Megane E-Tech Electric

Vastarakki

Jäsen
Oikein kovilla pakkasilla Rellu taitaa lämmittää akkua seistessään tuon 12 voltin akun lataamisen lisäksi, ja se saattais aiheuttaa tuon nesteiden pullahtamisen. Kylmimillään oli -27. Tämä akun lämmitys seistessä on spekulointia, mutta sen verran paljon tuo varaus vajuu seisomisen aikana, että epäilen tuota syyksi.

Mulla valui nestettä pihalle ihan auton seistessä pakkasessa ilman piuhaa tai esilämmityksiä. Viikossa oli valunut noin puoli litraa nestettä pihalle. Eilen heitin 50 kilsan testilenkin, eikä nesteen pinta vajunut käytännössä ollenkaan. Tätä suositteli siis Rellun tiepalvelu, en lähtenyt itse siviilirohkeudella koittamaan. Kohta soittelen huoltoon ja kyselen, koska sen sais korjattua.

Viimeksi muokattu:

Kojuvi

Jäsen
Nyt on vuoto paikannettu solenoidiventtiiliin. Liittyy akun lämmityspiiriin. Venttiili on tilattu Ranskasta, saa nähdä kauanko toimitus ottaa.

jounilainen

Nuorempi jäsen
Antoivat kuitenkin jatkaa ajamista autolla? Vai seisooko pajalla?
Onkohan kukaan nyt kiinnittänyt huomiota onko vuotaminen loppununut ilmojen lauhduttua?
Mietin vaan että hakisinko oman auton ajoon pajalta, tuntuu nuo sijaisautotkin olevan kiven alla.

Kupajii__

Nuorempi jäsen
Huomaattehan sitten että kun laimennatte tuota jäähdytinnestettä niin tulee käyttää tislattua akkuvettä landrinkina, eikä tavallista vesijohtovettä. Sähköautojen erikoisuuksia. Alkaa muuten paikat syöpymään jos normivettä käyttää. Valmistajan ohje.

Juntunen

Aktiivinen jäsen
Eikös tuo ionivaihdetun/tislatun veden käyttäminen ole suositus kaikkien autojen jäähdytysnestejärjestelmiin ja vastaaviin. Lähinnä sen vuoksi ettei kerry saostumia minnekkään. Suomessa ei ole kalkkia kovin paljon vedessä mutta joissain paikoissa sitä on todella paljon joten voi tukkia paikat nopeastikin jos sitä menee laittamaan.

Viimeksi muokattu:

Muuttohaukka

Nuorempi jäsen
Antoivat kuitenkin jatkaa ajamista autolla? Vai seisooko pajalla?
Onkohan kukaan nyt kiinnittänyt huomiota onko vuotaminen loppununut ilmojen lauhduttua?
Mietin vaan että hakisinko oman auton ajoon pajalta, tuntuu nuo sijaisautotkin olevan kiven alla.
Antoivat merkkihuollossa luvan ajaa autolla, kunhan tarkkailee nesteen tasoa. On vähentynyt vuoto lauhtumisen myötä, muttei loppunut. Ei ole tarvinnut lisätä nestettä kuin yhdesti.

Saavat kyllä huollossa vaihtaa kaikki jäähdytysnesteet uusiin, ihan varalta.

Vastarakki

Jäsen
Mulle kanssa tuli sama lupa. Aion kans pyytää litkujen vaihtoa, ihan kuralientähän siellä nyt on kun eihän tuota Rellun litkua saa mistään muualta kun marmorilta niin laitoin jotain "mix with anything" -kamaa ja akkuvettä. Perjantaina tutkivat marmorilla, mistä se vuotaa. Vuoto on todella vähäistä nyt.

juakoppi

Jäsen
Takaiskareiden pohjaanlyöntikumit vaihdettu ja kolina loppui.

Jäähdytysnestevuoto paikannettu (akun?) kyljessä olevan pumpun liitoksiin. Mitään ei rikki. Ei vuoda ainakaan nyt, kun sai hoitoa marmorilla ja lisää nestettä sisuksiin. Seurataan mahdollisia vuotoja...

open R link 2.1.0 päivitys on nyt myös ajettu sisään. Näyttäisi puuttuvan vielä tuon jatko-osat 2.1.1 ja 2.1.2. Myöskään driving aids 1.1.0 päivitys ei näy listalla...
Jännän eri aikoihin näyttää noita päivityksiä tipahtelevan autosta riippuen?

Onhan se taas mukava ajaa :)

Jysky

Megane Electric
Megane teki temput tänään, emäntä oli töistä lähdössä kohti kotia, auto etänä lämpeämään ja kohta autolle, auto lumen peitossa, ikkunat tietty sulaneet. Käsilaukku pelkääjän penkille keskikonsoliin nojaten ja harjan kanssa lumen kimppuun.....ni auto pistää ovet lukkoon.....
Onneksi oli työkaveri vielä pihalla, sai kyydin kotiin, mä ihmettelin kun tulee lumiharjan kans sisälle ;)
No autolle takaisin toisen avaimen kanssa ja ovet auki...tunnistaa siinä vaiheessa laukussa olevan avaimen jä käynnistyy normaalisti.

Koitin koti pihalla saada saman aikaiseksi mutta taas toimii normaalisti.

Muuttohaukka

Nuorempi jäsen
Jäähdytysnestevuoto korjattu huollossa. Joku letkun kiinnike vaihdettu ja uudet nesteet sisälle. Vielä on vähän ilmaa järjestelmässä, mutta on suhina/lorina hiljaisempi kuin eilen.

Ohjelmisto on taas päivitetty samalla Open RLink ohjelmistolla, mutta auto jäi odottelemaan käyttöehtojen hyväksyntää. Ei vielä tänään lähtenyt foorumin ohjeilla eteenpäin, mutta odotellaan.

Flamme

Jäsen
Megane teki temput tänään, emäntä oli töistä lähdössä kohti kotia, auto etänä lämpeämään ja kohta autolle, auto lumen peitossa, ikkunat tietty sulaneet. Käsilaukku pelkääjän penkille keskikonsoliin nojaten ja harjan kanssa lumen kimppuun.....ni auto pistää ovet lukkoon.....
Onneksi oli työkaveri vielä pihalla, sai kyydin kotiin, mä ihmettelin kun tulee lumiharjan kans sisälle ;)
No autolle takaisin toisen avaimen kanssa ja ovet auki...tunnistaa siinä vaiheessa laukussa olevan avaimen jä käynnistyy normaalisti.

Koitin koti pihalla saada saman aikaiseksi mutta taas toimii normaalisti.
Ehkä ei kuitenkaan ovet menneet lukkoon, kun kerran avain sisällä, vaan kahvat meni sisään tietyn ajan kuluttua, itselläkin näin tapahtunut. Eli tässä tapauksessa sormella avataan se kahva.

Jysky

Megane Electric
Kyllä ne lukossa oli, tuo kahvan painaminen tai sormella avaaminen ovat tuttuja eikä takaovetkaan auenneet....

Vastarakki

Jäsen
Mulla tuli OpenR Link 2.1.2 torstaina. 2.1.1 ja 2.1.2 ei muuta mitään, 2.1.0 tuo autosta riippuen pieniä muutoksia esim. peruutuskameraan ja radioon. 2.1.0 ja 2.1.2 välillä oli puoltoista kuukautta.

Mulle tilasi huolto akun lämpöpiirin solenoidiventtiilin, joka jollain muullakin on mennyt. Myönsivät Tampereen Käyttöautolla, että noita on nyt vaihdettu korillinen ellei laatikollinen heilläkin. Mulla ei ole nyt auto tiputellut käytännössä kelien lämmettyä ollenkaan, katotaanpa miten käy nyt kun on -25 taas. Sain purkin Rellun litkua huollosta mukaan ja laittoivat tiketin nesteiden vaihdosta. Toivottavasti menee tehtaan piikkiin kun ei tuota lientä mistään saa.

Mulla on käynyt ovien kanssa kerran sama, kun laitoin avaimen kännykän ja lompakon väliin. Lompakon lähimaksuesto ja kännykän NFC sekoittavat tuon avaimen helposti, siksi kannattaa olla tarkkana mihin se avaimen laukussa lykkää. Mulla ne oli ihan keskikonsolissa läjässä ja ovet naksahti lukkoon. Samalla lailla auto ei välttämättä tunnista avainta jos sen laittaa samaan taskuun kännykän kanssa.

Vastarakki

Jäsen
27.11.-15.1. 5000 talvikilometriä 22,5 kWh/100 km keskikulutuksella (ajotietokoneen ilmoittama). Ajosta 90 % maantietä, nelosta ja ysiä. Kylmähän nyt on ollut.

Kojuvi

Jäsen
Tasan kaksi viikkoa meni venttiilin odotuksessa. Nesteet oli tulleet ulos kelan ja venttiilosan välistä, en tiedä millainen tiiviste siellä on. Korjaamon mukaan Suomessa on mennyt 7 venttiiliä vaihtoon. Uudet venttiilit ovat samoja kuin alkuperäiset, saa nähdä kauanko niissä pysyy tiiviseet kunnossa. Ajattelin yrittää pitää -30 pakkasrajana, jonka alla en autoon koske.

Vastarakki

Jäsen
Mä luulen, että auto lämmittää akkua noilla pakkasilla ilman käyttäjän lupaakin, joten sillä ei taida olla väliä, koskeeko autoon vai ei. Mulla oli tiputtelu alkanut kun autoi seisoi kaks päivää koskemattomana. Varmaan siis ensi talvena vaihdetaan toinen solenoidiventtiili, jos tästä ei tule takaisinkutsua. Täytyy reklamoida ennen takuun päättymistä vähintään.

Pilhanteri

Nuorempi jäsen
Kertokaapa onko Megane E-Tech iconic autossa sähkön ulosottoa. En ainakaan äkkiseltään löydä!
Toinen kysymys: mitä tarkoittaa että tulevaisuudessa voi syöttää verkkoon päin virtaa..IMG_1887.pngIMG_1887.png

Ylös Bottom