Renault sähköautot

Cliopatra

"Älä ryntäytä kylmää moottoria"
Viestejä
368
Vs: Renault sähköautot

Tuollainen oli näytillä Ruotsissa kesätapahtumassa. Aika hauska kaksipaikkainen menopeli.
 

Fuego Turbo

Aktiivinen jäsen
Viestejä
2 215
Vs: Renault sähköautot

Twizy saatiin Suomeen sittenkin,tosin ei nyt uutuutena,mutta kuitenkin. Näytillä kuulemma hesan automessuilla. Malli saatavana mopoauto varusteisena,b - kortillisena ja ns. pakettiautona, eli yksipaikkaisena. Hintahaarukka 13000-15000€. Nyt kannattaisi tuoda näitä käytettynä keskieuroopasta, ainiin miksikö ei? Sehän on rellu, jos keulassa olisi Vw,niin niitä olisi ollut jo 5 vuotta sitten. Nyt tämä on uutuus täällä,kun " auto" on ollut markkinoilla jo lähes 5 vuotta.
 

Puuha

Jäsen
Viestejä
59
Vs: Renault sähköautot


Kävin koeajamassa Twizyn syksyisen pirteässä säässä. toimii...
 

Ylläpitäjä

Ylläpitäjä
Ylläpidon jäsen
Viestejä
197
Renault Megane evision konspeti on hyvän näköinen ja oloinen auto. Jos tulee lähes samanlaisena tuotantoon kuin tämä konsepti, niin pitää tosissaan harkita tällaisen hankintaa:


ps. tein tämän sähköautot osion tänne uutena, koska tämä on suunta johon maailma on menossa ;)
 

otto

Aktiivinen jäsen
Viestejä
559
sähkö, kitkarenkaat ja diesel autot eivät tule meikäläisen elinaikana ostoslistalle, mieluummin pitkää keeuullaaaa ja V8, 440 MAGNUM JA LS3 uudemmat versiot kiinnostaa!!!o_O:eek:
 

Lagusamppa

Jäsen
Viestejä
205
sähkö, kitkarenkaat ja diesel autot eivät tule meikäläisen elinaikana ostoslistalle, mieluummin pitkää keeuullaaaa ja V8, 440 MAGNUM JA LS3 uudemmat versiot kiinnostaa!!!o_O:eek:
Minkä ikäinen lie olet? Jos et ihan 10v sisään kuole ja meinaat autoilua jatkaa (uudella autolla), niin osasta näitä periaatteita joudut luopumaan ;) Vähän sellainen on nyt suuntaus, että polttikset (uudet) tullaan vielä kieltämään kokonaan. Toki vanhoillahan voi jatkaa ajamista, jos ei välitä siitä että bensa maksaa 10€/l tahi jokin muu raskas raippavero on päällä.
 

Laguna00

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Viestejä
2 820
Megane eVision, eipä näytä sellaiselta väkisinerikoiselta sähköautolta joita on tupannut alkuunsa nuo täyssähköt olemaan. Parhaillaan autossa on matriisiledit ja olen kyllä tykännyt niistä, toki niissä on omat epätäydellisyydet pitkien automatiikassa, mutta pääasiassa hyvät. Eipä ole ollenkaan ikävä hehkulankoja.

Mutta renkaat, hmmm.. melkoinen vannekoko ja leveys. Kovin polttomoottoreiden aikaan sijoittuvalta vaikuttaa.
"Continental 245/40 ZR 20"
Askarruttaa josko tuo on vierintävastuksen osalta lainkana fiksu koko. CrossOver ulkonäköön sopii kyllä.
 

Lagusamppa

Jäsen
Viestejä
205
En usko että lopullisessa tuotantoautossa on noin radikaalit rengaskoot. Pitäähän sitä esittelymallissa olla ulkonäköä, mutta se mitä asiakkaat lopulta saavat on varmasti hillitympää.
 
Viestejä
54
Lienee tavanomaista polkua kulkevaa imagonrakennusta, konseptimalli-ennakkokuvat-esituotanto-lehdistön testiajot ja lopulta kuluttaja. Viimeisen eli kuluttajan karvalakkimalli eroaa varmasti edellä mainituista monilta osin.

Itse autosta: on kyllä sellainen malli että voisi olla seuraava valintani. Nykyisellä patteriautolla suhattu toista vuotta ja paluuta vanhaan ei ole. Tosin toisena autona on vanha sotaratsu -04 Megane, joka on tankattu viimeksi kesäkuussa. :cool:
Arvostan itse tuota edellä mainittua tarkoituksenmukaista ja huomaamatonta muotoilua. Sähköisyyden alleviivamiselle ei ole tarvetta.

Noin 60 kwh akku tarjonnee suurimmalle osalle käyttäjistä riittävän toimintasäteen. Aina tietysti löytyy niitä jotka viikoittain ajavat Hangosta Nuorgamiin ilman ainuttakaan kusitaukoa. Heille tämä ei sovi.
 

3Gee

Aktiivinen jäsen
Viestejä
829
Ihan tyylikkään näköinen tuo Mégane eVISION verrattuna vaikka nykyiseen Zoeen. Samoja mittasuhteita tuossa näyttää olevan kuin Volkkarin vastaavissa. Täyssähköautossa tilankäytön voi suunnitella vähän eri tavalla. Ehkä tuo auton korkeus ei itseä niin puhuttele mutta johtunee ainakin osaltaan akkujen viemästä tilasta.

Tähän suuntaan automaailma nyt varmasti menee ja ladattavat hybridit jäävät luultavasti välivaiheen ratkaisuksi. Nytkin jo joutuu miettimään, että laittaako suoraan täyssähköauton plugarin sijaan. Parin vuoden päästä valinta lienee selvä täyssähköauton hyväksi. Julkiset latauspaikat ja niiden hinta ja toimivuus ovat varmaan se suurin haaste. Eiköhän sekin asia mene vielä parempaan suuntaan.
 
Ylös Bottom