Parit vinkit:
-Kannattaa laittaa sisälle esim kissanhiekkaa tai suolaa astiaan tai vaikka vaippoja sitomaan kosteutta. Kivempi ottaaa käyttöön keväällä kun ei ole homeessa ja sähkölaitteet hapettuneita.
-Jos auto on nurmikolla, kannattaa sen alle laittaa pressu, ettei maasta nouseva kosteus ruostuta pohjaa.
-Bensavehkeissä kannattaa ainakin harkita pienkonebensaa. Itse olen sitä käyttänyt juuri säilyvyyden takia. Dieselissä, kuten sinulla, ei vanheneminen ole käsittääkseni mikään ongelma. Joissain jakajapumpullisissa dieseleissä on käsittääkseni käsipumppu, millä saa pumpattua jakajapumpulle dieseliä, jos se on päässyt pumpusta jostain syystä valumaan pois. Commonraileista en tiedä.
-Jos autoa säilytetään ulkona, niin kannattaa käydä talvella ottamassa suurimmat lumikuormat pois katolta. Älä myöskään jätä Meganea räystään alle siten, että sen päälle romahtaa keväällä tonni märkää lunta katolta.
-Itse peittäisin auton pressulla.
IKH:lla on asuntivaunujen ja veneiden yms. talvisäiytykseen ihan oma kosteudenpoistaja HK103, ämpäri on toki isompiin tilavuuksiin tarkotettu mutta toimii tietysti autossakin ja kestänee koko talven.
Itellä on tuollainen nyt R5 sisällä. Pressu alla ja pressu päällä (pitkät puut jotta irti autosta/korista, paras olis kattotelineessä jos olis kiinni ne puut), ja ei ihan alas saakka jotta ilma kiertää.
Tarkoitin kysymykselläni sitä,että aiheuttaako akun irroitus koko talveksi ,sitten mitään erikoistoimenpiteitä keväällä kun auton ottaa taas käyttöön ? (Lähinnä ajonestolaitteet, ja muutenkin koko ajotietokone)