Talviseisonta

HSN

Nuorempi jäsen
Laitoin meganen talviseisontaan ,otin akun irti ,ja kysynkin toimiiko kaikki entiseen malliin kun laittaa keväällä akun kiinni ? (vm.2000 diesel)

arson

Aktiivinen jäsen
Vs: Talviseisonta

Parit vinkit:
-Kannattaa laittaa sisälle esim kissanhiekkaa tai suolaa astiaan tai vaikka vaippoja sitomaan kosteutta. Kivempi ottaaa käyttöön keväällä kun ei ole homeessa ja sähkölaitteet hapettuneita.
-Jos auto on nurmikolla, kannattaa sen alle laittaa pressu, ettei maasta nouseva kosteus ruostuta pohjaa.
-Bensavehkeissä kannattaa ainakin harkita pienkonebensaa. Itse olen sitä käyttänyt juuri säilyvyyden takia. Dieselissä, kuten sinulla, ei vanheneminen ole käsittääkseni mikään ongelma. Joissain jakajapumpullisissa dieseleissä on käsittääkseni käsipumppu, millä saa pumpattua jakajapumpulle dieseliä, jos se on päässyt pumpusta jostain syystä valumaan pois. Commonraileista en tiedä.
-Jos autoa säilytetään ulkona, niin kannattaa käydä talvella ottamassa suurimmat lumikuormat pois katolta. Älä myöskään jätä Meganea räystään alle siten, että sen päälle romahtaa keväällä tonni märkää lunta katolta.
-Itse peittäisin auton pressulla.

Jour de fete

Jäsen

IKH:lla on asuntivaunujen ja veneiden yms. talvisäiytykseen ihan oma kosteudenpoistaja HK103, ämpäri on toki isompiin tilavuuksiin tarkotettu mutta toimii tietysti autossakin ja kestänee koko talven.

HSN

Nuorempi jäsen

Tarkoitin kysymykselläni sitä,että aiheuttaako akun irroitus koko talveksi ,sitten mitään erikoistoimenpiteitä keväällä kun auton ottaa taas käyttöön ? (Lähinnä ajonestolaitteet, ja muutenkin koko ajotietokone)

keijokos

Aktiivinen jäsen

Ei se mitään aiheuta muuta kuin radion koodin laittamisen. Kannattaa kumminkin antaa rauhassa palautua ennenkuin käynnistää.

kekeV

Aktiivinen jäsen

keijokos sanoi:
Ei se mitään aiheuta muuta kuin radion koodin laittamisen. Kannattaa kumminkin antaa rauhassa palautua ennenkuin käynnistää.
+ ikkunoitten opettaminen + ecun opettaminen vai pitäisikö sanoa ecun itseopiskelu.

Ylös Bottom