Scenic RX4, värinä yli 80km/h nopeuksissa

TAF

Nuorempi jäsen
Viestejä
3
Tervehdys,

Paluu Renault-maailmaan juuri, historiassa parikin oikein mieluisaa Twingoa... Ostin juuri eilen erittäin siistin RX4:n, ajettu 200tkm, kardaani huoltokirjan mukaan vaihdettu 2015. Koeajon loppumetreillä kokeilin vauhdikkaampaa maantieajoa ja autossa tuntui hienoinen värinä ja korviin kumiseva "brummi", tuntuisi olevan enemmän auton perältä kuin edestä. Ratissa tämä ei tunnu. Kuinka huolissaan pitäisi olla? Jotenkin kun tuo joskus ilmeisen ongelmallinen kardaanijuttu on noin tuoreeltaan laitettu, uskalsin tämän ostaa... Onko vinkkejä tai ajatuksia kellään asiantuntijalla?
 

Garbanomi

Nuorempi jäsen
Viestejä
8
Vs: Scenic RX4, värinä yli 80km/h nopeuksissa

Katsoitko ettei takapään vanteissa ole jäätynyttä lunta tai jäätä sisäsyrjällä? Kuulusta juuri tuolta.
 

TAF

Nuorempi jäsen
Viestejä
3
Vs: Scenic RX4, värinä yli 80km/h nopeuksissa

Jep, auto oli ollut pitkään autokaupassa, lämpimässä hallissa. Lisäksi tasapainotutin takarenkaat, olivat pielessä. Ongelma jatkuu silti, mutta ei ole iso, mutta mielestäni jotain ekstraa tutinaa tuntuu ja kuuluu. Oon pohtinut, että olisiko joku takavoimansiirron kumipusla-asia esim. kyseessä - kuoleentuneet kannakekumit tms.
 

Fuego Turbo

Tunnettu jäsen
Viestejä
3 121
Vs: Scenic RX4, värinä yli 80km/h nopeuksissa

Tärinä ja värinä tuli joskus ihan paskoista renkaista ; lue kuluneista; oli murtumia ja selvää heittoa. Vanhetessaan kumi väsyy. Tietty kun tää on neliveto, niin voi olla muukin.
 

Reino88

Jäsen
Viestejä
332
Vs: Scenic RX4, värinä yli 80km/h nopeuksissa

Mulla oli Lagunan talvirenkaissa joku sisäinen vaurio, tärisytti yli 70 km/h nopeuksissa. Oli tasapainotettu ja muutenkin näyttivät ulkoisesti hyvältä, mutta täristivät silti.
Ei vissiin LingLongin talvirenkaat kestä kolmen talven ajoa enempää ::)
 

TAF

Nuorempi jäsen
Viestejä
3
Vs: Scenic RX4, värinä yli 80km/h nopeuksissa

Tässä yksilössä on päältä päin ihan ok-näköiset Nokian SUV-kumit.
 

MTI

Aktiivinen jäsen
Viestejä
2 138
Vs: Scenic RX4, värinä yli 80km/h nopeuksissa

Kyllä mullakin tuo räxä vähän tutisee/täryyttää, saa nähdä muuttuuko kesärenkailla. Kardaanin laakerit ja ristikot tähänkin on vaihdettu. Sitähän ei tiedä onko se enää tasapainossa...
 

muski

Aktiivinen jäsen
Viestejä
770
Vs: Scenic RX4, värinä yli 80km/h nopeuksissa

TAF sanoi:
Tässä yksilössä on päältä päin ihan ok-näköiset Nokian SUV-kumit.


Mulle sattu tuohon C-mersuun viime keväänä susi Nokian HKPL8 nastat. Päivän Euromaster koitti niitä painottaa ja pyöritellä vanteella ja lopuksi sanoivat, kun nostivat kädet pystyyn, että ei ole ainoat 8 nokialaiset, jotka "pompottaa" 60-70 nopeudella. Oli vissiin tullut susierä. No Hoidimme työpaikkani kautta 2 uutta rengasta taakse. Nokian edustaja kävi myöhemmin paikalla ja totesi muka, että ei voi olla kahdessa renkaassa vikaa... Haistakoon p...kat. Ainakin auto muuttui. Uskon kyllä Euromasterin miehiä kyllä susierästä.
 

Fuego Turbo

Tunnettu jäsen
Viestejä
3 121
Vs: Scenic RX4, värinä yli 80km/h nopeuksissa

Tärinän ja värinä yhteissumma voi olla vaikka kaikki yhdessä: kuluneet renkaat, vanhat renkaat, alustan/tukivarsi puslat, vanteet kierot. Jos oikein monta kertaa on kuoppasiin monttuihin ajanut, niin ottaahan tukivarret, renkaat ja vanteet itseensä. Nyt huomaan talven loppumetreillä että viime viikkoina ratin tärinä ja värinä tulee kun on tarpeeksi monta kertaa ajanut monttuihin ja renkaat on aika loppu niin kuin talvirenkaiksi. Tietyssä nopeudessa värisee. Se syö myös alapallonivel ja raidetangon päitä. Halpa ja hyvä keino on käydä katsastuksessa ja sen jälkeen vaihtaa tarvittavat osat, suorittaa auraus kulmien säätö ja laittaa kesärenkaat.
 

muski

Aktiivinen jäsen
Viestejä
770
Vs: Scenic RX4, värinä yli 80km/h nopeuksissa

MTI sanoi:
Kyllä mullakin tuo räxä vähän tutisee/täryyttää, saa nähdä muuttuuko kesärenkailla. Kardaanin laakerit ja ristikot tähänkin on vaihdettu. Sitähän ei tiedä onko se enää tasapainossa...


Milloin tulet RX4;sta näyttämään kerhoiltaan??
 

MTI

Aktiivinen jäsen
Viestejä
2 138
Vs: Scenic RX4, värinä yli 80km/h nopeuksissa

Onko se nyt 17 päivä seuraavan kerran? Sattuu taas iltavuoro silloin, ellei tule muutoksia. Tarkoitus on kyllä ollut käydä, mutta on ollut joko työeste tai sit on vaan unohtunut :-\
 

muski

Aktiivinen jäsen
Viestejä
770
Vs: Scenic RX4, värinä yli 80km/h nopeuksissa

MTI sanoi:
Onko se nyt 17 päivä seuraavan kerran? Sattuu taas iltavuoro silloin, ellei tule muutoksia. Tarkoitus on kyllä ollut käydä, mutta on ollut joko työeste tai sit on vaan unohtunut :-\


On 17.4 klo 18 aikoihin...
 
Ylös Bottom