Megane E-Tech Electric

Kupajii__

Nuorempi jäsen
Eipä ole tullut tuommoista vaikka monet kerrat olen moista kaipaillut. Eikä näy kyllä vieläkään vaikka autossa uusimmat päivitykset. iOS versio kyseessä.

Juntunen

Aktiivinen jäsen
Samoin kotilaturissa (pakkasta -7) auto on ladannut tavoitteeseen, niin senkin jälkeen auto näyttää imevän jatkuvasti 0,7kw teholla virtaa. Lataako tuo sitten pikkuakkua vai lämmittää ajoakkua... tiiä häntä. Onko tästä parempaa tietoa? Voiko tuota muokata jostain asetuksista? Toisaalta hyvähän tuo on jos tuolla säästää akun kapasiteettia pidemmässä juoksussa.
Seurasitko miten kauan tuo 700W kulutus jatkui tai oliko se vain silloin tällöin?

Jatkuvasti se tuskin lämmittää koska tuolla teholla kuluisi yli 16kWh vuorokaudessa.

Vastarakki

Jäsen
Moottoritiellä 110km/h nopeudessa näytti n.5sek välein semmosia 30:n kulutuspiikkejä... muuten kulutus pysytteli siinä 20 nurkilla. Pakkasta n.8 astetta.

Samoin kotilaturissa (pakkasta -7) auto on ladannut tavoitteeseen, niin senkin jälkeen auto näyttää imevän jatkuvasti 0,7kw teholla virtaa. Lataako tuo sitten pikkuakkua vai lämmittää ajoakkua... tiiä häntä. Onko tästä parempaa tietoa? Voiko tuota muokata jostain asetuksista? Toisaalta hyvähän tuo on jos tuolla säästää akun kapasiteettia pidemmässä juoksussa.

Minulla Hyundai vaihtui Meganeen ja on tämä kyllä mukava auto ajaa, sekä hiljainen. Ei varsinkaan näillä 20" renkailla pääse lähellekään hyundain kulutuslukemiin, mutta range kasvoi kuitenkin suuremman akun myötä...
Nuo kulutuspiikit taitaa olla akun ja kabiinin lämmitystä. Hyvä, että tekee tuota muillakin eikä mulla oo mitään rikki :p kulutus saattaa siis alamäkirullauksessa pomppia välillä -1--> 16 kWh/100 km. Joku siellä lämmönhallinnan softassa on pöhlästi suunniteltu. Otin tän videolle ja laitoin huoltoon. Jos eivät tee sille mitään niin laitan maahantuojalle sen tiedoksi, voivat sitten Ranskan päässä koodata paremmin.

Tuon 0,7 kW kulutuksen luulisi olevan jotain ylläpitolämmitystä. Sitä ei pysty säätämään mistään. 12 voltin akun lataamisen logiikasta löytyy vähän huonosti tietoa. Se taitaa kuitenkin toimia, kun ei näitä ole juuri sykähtänyt. En muistele kaiholla omaa ensimmäistä talveani ID3:lla.

kurtsi

Kia Niro EV
Nuo kulutuspiikit taitaa olla akun ja kabiinin lämmitystä. Hyvä, että tekee tuota muillakin eikä mulla oo mitään rikki :p kulutus saattaa siis alamäkirullauksessa pomppia välillä -1--> 16 kWh/100 km. Joku siellä lämmönhallinnan softassa on pöhlästi suunniteltu. Otin tän videolle ja laitoin huoltoon. Jos eivät tee sille mitään niin laitan maahantuojalle sen tiedoksi, voivat sitten Ranskan päässä koodata paremmin.

Tuon 0,7 kW kulutuksen luulisi olevan jotain ylläpitolämmitystä. Sitä ei pysty säätämään mistään. 12 voltin akun lataamisen logiikasta löytyy vähän huonosti tietoa. Se taitaa kuitenkin toimia, kun ei näitä ole juuri sykähtänyt. En muistele kaiholla omaa ensimmäistä talveani ID3:lla.
Tuossa vähän tiedon tapaista Meganen 12V akun ylläpidosta.

juakoppi

Jäsen
Seurasitko miten kauan tuo 700W kulutus jatkui tai oliko se vain silloin tällöin?

Jatkuvasti se tuskin lämmittää koska tuolla teholla kuluisi yli 16kWh vuorokaudessa.
Auto nyt päivän pihalla ja jatkuvasti näyttää menevän tuo 0,7kW. Aamulla oli sama tilanne yön jäljilta. "Lataus" oli silloin kestänyt 14,5h 20231204_174230.jpg

Kojuvi

Jäsen
Aamulla oli puhelimessa ilmoitus My Renaultilta: VirtualKey, your smartphone is your key. Onko muille tullut vastaavaa vai tuleeko mulle vasta myöhässä?
Mulle tuli kanssa ja ilmoitus jämähti puhelimeen eikä lähde millään pois. Siis mikä juttu tämä on. Sovelluksessa ei ainakaan näy mitään, millä tuota virtuaaliavainta käytetään, vai onko niin tarkoituskaan? Kyseessä Android.

MikaTH

Nuorempi jäsen
Mulle tuli kanssa ja ilmoitus jämähti puhelimeen eikä lähde millään pois. Siis mikä juttu tämä on. Sovelluksessa ei ainakaan näy mitään, millä tuota virtuaaliavainta käytetään, vai onko niin tarkoituskaan? Kyseessä Android.
En ole päässyt vielä kokeilemaan tai ollut aikaa katsoa. Epäilen ettei vielä kyllä toimi. Androidi myös kyseessä,

juakoppi

Jäsen
Virtual key -ilmoitus tullut minullekin, mutta mitään toiminnallista vaikutusta tuolle ei vielä ilmeisesti ole.

Olen tuota itsekseenlatailua seuraillut hieman lisää, kun on näitä alle -10 pakkasia pidellyt.Todellinen kulutus ei ole ollut tuota laturin ilmoittamaa 0,7kW vaan kulutuksen perusteella näyttää että auto ottaa 0,3kW sen seitsemän tunnin ajan mitä auto oli latauksen jälkeen piuhan päässä.

Muutin latauksen ajastetuksi lataukseksi, niin silloin laturikin antoi virtaa autolle vain tuon ajastetun ajan ja sen jälkeen laturissa luki ”waiting for car signal” tällä sai siis ainakin tuon jatkuvan latauksenkin loppumaan.
Tuolloin tosin auton latauksen merkkivalokin sammui ja vaikutti että kaikki informaatio laturin ja auton väliltä hävisi. Ilmeisesti tämä aiheutti sen, että lämmitystä ei saanut sovelluksesta käynnistettyä. (Ainakin joka kerta tuli tällöin virheilmoitus).

Nyt uudelleen aiemmalla ”lataa heti” -asetuksella auto lataa itsensä tavoitetasoon ja sen jälkeen päättää latauksen. Lähteepä vielä sovelluksella lämpenemäänkin hyödyntäen taas 3-vaihevirtaa.
En tiedä oliko tuossa nyt kuitenkin kyseessä joku 12V akun latailu vai mikä, mutta nyt toimii niin kuin pitääkin.

Vaikuttaa että lataustasosta ja lataustavasta riippuen Rellusta menee laturille hieman erilaista informaatiota kuin Hyundaista meni.

Nyt kun lataustaso saavuttaa 80% tavoitetason, niin laturiin ilmestyy teksti FULL, kun hyundailla jäi odottelemaan lisätietoa autolta.

Kotilatausasemana on BESEN-asema, jossa saa latausvirtaa säädettyä.

MikaTH

Nuorempi jäsen
Huomasin aamulla lähtiessä töihin, n -6 astetta pakkasta ja lämmitys säädetty 20 asteeseen automaatilla, että ilmalämpöpumppu alkoi pitään melko voimakasta ääntä ja sen huomasin ratistakin kyllä tärinänä. ei sammunut n 20km matkalla. ainut millä sai sen loppumaan oli ilmastoinnin sulkemalla.
Aiemmin on ollut vastaavaa mutta ollut vain muutaman minuutin jonka jälkeen normalisoitunut ääni.
Näkee nyt iltapäivällä kotiinlähtiessä vieläkö tekee samaa.

Kupajii__

Nuorempi jäsen
Huomasin aamulla lähtiessä töihin, n -6 astetta pakkasta ja lämmitys säädetty 20 asteeseen automaatilla, että ilmalämpöpumppu alkoi pitään melko voimakasta ääntä ja sen huomasin ratistakin kyllä tärinänä. ei sammunut n 20km matkalla. ainut millä sai sen loppumaan oli ilmastoinnin sulkemalla.
Aiemmin on ollut vastaavaa mutta ollut vain muutaman minuutin jonka jälkeen normalisoitunut ääni.
Näkee nyt iltapäivällä kotiinlähtiessä vieläkö tekee samaa.
Voiko olla jäätä tai lunta jossain tuulettimen välissä joka yön aikana jymähtänyt jäähän pahemmin, ja sen takia resonoi koko koriin? ILPpi kun on päällä niin siellähän käy tuuletin jatkuvasti.

Vastarakki

Jäsen
Mulla sama havainto eilen. Semmonen jyrinä niinkun olis ollut huolella vaimennettu kutoskone pellin alla. Epäilen, että on pöllynnyttä lunta kertynyt jonnekin kun oon ajellut kolmisen tonnia maantietä näissä oikeissa talvikeleissä kolmeen viikkoon.

3Gee

Aktiivinen jäsen
No nyt alkaa olla Meganen hinnat kohdallaan. Olihan tuo ennakoitavissa kun muutkin ovat tehneet samoja peliliikkeitä. Itse ajattelin, että tulisi joku kampanja, jossa pudotetaan hintoja 5 000 euroa jollakin aikavälillä mutta tulikin vähän rapsakampi alennus.

Ennakoikohan tämä myös sitä, että sieltä olisi facelifitiä tulossa? Onko raadilla tästä tietoa?

EDIT: Flamme olikin kirjoitellut, että range paranisi seuraavassa versiossa. Onkohan siellä sitten parannettu aerodynamiikkaa tms. vai onko jotain isompaa muutosta akussa tai moottorissa. Täytyy jäädä kuulolle. Nyt on kyllä hinta kohdallaan omasta mielestäni Meganella näillä nykyisilläkin ominaisuuksilla.

Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom