renault scenic 05 sytytys puolien järjestys

adveksi

Jäsen
eli voisiko joku kertoa mistä miten tiedän mikä on ykkös puola ja mikä on kakkos ja niin edelleen jos joku tietäs

RenLag99

"Ei voita, jos ei koita."
Vs: renault scenic 05 sytytys puolien järjestys

Yleensähän Relluissa menee näin: Oikealta vasemmalle, eli edestäpäin katsottuna 4-3-2-1.
Ykkönen on siis vaihteiston puolella ja nelonen jakopään puolella.

Qnelius

Jäsen

RenLag99 sanoi:
Yleensähän Relluissa menee näin: Oikealta vasemmalle, eli edestäpäin katsottuna 4-3-2-1.
Ykkönen on siis vaihteiston puolella ja nelonen jakopään puolella.
Riippuu moottori koosta toi "lukusuunta"
Pienemmissä (1.6 kuuluu näihin) juuri mainittu vaihteistosta jakopäähän
Isoissa sitten "normaalisti" jakopäästä laatikon suuntaan.

Artificial

Helsinki

2.0 litraisessa 16 v koneessa 4.pytty on jakopään puoleinen, siis edestä katsottuna moottorin vasemmassa päässä. 4 pytyn puolan kiinnityspultin alla myös samassa vvt- venttiili. Sama pätee myös 1.6 litraiseen.

RenLag99

Anteeksi tietämättömyyteni. Olin siinä käsityksessä, että kaikissa relluissa järjestys on sama. Kiitos tarkennuksesta.
Omani on juuri 1,6.

Kertoisiko muuten joku minulle vielä, mitä ne VVT ja MAP ovat? MAP ilmeisesti alipaineanturi, mutta mikä?

keijokos

Aktiivinen jäsen

Map on imuilman paine anturi ja vvt on säätyvän imu nokka-akselin systeemejä näin lyhyesti mainittuna

skara

Aktiivinen jäsen

Vielä jos kerrot mihin tarvitset tuollaista tietoa, helpottais kovasti :D

RenLag99

Haluan ahmia täältä tietoa, jotta mahdollisten vikojen ilmaannuttua pystyn itse tekemään mahdollisen paljon, ettei tarvitse viedä autoa kalliisiin korjaamoihin. On vaan niin vaikea ymmärtää näitä nykyajan autojen kaikkia hienouksia, mitä moottoritilastakin löytyy. :-[

Muistan täältä jostain lukeneeni, ettei sitä VVT-pyörää ole -99 Laguna 1,6 16V:ssä, eli sen vioittumista/vaihtotarvetta minun ei tarvitse pelätä. Onko näin?

:)

Ylös Bottom