Scenicin tulpat

OUG862

Jäsen
En tiedä, olenko oikeassa osastossa nyt mutta kun olisi nyt aika vaihtaa sytytystulpat Renault Sceniciin. Vuosimalli 2004 ja 1,6 bensakoneella tyyppiä jmo.

Olen kuunnellut erilaisia näkemyksiä asiasta ja minulle suositellaan NGK:n tulppia. Millaisia asioita pitäisi ottaa huomioon tässä mallissa?

Käytännön tasolla tietenkin pitäisi olla oikeat lämpöarvot. Onko 7 parempi kuin 6 ? Siis NGK:n asteikolla...

Olen avoin mielipiteille ja kokemuksille. Lähinnä kai olisi ajatuksena olla pilaamatta konetta...

Missä määrin on tapahtunut niin, että suhteellisen kalliit sytytyspuolat kaipaavat uusimista samalla ? Jos olen ymmärtänyt oikein niin jokaisella tulpalla on oma puolansa...

En haluaisi jumittua ajattelemaan vain yhtä merkkiä, joten muutkin kuin NGK kelpaavat perusteluilla...

Kiitos jo etukäteen :-)

Moppi

Aktiivinen jäsen
Vs: Scenicin tulpat

Käytän NGK merkkisiä. Kestävät kyllä todella kauan. Puolien vaihdolla ennen aikojaan ei taida olla järkeä. Homma kestää muutaman minuutin jälkeenkinpäin joten..

Tipitce

Jäsen

Itse vaihdoin aikoinaan pikkuisen vanhempaan Meganeen Valeon tulpat, Motonetistä ostettu. Ei mitään ongelmia ja edulliset. Eiköhän nuo tulppien väliset erot ole aika pieniä jos autoon käypäset vaan laitat.

Sytytyspuolat vaihdoin omaani kerralla kaikki n.120tkm kohdalla ja yhtään kertaa ei puolien kanssa ollut eikä tullut ongelmia sen rapiat 200tkm matkalla mitä ajoin. Itse tein noin joku muu varmaan toisin.

Renumään

Aktiivinen jäsen

Vakio moottoreihin tulppien vaihtoväli on yleensäkin sen verran pitkä, että tässäkin tapauksessa suosittelen alkuperäisiä tulppia merkkiliikkeestä. Eivät ole kovin kalliit tai ainakaan paljon kalliimmat, kuin NGK:t tms. ja ovat varmasti ko. moottoriin sopivat. Varmasti kuitenkin myös tarviketulpat toimivat ihan hyvin.

OUG862

Jäsen

Olen nyt noita vaihtoehtoja tsekkaillut.
Eniten hämää se, että suositelluissa malleissa kärkiväli vaihtelee 0,7stä milliin asti...
Mikä on oikea kärkiväli ?

Ylös Bottom