi järkevimmäksi vaihtoehdoksi jää kattopiiskan vaihto pidempään. Netistä löytää paljonkin tarinoita renaultin huonosta radiokuuluvuudesta ja niiden perusteella piiskan vaihdosta on apua. Se on sitten jokaisen oma asia jatkaako kärsimistä ongelman kanssa vai korjaa ongelman noinkin yksinkertaisella tavalla.
Voiko hain evän vaihtaa piiskaan? Edelliseen Kadjariin vaihdoin pidemmän antennin, ei auttanut.

Digip

Jäsen
Joitakin vuosia sitten minulla oli Megane III, jonka vaihdekepin ja käsijarrun pussit kuluivat puhki useasta kohtaa. Jotain nahkaa ne ilmeisesti olivat. Takuuseen vaihdettiin ilman minkäänlaista vääntöä maksajasta. Tehdastakuu oli siis autossa tuolloin voimassa. Joten ehkäpä tuo penkki menee samaan kategoriaan varsinkin, jos takuu on voimassa. Mutta eihän näistä koskaan tiedä...
Mulla on 2015 vuoden megane ja kaikki nahat kuin uudet 50tkm jälkeen, toki penkit ei ole nahkaa, mutta nekin on kuin uudet vielä.

timothy

Nuorempi jäsen
Kadjarin radio on surkea. Esim. ajaessa Tampereelta Hämeenlinnaan vaihtuu Yle Suomen lähetysasema muutaman sekunnin välein. Tampere, Hämeenlinna, Lahti, Tampere, Hämeenlinna, Lahti .... Sama ongelma oli jo 2017 mallissa, eikä ole korjattu uudessakaan, vaikka myyjä tietysti väitti, että on. Pieni ongelma, mutta harmittaa, kun muuten auto on hyvä.
Itellä 2017 zen malli ja on kyllä radio on umpi surkea ylen kanavat hyppii alueelta toiselle ja kun yleensä on radio rock kanavana jonka taajuus 96,5 ja lähden töistä niin se vaihtuu iskelmä radioon jonka taajuus on jotain 101.
Olisin kiitollinen tiedosta että miten? käyttöohje luettu,alue asetus ollu on ja off ei vaikutusta.

@ntsu

Jäsen
Mulla on samantapaisia ongelmia. En minäkään ole saanut ohjetta seuraamalla mitään järkevää toimintaa aikaan.

Kun tulen mökin parkkikselle kuunnellen YLEn Mikkelin asemaa, on se pois lähtiessä siirtynyt jonnekin Jyväskylään tai Joutsenoon ja kuuluu kelvottomasti tietenkin.

ballantine

Jäsen
Minkä ikäisenä olette akkuja vaihdelleet ja mihin hintaan? Omassa ikää nyt 4,5v ja tuntuu ettei käynnisty enää kunnolla. Ladattu on. Voiko vaihtaa itse vai meneekö järjestelmät sekaisin jos virta katkeaa?

Ylös Bottom