Radion koodi.

Janez

Nuorempi jäsen
Viestejä
3
Minä vaihdoin uuden akun Megane 2 ja nyt pyytää radion koodia,mutta ei ole semmosta. Auttakaa jos löydätte koodin jostain . Liitteenä kuva mankan teipistä
 

Liitteet

Janez

Nuorempi jäsen
Viestejä
3
Minä vaihdoin uuden akun Megane 2 ja nyt pyytää radion koodia,mutta ei ole semmosta. Auttakaa jos löydätte koodin jostain . Liitteenä kuva mankan teipistä
 

Liitteet

rellu0440

Nuorempi jäsen
Viestejä
6
Apuva! Kaikki keinot olen käyttänyt, mutta Erroria vain pukkaa. A390-SECURITY = 0115 ei vain toimi! CODE/0000 näkyy oikein, on käytetty akkua irti, odotettu, annettu uhrilahjoja, jne. Radio on alkuperäinen. Hanskalokerossa myös koodi 0115. Mitä teen väärin?
 

Liitteet

kimbe

Tunnettu jäsen
Viestejä
3 140
Erroria vain pukkaa. A390-SECURITY = 0115 ei vain toimi!
Siis miten ei toimi? Saat koodin syötettyä numero kerrallaan ok, mutta lopuksi tulee error? Ei kai tuossa muita vaihtoehtoja juurikaan ole kuin käyttäjävirhe koodin syöttämisessä, tai radion ohjelmisto korruptoitunut. Jälkimmäinen lienee aika epätodennäköinen, vaikkakin mahdollinen.

Edit. Niin ja mikä renu kyseessä? Ettei ole tuota update list -radiota jossain vaiheessa vaihdettu, tai yritetty vaihtaa, tuner listin tilalle tms.
 

rellu0440

Nuorempi jäsen
Viestejä
6
Siis miten ei toimi? Saat koodin syötettyä numero kerrallaan ok, mutta lopuksi tulee error? Ei kai tuossa muita vaihtoehtoja juurikaan ole kuin käyttäjävirhe koodin syöttämisessä, tai radion ohjelmisto korruptoitunut. Jälkimmäinen lienee aika epätodennäköinen, vaikkakin mahdollinen.

Edit. Niin ja mikä renu kyseessä? Ettei ole tuota update list -radiota jossain vaiheessa vaihdettu, tai yritetty vaihtaa, tuner listin tilalle tms.
Moi,
2006 5D MEGANE BREAK 1.5DCI
Velipojan vanha auto, hankkinut muutaman vuoden vanhana, ja mitään vaihtoa ei ole ollut ainakaan 10+v aikana. Akun vaihdon jälkeen ilmeni tämä ongelma.
Koodin ohitus onnistuu ja radio toimii piippauksien kanssa, muistaa asemat, yms. Saan tuon A390 näkymään myös näytöllä, eli siitä nyt ei ainakaan voi erehtyä.
Olen koodia laittanut sekä numeronäppäimillä ja viiksellä, sytytys päällä, auto käynnissä, liikkeessä, yms. Usko alkaa loppumaan.
 

Liitteet

kimbe

Tunnettu jäsen
Viestejä
3 140
Olen koodia laittanut sekä numeronäppäimillä ja viiksellä, sytytys päällä, auto käynnissä, liikkeessä, yms. Usko alkaa loppumaan.
Aika outo on kyllä, kun ei koodia hyväksy, vaikka sekin vaikuttaisi kyllä oikea olevan. Kysymys: nouseeko koodin syöttämisen jälkeen tuon laskurin aika, vai onko se joka yrityksen jälkeen sama 99 sekuntia?

Muutama juttu tulee mieleen:
1) Kokeile lopuksi kuitata kutosen sijaan ensin vitosnapilla. Tuskin isompaa muutosta, mutta helppohan tuo kokeilla.
2) Mitenköhän tuo mahtaa käyttäytyä, jos esim. sulakevian takia molemmat virtapiuhat ei saa sitä virtaskaa...
3) Tehdasasetuksillekin voi koittaa nollata, jos siitäkään nyt mitään apua olisi. Koodia se toki kysyy senkin aikana, mutta jospa tuo jostain jumitilastaan heräisi kuitenkin.
 

Jour de fete

Jäsen
Viestejä
472
Pitäisikö radio ottaa kokonaan irti ja katsoa että liittimien pinnit ovat suorassa ja että pistokkeet menevät pohjaan,,, etenkkin sen ratin satelliittiisäätimen liittos
 

rellu0440

Nuorempi jäsen
Viestejä
6
Kiitoksia vastauksista,
Laskuri alkaa aina 99, mutta hidastuu aina joka väärän yrityksen jälkeen, kuten ilmeisesti asiaan kuuluu.
1) Ei kuittaudu 5 painamalla. Tein myös radion näppäintestin ja kaikki kunnossa.
2) Sulakkeet kunnossa, radio tosin toimii syystä tai toisesta vaikka radion sulake ei ole paikallaan. Valojen johtosarjoissa on ollut maadoitusvikaa aiemmin...
3) 2 + 5 + ON painamalla en saa "curve" valikkoa näkyville odottelunkaan jälkeen, eli tuohon tehdasnollaukseen en ilmeisesti yksikköä saa. Avasin myös radion kuoripeltejä mahdollisen pariston löytämiseksi, mutta eipä sieltä mitään löytynyt. Selailin niitä radion piilovalikkoja, mutta ei sieltä mitään selkeää factory resettiä löytynyt.
Liittimet käsitelty elektroniikkapuhdistimella, kokeilin koodin syöttöä myös ilman näyttöyksikköä tuloksetta.

Vaikea keksiä enää mitään konstia. Onko valistuneita arvauksia, jos romuttamolta hankkii toisen vastaavan radion koodin kanssa, niin saattaako se toimia? Parilla kympillä noita näyttää olevan, eli varmaankin sitäkin pitää kokeilla seuraavaksi.
 

kimbe

Tunnettu jäsen
Viestejä
3 140
Vaikea keksiä enää mitään konstia. Onko valistuneita arvauksia, jos romuttamolta hankkii toisen vastaavan radion koodin kanssa, niin saattaako se toimia?
Joku ihmeellinen takalukko siinä tuntuu olevan. Kun ei tuossa mitään cd-vaihtajaa tai naviakaan ole, useimmiten kun niissä tapauksissa ne avauskoodit menee niiden numeroilla. Kyllähän se vastaava poppikone (update list) toimia pitäisi. Ei noita sinänsä autokohtaisesti paritettu ole, joten sillä pelkällä radiokohtaisella avauskoodilla pitäisi kyllä pärjätä.
 

rellu0440

Nuorempi jäsen
Viestejä
6
Päivitystä tilanteeseen. Laina update-list radiolla poppi soi normaalisti. Tuo oma radio piippasi toisessa autossa kuten aiemmin, eikä auennut lukosta. Eli, radion järjestelmä on nyt jossain korruptiossa. Taidan hommata korvikkeen.
 

otto

tipan tuntija + R 19
Viestejä
1 188
jos on muistin varmistus paristo (yleensä CRxx32 juotettuna piirilevyyn) niin odottelukaan ei nollaa järjestelmää, jotain euroalueella nollaus sivustoja on olemassa jollei ihan merkkikohtaisiakin, mene ja tiedä.
 

Fuego Turbo

Tunnettu jäsen
Viestejä
3 180
Vielä "työnäyte":

Muuten sulla meni kaikki ihan niin kuin pitikin mutta se viimisen numeron jälkeen se pitää kuitata niin, että kuuluu piip/ glic ääni ja kanavanumero tulee näkyviin. En nyt muista miten tuossa meksussa se pitää kuitata, mutta rattisäätimen alanappuloista kun kuittasin yhtäaikaa ni alko rokkaan. Mulle tuli kans error kun viimeinen numero oli saatu, tuli error tai numerot alkoi vilkkuun uudestaan. Se kuittaus on tärkeä. Jos se error tulee siltikin, niin en ymmärrä sitten.
 

rellu0440

Nuorempi jäsen
Viestejä
6
Kokeilin siis aivan identtistä radiota omalla koodillaan ja se alkoi rokkaamaan ihan kertalaakista juuri tuollaisen piip/glicin jälkeen. Vaikea uskoa, että hanskavikaa olisi. Ja tässä mallissa ei ole viiksessä kuin yksi kuittausnappi. Olen kokeillut kaikenlaisia kombinaatioita, aikaa, jne.

Purin tuon oman piirilevylle asti, mutta ei sieltä mitään tavanomaista pyöreää CRxxxx backup-nappia ollut. Ja kokeilin myös ilman CD-asemaa. VIN koodin mukaan tämä on alkuperäinen radio ja Renaultin oma sovellus ehdottaa juuri tuota 0115.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom