Megane II hammastanko

Juntunen

Aktiivinen jäsen
Viestejä
2 288
Olisko sulla myydä ne koukut tai laittaa kuvaa niidtä niin askartelisin itse sellaiset.
Itselle voi tulla vielä tarvetta joten ei voi myydä. Ne on käytännössä n. 10 cm pitkät, isompi puolipyöreä koukku toisessa päässä sormelle ja pienempi toisessa päässä eli sen kokoinen että mahtuu puslan reiästä sisään. En nyt muista saako puslan takareunasta paikallaan ollessa kiinni vai pitikö ottaa puslan sisäppinnasta. Ei se pusla kovin tiukassa ole mutta ei mikään hehkutettu rautalanka kestä, pitää olla vähän jäykempää. Kai se noissa kahdessa koukussa on se idea että saa tasaisen vedon kahdelle puolelle niin ei kankea vinoon sitä puslaa
 

hhelminen

Tunnettu jäsen
Viestejä
2 791

piippumies

Nuorempi jäsen
Viestejä
22
Itselle voi tulla vielä tarvetta joten ei voi myydä. Ne on käytännössä n. 10 cm pitkät, isompi puolipyöreä koukku toisessa päässä sormelle ja pienempi toisessa päässä eli sen kokoinen että mahtuu puslan reiästä sisään. En nyt muista saako puslan takareunasta paikallaan ollessa kiinni vai pitikö ottaa puslan sisäppinnasta. Ei se pusla kovin tiukassa ole mutta ei mikään hehkutettu rautalanka kestä, pitää olla vähän jäykempää. Kai se noissa kahdessa koukussa on se idea että saa tasaisen vedon kahdelle puolelle niin ei kankea vinoon sitä puslaa
Kiitos
 

piippumies

Nuorempi jäsen
Viestejä
22
Ne työkalut on ihan rautalangan pätkät joissa on L kirjaumen muotoinen pää, voi tehdä itse vaikka pienestä talttapäicestä ruuvimeisslistä kun taittaa pään..
Aliexpressistä saa näemmä näitä puslia 1.58€ hintaan (postikuluineen)..
Selvisi ne kumienkaiden mysteerikin, joissakin puslissa on ura niille..

katso liitettä 20429

KL-Sevice näköjään sorvaa itse ko puslat https://kl-service.fi/2021/02/07/valjistyneen-raidetangon-holkin-korjaus/
Kiitos
 

piippumies

Nuorempi jäsen
Viestejä
22
Nyt pusla vaihdettu ja tommonen viritys sieltä löytyiolis nyt samalla vaivalla vaihtanut uuden.
 

Liitteet

  • IMG_20241025_104940_5.jpg
    IMG_20241025_104940_5.jpg
    50,8 KB · Katsottu: 50

joker-1979

Aktiivinen jäsen
Viestejä
766
Kysymys koskien näitä puslia... Löytyykö hammastangon molemmilta sivuilta tuollainen pusla, vai onko vain oikealla puolella? Ja jos löytyy, meneekö sama pusla molempiin päihin?

Meidän Meganessa ohjaus ääntelee oudosti (rattia naputtaa koko ajan kääntäessä) ja ääni tulee mielestäni enemmän vasemmalta puolelta..
 

hhelminen

Tunnettu jäsen
Viestejä
2 791
Kysymys koskien näitä puslia... Löytyykö hammastangon molemmilta sivuilta tuollainen pusla, vai onko vain oikealla puolella? Ja jos löytyy, meneekö sama pusla molempiin päihin?

Meidän Meganessa ohjaus ääntelee oudosti (rattia naputtaa koko ajan kääntäessä) ja ääni tulee mielestäni enemmän vasemmalta puolelta..
En ole kuullut että vasemmalta menisi, tuo ohjaustehostin pitää Megane II käännettäessä pientä naputusta..
 

joker-1979

Aktiivinen jäsen
Viestejä
766
Mutta kun tuo naputus on aika kova... Radiota saa kääntää melko kovalle jotta äänen saa peitettyä.

Tarkennuksena vielä, niin ääni kuuluu ajaessa sekä kun auto seisoo paikallaan. Ja, jousien yläpään laakerit on myös vaihdettu.
 

joker-1979

Aktiivinen jäsen
Viestejä
766
Huollossa todettu äänen tulevan ohjauspylväästä/sähköisestä tehostimesta. Viikolla purkuosa tilalle ja katotaan katoaako ääni.
 

joker-1979

Aktiivinen jäsen
Viestejä
766
No niin... Nyt on sähköinen tehostin vaihdettu ja ääni on poissa... Mutta... Nyt sitten mittaristossa palaa ESP valo... :(

Pitääkö tuo ns. autolle "uusi osa" naittaa vielä autoon???
 

joker-1979

Aktiivinen jäsen
Viestejä
766
Olivat ottaneet koodit autosta huollossa:

- Power steering, DF038, angle sensor, internal electronic fault
- Brake -ABS, DF194, invalid electric power steering signals
 

Juntunen

Aktiivinen jäsen
Viestejä
2 288
Olivat ottaneet koodit autosta huollossa:

- Power steering, DF038, angle sensor, internal electronic fault
- Brake -ABS, DF194, invalid electric power steering signals
En sen enempää pysty sanomaan kuin että aikanaan Laguna 3:ssa antoi vikakoodia ESP-anturin sisäisestä virheestä eikä se korjaantunut kuin vaihtamalla anturi. Mitään koodausta anturin vaihtaminen ei vaatinut, mutta tokihan se voi tuossa olla eri homma.
 

joker-1979

Aktiivinen jäsen
Viestejä
766
Jostain luin että pitää ilmeisesti kalibroida ja käyttää merkkitesterissä... Vaasasta lähin ois sitten Seinäjoella kun ei Tervajoella enää merkkiedustusta ole...
 

joker-1979

Aktiivinen jäsen
Viestejä
766
Päivitys tähän. Esp-valo on nyt sammutettu. Tässä omassa tapauksessa ei mitään merkkitesteriä taikka koodausta tarvittu.

Homma hoitui Snap_on diagnostiikka testerillä, ja tarvittiin vain kalibroida käännön anturit uudestaan.
 
Ylös Bottom