Megane II hinaaminen?

tkay

Jäsen
Hep, pikaista vastausta Relluguruilta kaipaisin:

Kun kakkoskoppaisesta Meganesta (1.4 2003) on akku täysin pimeä, onko autoa mahdollista hinata ilman pelkoa ohjauspyörän lukkiintumisesta? Ymmärtääkseni autossa on sähköinen rattilukko ja avainkorttiviritys, olenko oikeassa?

Kiitokset pikaisesta vastauksesta jo etukäteen!

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Megane II hinaaminen?

Alkusarjan Megu II:ssa on ns. tyhmä sähkölukitus. Eli lukitusta ohjaava solenoidi tyytyy ihan vain saamaansa 12V jännitteeseen = piuhat paljaaksi ja se on ohitettavissa ulkoisella virtalähteellä. Uudemmissa (face lift -malleissa?) onkin sitten jo digi-koodausta mukana ja kyseinen lukkosolenoidi paritetaan jonkun pääkompuutterin tms. kanssa = sitä ei ihan noin vain enää ohitetakaan 8)

Jani_R

Nuorempi jäsen

Oliskos helpompi laittaa uus akku paikalleen tai sit yrittää ladata nykyistä?

tkay

Jäsen

Helpointa oli ottaa apuvirtaa naapuriautosta sen verran, että rattilukon sai kytkettyä pois. Tämän jälkeen akkukaapelit irti ja hinaamaan..

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)

tkay sanoi:
Helpointa oli ottaa apuvirtaa naapuriautosta sen verran, että rattilukon sai kytkettyä pois. Tämän jälkeen akkukaapelit irti ja hinaamaan..
:o Olen aina itse ollut käsityksessä että se lukko napsahtaa välittömästi takaisin kun sähköt häviää. Ilmeisesti kyseessä on sitten alkusarjan todella tyhmä, 2-asentoinen sähkömek.solkku, joka tarttee sähköjä vain tilavaihtoihin = myös lukitus on oma pulssinsa ohjaimelta :-[

tkay

Jäsen

Juu, hiukan itselläkin hirvitti Relluhuollon neuvoa noudattaa, mutta kun ei ilman virtaa enää lukkoon mennyt niin uskallettiin repiä kotitalliin.

Juha™

Wouldn't know about that, Sir...

Hieman aiheen vierestä, mutta olen huomioinut että rattilukko ei mene päälle autoa sammutettaessa(kaan?) jos on jollain konstilla onnistunut saamaan airbag-järjestelmän varoitusvalon palamaan... ;)

Ylös Bottom