Renault Scenic Electric / Vision Concept

Urhokas

Nuorempi jäsen
Satunnaisen säännöllisesti alkanut tulla työkalun kuva tauluun ja teksti jalankulkijan varoitusääni ei käytössä tjms...
Samoin etujarrut vähän kitisee käännöksissä.
Ei haittaa ajoa, näillä mennään vuoden loppuun ja palautetaan auto.
Keskikulutus tällä hetkellä kun ei ole kertaakaan nollattu:16.4 kwh. Ajettu n 25000km

Meganessa jalankulkijan varoitus äänen toimimattomuuden varoittelu loppui kun huollossa jotain yksikköä päivittelivät. Heti tiskillä tunnisti kun sanoin tästä. Ilmeisesti paljon näitä ollut. Kuulemma jonkun ota-päivityksen aiheuttamaa.

markkul

Aktiivinen jäsen
Viimeksi muokattu:

timpe71

Nuorempi jäsen
Pitkästä aikaa kunnon range, motarilla putosi kyllä äkkiä 400km saakka.

Liitteet

• IMG_20260831_101337488_HDR.jpg
    IMG_20260831_101337488_HDR.jpg
    146,3 KB · Katsottu: 16

markkul

Aktiivinen jäsen
Tietoja Scenicin päivityksestä:

Muutama nosto (toki voi olla eroja Suomi-versiossa aikanaan):
  • 89 kWh NMC, hiukan parannettu latauskäyrää (mutta max edelleen 150 kW), tai 67 kWh LFP, jossa max 165 kW
  • 2 GB dataa (per kk) kuuluu ekat 3 v
  • Puhelimen langatonta latausta parannettu
  • Keskisäilytyslokerossa kansia
Katellaan, milloin tulee täällä tarjolle hinnastoon.

Nyt on uusi hinnasto ladattavissa:

Muutama nosto taas:
  • Vanhaan hinnastoon verrattuna hinnat 500-1700 euroa korkeammat, en oikein tunnista muuta eroa kokoonpanoissa kuin 89 kWh vs. 87 kWh
  • 67 kWh tuotannon aloitus vasta 1/2027, sen maks. latausnopeudeksi mainitaan 130 kW, voi olla suomipaperin copy-paste edellisestäkin
  • Vakiona 11 kW AC-laturi V2L:llä, tonnilla tilalle 22 kW + V2L (mutta kummassakin adapteri pitänee ostaa silti erikseen)
  • Ei mainintaa 3 v datapaketista
  • Uusi siniharmaa sävy valittavissa (matta tai metalliväri)
  • Iconicin uusi 20" vanne miellyttää omaa silmää paremmin kuin se aiempi (hinnastojen kansikuvissa on hyvät verrokkikuvat)

Viimeksi muokattu:

markkul

Aktiivinen jäsen
Mulla on perusäänet, ja voin kuvitella, että ei se musiikkiharrastajalle riitä. Itselle on kyllä riittänyt puheohjelmien kuunteluun ja satunnaiseen musiikkifiilistelyyn, toki niitä Jarren (käsittääkseni) tekemiä valmiita äänimaailmoja olen kokeillut ja valinnut niistä itselle miellyttävimmän. Itse luokittelen tuon "ihan ok" -kategoriaan.
Tästä audioasiasta vielä. Electric Weekendissä olin kaverin kyydissä, kun testissä oli Skoda Elroq, tarkoituksella ihan perusmalli. Musapuolikin kokeiltiin, mutta se oli kyllä siinä ihan hirveä, tunkkaista rätinää oli vain tuloksena, kun jotain koitti kuunnella vähänkään kovempaa, että jotain olisi erottanut. Ei minusta ole äänentoistoanalyytikoksi, mutta sen sanon, että ainakin 2024-Scenicin vakioäänentoisto on tuon testin perusteella miljoonasti parempi kuin 2026/2027-Elroqin vakio. Noh, voi tietty olla, että joku oli käynyt laittamassa koeajoauton säädöt jotenkin isosti pieleen, eikä sitä siinä muun tsekkailun tiimellyksessä huomattu.

Ylös Bottom