Tipparellu Kerho tänne !

orsome

Jäsen
torsion basrs räjäytyskuva.jpg

renonen

Jäsen
Eikö tuossa orsomen kuvassa näy tuo epäkesko jolla jousen saa löysäksi. Tuossa minun tipassa on niin kova vääntö jousessa ettei sitä mielestäni voi purkaa jos ensinnä ei saa jousen jännitystä purettua.

tipparellu74

Frank löysi varaosa Tippan R1123 ;D kts.Minsku !
No sivulla kaheksan irrotin sen vaimennus tankon ja pistin takasin pelkän tunkin avulla. Ei tarvinnu irrottaa alatukivarresta.

T:Frank :cool:

renonen

Jäsen
Joo luin sen. Minulla pohjan hitsausta ja sen takia jousitangon irroitus. Ja tarvittaessa vaihdan kumipuslat ylä ja alatukivarsiin. No minä nyt teen tuon työkalun kumminkkin koska juutuupin videoissa sellaista näkyvät käyttävän.

orsome

Jäsen
Juu hyvin ruostuu nämä Billacourt pellit; mun 77 kapistus oli kuivassa tallissa vuodet 1989-2010 ja silti oli puuhaa riittämiin vaikka en jaksanutkaan erotella koppaa ja alustaa ja alustassa oli massaa mielin määrin.

renonen

Jäsen
Tuohon on tulossa Franzoselta korjauspeltejä. Tuossa miettiny jättäskö vanhat terveet pellit uusien alle. Poistas ruostuneet pellin osat. Tieten tuo vahva massakerros myös pois. ja uutta peltiä pistehitsaamalla päälle. Miten ootta tehneet. Peltien väliin tieten ois hyvä laittaa kotelomassaa.

orsome

Jäsen
pohjan osalta tein seuraavasti sisältäpäin; kumimatot pois, ruohobitumi pois, hiekkapuhallettu, paikottu pellinpaloilla hitsaamalla, sinkkimaalia, 3mm bitumimattoa kuumailmapuihaltimella muotoillen, reunoihin bitumitiivistettä.
painoa tulee vähän lisää noista bitumimatoista mutta ei suurempaa vaikutusta kiihtyvyyteen; edelleen yli 5s/100km/h-:)

orsome

Jäsen
kysymys, mistä löytyis uudet hiilet tipan lämmityslaitteen puhaltimeen, ihmettelen kun eivät ole oikeastaan yhtään kuluneet ja jousipakkakin oli ihan kasassa.Vastaan itte Klemex kautta löytys 5x5mm ja pituus vain 21mm mutta kyllä tuo riittää ko vehkeen ajokilometreillä maailman tappiin asti, jää nähtäväksi onko ko hiilet lämmityspuhaltimeen soveltuvat mutta on noissa kuitenkin ihan kaapelikontakti ja työntöjouset kun nykyisisää lähinnä veto.
nämä hiilet näköjään välittää virrat jousipakan ja ohjauskotelon kautta roottorille.
puhallin on lähinnä kuin lehmän henkäys ja toimii milloin sattuu.20210405_140830.jpg1617777211255.png

Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom