Trafic 3 jarrupoljin menee hitaasti pohjaan

Farfar

Nuorempi jäsen
Moro vaihdoin levyt ja palat sekä eteen että taakse Trafic 3een ja nyt tuli semmoinen ongelma että kun auto käy ja painaa jarrua niin poljin menee hitaasti pohjan mutta ei kun moottori ei käy ja se oli oireeton ennen näitten vaihto ja vaihdoin siinä samassa jarrunesteen ja semoisella pumpulla joka itse pumpaa nesteet ulos ja ilmasin sitten vielä kerran kaikki uudestaan kun tämä vika ilmeni... eli onko nyt sitten pääsylinterissä joku vuoto vai mistä tää johtuu????

jani1977

Jäsen
Päästääkö pääsylinteri läpi? Itselläkin on tuollainen vika ollut mut ei oo katsastuksessa huomattu.

keijokos

Aktiivinen jäsen
Minulla ollut useita lagunoita joissa sama oire. Hitaasti kun painaa jarrua käynnissä paikoillaan se painuuu koko ajan alemmas. Minulle sanottu että ominaisuus eikä ole katsastukseen vaikuttanut.

kurtsi

Kia Niro EV
Minulla ollut useita lagunoita joissa sama oire. Hitaasti kun painaa jarrua käynnissä paikoillaan se painuuu koko ajan alemmas. Minulle sanottu että ominaisuus eikä ole katsastukseen vaikuttanut.
Kaksi kaksykköstä, yksi Laguna, Yksi Grand Scenic, ja yksi Talisman tehneet samaa.

Heikki.L.

Aktiivinen jäsen
Lähes kaikki tekee. Merkistä riippumatta. Ei ole mitään vikaa.

Tämä vain huomataan AINA, siinä kohtaa kun tehdään juurikin jarruremonttia ym. Olenkin ruukanu sanoa tätä ihmetteleville että mietippäs kuinka lujaa poljinta täytyy painaa esim liikennevaloissa seistessä. Koskaan ei tarvi painaa niin lujaa että poljin painuisi alas.

Tämmösen jarruremontin jälkeen sitä tulee painettua tieten ihan h'lvetisti lujempaa kuin em. tilanteessa liikenteessä.

Hyvä konsti testata on se, että tietennii turvallisessa paikassa ihan vaan vaikka 20-40km/h riittää, tee ns. paniikkijarrutus. Tuskimpa painuu poljin vaan jysähtää heti jarrut kiinni. Jos tässä tilanteessa poljin häviää alta jarrutuksen aikana, sitten on ilmaa, muutoin ei muuta kun kovaa ajoo.

Farfar

Nuorempi jäsen
Vähän omituista se vaikuttaa mutta en ole ehtinnyt tutkia auto sen tärkeimmin nyt viikolla mutta vkl tutkin sitä uudestaan mutta kun oli ihan kova poljin ennen tämän jarru remontin....

RistoS

Jäsen
Lähes kaikki tekee. Merkistä riippumatta. Ei ole mitään vikaa.

Tämä vain huomataan AINA, siinä kohtaa kun tehdään juurikin jarruremonttia ym. Olenkin ruukanu sanoa tätä ihmetteleville että mietippäs kuinka lujaa poljinta täytyy painaa esim liikennevaloissa seistessä. Koskaan ei tarvi painaa niin lujaa että poljin painuisi alas.
Olen kyllä eri mieltä tuosta milloin huomataan. Itsellä R25:n jarrut olivat kovat vuosia, pari vuotta sitten talvisäilytyksen jälkeen ilmiö alkoi. Ilman tehostinta kova ja tehostimen kanssa painuu liki lattiaa hissukseen. Espace IV:ssa sama ilmiö, kovat jarrut pehmenivät itsestään, taisi olla talvisäiltykseen aikaan sekin.

Pääsylinterin vaihto ei auttanut, R25:ssa ei ABS-yksikönkään. Mittasin kumminkin OBD:sta jarrupaineet, polkimen painuessa kohden lattiaa säilyi sama paine, n 185 bar, joten jarrutustehoon tuo ei tosiaankaan vaikuta.

Mutta olisin tosi utelias tietämään, mistä tuo aiheutuu - ja olen kyllä kuullut monilta että tuo on normaalia, mutta nuo pari ovat muuttuneet talviseisonnan aikana!

Farfar

Nuorempi jäsen
Noo niin ilmasin uudestaan ihan perinteisillä tyylillä ja moottori käynissä ja oireet on ihan samat mutta täytyy katsoo jos ehtis käydä tulevalla viikolla katsatus konttorilla ja kato mitä tuomio on........

Farfar

Nuorempi jäsen
Kävni konttorilla ja leima tuli eli ei moittimista jarruista mutta pissa pojasta tuli huomautus vaikka hyvin toimi mutta piti kuulemma toimia paremmin

Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom