Tipparellu Kerho tänne !

renonen

Jäsen
Tarkoiti näitä. Nämä haluaisin vaihtaa. Nämähän on peltiä ja kumiholkki sisällä. Vai onko mahollista vaihtaa nämä ilman taka akselin irroitusta paikaltaan.IMG_20210106_165915.jpg

renonen

Jäsen
Joo en aio mitään järetontä täys entisöintiä tehdä. Käyttökuntoon ja katsastajan leimalle sitten.

otto

tipan tuntija.
mikä noissa on vikana? kyllä mulla on kestäny yhessä jo puolimilliä enkä ole kuin vain kuullut huhuja noista. toki olen kuullut että vanha pois leikkaamalla palasix ja uudesta hitsataan sitten uutta tilalle, reiäthän on säätöäkin varten, saa rimpauttaa asian tiimoilta 0449589636.

13 rellua

Jäsen
google kääntää:
Laakerin irrottaminen:

Kun merkintä on tehty oikein, näytä rautasahalla laakerin ja varren välinen hiljainen lohko:
4L taka-akselin sisälaakerin irrotus 4L taka-akselin sisälaakerin irrotusPeltimetallijunan laakeri

4L taka-akselin sisälaakerin irrotusValurautaiset junalaakerit

tipparellu74

Frank löysi varaosa Tippan R1123 ;D kts.Minsku !
Se taka akseli lähtee kokonaisena pois. Irrottaa vaan takapalkeista ruuvit. Tolla kiristimellä sääjetään kans perän korkeus tai mataluus ;)
Korvakot varmaan saa akseli irrotettuna paremmin vaihettua ja takapalkit puhistettua ja kunto tarkistettua. Ite oon joutunu hitsaan
iskareitten korvakkeet ja niitten kohalta takapalkkiin lisärautaa.

T:Frank :cool:

renonen

Jäsen
Tutkitaan tilanne. Mietin että onko jousessa jännitystä kun ruuvit irroittaa. Joutuuko jousen jännityksen löysäämään ensin.

orsome

Jäsen
moro renonen, erikoisesti kulkee toi PA-putkitus, minulla se kiertää lenkillä tuon korjaamasi kannatinrakenteen yli?

renonen

Jäsen
Oottako kotelosuoja ainetta ruutailleet suojaksi. Onko jokin aine hyvä jo osittain ruostuneisiin kotelon sisäosiin. Nyt tässä vaiheessa ois helppo ruutailla kun kori on irti.

Viimeksi muokattu:

otto

tipan tuntija.
bilteman kotelosuoja-aine on hyvää koteloihin, pinnalle ite käytin laivan happopohjamaalia, sitten ferrex ja joku passiivi kiiltävä 1k sivellinmaali niin hyvä tuli.

renonen

Jäsen
Bilteman kotelosuoja oli TM testin voittaja paitsi pellavaöljy pohjainen huonoin. Testi oli tehty uusille pellinpaloille, miten lie tunkeutuu vanhan koteloaineen läpi jossa on hiukan ruostetta. Bilteman tuote on liuotinaine vapaa pitäisikö olla liuotin että tunkeutuu vanhan läpi?

Viimeksi muokattu:

renonen

Jäsen
Ompa tehokas aine tuo Fosforihappo. Tuota aion käyttää kuskin ja vänkärinpuolen lattiaan. Ei ole täysin läpiruostunu vielä.

orsome

Jäsen
tota oon käyttäny viimeksi, tekee ruosteesta mustaa kunttaa pellin päälle, melko hankala irrottaa ja maalata mut kait sen voi sellaiseksi suojakalvoksikin jättää mut kotelon sisään saaminen lienee hankalaa.

Ylös Bottom