OIKEASTI kirkkaammat polttimot?

Morbus

Jäsen
Vs: OIKEASTI kirkkaammat polttimot?

Morris L sanoi:
Mulla pitkissä ja lyhyissä Xtreme vision +130%, hyvät ovat.
Kai sitä tarvii sit vaan itsekin sijoittaa vähän enemmän rahaa ja ostaa kunnon polttimot...

Paha71

Jäsen

Morbus sanoi:
Morris L sanoi:
Kai sitä tarvii sit vaan itsekin sijoittaa vähän enemmän rahaa ja ostaa kunnon polttimot...

Täällä sekä lähi- että kaukovaloissa Osram Off-road 65W H7:t; kyllä näkee, ja kustannukset yhteensä 4 x 6,90€ + postikulut 5,90€ = 33,50€ :o ::)

Paha71

Jäsen

Twingo sanoi:
Ei taida tulla mieleen miksi noita ei saa käyttää liikenteessä.

Jos kommenttisi oli osoitettu viereenkirjoittaneelle, niin kyllä tulee mieleen. ::) Yhtä laittomat ovat Kiinan LEDit vaikkapa parkki- tai rekisterikilven polttimoina, mutta pers'kohtaisesti preferoin paremmat ajovalot noiden edelle, vaikka omalla riskillä. Ja ovat nuo 65W:set olleet paikoillaan katsastuksessakin... Onhan eräs foorumilainen kokeillut - kertomansa mukaan - jopa Bilteman 100W H7:ja lähivaloissa. :o

Twingo

Jäsen

Itselläni on ollut pahoja paikkoja kun pimeässä sateessa pienemmällä tiellä tulee jengiä vastaan erittäin kirkkailla (lähi)valoilla, tiedä sitten onko olleet laillisia vai ei.

Paha71

Jäsen

Twingo sanoi:
Itselläni on ollut pahoja paikkoja kun pimeässä sateessa pienemmällä tiellä tulee jengiä vastaan erittäin kirkkailla (lähi)valoilla, tiedä sitten onko olleet laillisia vai ei.

Sepä se, kun ei voi puhua kuin omasta puolestaan. Omasta puolestani puhuen: en ole saanut kanssaliikennöiviltä palautetta liian kirkkaista valoista pitkien väläyttelyn tms. muodossa. Omiin empiirisiin havaintoihini perustuen suurin ongelma lienee väärin suunnatut valot; ellei sitten ole jotkut jälkiasennus-xenonit halogeenien paikalla...

Laguna00

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

Mä itse olen kans törmännyt useammin ns. katulaillisiin 55W hehkulankoihin jotka on asennettu väärin paikalleen. Kantavat kyljeltään ja lanka on väärässä kohtaa suhteessa umpion heijastinta. Nämä ne vasta sokaisee jotta paukkuu. Sama raskaalla kuormalla ajavat tyypit joilla ei ole tietoakaan ohjauspyörän vieressä olevasta tason säädöstä. Ajovalojen tasonsäädöstä. Muutaman kerran on tullut kyllä selkeesti 100W kuski vastaan. Tai näin uskoisin kun tosiaan on loistanu kuin pitkillä ajais.

kekeV

Aktiivinen jäsen

Laguna00 sanoi:
Mä itse olen kans törmännyt useammin ns. katulaillisiin 55W hehkulankoihin jotka on asennettu väärin paikalleen. Kantavat kyljeltään ja lanka on väärässä kohtaa suhteessa umpion heijastinta. Nämä ne vasta sokaisee jotta paukkuu. Sama raskaalla kuormalla ajavat tyypit joilla ei ole tietoakaan ohjauspyörän vieressä olevasta tason säädöstä. Ajovalojen tasonsäädöstä. Muutaman kerran on tullut kyllä selkeesti 100W kuski vastaan. Tai näin uskoisin kun tosiaan on loistanu kuin pitkillä ajais.
Mukavia tosiaan nuo ylös sojottavat valot ja kun pitkienkään väläyttely ei tuota tulosta ( emmekö me kaikki välitä vai emmekö ymmärrä ).
Sama kuin polttaa (taka)sumuvaloja, kun ei ole mitään tarvetta ( laitontakin kai ). Useimmiten sentään riittää muutama väläytys pitkillä, mutta on meissä itsepäisiäkin tai ymmärtämättömimä tai muista liikenteeäässäolevista välinpitämättömiä ).

Ajelin vuosia sitten Turusta Kuopioon öiseen aikaan ( taas kerran ), mutkaisia osuuksia tuollakin tiellä riittää ja ohitusmahdollisuutta saa vartoa.
Eteen sattui sitten kulkija, joka tykkäsi pitää sumareita päällä. Väläytin useampaan kertaan pitkiä, ei mitään vaikutusta. Viimein paloi pinna, laitoin pitkät päälle ja vaihdoin lyhyille vain kun oli vastaantulijoita. Noin sitten ajeltiin kymmenkunta kilometriä peräkanaa kuin köyhän taloon porsaat, viimein sitten sumarit sammuivat.

zeikki90

Kyllä se kuumaliimalla pysyy

Kyllä jotkut katsastus asemat antaa parkkiledeillä läpi. kävin tattiksella leimauttamassa Meganea niin ei kun pitäisi ottaa pois, no sitten jälkitarkastuksen tein eriasemalla (Oli muutakin pikku vikaa miksi hylky tuli) mutta A katsastukseen vein ja siellä otti lapun käteen ja tokaisi että olisit vaa antanut ledit olla ei ne pahat ole, kerroin että onhan Audeissakin ledit ja muissakin mutta ne taas oli tyyppihyväksytty niille.Tosiaan ei olisi katsuria haitannut ledit :/, Tattiksella vähän valitteli rek kilven ledeistä mutta lopuksi päätyi siihen että noh näkeehän poliisit rekkarin paremmin :D.

Morris L

Suhari

Paha71 sanoi:
Morbus sanoi:
Morris L sanoi:

Täällä sekä lähi- että kaukovaloissa Osram Off-road 65W H7:t; kyllä näkee, ja kustannukset yhteensä 4 x 6,90€ + postikulut 5,90€ = 33,50€ :o ::)

EI +130% nuo ehkä niiin paljon anna valoa enempää tielle. Sikäli kokemusta noista +100% versioista, niin ostin nuo. Aiemmat kesti yli vuoden lyhyissäkin. Pitkiin otin nuo 130:t, 100set on varalla.

raju

Nuorempi jäsen

Itse olen näissä Lagunoissa, joissa pitkät valot erikseen surutta käyttänyt pitkissä valoissa 100W polttimoita 8)
Lyhyissä valoissa eri kirkkaammista polttimoista ole mitään hyötyä kun kantomatka/valokuvio tulee umpiosta, kirkaammat lyhyet valot vain valaisevat lähialueen liian kirkkaaksi ja seurauksena näkee kauas vieläkin huonommin.

maanma

Aktiivinen jäsen

Kumpi on parempi sumareissa himmeämmät vai kirkkaammat? Nyt on vasta eka auto jossa sumarit.

twingisti

Eläkeläinen

Uudet umpiot ja 100w H4:set Twingoon,niin alkaa näkemään.Alkuperäiset umpiot ja 55w H4:set ei näyttänyt mihinkään.

raju

Nuorempi jäsen

maanma sanoi:
Kumpi on parempi sumareissa himmeämmät vai kirkkaammat? Nyt on vasta eka auto jossa sumarit.
Ihan sama mitkä polttimot niissä sumareissa, näyttävät saman muutaman kymmen metriä anyway. On testattu asia.

Paha71

Jäsen

raju sanoi:
Itse olen näissä Lagunoissa, joissa pitkät valot erikseen surutta käyttänyt pitkissä valoissa 100W polttimoita 8)

Kukin tavallaan, mutta säälin tuota omaa keksintöäni ja se etuvaloumpioita sen verran, etten uskalla polttaa umpioiden pinnoitteita karrelle. :)

raju sanoi:
Lyhyissä valoissa eri kirkkaammista polttimoista ole mitään hyötyä kun kantomatka/valokuvio tulee umpiosta, kirkaammat lyhyet valot vain valaisevat lähialueen liian kirkkaaksi ja seurauksena näkee kauas vieläkin huonommin.

Empiirisiin havaintoihini perustuen olen eri mieltä. Nyt käytössä olevat 65W:set valaisevat kauemmaksi ( ja leveämmällekin ), kuin mitkään kokeilemani ( Osram, Philips ja GE ) +1xx % -polttimot. 8)

-jamo-

Jäsen

maanma sanoi:
Eipä väliä polttimoilla kun käytännön ajossa sumareita ei koskaan käytetä (paitsi jotkut syksyisin pimeillä vastaantulijoiden kiusaksi).

maanma

Aktiivinen jäsen

Sumua tosiaan on varsin harvoin, mutta kunnon vesi- ja lumisateita on hiukan useammin. Näissä sumareista ehkä enemmän hyötyä.

maanma

Aktiivinen jäsen

Kukaan tätä Bilteman settiä laittanut http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autotarvikkeet/Valaistus/Lisavalot/Kaukovaloteline-42373/
yläsäleikän tilalle? Meneekö läpi katsastuksessa?

Ylös Bottom