Megane IV

Fuego Turbo

Tunnettu jäsen
Vs: Megane IV

Eihän koskaan voi tietenkään kaikkia miellyttää,mutta sentään tulee GT malli 205 heppaisella koneella. Varmaan farmarina myyvä?:) Diesel malli sillä 130 luvulla on kyllä paha puute. Tänä päivänä tuijotetaan vaan päästöihin ja co2 lukuihin ja ilmeisemmin tuo pikkuinen soveltuu paremmin. Meganessa nyt ei suuremmin ole ollut edes tarjolla Diesel malleja Suomessa HB mallisena. Nättihän tuo Megane on,ei voi mitään.. mutta mikään ei voita Talismania. Metallin sininen Talismanin farmari :) Näistä tulevista uusista malleista Uusi Espa näyttää ihan pystyyn veistetyltä peräpäästä. Kai siihenkin tottuu.

Laguna00

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

Lukuvinkki: http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/renault-megane-tce-130-bose/
Koeajo | 13.2.2016

3Gee

Aktiivinen jäsen

Fuego Turbo sanoi:
Eihän koskaan voi tietenkään kaikkia miellyttää,mutta sentään tulee GT malli 205 heppaisella koneella.
Kyllä minä jo tästäkin otan hatun päästä. 8) Nyt on sellainen Renu mallistossa, joka oikeasti herättää omistamisen ja ostamisen tarvetta. :-* Ja on jopa suhteellisen järkevästi hinnoiteltu. Juuri tällaista perhesporttia tässä itse olen kaipaillut ja täälläkin tainnut asiasta huudella. ::)

Oletan, että tuo 205 hv bensaturbo on kestävämpi kuin esim. PSA:n THP-kone.. Onko kellään käsitystä asiasta? Tuo voimalinjan luotettavuus vähän kyllä mietityttää.

Tmex

Clio IV

Niin, nykysuuntaus autotekniikassa on sellainen että kuluttaja on osa autotehtaan tutkimus- ja tuotekehitysosastoa. Kuluttajan rooli on ollut testaajana.PSA:n THP moottorissa oli BMW mukana :)

3Gee

Aktiivinen jäsen

Tmex sanoi:
Niin, nykysuuntaus autotekniikassa on sellainen että kuluttaja on osa autotehtaan tutkimus- ja tuotekehitysosastoa. Kuluttajan rooli on ollut testaajana.
;D Sama voimalinja on käsittääkseni Clio RS -mallissa, joten onhan tätä pakettia jo koeteltu jonkin verran.

Vähän autokuume lieveni kun lueskelin koeajoraportteja ulkomaan kielellä. Ohjausta ja vaihteistoa siellä moitittiin, mikä ei tällaisessa ajajan autossa tietysti kuulosta kovin hyvältä. :-\ Alusta kuulemma toimii hienosti ja ulkonäköä kiiteltiin. Ja Megane GT:stä oli siis kyse.

mariko

Jäsen

mariko sanoi:
Lykkäsin paikalliselle Autosalvan myyjälle tarjouspyynnön,katotaan mitä tulee takasin.
Tarjous tupsahti s.postiin eikä ihan huono ollutkaan,hyvitys nykyisestä ihan ok! Kohde oli TCe 130 Zen malli.Kahden vaiheilla olen,farmarin puolella taitaa kitenkin kääntyä,syksyllähän se on tulossa jota kyllä suuresti ihmettelen! Olisin odottanut sen tulevan myyntiin jo nyt samaan aikaan.

dci

Aktiivinen jäsen

3Gee sanoi:
Tmex sanoi:
Niin, nykysuuntaus autotekniikassa on sellainen että kuluttaja on osa autotehtaan tutkimus- ja tuotekehitysosastoa. Kuluttajan rooli on ollut testaajana.
;D Sama voimalinja on käsittääkseni Clio RS -mallissa, joten onhan tätä pakettia jo koeteltu jonkin verran.

Vähän autokuume lieveni kun lueskelin koeajoraportteja ulkomaan kielellä. Ohjausta ja vaihteistoa siellä moitittiin, mikä ei tällaisessa ajajan autossa tietysti kuulosta kovin hyvältä. :-\ Alusta kuulemma toimii hienosti ja ulkonäköä kiiteltiin. Ja Megane GT:stä oli siis kyse.
Olen ajellut Megane I:llä ja jonkunverran Megane II:lla, ykkösessä oli hyvä ohjaustunto, kakkosessa se oli aluksi hyvin keinotekoinen, mutta käsittääkseni parani hieman vuosien varrella. En ole ajanut Megane III:lla, mutta kuulemani perusteella siinä on suht hyvä ohjaustunto. Jos nuo ym. koeajoraportit pitävät paikkansa, niin onko Renaultin strategiana, että parittomat versiot tehdään ohjaustunnollisiksi ja parilliset keinotekoiseksi ohjauksen suhteen - no tämä vain retorisena kysymyksenä.

Fuego Turbo

Tunnettu jäsen

Tuosta ajosta sen verran,että jos vertaan ykkösmeganen "ajoa",niin 2d Coupé 2.0 16v on paljon jämäkämpi,kuin tavallinen HB 5 ovinen, oikea lössö,kun taas farkku on sitten lössöin. 2 meganessa ei voi sanoa kuin että aivan nykyauto. III on varmasti hyvä. Nämä lienevät olevan makuasioita. Ei tänä päivänä enää tehdä huonoja. Se on sitten käyttäjästä kii ,millaiseen tottuu. Itse pidän 80- luvun ominaisuuksista. Niitä kun ei voi enää kopioida.

Tmex

Clio IV

Tuo Megane IV ohjaustuntoa koskeva kritiikki osuu huippumalliin. Nuo gti vehkeet on vähän asia erikseen, ne on joka merkillä tunnokkaita jos, joku hieman poikkeaa ja on erilainen ohjaustunnoltaan siihen varmaan tartutaan herkästi. Toinen asia on suuntavakavuus, se taitaa olla gt:säkin kunnossa. Olisikos Megane gt sitten ohjaustunnoltaan takamatkalla? Moottorilehti kehui perus Megane IV:n ohjaustuntoa.Itse pidän vanhoista hydraulisesti tehostetuista ohjauksista. Megane I ja pösö 307 keskialueet oli leppoisia, minusta tuntuu että scenic III välillä "vääntää vastaan" kun motarilla koittaa kevyesti korjata suuntaa, ohjaus on jotenkin kipsattu keskittämään.

3Gee

Aktiivinen jäsen

mariko sanoi:
Tarjous tupsahti s.postiin eikä ihan huono ollutkaan,hyvitys nykyisestä ihan ok! Kohde oli TCe 130 Zen malli.Kahden vaiheilla olen,farmarin puolella taitaa kitenkin kääntyä,syksyllähän se on tulossa jota kyllä suuresti ihmettelen! Olisin odottanut sen tulevan myyntiin jo nyt samaan aikaan.
Peukkua tälle! Ei varmasti huono valinta tuokaan. 8) Sama juttu oli Megane III:sen kanssa eli HB tuli ensin ja farkku n. puoli vuotta sen jälkeen.

Tmex sanoi:
Tuo Megane IV ohjaustuntoa koskeva kritiikki osuu huippumalliin. Nuo gti vehkeet on vähän asia erikseen, ne on joka merkillä tunnokkaita jos, joku hieman poikkeaa ja on erilainen ohjaustunnoltaan siihen varmaan tartutaan herkästi.
Joo, koeajollahan tämä selviää. Jokainen voi sitten itse päättää, että miellyttääkö ohjaustuntuma tai joku muu yksityiskohta vai ei. 8)

Vielä GT:stä ajatuksia:
- Vakiovarusteet aika muikeat, mukautuva vakkari ja metalliväri olisi vielä pakollisia lisävarusteita. Bose-paketti ei välttämättä ole hintansa väärti.
- Led-ajovalot lienee yhtä surkeat teholtaan kuin muillakin..
- Saakohan vetokoukkua asennettua?
- Suksiluukkua ei ole Meganessa vieläkään.

Tmex

Clio IV

Onko bose setti äänenlaadullisesti ollut Renussa kuraa? Ts. saa edullisemmin paremman kun väkästää itse?Keski-ikä toi ikänäön. Ajoinpa vuokra-autoa led valoin ja totesin että oma scenic h7 polttimoin on parempi, sääli jos kunnon led valoja saa vakiona vain kalliimman luokan autoihin.

3Gee

Aktiivinen jäsen

Tmex sanoi:
Onko bose setti äänenlaadullisesti ollut Renussa kuraa? Ts. saa edullisemmin paremman kun väkästää itse?Keski-ikä toi ikänäön. Ajoinpa vuokra-autoa led valoin ja totesin että oma scenic h7 polttimoin on parempi, sääli jos kunnon led valoja saa vakiona vain kalliimman luokan autoihin.
Onko Bosea Relluissa aiemmin ollutkaan? En tiedä. Alfoissa ainakin on ollut. En ehkä itse laittaisi sitä tonttua Boseen. Itse väkästämällä saa ainakin sellaisen kuin sattuu tulemaan. :p

Ainakin Seat Leonin led-valot on kuulemma aika lailla kuraa. Se on suunnilleen saman hintaluokan auto kuin Meganekin. Kai nuo ledit on sitten parempia siellä isoissa Audeissa ja Mersuissa. Jos niissäkään. Hienon näköisethän ne varmaan on mutta kun täällä Pohjolassa tarvisi välillä sitä valotehoakin. ::) Mutta odotellaan nyt mittaustuloksia vielä ennen kuin tyrmätään ihan kokonaan. 8)

Reino88

Jäsen

Tekniikan Maailmassa ohjattiin huomiota myös siihen seikkaan, ettei LED-ajovaloissa oli useinkaan osattu ohjata (sitä pientä) hukkalämpöä umpion sisäpinnoille, jolloin vähänkin kovemmilla pakkasilla umpio tuppaa huurtumaan.

Samoin olen miettinyt LED-takavaloja, eiväthän nekään juuri lämmitä. Kovassa lumituiskussa on perä lumen peitossa eikä valoja näy ollenkaan. Tiedä sitten onko uusimmissa myös takasumuvalot ledeillä toteutettu. Omassani on onneksi vielä perinteiset hehkupolttimot takasumareissa, jotka tuntuvat jokseenkin purevan myös ohueeseen lumikerrokseen.

Tietysti virallisestihan kuljettajan tulisi pitää ajovalot puhtaana lumesta, mutta kukas sitä nyt viiden kilometrin välein pysähtelee motarin reunaan niin tekemään ::) No, sellaisia säitä on onneksi aika harvassa.

Eteenpäin suunnattavan valotehon kasvattamiseen ovat varmaan nämä uudemmat LED-lisävalot aika passelit. Niitä saanee kohtuu helposti piilotettua vaikka maskin taakse.

Helpointa olisi tietysti, että autossa olisi valmiiksi siedettävät valot ;D

Laguna00

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

Tuulilasissa maininta farkkumallista. Nelipyöräohjaus saatavilla GT-malliin...
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/talta-nayttaa-renault-meganen-tyylikas-farkku-tilaa-ja-tyylia
Kuten viistoperäiseen Meganeen, on myös farkkuun tarjolla urheilullinen GT-varustetaso, jonka erikoisuutena on 4CONTROL-nelipyöräohjaus. Ominaisuus on ensimmäinen c-segmentin farmariautoissa.

JL

Nuorempi jäsen

Ja siittä iltalehden näkemys autota 8) -> http://www.iltalehti.fi/autotestit/2016022521168741_at.shtml

3Gee

Aktiivinen jäsen

JL sanoi:
Ja siittä iltalehden näkemys autota 8) -> http://www.iltalehti.fi/autotestit/2016022521168741_at.shtml
Kivahan näitä positiivisia juttuja on lukea, vaikka aika vähän asiaa näissä iltapäivälehtien jutuissa yleensä on. Ohjaus on Iltalehden mukaan parempi kuin joskus ennen mutta ei se ei vielä paljon kerro.. Kohtahan tuosta pääsee ottamaan ainakin kylmätyypit, jos ei ihan koeajamaan asti. 8) Hyvin sopii tuo punainen värikin, varsinkin noihin punaisiin takavaloihin. :-*

konjamiini

Jäsen

Täytyy kyllä sanoa, että tuo uusi Megane Sport Tourer ( siis farkku) joka tullee Suomeen joskus kesän/syksyn aikana on mielestäni järkyttävän hyvän näköinen - suu vaahdossa odotan sitten sitä diesel hybrid assist versiota mikä se sitten lieneekään - nyt sitten vaan moukku konjamiinia pahimpiin tärninöihin...

ballantine

Jäsen

Tmex sanoi:
Onko bose setti äänenlaadullisesti ollut Renussa kuraa? Ts. saa edullisemmin paremman kun väkästää itse?
Ei tuo Bosen äänentoisto Kadjarissa ainakaan mikään mieltä räjäyttävä ole. Jonkin sortin pettymys jopa. Bassoa kyllä löytyy, mutta muuten hyvin keskinkertainen ja jotenkin basson "suunnan" tuntee liian selvästi, eli että takaa tulee. Ainakin kuljettajan paikalla ääni on melko keskiäänipainotteinen selvästi takaapäin tulevalla bassolla höystettynä. Takamatkustajalla voi olla melko bassovoittoinen meininki, itse en ole takapenkillä vielä käynyt kuuntelemassa. Bosessahan ei ole muita säätöjä audiolle, kuin basso, diskantti ja kanavatasapaino. UK- ja Saksa-forumeilla on ei-Bose-järjestelmää (Arkamsys tai joku sellainen) kehuttu jopa paremmaksi, ja siinä on säätöinä taajuuskorjain sekä herkyyssäädettävä auton nopeuden mukaan säätyvä äänenvoimakkuus, jota ei Bosessa ole.

Varmasti itse tekemällä saa paremman, mutta itsellä ei ole ainakaan mitään mielenkiintoa sellaiseen. Äänentoisto ei kuitenkaan ollut pääasia miksi valitsin Bosen, mutta olisin silti odottanut jotain vähän parempaa tuon Bosen äänentoiston suhteen.

Ylös Bottom