Uusi Scenic (Scenic III keskustelua)

RemuGS

KaikkiMerkkinen- niinkuin ruokainenkin!
Vs: Uusi Scenic

Dynamiqueta katsellen tuon saa vertailtua.
Kyl nää korkeet näyttää kaposille tötteröille värissä kuin värissä. GS kun tulee tiellä vastaan olen
luullut muutaman kerran jokisikin vielä pienemmäksi renuksi.

Aika ikävästi nuo tehtaalla maalatut ponttoonit peilaavat - muovi tuntuu vetelevän.
Minulla oli kanssa suunnitelmissa kun autoa odotin, että maalauttaisin nuo, mutta jää tekemättä.
Tuota harmaata on helmoissa ja nokassa kumminkin, jos ei sitten kaikkia rituloita irrottele ja maalaile.
Ajatus oli HNK värin autoon maalata nuo muovit jollain hiukan tummemmalla beigella/ vaaleen ruskeella.

Jysky

Megane Electric

Moi,

nyt sain sitten pikkaisen valoa auton saapumiseen liittyen, myyjä näkee jo koneella runkonumeron ja sen myötä kärry on saanut rekisteritunnuksen, tiedä sitten onko auto maassa vai pelkkä runkonumero koneella?

stap

Jäsen

No niin...lokakuussa tilattu GS 1.5dci edc viimein tuli...mutta ilman xenon-valoja. Tämä paljastui myyjällekin vasta auton saavuttua, tilaus lokakuussa onnistui eikä sen jälkeenkään mitään herjoja valojen suhteen tullut. Käsittämätön juttu, että 1.5dci edc malliin ei xenoneita saa. Paha puute, mutta näillä mennään.

Noista ovien ponttooneista, käsitinkö oikein että muilla expression mallin omistajilla ne on mustat ja dynamiquessa vasta korin väriset. Mulla jostakin syystä expressionissa ne on korin väriset.

Muuten auto hyvä, kun vain (turhan) herkkään ohjaukseen tottuu. Oma lukunsa on sitten navigaattori/puhelin/musiikki keskuksen opettelu.
Auto siis ihan hyvä, mutta jostakin syystä mielessä korostuu edellisen GS mallin hyvyys, joissakin asioissa se oli uutta parempi, esim. lyhyellä kokemuksella ohjaus sekä matkustamon pikkutavaratilat/lokerot, keskipeilikin oli vähemmän häiritsevässä paikassa eikä nykysuuntauksen mukaan lähes keskellä tuulilasia (hieman liioitellen sanottuna).

3Gee

Aktiivinen jäsen

mVm sanoi:
No ni, TM 10/2011 tuli ja Grand Scenic oli jaetulla toisella tilalla Touranin ja 5:sen kanssa niukasti 5008:n edellä, C-Max voitti. Ensimmäiset 5 autoa välillä 8,6 - 8,4 pisteissä joten ei kovin isoista eroista ole kyse ja minullakin on auto eri moottorilla, valoilla ja varustetasolla joten vertailua muihin on vähän heikko tehdä.

Hauskahan tuota testiä oli lueskella varsinkin kun Renussa oli sama vaihteisto-moottoriyhdistelmä kuin omassa Megussa. :D Tuo kombinaatio hakkasi varsinkin ohituskiihtyvyydessä tehokkaammatkin kilpailijansa ja sai muutenkin hyvät arviot. ;D Toki kulutuksesta tuli hieman rutinaa. Mutta onko tuossa koneessa nyt 8 venttiliä vaiko 16 venttiiliä, kuten TM meille kertoo? :-\

mVm

Ex

stap sanoi:
Käsittämätön juttu, että 1.5dci edc malliin ei xenoneita saa. Paha puute, mutta näillä mennään.
Ei saa enää? Minulla on tuo 1.5dCI EDC xenoneilla 2010 -mallisena elokuussa tilattuna ja lokakuussa toimitettuna.

Muutamia juttuja oli tosiaan vanhassa mallissa paremmin mutta kokonaisuutena uusi on parempi, tosin I-Scenicissä toimi esimerkiksi penkin irrotus tätä uutta paremmin....

RemuGS

mVm sanoi:
stap sanoi:
Käsittämätön juttu, että 1.5dci edc malliin ei xenoneita saa. Paha puute, mutta näillä mennään.
Ei saa enää? Minulla on tuo 1.5dCI EDC xenoneilla 2010 -mallisena elokuussa tilattuna ja lokakuussa toimitettuna.

Joo, uudessa hinnastossa 1.5 dCi tä saa vain Expressionina eikä siihen luvata rahallakaan xenoneita.
Dynamiqueen saa xenonit mutta ei 1.5 dieseliä. Onkohan pahan alku ja juuri tehtaalla vai maahantuojassa?

stap sanoi:
Noista ovien ponttooneista, käsitinkö oikein että muilla expression mallin omistajilla ne on mustat ja dynamiquessa vasta korin väriset. Mulla jostakin syystä expressionissa ne on korin väriset.

Ainakin ennen (=minullakin) oli Expressionissa harmaat kellukkeet- olisiko tullut uuteen "vuosimalliin" korinväriset vai tehdas hyvitellyt xenoneiden olemattomuutta.
Onko sulla vielä salmiakkikuvioiset kankaat?

Tein länsi-suomen kierroksen viikonloppuna. Keskikulutus 5.1 l/100 km suurinta sallittua nopeutta kiltisti ajaen 80 %sti cruisella-
420 km, keskinopeus 82 km/h.

mambola

Nuorempi jäsen

stap sanoi:
[quote author=RemuGS]
Ainakin ennen (=minullakin) oli Expressionissa harmaat kellukkeet- olisiko tullut uuteen "vuosimalliin" korinväriset vai tehdas hyvitellyt xenoneiden olemattomuutta.
Onko sulla vielä salmiakkikuvioiset kankaat?

[/quote]

Myös minun GS 1.5 EDC Expression Extrani on saapunut liikkeeseen ja saan sen tällä viikolla. Pitää toivoa, että auto vastaa tilausta muilta osin, kun ne xenonit siitä putosi jo aikaisemmin. Eli ei niitä Expressioniin enää saa vaikka päällään seisoisi. Kun maahantuoja vaihtui lokakuun lopussa, loppui myös xenonien saanti.

Sain tällaisia tietoja Expression 2011-mallin eroista 2010 nähden:
- uudet verhoilut, jossa Teflon DuPont -käsittely
- ilmastoinnissa automaattinen ilmanlaatusensori
- tft-näyttö päivitetty (graafinen näyttö hetkellisestä kulutuksesta, kierroslukumittarin grafiikka päivitetty, viimeisimmän matkan yhteenveto: matkan pituus, keskinopeus ja keskikulutus)
- navigaattorin toiminnallisuus paranee: mm. Googlen avulla pääsee viimeisimpiin säätietoihin tai saa opastuksen lähimmälle polttoaineasemalle
- korinväriset kylkisuojat

mVm

Ex

mambola sanoi:
- tft-näyttö päivitetty (graafinen näyttö hetkellisestä kulutuksesta, kierroslukumittarin grafiikka päivitetty, viimeisimmän matkan yhteenveto: matkan pituus, keskinopeus ja keskikulutus)
- navigaattorin toiminnallisuus paranee: mm. Googlen avulla pääsee viimeisimpiin säätietoihin tai saa opastuksen lähimmälle polttoaineasemalle
Hienoa, saakohan tuon näytön päivityksen huollossa vanhempaankin autoon sitten aikanaan, tietsikka lienee sama?

Navi vaatii uutta rautaa ("Carminat Live") joten sen voinee unohtaa.

Nipa5

Nuorempi jäsen

GS 1.5 EDC laitettu tilaukseen helmikuun alussa, luvattu toimitusaika toukokuun loppu. Kysyin tänään aikataulua - pahaa aavistellen. Tehtaan mukaan auto valmistuisi Juhannuksen tienoilla ja käyttöön sen saisi heinäkuun loppupuolella, siis noin 2 kk myöhässä. ???

Jysky

Megane Electric

No niin, meikäläisen odotus päättyy !!!!

Keskiviikkona auton luovutus ja 2 päivää ja 6 kuukautta tilauksesta........

Kävin kyllä välillä ajamassa koeajoautoa että kannattaako odotella ja kyllä se siltä tuntui.

Joke721

Jäsen

Itse sain kaupat liikkeen tilaamasta uudesta autosta, joten odotus jäi reilun viikon mittaiseksi. Kolmea kuukautta en olisi ruvennut autoa enää odottamaan. En ole nähnyt autoa, mutta hiukan jännittää, kun iltapäivällä pitäisi hakea ranskatar omiin käsiin. Tämä on jo neljäs Scenic meidän perheessämme. Puolavikojen tilalle tulee varmaan uusia harmeja, kun kone vaihtuu bensasta dieseliksi. Koeajamani yksilö oli vuosimallia 2010, ja tässä uudessa on ilmeisesti pieniä eroja verhoilussa ja maalauksessa. Toivottavasti lastentaudit ovat vähenemään päin.

Lisäys 18.5.

Sain auton eilen. Se on on Grand Scenic, 1.5-litrainen diesel 6-portaisella automaattivaihteistolla. On se makee. Vuosimalliin 2011 tulleet uudistukset lämmittävät ainakin minun mieltäni. Ulkonäkö on kohdallaan, kun ponttoonit ovat korinväriset ja ovenkahvat, sumuvalojen kehikot ja takaluukun vaakalista hopeanväriset. Sisäverhoilu on mukavan ilmeikäs ja laadukkaan oloinen. Sisäilman suodatuksessa on huonon ilmanlaadun tunnistin, joka kytkee sisäilman kierrätyksen päälle, jos ilmanlaatu ulkona on huono. Varustelu on muutenkin kattava hyvää Arkamys-audiolaitteistoa myöten. Avainkortti on mukava keksintö, varsinkin, kun avainta ei tarvitse ottaa taskusta lainkaan pois. Auto lukitsee itse itsensä kun sen luota kävelee pois.

Mittaristo, hallintalaitteet ja navigaattori ovat Renaultiin tottuneelle selkeitä ja helppokäyttöisiä, nahkainen ohjauspyörä luksusta. Kävin ennen ostopäätöstä mutkan Veholla katsomassa Citikka-Picassoa ja jouduin suunnilleen paniikkiin ohjauspyörän takana - semmoinen määrä erilaisia härpäkkeitä siinä autossa oli. Rellu vaikutti siihen verrattuna varsin järkiperäiseltä autolta, jossa taiteellisuus ei ole liikaa vienyt tilaa käytännöllisyydeltä.

Ohjaus keskittää minusta paremmin kuin edellisen sukupolven Scenicissä. Ajo-ominaisuudet ovat mukavat, ja Oulusta Iihin päin illalla vaimon kanssa testiajoa tehdessämme vaimo totesi, että tällähän ajaisi vaikka Tromssaan asti.

Kesäkumit Misukat, talvirenkaat Nokian 5 Rial-alumiinivanteilla. Onko näistä kokemuksia?

$cenillac

Jäsen

Valsseista ei kokemusta, mutta Misukan energyseiverit näyttäs olevan useimpien alla ensiasennettuina. Misukoilla alla ehkä n. 2000km ja ainakin toistaiseksi pelanneet mielestäni hyvin. Itte hommasin Nokian 7:t talvikumeiksi ja nuokin tuntuvat toimivan.

RemuGS

Joke721 sanoi:
Sisäilman suodatuksessa on huonon ilmanlaadun tunnistin, joka kytkee sisäilman kierrätyksen päälle, jos ilmanlaatu ulkona on huono. Varustelu on muutenkin kattava hyvää Arkamys-audiolaitteistoa myöten. Avainkortti on mukava keksintö, varsinkin, kun avainta ei tarvitse ottaa taskusta lainkaan pois. Auto lukitsee itse itsensä kun sen luota kävelee pois.

Onnea uudelle autolle! Lohduttaa tällaista neitsytrellustia kun joku ostaa toisenkin.

Onko liike tilannut auton esittelytarkoituksiin kun on yllättävän paljon varusteltu "varastoautoksi".
Katselin netissä hinnastoa eikä minun silmään osunut kuin CD-vaihtaja/bluetooth radio ostettavaksi. Ilmeisesti kumminkin Arkamystakin ja "välimallia" pelkällä bluetoothilla ja AUX/USB liittimelläkin edelleen saa.

Minulla oli Volvossa moinen ilmantunnistin- ikinä se ei mitään käännelly- taitaa ollaa keskieuroopan ruuhkiin laitettu varuste.

Kyl tuo HF-avain on kätevä varuste- muilla autoilla kun ajelee niin alkaa kauppakassien kans taskuja penkoon vasta kun on muutaman kerran tuloksetta roikkunut kahvoissa. Testasin kerran et laitoin avaimen autokatoksen ikkunalle, menin autoon, strarttasin ja lähdin. Ihmeen vähän auto noteerasi avaimen "unohtumista". Pienen plinkauksen päästi ja kirjoitteli että "avain ei ole auton sisäpuolella", mutta antoi lähteä liikkeelle. Minusta voisi enemmän tuosta pitää meteliä, kun vertaa siihen mikä show alkaa kun yrittää peruuttaa ovi auki!

Onko tuo kankaasi sellaista "valkean/mustan" kirjavaa kuosiltaan?

Joke721

Jäsen

^Liike oli käsittääkseni tilannut auton itselleen esittelyyn, mihin tarkoitukseen se ei sitten päätynytkään. Hyvin varusteltuhan tämä on - oikeastaan mitään enempää varustelulta ei kaipaa (liukuva säilytyslaatikko, keskikyynärnoja, metalliväri, RadioSat, alut, vakionopeudensäädin, EASE-paketti ja integroitu navigointijärjestelmä). Vararengas olisi saanut olla, koska edellisessä autossa sattui kahdesti rengasrikko saman kesän aikana. Silloin auto piti kertaalleen hinata liikkeen pihaan. Pitää kysellä jälkiasennusta. Tuosta radiosta: siinä on tosiaan Arkamys, bluetooth ja aux/usb. Radiota ei tosiaankaan näy hinnastossa, mutta käsittääkseni tärkein ero kalleimpaan malliin on cd-vaihtajamekanismin puuttuminen. Edit: verhoilu on harmaa, mutta kuviointi on mustaa (täynnä puolisenttisiä palloja, joita yhdistää jana, anteeksi huono kuvaus).

RemuGS

Kyllä se on sitten juuri se kangas jota kauhistelin (sorry) yhdes scenicissä- ei puhutellut ensi näkemällä.

Sulla kokolailla sama varustelu kun mulla. Mulla astetta halvempi radio- puuttuu tuo tilantuntu Arkamys.
Ja sit nuo harmaat muovit ulkopuolella...

Onko sulla jo tää uus mittariston ohjelma- jotain grafiikka kulutusnäytössä?
Näkyykö edelleen vain yksi asia kerrrallaan ajotieturissa?

mVm

Ex

Ulkonäköön vaikuttavat muutokset kuulostaa siltä että Dynamiciin kuuluvat listat ja värit olisivat tulleet vakioksi?

Arkamys-radioita vois saada Saksan foorumeilta edullisesti, siellä näkyy olevan hifirakenteluprojekteja käynnissä useitakin. Tosin on sattunut silmään kommentteja että kun Arkamyksestä kytkee turhat 3D:t pois niin kyseessä on ihan hyvä perusradio (ja diskantit tulee siinä mukana).
Kiinnostavampia paketteja olisivat ehkä erilaiset Bose-paketit joita tuolla Saksassa näkyy, siinäkin on kuvien mukaan perusradio mutta ilmeisesti siinä on sitten perässä vahvistin koska teholukemat vaikuttivat ihan riittäviltä.

Muuten omassa autossa kymppi tullut täyteen, murheina lähinnä 1 sivuääni ja HF. Vaihdekepin alla olevasta konsolista kuuluu jotain resonanssiääntä tai räminää, pitäis purkaa ja selvittää mikä siellä on. HF:n mikrofoni on vähän heikko, varsinkin jos takapenkkipeili on käännetty auki niin puhelun toisessa päässä ei meinaa kuulla, pitäisi uskaltaa kammeta tuokin nippeli auki että näkisi sen mikrofonin tilan.

Joke721

Jäsen

^^ ja ^
Makuasioita nuo verhoiluasiat. Itse tykkään tuosta verhoilusta kovasti ja huomattavasti enemmän kuin edellisen Scenicin keskiharmaasta, joka oli ranskalaisautoon minusta liian persoonaton. Verhoilu sopii erinomaisen hyvin ruskeaan auton ulkoväriin ja tuo hiukan kontrastia.

Mittaristo on uusinta mallia, ja kulutusnäyttöön saa mielenkiintoisen grafiikan siitä, mikä on ollut minimi- ja mikä maksimikulutus. Keskikulutuksen merkki liikkuu siinä välissä - ainakin minulla koko ajan kohti pienintä kulutuslukemaa. Nyt en muista, näkyykö useita asioita yhtaikaa ajotietokoneessa. Pitää tarkistaa, kun seuraavan kerran olen ajossa.

Arkamys-radiossa on parhaana puolena se, että saa kuljettajan paikalle kaiuttimien viiveet kohdalleen, jolloin ääni tulee keskeltä eikä lähinnä korvaa olevaa kaiuttimesta. Muitakin säätöjä on, mutta ns. tilamoodit jätän suosiolla käyttämättä, niillä kun yleensä vain saa äänen pilalle. Diskantitkin kuuluvat olevan paikoillaan.

Jotenkin vaikuttaisi siltä, että auto onkin suunnilleen Dynamic pikkiriikkisillä eroilla. En ainakaan itse löydä autostani mahdollisuutta kääntää peilejä sähköisesti koria vasten.

RemuGS

Oven peilinamikoiden asennosta (pitää olla keskellä) saa säädettyä Expressionissakin peilit automaattisesti koriavasten lukittaessa.

Joke721

Jäsen

RemuGS sanoi:
Oven peilinamikoiden asennosta (pitää olla keskellä) saa säädettyä Expressionissakin peilit automaattisesti koriavasten lukittaessa.
Sitä etummaista katkaisijaa, jolla tuo operaatio tehtäisiin, ei ole ollenkaan tässä autossa. Sen sijaan on sähköikkunoiden lukituskatkaisin taaempana ovessa.

RemuGS

Nettihinnastossa pikaluvulla kääntyvät peilit on Dynamiqessa vasta.

Tosin tuo teksti on ristiriitaista- siellä on sekä korinväriset että mustat peilit ja ovenkahvat. Tuskin sunkaan autossa on molempia laatua peilejä.
Minulla kun on tuo HF avain niin samalla tuli hopeiset kahvat- muuta hopeaa ei olekaan, takaluukun ripa on korinvärinen.

Ylös Bottom