Onko seuraava autosi Renault?

dci

Aktiivinen jäsen
Vs: Onko seuraava autosi Renault?

hannurs sanoi:
Ei ole rellu. Ja jos joskus sattuu tulemaan se ei ole diisseli, suht arvokasta ajella vaikka väittävät että halpaa ajaa. On kokeiltu vuosi ja ei ole. :) Ehkä vanha perinteinen pumppusuutin turbodiesel on se halvin ajaa mutta ei nyky commonFailit.
Yllä mainitulla, 'väärällä' diisselillä ajavana (edelliset väärät diisselit olivat Renuja, nykyinen ei) kysyn, onko väitteen tueksi kovaa faktaa? Kova fakta on muutakin kuin yksittäis-tapaus.

keijokos

Aktiivinen jäsen

Tässä vuosien varrella olen vaihdellut relluja ja sitikkaa vuoron perään, nyt vaihteeksi rellu

Fuego Turbo

Tunnettu jäsen

dci sanoi:
hannurs sanoi:
Ei ole rellu. Ja jos joskus sattuu tulemaan se ei ole diisseli, suht arvokasta ajella vaikka väittävät että halpaa ajaa. On kokeiltu vuosi ja ei ole. :) Ehkä vanha perinteinen pumppusuutin turbodiesel on se halvin ajaa mutta ei nyky commonFailit.
Yllä mainitulla, 'väärällä' diisselillä ajavana (edelliset väärät diisselit olivat Renuja, nykyinen ei) kysyn, onko väitteen tueksi kovaa faktaa? Kova fakta on muutakin kuin yksittäis-tapaus.

No voin sanoa,että ajaminen on arvokasta,mutta en nyt voi mitenkään sanoa että ajaminen olisi arvokasta Renaultin Commonraililla,keskikulutuksen ollessa luokaa 6-7 litraa/100km.(Trafic 2.5 dCi-06)Konehan kestää,mutta kaikki muut sitten ympäriltä saattaa rapistua.Ajaminen on ollut varmasti halvempaa,kuin muilla merkeillä,mutta paljon ajettuna yksilönä tietenkin vikojakin on tullut, ja aivan lapsellisiakin ja moneen kertaan samoja.Kaikenkaikkiaan ei pahaa moitteen sijaa,mutta pikkuvikoja ihan liikaa.

Tuntuu että uudemmissa on vielä enemmän pikkuvikoja, joten olen tyytyväinen. 26000 km olen ajanut vuodessa DT Essillä,eikä autossa ole moitteen sijaa, eli hyvin mennään.Mitä vanhempi Renault,niin sen viattomampi, näin se menee. Väkisinkin näissä uusissa on vikoja kun kaikki toimii sähköllä ja muilla hömpöttimillä.

Kaimann

Jäsen

Taas tuli rellu pihaan, tai siis opel vivaro, mutta eikö se ole renault opelin merkeillä.

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)

Appropoo! Eipä se seuraava ollutkaan Renault :-[ Yhden Fiatin olen koskaan omistanut ja aika tiukasti olin sitä mieltä että siinä oli sekä eka että vika. Sen verran hankala oli siitä eroon päästä :-\ Tai no ehkä noita matkakoppeja ei tässä tapauksessa lasketa mukaan ::)

rellunpippana

Aktiivinen jäsen

Ducato on kyllä ihan ok verrattuna noiihin henkilö-Fiateihin. Mun piti aikoinaan ostaa 2 ennenku tajusin, että se oli nyt siinä. Jälkimmäinen oli Ritmo, mitä voi pitää maailman huonoimpana sarjavalmisteisena autona.
Kerran mentiin kaverin kans Ritmoon piteleen sadetta ku monsuunikuuro yllätti. Kaveri tuumas, että tässä autossa on ainoa hyvä puoli, että se pitää vettä. Samalla alkoi takaoven tiivisteestä tippaseen vesi sisälle. "Ei muuten pidä." Vastasin kaverille.

Kaimann

Jäsen

Jos autoa tarvii vaihtaa ja tarvetta on bussimallin kapineelle niin kyllähän taidan pysyä traficissa(vivaro,primastar). Aika reilusti edukkaampia kuin vw:n ja mersun bussit ettei mitään järkeä niitä katsella. Varusteitakin kun löytyy sen mitä tarvii, ilmastointi, penkinlämmitin, cruise ja webasto, muut kuulukin kategoriaan mukavat muttei välttämättömät.

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)

rellunpippana sanoi:
Ducato on kyllä ihan ok verrattuna noiihin henkilö-Fiateihin.

Itse asiassa tuota samaa alustaa löytyy myös PSA:n leijona-logon alta, mutta ah ne pienet erot. Tällä kertaa Ducaton eduksi :o Mitä mekin tuossa muutamaa käytiin katselemassa, samaa ikäluokkaa, 200...300 tkm ajettuja dieseleitä, niin PSA:laisista oli about järjestäin 5. vaihde finaalissa, moottori huohotti voimakkaasti mittatikun kautta, jne, mutta Fiatit oli tekniikaltaan moitteettomia - ja silti tuon pitäisi olla pelkkiä keulalogon ero -malleja. Mitenköhän on nykyisten "yhteistyömallien" kanssa, tuleeko niissä vastaavaa esiin sitten joskus ???

Ei ehkä tää kommentti osu teemaan tai ole tahdikas:
Nykypäivänä autot ovat Hxxxxxxx tyhmän näkösiä, vrt:

http://murobbs.plaza.fi/autot-ja-muut-moottoriajoneuvot/926365-lapsuutesi-autot-joita-ei-nae-enaa-liikenteessa-5.html

... vaikka olis kuinka monta kolari-sheriffitähteä...

Jokza2002

Jäsen

Ei varmasti ole... 2004 Megane on ollut varsinainen maanantaikappale. Tosin täytyy sanoa että-98 Lagunassa ei ollut käytännössä mitään ongelmaa.

hejuni

Jäsen

Olen vuosien saatossa ihmetellyt autojen "huonoja" ominaisuuksia ja kaikkien merkkien tietyntyyppistä halveksuntaa. On merkkejä, joilla ajetaan miljoona kilometriä tekemättä yhtään poikkeavaa huoltoa, tai ajoneuvossa ei ole ollut mitään toiminnasta poikkeavaa.
Tein otannan vuosimallin perusteella versus hinta / kilometrit. Lähtökohtana oli perheauto - kokoluokka keskikokoinen auto ja hintaluokka lähtöhinnat 20 - 35 teuroa. Eli joukko oli kohtuullisen kokoinen. Hinnan perusteella asiakas odottaa korkeamman hintaluokan autosta parempaa ja käytössä edullisempaa autoa. Mutta, mutta.... otanta tämän päivän autoista. Rajasin vuosimallit, bensiinin ja manuaalisen vaihteiston. Lopputulos oli aika uskomaton. Muutama automalli säilytti jälleenmyyntihinnan, mikäli kilometrit olivat kohtuulliset. Mutta toisaalta, nuo edullisemmat lähtöhinnaltaan eivät olleet kuitenkaan tiputtaneet hintojaa samassa suhteessa korkeamman hintaluokan autoihin, mutta vaikeampaa oli löytää niitä helmiä kilometrien rajauksella - poikkeuksetta kaikilla oli ajettu noin 100 - 150 tkm enemmän. Mikä tästä yhtälöstä jää uupumaan. Huollon osuus, käyttäjän oma työ, kuluttajan oma intressi tehdä autolle jotain.
Nyt kun olen etsimässä tila-autoa, jää jäljelle aika vähän ehdokkaita noista muista malleista/merkeistä - mutta Rellulla löytyy.... näyttäisi myös Peugeotillakin olevan, mutta taidan kääntyä Renaultin mallistoon. Epävarmaa on vain tuo, mistä maasta auton hommaan. Ja vielä epävarmemmaksi asian tekee nykyhallitus (politiikkaa tähänkin) kun ovat muuttamassa ajoneuvoverotusta (Niinistön Villen suuntaan - kai?) kiristäen päästörajoja. Äänestän kyllä Rellun puolesta seuraavankin auton hankintaa ajatellen.

Laguna00

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

Pastilli lähti kiertoon ja näköjään kävi jo pihassa pikahuollossa (laturin anturi kertoi mittaristolle että ei lataa, vaikka lataa. vähän herkistelyä.Hiilet taitaa mennä vaihtoon).
No joka tapauksessa tilalle tuli hankittua auto. Renault. Oli liuta muitakin mielessä mutta löytyi sopivilla kilometreillä, varusteilla ja tehoilla oleva auto niin päätös oli lopulta helppo.

kurtsi

Kia Niro EV

Neljän salmiakin kokemuksella ei näistä eroon pääse. Fataalia on, renaultismi.

toivis85

Nuorempi jäsen

Kyllä on! Sairastuin taas patonkitautiin ja nyt pihassa seisoo -05 Laguna (facelift). Kyllä saa halvalla mukavaa ja hiljaista kyytiä! Ja on harvinaisen onnistunut toi sisusta.

jelaitil

Jäsen

HiTec sanoi:
rellunpippana sanoi:
Ducato on kyllä ihan ok verrattuna noiihin henkilö-Fiateihin.

Itse asiassa tuota samaa alustaa löytyy myös PSA:n leijona-logon alta, mutta ah ne pienet erot. Tällä kertaa Ducaton eduksi :o Mitä mekin tuossa muutamaa käytiin katselemassa, samaa ikäluokkaa, 200...300 tkm ajettuja dieseleitä, niin PSA:laisista oli about järjestäin 5. vaihde finaalissa, moottori huohotti voimakkaasti mittatikun kautta, jne, mutta Fiatit oli tekniikaltaan moitteettomia - ja silti tuon pitäisi olla pelkkiä keulalogon ero -malleja. Mitenköhän on nykyisten "yhteistyömallien" kanssa, tuleeko niissä vastaavaa esiin sitten joskus ???

Pihasta löytyy -99 2.8 ivecon koneella varustettu ducato. Ennemmin ruostuu kaikki muu ympäriltä ennenkuin kone hajoaa ja kaiken voi korjata hylsysarjalla ja kuusikolosarjalla :)

(alkup. aiheen ohi, mutta pakko oli laittaa)

rellunpippana

Aktiivinen jäsen

toivis85 sanoi:
Kyllä on! Sairastuin taas patonkitautiin ja nyt pihassa seisoo -05 Laguna (facelift). Kyllä saa halvalla mukavaa ja hiljaista kyytiä! Ja on harvinaisen onnistunut toi sisusta.
Tuommoisen minäkin ostin syksyllä. Vain alapallonivelet vaihdettu tähän mennessä. Sisustus on kyllä hyvä ja auto hiljainen. Isompia vikoja odotellessa... ::)

Jokza2002

Jäsen

Jos laatu on sama kuin saman vuoden Meganessa, niin saat varautua... ;D
Muuten kyllä oikein mukava auto.

rellunpippana sanoi:
toivis85 sanoi:
Tuommoisen minäkin ostin syksyllä. Vain alapallonivelet vaihdettu tähän mennessä. Sisustus on kyllä hyvä ja auto hiljainen. Isompia vikoja odotellessa... ::)

K56L0G

Jäsen
Olenko rakastumassa Renaultiin ?

Ostin Ranskanseisojan pari viikkoa sitten. Laguna estate sopiikin minulle koska olen rälssitilallinen ja koiraharrastaja.
Automaatilla olen ajanut paljonkin onhan toinen autoni Volvo, tosin sedan.

Edellinen omistaja hinasi sen navetan taakse. Heillä kemiat eivät ilmeisesti toimineet vaan auto jätti hyytävän talviselle taipaleelle n. 30 km päähän kotoa.

Itse uhkarohkeasti päätin tarttua rellua puskurista.
Siellä se rellotti vihertävänä kasvustosta ja horsmat kasvoivat konehuoneeseen, olihan se seisomassa toista vuottaan. Riskiä en ottanut sillä lupasin vain paalihinnan. Huoltohistoriaa ei ole viime vuosilta, noin 2 omistajaa isä ja poika.
Hankaluuksia aiheutti ettei vehkeeseen tunnu löytyvän infoa vapailta markkinoilta. Erityisesti sähköistyksen ovat onnistuneet salaamaan hyvin.

ODBI pääsin käsiksi eikä moottorin vikakoodeja ollut. Autoa ei siis voinut korjata. Koska "ei näitä nykyautoja voi itse korjata".
Kaikki perinteisen sähkötekniikan tietämyksen lisäksi piti selvittää anturien arvot ja toiminta, ei vikaa, Bensaa tuli paineella, kipinoitä liiaksikin, hukattavaksi asti. Ei vikaa vieläkään. MIL lamppu ei toimi.

Epailin itse ja muutama täällä palstoilla vuodatuksiani lukenut vihjaisi samaan; pakoputki tukossa. Itse en uskonut aluksi niin täydelliseen tulppaan. Kulmuri kouraan ja reikä kattiin, ja jo hörisivät Douain hevoset.

Katsatus on edessä samoin iso huolto.

Auto on koejon perusteella asiallinen ajettava, pärjää 505,406, 406, (Legacylle )ja Volvolle noin ja suurinpiirtein.
Jos se pysyy kasassa eikä viat ole kummempia kuin nyt paljastuneet saatan hyvinkin siirtyä Renault kuljettajaksi.

Mutta ne perustelut puolesta:
1) Halvat hinnat käytettyinä
2) autokanta riittävä jotta tarvike ja B-osia on saatavana
3) edullinen rengaskoko.
4) toimiva ilmastointi.
5) remmivetoiselle pitkät huoltovälit
6) mukiinmenevä muotoilu = ranskalainen eleganssi
7) riittävän tilava
8) kohtuu hiljainen

Mutta ne perustelut vastaan:
1) ei jälleenmyyntiarvoa
3) Säälivät katseet käytetyllä ajavaa kohtaan
4) Työpaikkakiusaaminen
5) Ennakkoluulot kestävyyden suhteen
6) monimerkkikorjaamojen nuiva suhtautuminen (ranskalaisiin yleensä)
7) Puutteellinen tiedonsaanti kotikorjaajalle.
8) Samanikäisillä muun merkkisillä käytetyillä ajettu jopa kaksinertaisia kilometrimääriä (vika-alttius ei liene tuulesta)
9) kestävuus epäilyttää

fifti siksti

P.S. Tulkoon vielä sanottua että merkkikorjaamon toiminta takuun loppumisen jälkeen on ylivoimaisen kallista.
Minun pitää tehdä 4 tuntia töitä että saan sen näppylänaaman kustannuksen maksettua.
Autosähkömasentajan työstä veloitetaan 105€/h. Nyrkkipajan tuhkavasara asentajasta 60-90 €/h.

Teollisuudessa ammattitaitoisestakokeneesta inssistä veloitetaan max 40-50 €/h

Jotain mätää autokorjaamoalalla

Ylös Bottom