Rasvanipat

Cliopatra

"Älä ryntäytä kylmää moottoria"
Tietääkö kukaan missä R10:ssä on rasvanippoja?
Yhden löysin polkimien luota ja se oli jumissa.
Etupää hiukan kolahtaa kun ajaa pieneen monttuun.

heka54

Nuorempi jäsen
Vs: Rasvanipat

Hei , Polkimien akselilla yksi.Hammastangossa yksi ohjausakselin kohdalla.Lisäksi takapyörän laakereiden voiteluun akseliputkissa nipoille tarkoitetut kierretulpat :)
T Hessu

Cliopatra

Koitin etsiä ohjausakselin kohdalta, mutta en ihan löytänyt. Sitten katsoin jälleen korjausopasta ja siinä oli kuva, jossa nippa on jonkinlaisen
suojan alla johon tarvitaan erikoisavain/ulosvetäjä se ei ihan selvinnyt siitä. Ja kun alta katsottuna siinä kohdassa on vain valon mentävä aukko ja varapyörä.
Pitääkö koko hammastanko ottaa pois ennen kun pääsee rasvanippaan käsiksi?

heka54

Nuorempi jäsen

Moi no minulla kaksi kasia.10 ssä on aivan sama alusta ja tekniikka.Korikin ohjaamon osalta sama, vähän pidemmät keula ja perä, Minun autoissa ns kulmanipat hammastangolla.No jos sinne ei tunnu pääsevän todennäköisesti , kun ottaa sen etulattian alla olvan keskipellin pois pääsee voitelemaan hammastangon.No jos se ääni nyt sitteen siitä tulee.Löysät iskareiden alahelat ja vakaajan laakerit on varmaankin ne yleisemmät.Olin just tänään leimalla 8 major vm 64 rekistöröity 2.5.1964 siis 50 vuotta sitten, On merkkipäivä nyt ja tuore leima,Mikä malliltaan on sinun 10? Ter Heikki

Cliopatra

Moi, mulla on vm. 70 1.3L (R1192), kävin myös hakemassa leiman tuolle pari viikkoa sitten.

Ylös Bottom