Trafic 2.0 käynnistysongelma.

maanma

Aktiivinen jäsen
Terve. Pikkuhiljaa mennyt muutaman kuukauden aikana pahemmaksi. Moottorin sähköinen esilämmitin on mulle oudompi juttu,mikä se on? Pidempi hehkutus ei auta. Moottori kun ajetaan kuumaksi niin sama juttu ei käyntiin ku mäki startilla tai tuuppaamalla.
Jos sellainen on niin kyseinen ominaisuus päälle johdolla, jolla auto kytketään sähköpistokkeeseen.

Petriv

Nuorempi jäsen
Pyörittääkö se startti konetta mielestäsi tarpeeksi iloisesti? Jotenkin tuo vaikuttaisi siltä, että siellä voisi olla akun ja/tai startin kaapeloinneissa sen verran paljon hapettumaa, tai startin sisäistä ongelmaa, että ei jaksa aina riittävän reippaasti kieputtaa.
Todella iloisesti pyörittää.

Petriv

Nuorempi jäsen
Lisätään nyt tähän listaan vielä polttoainejärjestelmän imuvuoto. Ei ehkä todennäköistä, mutta mahdollista - minulla tällainen oli.

Toimi aluksi ihan normaalisti, mutta kun paheni, niin ei lähtenyt enää aamulla käyntiin (seisottuaan pidempään). Helppo kokeilla, että onko tuo suodattimen vieressä oleva pa-käsipumppu (se "kumi" [muovi] pumpula) kova ja nestetäytteinen (polttoainetta). Jos ei ole, niin jostain vuotaa. "Isot pojat" sanoi, että korkeapainepumppu imee koko matkan aina polttoainesäiliöstä (esisuodattimen, suodattimen ja suuntaisventtiilien, sekä koko putkiston läpi) pumpulle asti, eli koko pa-järjestelmä on alipaineinen ennen tätä korkeapainepumppua. Jos tällaisessa on pienikin vuoto, niin ilmaahan sinne menee tilalle o_O

Miksi sitten lähtee mäkistartilla paremmin käyntiin ja startilla ei? Ehkä siksi, että mäkistartissa kone saattaa pyöriä pidempään ja suuremmalla nopeudella kun itse starttimoottorilla ja "jaksaa" täten imeä ilmat pois järjestelmästä paremmin - mene ja tiedä ;) Muista (käynti)vioista minulla ei (onneksi) kokemuksia.
Tuo kumipumppu on pehmeä kun auto paikallaan, pitäisi ilmeisesti olla kova riippumatta siitä onko auto käynnissä tai ei.

salla

Jäsen
Tuo kumipumppu on pehmeä kun auto paikallaan, pitäisi ilmeisesti olla kova riippumatta siitä onko auto käynnissä tai ei.
Joo kun sitä painaa, siinä pitäisi tuntua selvää vastusta kun se on nestetäytteinen. Yleensä sitä kokeillaan/käytetään silloin kun ei kone ole käynnissä.

Kyllä sen "pitäisi" tarkka käsi tuntea jos siellä on ilmaa polttoaineen sijaan. Jos siellä on ilmaa (pumpula antaa periksi/painuu kasaan) niin järjestelmä vuotaa jostain ilmaa sisään. Ilmavuodot on mahdottoman hankalia paljastaa, kun vika ei oikein näy millään (polttoainetta ei valu ulos vaan ilmaa sisälle). Jos vian paikantaa, niin sitten vaan kohta korjaten tai uusi osa tilalle. Onnea metsästykseen.

Itse ostin tällaisen osan, mutta sopivuus kannattaa varmistaa (melko tarkkaan).

Ylös Bottom