Varoituksen sana Topautoosat Autodoc autovaraosat24 jne.

Mustis v6

Aktiivinen jäsen
Viestejä
2 200
Oon tässä pari viikkoa viestitelly "asiakaspalvelun" kans ja lähetelly kuvia, koulutodistuksia ja takuulappuja. Seuraavaksi pitäs lähettää särkynyt osa omalla kustannuksella niille ja toivoa että joskus korvaisivat jotakin.
Asiakaspalvelulle kouluarvosana 6.
Muuten olisi nelonen mutta viestit on aina ystävällisiä ja kohteliaita ja viime viikolla oikeen soittivat(!).
Varmaan vaikutti kun lähetin suhteellisen kiukkuisen viestin missä mm. linkitin Eu.n kuluttajasuojasta juttua.

Paljon vihtii mies värkätä 45è.n arvoisen kampiakselin siivan eteen mutta on menny jo periaatteen puolelle.

En ees yritä liittää sähköpostiketjua tähän ku en osaa eikä kukaan viittis sitä kuitenkaan kahlata läpi.
 

5w-40

Jäsen
Viestejä
37
"Pakko" on varaosat, öljyt, suodattimet, renkaat, kamerat, lenkkarit...ulkomailta tilata kun hintaero ollut merkittävä,.. mutta aina saa sormet ristissä olla ettei vaaan joutus mitään palauttaa/vaihtaa/reklamaatioo , lähtökohtaisesti jo ajatellut että hankalaa..voi jäädä hoitamatta.
Autodocista pari lähetystä, toinen aika iso satsi,kaikki toimi hyvin ja tavara mitä pitikin, mutten epäile etteikö ongelmia olisi kellään ollut . Ja hyvä näitä kokemuksia on mielestäni jakaa.
 

Palosella

Pelaa vaan
Viestejä
131
Autodocilta tilatessa ei ole vielä koskaan ollut ongelmia. Olen varmaan 3ke:llä ostanut tavaraa sieltä.

Aloittajalle, halvalla saa halpaa. Bemareissa kannattaa käyttä VAIN Berun hehkuja ja hehkujen ohjainta. Paras kestävyys niissä. Lisäksi niissä on aika kova työ vaihtaa, niin miksi ihmeessä nuukailla parin kympin takia?
 

Heikki.L.

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 154
Olen myös kerran joutunut tuohon AutoDocin palauta meille ja katsotaan mitä tehdään hässäkkään. Tekivät siitä niin vaikeaa että luovutin ihan itse.

Kamoka merkkiset kannenpultit mun R-5 sieltä tuli sillon (ja paljon muutakin toki), mutta yksi uusista kannenpulteista katkes asennettaessa toisessa kiristysvaiheessa. o_O

Se meni kans niin hankalaks että ei vaan jaksanu alkaa tappeleen.

Siksi tilaan lähes poikkeuksetta Alvadilta. Siälä toimi vaihto/palautuksetkin todella upeasti.
 

Antti O

Aktiivinen jäsen
Viestejä
876
Autodocille kannattaa sitten laittaa sähköpostilla asiakaspalveluun viesti, missä kertoo ettei osia saa vaihtaa muun merkkiseen.
Tilasin Salerin vesipumpun Bemariin ja ne meinasivat STARK merkkisen lähettää, onneksi kerkesin perumaan tilauksen.
Sen jälkeen laitoin heille viestiä että mun osia ei saa vaihtaa eri merkkisiin. Vastasivat että tieto tallennettu ja jatkossa lähetetään vaan tilattuja merkkejä. Nyt vasta viime viikolla tilasin Elringin tiivisteitä ja Mahlen suodattimia, oletan että ne siellä paketissa myös ovat.
 

Jonitsi

Jäsen
Viestejä
324
Omakohtaiset kokemukset:
Mister-auto: Osat sitä mitä pitää yleensä, mutta megane 2 takalasien kytkin oli lagunan. Kytkimen taustavalo eri värinen. Sitten tilasin omaan megane 2 ja isäukon megane 3 osaa. Niin lähettivät megane 3 koiranluiden tilalle megane 2 koiranluut. Asiakaspalveluun laitoin viestiä ja monta kertaa kysyin syytä osan vaihdolle, mutta sitä en saanut.
Nimark(Suomi): Tilausta käsitellessä voivat vaihtaa osia eri merkkisiin ja hintasiin. Yleensä halvempi osa, kun mitä tilattu. Kerran sain viallisen ikkunanostimen. Vaijerit oli niin jäykät että moottori ei jaksanut liikuttaa ikkunahissiä ilman lasia... Laitoin asiakaspalautetta ja minua ei meinattu uskoa. Sanoin että otan yhteyttä kuluttaja-asiamieheen jos ette ota viallista nostinta takaisin. Sitten sain hyvityksen.
 

Jonitsi

Jäsen
Viestejä
324
Niin ja sitten vielä noista keskieuroopan osapuljuista yleisesti.
Jos tilaat jonkin vaihtolaitteen. jarrusatula, laturi, startti jne.
Niin kannattaa laskea kannattaako vanhaa lähettää takaisin, koska joudut yleensä itse maksamaan postikulut vanhan laitteen lähetyksestä...
 

Moppi

Aktiivinen jäsen
Viestejä
890
Kokemuksista kun voi kertoa, niin autonvaraosat24 on muuten toiminut ittellä aina mutta on hidas ja juhlapyhien aikaan todella hidas. Nimarkista ei valittamista, nopea ja yksi kadonnut lähetys joka selvitettiin asiallisesti. Tarkkaanhan ne tilaukset on tehtävä ja mielummin varmistettava sopivuus toisestakin firmasta erityisesti jossei rinnakkaisia tuotteita sopivuustietoineen ko sivuilta löydy.
 

Megane

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 619
Oon tässä pari viikkoa viestitelly "asiakaspalvelun" kans ja lähetelly kuvia, koulutodistuksia ja takuulappuja. Seuraavaksi pitäs lähettää särkynyt osa omalla kustannuksella niille ja toivoa että joskus korvaisivat jotakin.
Asiakaspalvelulle kouluarvosana 6.
Muuten olisi nelonen mutta viestit on aina ystävällisiä ja kohteliaita ja viime viikolla oikeen soittivat(!).
Varmaan vaikutti kun lähetin suhteellisen kiukkuisen viestin missä mm. linkitin Eu.n kuluttajasuojasta juttua.

Paljon vihtii mies värkätä 45è.n arvoisen kampiakselin siivan eteen mutta on menny jo periaatteen puolelle.

En ees yritä liittää sähköpostiketjua tähän ku en osaa eikä kukaan viittis sitä kuitenkaan kahlata läpi.
Ymmärtääkö asiakaspalvelu tuossa tapauksessasi suomea vai onko itse ymmärrettävä enklantia tai jotakin muuta kieltä?:(
Vertaan vain kun noilta nettikasinoilta sataa mainoksia sähköpostiin ihan suomen kielellä,mutta annas olla kun alat etsimään käyttöehtoja "Terms and conditions" eipä ole riittänyt asiantuntemus niitä suomentamaan vaan ihan ovat enklanniksi...:p:p:mad:
 

13 rellua

Jäsen
Viestejä
156
En ees yritä liittää sähköpostiketjua tähän ku en osaa eikä kukaan viittis sitä kuitenkaan kahlata läpi.

Kiitos siitä, mullakin samantapainen kyselytulva 30€:n osalle, jonka kuitenkin lähettivät väärän. Onneksi olin vahingossa laittanut/jättänyt palautustakuuruksin, sain rahat takaisin. Eivät lähettäneet ko ehdottamaani Pösön osaa kun eivät "osanneet" mitata. Viestittely maksoi varmaan yli sen 30€ heille.
 

Antti O

Aktiivinen jäsen
Viestejä
876
Itellä ei kyllä ole ollut bemarin osien kanssa ongelmaa autodocin kanssa sinänsä. Kattoo realoemista osanumeron, ja sillä hakee suoraan autodocista.
100% sopivuus ollut tähän mennessä. Rekkarillakin jos hakee vaikka renaulttiin pitää aika tarkkana olla että tulee oikeanlaisia osia, kun noihin on niin monenlaista samallakin rekkarilla tarjolla. Rellulla kun tuntuu olevan niin nihkeä tuo varaosapolitiikka ettei varaosanumeroita oikein saa helposti katsottua runkonumeron perusteella kuten muilla merkeillä.
 

jk_single

Jäsen
Viestejä
306
Autodocista ostettu KYB iskari rupesi kolisemaan kuukaudessa ja kesti 8 kuukautta ennenkuin oli rahat palautettu. Meni kuulemma valmistajalle tutkittavaksi. Toinen asia mikä vei siitä jonkun kuukauden oli etten ollut laittanut auton vin numeroa takuuclaimiin, kun itse en nähnyt tarvetta...

Vähän harmittaa niitten tapa vaihtaa osien valmistajaa lupaa kysymättä mutta eipä niissä Stark (onkohan niitten joku oma merkki?) jarruosissa ole ollut mitään valitettavaa, päinvastoin.

Jos on vähänkin epävarma sopivuudesta niin kannattaa sen 5€ maksaa lisää niin saa aina palauttaa ilman selityksiä/kustannuksia tai sitten kysyä chatissa mikä sopii.
 

Antti O

Aktiivinen jäsen
Viestejä
876
Autodocista ostettu KYB iskari rupesi kolisemaan kuukaudessa ja kesti 8 kuukautta ennenkuin oli rahat palautettu. Meni kuulemma valmistajalle tutkittavaksi. Toinen asia mikä vei siitä jonkun kuukauden oli etten ollut laittanut auton vin numeroa takuuclaimiin, kun itse en nähnyt tarvetta...

Vähän harmittaa niitten tapa vaihtaa osien valmistajaa lupaa kysymättä mutta eipä niissä Stark (onkohan niitten joku oma merkki?) jarruosissa ole ollut mitään valitettavaa, päinvastoin.

Jos on vähänkin epävarma sopivuudesta niin kannattaa sen 5€ maksaa lisää niin saa aina palauttaa ilman selityksiä/kustannuksia tai sitten kysyä chatissa mikä sopii.

Laittaa autodocin aspaan mailia ettei osia saa vaihtaa niin ei ne enää vaihda. Kuten kirjotin tonne ylemmäs.
Kerran meinasi itsellekin tulla Saleri vesipumpun tilalle stark ja huomasin ajoissa, peruin tilauksen.
Sehän näkyy siellä autodocin sivuilla oman tilin alla tilauksissa se tilausvahvistus heti tilauksen tekemisen jälkeen.
 

jk_single

Jäsen
Viestejä
306
Laittaa autodocin aspaan mailia ettei osia saa vaihtaa niin ei ne enää vaihda. Kuten kirjotin tonne ylemmäs.
Kerran meinasi itsellekin tulla Saleri vesipumpun tilalle stark ja huomasin ajoissa, peruin tilauksen.
Sehän näkyy siellä autodocin sivuilla oman tilin alla tilauksissa se tilausvahvistus heti tilauksen tekemisen jälkeen.

Täytyy muistaa tarkistaa tuota seuraavan kerran.

Toinen juttu mikä on Autodocissa huono on varastosaldo. Näyttää että olisi varastossa vaikkei ole. Tilattiin työkaverin kanssa osia kimpassa ja hän laittoi muuten vaan VäyrysMersuun pyyhintä kun on kerran paljon halvempi kun esim Motonet, ja just sitä mallia/merkkiä ei siitten ollutkaan (vaikka piti). Omilla osilla oli kiire ja piti viikon hiljaisuuden jälkeen ruveta tarkistamaan että mikä maksaa ja voiko tilausta muuttaa. No, samaalla kun chattailtiin niin ilmestyikin pyyhin varastoon...
 

Mustis v6

Aktiivinen jäsen
Viestejä
2 200
Ihmeiden aika ei ole ohi, sain rahat takaisin "korkojen kera".
Osan hinta ja satku extraa...eikusiis korjaamolasku... ;)

Tammikuun lopussa alotin ja nyt on rahat tilillä. Noin 8 viikkoa ei paha.

Jos ei omaa pitkää pinnaa ja enklannin kieltä niin ei kannata ees alottaa takuu rumbaa.
Pikaisesti laskettuna ainakin 19 spostia ovat lähettäneet ja minä vähintään saman verran +pari puhelua.
 
Ylös Bottom