No itellä sama vika päällä -94 Lagunassa. Syyksi osoittautui kojelaudassa oleva katkaisija. Toki kannattaa ensin katsoa, käykö moottori suoralla sähkövirralla. Mulla käy, joten moottori ehjä. Esivastuksen vaihto ei auttanut. Sullakaan ilmeisesti ei siinä vikaa, se kuulemma toimii 4-nopeudella jos esivastus on rikki. Ekaksi kato kuitenkiin sulakkeet!
Jos vika on puhaltimen moottorissa, niin todennäköisesti hiilet loppu - ne tosin ruukaa oireilla katkeilevana käyntinä jonkin aikaa.
Kokeilitkos sen puhaltimen toimintaa suoralla sähköllä ensin, ettei ole moottori rikki?
Valitettavasti en osaa sanoa, miten se Scenikissä irroitetaan. Tuo releen naksuminen 3 ja 4 -asentojen välillä viittaisi siihen, että jotain kuitenkin katkaisijasta tapahtuu. ???
Kannattaa purkaa se katkaisin varmuuden vuoksi, minulla se oli joskus lämmennyt niin paljon että muovi oli sulaessaan estänyt kontaktin eri liuskojen (puhaltimen nopeudet) välillä. Vähän veistelemällä ja liimailemalla tuli vielä soiva peli siitäkin. Säädinpaneeli on aika modulaarinen joten jostain purkuosasta voi varmaan rakennella toimivan jos semmoisen löytää - tiskillähän myydään tietysti koko hässäkkää vajaalla tonnilla.
Ai siinä on 6-napainen liitin?
Lagunassa tulee esivastukselta vain 2 johtoa puhallinmoottorille, joten sen testaaminen on helppoa. Itse otin virtaa peräkontin valosta kun testasin.