Sytytyspuolan normaali kestoikä: 60-75 000 km

Jakz

Aktiivinen jäsen
Vs: Sytytyspuolan normaali kestoikä: 60-75 000 km

Eivät siis todellakaa ole mitään kestäviä, ainakaan ne harmaapäiset. Toivottavasti ne ruskeepäiset olis edes vähän kestävämpiä kun on kerran niin luvattu :-\ Jälkeenpäin mietin että olis ehkä pitäny laittaa ne muutkin Boschilaisiks, mutta en oikeen tiiä että mistä niitä saa ja maksaisivat varmasti reilusti enemmän :-\

jalkkis

Jäsen

Ei se ranskanpoika sitten valehdellut harmaahattuisten puolien kestoiästä. Tänään aamusella kaupasta kotiin ajellessa yksi puola putosi kelkasta. No, olihan se varoitellut jo jonkin tovin nykimällä ja kakomalla matalilla kierroksilla mutta nyt vikat pari kilsaa tultiin 1,2 litrasella kolmipyttyisellä.

Kilsoja mittarissa 60840km, eli pääsin sentään tehtaan ilmoittamaan vaihtoväliin ;)

Vaihto-operaatio on onneksi helppo. Otin itse ihan akunkengänkin irti ja vaihdoin kaikki 4 puolaa, kun en jaksanut alkaa metsästämään viallista yksilöä. Koko operaatioon meni 28 min tällaiselta puusilmältä kuin minä.

Vikakoodeja ei lukija löytänyt. Vissiin viallinen puola kuitenkin toimi jotenkin, eikä ollut täysin pelistä pois.

rellufani

Jäsen

Alpine ystäväni belgiasta sanoi että 25 turbon ja alpineitten selittämätön käyntiongelma ( yhtäkkiä sammuu tai ei lähde kuumana käyntiin) kaikki juontuu puolaan joka pätkii. sama vika vaivaa V6 espacea . Puola täytyy siirtää paikaan missä se saa jäähdytystä tai ohjata raitisilmaletku puolalle. Näin ollaan tehty uuteen 25 turboon, katsotaan miten mylly jaksaa laulaa sakujen baanalla kun sinne asti ehditään...

xak529

Jäsen

Laiskasta luonteesta kärsii aina. Tuli taas tänään todistettua se itselleni. Talvella paukahti Scenicistä puola ja vaihdatin sen laiskuuttani korjaamolla. Kysyin silloin, olisiko hyllystä löytynyt kaikkia neljää puolaa, mutta eihän niitä tietenkään ollut kuin yksi. Vaihdettiin se pajalla ja hyvin kulki, tänään meni seuraava vajaata kahtatuhatta ajokilometriä myöhemmin. Ainakin ovat tasalaatuisia.

Jokohan sitä huomenna saisi ostettua tarvikeliikkeestä kerralla kolme puolaa? Nythän niitä on kiva vaihtaa pihalla vesisateessa omatoimisesti. Talven taituttua kylmäksi kevääksi ei enää saa tekosyyksi pajalle vientiin liian kovaa pakkasta tai muuta ylivoimaista estettä.

Voihan vehnäleipä, jos olisin talvella vienyt itse puolat pajalle ja pyytänyt vaihtamaan kaikki kerralla, voisin nytkin keskittyä seuraamaan nurmikon kasvua ja haaveilla siitä, että jonakin päivänä pääsen leikkaamaan tuon nurmikon. (Tai vaihtanut nuo puolat pihassa jonakin kauniina kevätpäivänä jo etukäteen.)

Sese

Nuorempi jäsen

Juha™ sanoi:
Tilasin nuo Valeon mainostamat, heidän mukaansa parannetut, uudet puolaversiot 245104. Nämä parannetut Valeot erottaa siitä, että vanhoissa puolissa se "lakki" on harmaa, näissä uusissa ruskea:

Tai niiden lakki on vihreä-:) :

Sese

Nuorempi jäsen

Juha™ sanoi:
plaivama sanoi:
Hei Juha!
Paljonko oli hinta ja rahti? Visalla/Masterilla ilmeisesti maksu. Mikä oli toimitusaika?

Yhden puolan hinta oli £14,95 ja postikulut kaikille neljälle £11, eli yhteensä satsi maksoi Suomeen kotiovelle toimitettuna £70,80 eli tämän hetken kurssin mukaan 89,30€. Muistin näköjään aiemmassa viestissä hinnan vajaan kympin alakanttiin, mutta edullista tuo on silti Suomen hintoihin verrattuna.

Noita Valeoita myy ainakin engelsmannien eBayssä 'purecarpartz' nimellä toimiva yritys

Postikulut maagisesti kasvoivat kyseisellä firmalla 21£ puntaan, vaikka tulleen paketin päällä komeili mainittu 10,98£.
Tiedoksi.

Miloriz

Jäsen

Laguna II vm 01 ajettu 174000 km. Puolia ei vielä vaihdettu. Pitäisikö vaihtaa vaikka
ei toistaiseksi ongelmia ?

Okki

Jäsen

Miksi muuten puolan rikkoontuminen ei sytytä moottorin epätoimisuuden merkkivaloa? Tuo kun on yksi niistä vioista jotka oikeesti vaikuttavat koneen toimintaan. SERV valo syttyy monista pienemmistäkin harmeista! ::)

Jakz

Aktiivinen jäsen

Ite mietin samaa kun omasta Cliostani kärähti puola että miksei mitään valoja syty vaikka kone hädintuskin käy ;D

maja2

Jäsen

Tilasin minäkin Ebay.co.uk:sta tuon 'purecarpartz':in myymät Valeo-puolat. Yhteensä 8kpl ja kuluineen yhteensä n. 200€. Oliva nyt näitä vihreähattuisia ja kyljessä komeileen Made In France. Kaikki olivat toimivia ja toimitusaika n. viikko.

renu ja laguna

Nuorempi jäsen

minun laguna 2 on toiminut ihan hyvin nyt tuli laitettua uudet sytytyspuolat ja taas mennään 160000 km täälä on paljon hyviä vinkkejä en tienyt että tälläinen sivusto on olemassa olen uusi käyttäjä ja toivon kaikille hyvää kesää saa laittaa minulle viestiä ja hyviä neuvoja millon kannattaa huoltaa ja sen semmoista kiitos kaikille minun renault laguna 2 1.6 2002

Hutkija

Nuorempi jäsen

Pihasta löytyy facelift Megane II mallia 2006, ajettu 130 000 km. Tietääkseni siihen ei ole vaihdettu puolia. Eli hyvin ovat kestäneet toistaiseksi.
En tiedä liittyykö asiaan, mutta aikoinaan ihmettelin, että koneen päällä on ikäänkuin paikat moottorin suojalevylle, mutta sellaista siinä ei ole. Kysyinkin asiaa huollosta ja vastasivat siihen, että tähän malliin ei moinen peitelevy kuulu.

Eli onko puolien kestävyyttä parannettu ottamalla kannen päältä muovinen peitelevy pois?
Ilman levyä puolat todennäköiset jäähtyvät paremmin.

Helppo ja halpa korjaus.

Laguna00

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

Hutkija sanoi:
Pihasta löytyy facelift Megane II mallia 2006, ajettu 130 000 km. Tietääkseni siihen ei ole vaihdettu puolia. Eli hyvin ovat kestäneet toistaiseksi.
En tiedä liittyykö asiaan, mutta aikoinaan ihmettelin, että koneen päällä on ikäänkuin paikat moottorin suojalevylle, mutta sellaista siinä ei ole. Kysyinkin asiaa huollosta ja vastasivat siihen, että tähän malliin ei moinen peitelevy kuulu.

Eli onko puolien kestävyyttä parannettu ottamalla kannen päältä muovinen peitelevy pois?
Ilman levyä puolat todennäköiset jäähtyvät paremmin.

Helppo ja halpa korjaus.

En tiedä onko sattumaa vai ei, mutta omassa lagunassa kans on selkeähkön oloisesti varaus peitelevylle. Mutta se ei ole koskaan ollut paikallaan 60tkm-220tkm välissä ja tuona aikana ei ole puolan puolaa vaihdettu. Tämän kun tähän kirjoittaa niin eiköhän ne mene jokainen pimiäksi, mutta ei tietääkseni ole ekan 60tkm aikana tulppia vaihdettu. Kynttilät on vaihdettu ajallaan ja joskus jopa ennen aikojaan (luin huolto välin väärin ja vaihdoin parikertaa liian tiheään).

jaho

Aktiivinen jäsen

Itse olen myös kuullut tuosta peitelevyn pois ottamisesta, että se parantaisi puolien kestävyyttä. Olen ottanut lagunastani ja scenicistä molemmista pois nuo levyt ja scenicillä ajettu yli 100tkm eikä puolien kanssa ole kyllä ongelmia ilmaantunut. Tottahan tuo järjen mukaan heikentää puolien kestoa kun ne ovat lmäpöisessä muovin alla. Olen joskus jopa miettinyt niiden yläpään jäähdyttämistä pienillä moottoreilla, tiedä sitten olisiko tuosta sen kummenpaa lisähyötyä.

kurkimies

Aktiivinen jäsen

Itse meinaan vaihtaa omaan Clio 2 1.4l 8v 2001:seen puolanjakajan. Tässähän yhtenä valettuna pakettina kaikki 4-sylinterin puolajakaja eli ei pysty vaihtamaan erikseen puolia. Autolla on ajettu sentään 294tkm ja jäljestä päätellen todella vanha puola. Voi olla hyvin äkkiä jopa alkuperäinen.

No tyhjäkäynti seilaa ja nyt ajossa on pikkaisen nykimistä.

kurkimies

Aktiivinen jäsen

Nyt on vaihdettu puolajakaja omaan Renault Clio 2 1.4l 8v.

Vanhassa oli parissa eri kohdassa lähteny halkeamaan, nyt tyhjäkäynti oli paljon tasaisempi ja pieni nykiminen loppui suoraan siihen.
Ja 5-vaihteella jaksoi jopa vetää aivan eri tavalla eli vaikutus on vain positiivinen.

Ylös Bottom