Megane II etuikkunat eivät toimi

relfi60

Nuorempi jäsen
Etuikkunat eivät reagoi millään tavalla ovikytkimiin. Takaikkunat toimii (vielä).
Avasin kuskin oven panelin tutkiakseni tilannetta. Arvelin vian olevan regulaattorissa, joten pääsisin vähällä kun vaihtaisin tilalle mini cuben. Moottori ja regulaattori olivat kuitenkin jotain uudempaa mallia ja ko. mini cube ei tuohon käykään. Onkos muilla tullut vastaan tuota uudempaa moottori-regulaattori -yhdistelmää ja onko ollut miten kallis vaihtaa ?
Liittenä kuva.

Liitteet

• megane_2005_left-front_door.jpg
    megane_2005_left-front_door.jpg
    67,4 KB · Katsottu: 29

Renaultisti

Aktiivinen jäsen
Vs: Megane II etuikkunat eivät toimi

Suomesta ei käsittääkseni saa erikseen osia tuohon vaan tulee koko ikkuna hässäkkä ja se maksaa. Ostin omaan -08 meganeen ebaysta korjatun alkuperäisen ohjausboksin kuskin ikkunaan. Vähän yli 60€ muistaakseni. Tollasessa mini cubessa ei muutenkaan ole alkuperäisiä toimintoja. Pelkkä nosto ja lasku. Onko ikkunat pimenneet samaan aikaan? Yleensä yksi ikkuna kerrallaan pimeä tai takkuilee. Sulla on kyllä erinäköinen kapistus kuin mitä mulla oli että en tiedä onko jotain varustetasokohtaisia eroja.

relfi60

Nuorempi jäsen

Ohjeita ja neuvoja selatessa, näin ohjeen samannäköisen osan (regulaattorin) avaamiseen ja korjaamiseen; siinä oli piirilevyssä kosteuden aiheuttamia ongelmia, jotka juotoskolvin avulla oli saatu korjattua. Itsekin olen mittaus- ja juotostaitoinen. Jäin vain pohtimaan, että miten moottori saada irti ikkunamekanismista tässä minun tapauksessa....muutoin on varsin hankala yrittää irrottaa pelkkää regulaattoria. Onko vinkkejä ?
Autossa oli jo aikaisemmin lakannut toimimasta matkustajan ikkuna ja nyt sitten kuskinpuoleinen.

Seuraavaksi varmaankin mittaan ovikatkaisimelta tulevat jännitteet, jotta tiedän että itse katkaisin ja johdotus on kunnossa. Lisäksi pitää putsata moottorin sähköliittimen kontaktit. Homma jatkuu...

VAIMOLLARENU

Jäsen

Pystyykö tuossa vetämään piuhat takalasikytkimestä etulasin "mottiin", näkis onko vika katkaisimessa tai piuhoissa siitä oveen?

relfi60

Nuorempi jäsen

Aluksi tuumasin kokeilla takalasien johdinliitintä etulasien liittimeen, mutta ei se siihen sovikaan (vaikkakin liittimet näyttävät aivan samannäköisiltä). Mittailin vastusmittarilla etulasien katkaisijaa, mutta enpä päässyt selvyyteen jotta onko se kunnossa vai ei. Mielestäni katkaisimen toiminta poikkeaa ko. auton sähkökaavioon verrattuna - hassu juttu :(
Samanlaista "ongelmaa" oli myös takaikkunoiden katkaisimessa, mutta nuo ikkunathan pelaa :D

Tutkinta jatkuu viikonloppuna.

relfi60

Nuorempi jäsen

Kuskin ikkuna alkoikin toimimaan kun kokeilin nappia eilen. Ilmeisesti jokin osa ehti kuivahtaa ;D ...hyvä näin.

Ylös Bottom