Mégane III

Seba

Jäsen
Vs: Mégane III

ripa sanoi:
Moro nääs :)

Mulla tulee pian 25000 mittariin. Talvinopeusrajoitusten tultua kulutus on pudonnut litralla ja on keskimäärin tällä hetkellä 5,4 per sata kilometriä. Melko hyvä. 8)

Talvirenkaina Continentalin testimenestyjät, jotka tuntuivat aluksi jopa vaarallisilta, kun auto luiruaa niiden päällä, eikä suuntavakautta tunnu löytyvän. Yhteys valmistajaan paljasti, että suosittelevat jopa 2,8 rengaspaineiksi... :-\

Kannattaa ottaa huomioon. ;)

Täytyy varmaan munkin tarkistaa omien paineet kun tuntuvat hakevan R19:n alla melkoisesti.

tluaner

Jäsen

Moro,

No tuli taas eilen fiilisteltyä ja ajettua omaa odotellessa Megana Sport Tourer 1.9 cDi:tä. Makea on ;D. Mutta kysymys jäi leijumaan. Omaan Extra-versiooni tulee toisaan RadioSat Bluetooth -systeemi. Toimiiko tuo navigaattorin näyttö samalla radion näyttönä ja integroituuko tuohon myön kännykän (Nokia 5800) toimintoja eli voiko esim kännyn puhelinluetteloa selata navin näytössä?

mVm

Ex

tluaner sanoi:
Moro,

No tuli taas eilen fiilisteltyä ja ajettua omaa odotellessa Megana Sport Tourer 1.9 cDi:tä. Makea on ;D. Mutta kysymys jäi leijumaan. Omaan Extra-versiooni tulee toisaan RadioSat Bluetooth -systeemi. Toimiiko tuo navigaattorin näyttö samalla radion näyttönä ja integroituuko tuohon myön kännykän (Nokia 5800) toimintoja eli voiko esim kännyn puhelinluetteloa selata navin näytössä?
edit: Scenicissä radion näytöt, kännytoiminnot ja puhelinluettelon selaus toimivat mittaristossa, erillisessä Tomtomin näytössä ei oikeastaan näy mitään auton toimintoja (pl. kello ja lämpömittari kun radio on kiinni). Oikeassa Carminatissa hommat toimii vähän eri tavalla mutta en muista kovin tarkkaan puolen tunnin koeajon perusteella.

Renuko

Nuorempi jäsen

Omaa odotellessa...Tuleeko siis siihen integroidun navigaattorin tauluun näkyviin puhelintoiminnotkin bluetoothin kautta, ymmärsinkö oikein? Enpä moisiin vielä perehtynyt. Aika varustellulta ja "sähköiseltä" laitteelta vaikutti koko auto muutenkin...ne renun sähköviat sitten kans... olen jo kuullut esson baarin väeltä, mutta auto miellytti joten ei muuta kuin ajoa vaan kunhan tuleepi.

mVm

Ex

Jaa tässähän oli Meganesta kysymys ja minä selitän Scenicistä...pahoittelut.
Tuolla on navin käyttöohje: http://www.renault-multimedia.com/fi_FI/carminat-gps-navigointi/carminat-tomtom/
ja muutan vastaukseni muotoon joka on opittu merkkiliikkestä: "voi olla että ehkä, riippuu mallista. Tarkista autosi ohjekirjasta".

Tuonne Renault -multimeediosivulle on luvattu myös audiosysteemien käyttöohjeet mutta ei vielä näytä olevan kuin autojen käyttöohjeet: http://www.renault-multimedia.com/fi_FI/

tluaner

Jäsen

Moi,

Kysäisin Meganen osalta tätä navihommaa. Jep, navigaattorin näyttö näyttää radion tiedot sekä muistitikulta ja levyltä biisit. Hyvä! Puhelimen tilanne taas riippuu kännystä, mutta ilmeisesti näyttää puhelutiedot ja puhelinluettelon.

Noista Esson baarin tyypeistä ei juuri kannata välittää, tietävät yleensä muiden asiat paremmin kuin omansa.

ripa

Jäsen

Oletteko kuomat huomanneet, että Renault näyttää poistaneen mallivalikoimastaan kokonaan esim. mallin joka minulla on. :o

1,9 dci:ä ei ainakaan hinnastosta 1.11. enää löydy. 1,5:n hinta näyttäisi olevan samaa luokkaa kuin vuodenvaihteen tarjouskampanjassa maksoi 1,9. ???

Itse olen ollut tyytyväinen 1.9:ään - tosin kokemusta ei 1.5:sta ole.

Näinköhän emme näe enää kyseistä autoa ollenkaan Suomessa. Dieseliä ei myöskään näytä enää saavan huippuvarusteilla lainkaan. Vain expressionina. :-\

Pappa

Jäsen

ripa sanoi:
1,9 dci:ä ei ainakaan hinnastosta 1.11. enää löydy. Näinköhän emme näe enää kyseistä autoa ollenkaan Suomessa. Dieseliä ei myöskään näytä enää saavan huippuvarusteilla lainkaan. Vain expressionina. :-\

Eipä näytä olevan. Paitsi farkkuna. Joku logiikkahan tuossa kenties on. Ei kyllä aukene minulle. Maahantuoja osannee kertoa?
Muuten olen tyytyväisenä noteerannut Rellun uudistuneet sivut. Aivan kelvolliset. Hintasivuilla(.PDF) saisi olla hintalaskuri noita lisäkilkkeitä ynnäämään.

ripa

Jäsen

ap sanoi:
ripa sanoi:
1,9 dci:ä ei ainakaan hinnastosta 1.11. enää löydy. Näinköhän emme näe enää kyseistä autoa ollenkaan Suomessa. Dieseliä ei myöskään näytä enää saavan huippuvarusteilla lainkaan. Vain expressionina. :-\

Eipä näytä olevan. Paitsi farkkuna. Joku logiikkahan tuossa kenties on. Ei kyllä aukene minulle. Maahantuoja osannee kertoa?
Muuten olen tyytyväisenä noteerannut Rellun uudistuneet sivut. Aivan kelvolliset. Hintasivuilla(.PDF) saisi olla hintalaskuri noita lisäkilkkeitä ynnäämään.

Minusta autoa tuunaavana hassu puute on, että lisävarusteiden hintoja ei ole näkyvillä missään. Ylipäänsä esillä oleva valikoima on melko suppea. Ei mikään muu kauppa pidä takahuoneessa tavaroita piilossa, vaan laittaa kaiken myytävän mahdollisimman houkuttelevasti esille. Luulisi kaupan ammattilaisten osaavan tällaiset hommat, mutta ei. ???

Itse olen edelleen sitten tilaillut autooni kaikenlaista kilkettä ulkomailta, kun ei kotimaisia jälleenmyyjiä näytä raha kiinnostavan. ::)

bugenhagen

Jäsen

ap sanoi:
ripa sanoi:

tuo 1.5 dci on kuulemma korvannut ton 1.9dci, sanoi paikallinen rellumyyjä ??? Ei kuulemma käytännön suorituskyvyssä ole eroa :-\

Renuko

Nuorempi jäsen

tluaner sanoi:
Moi,

Kysäisin Meganen osalta tätä navihommaa. Jep, navigaattorin näyttö näyttää radion tiedot sekä muistitikulta ja levyltä biisit. Hyvä! Puhelimen tilanne taas riippuu kännystä, mutta ilmeisesti näyttää puhelutiedot ja puhelinluettelon.

Noista Esson baarin tyypeistä ei juuri kannata välittää, tietävät yleensä muiden asiat paremmin kuin omansa.

Hyvä hyvä. Siinähän sitä onkin setvimistä että Meganen kaikista toiminnoista pääsee tolkkuihinsa luulen mä. ???

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)

ap sanoi:
Hintasivuilla(.PDF) saisi olla hintalaskuri noita lisäkilkkeitä ynnäämään.

Skodalla muistaakseni ainakin jossain vaiheessa oli suorastaan esimerkillinen laskuri. Siellä oli listattuna kaikki mallit ja niiden lisäkilkkeet, joista pystyit sitten valitsemaan haluamasi, esikatselemaan sitä ruudulla pyörittäen jotta minkäs näköinen se näillä vanteilla on tai miltäs tämä sisäväri näyttää. Homman päätteeksi sait tulostettua "ostoslistan" tai tallennettua tietyllä ID:llä paketin tietokantaan, josta jälleenmyyjän oli sitten helppo ID:n avulla poimia valmis setti ruudulleen ja laittaa paketti tilaukseen :)

ripa

Jäsen

bugenhagen sanoi:
ap sanoi:
ripa sanoi:

tuo 1.5 dci on kuulemma korvannut ton 1.9dci, sanoi paikallinen rellumyyjä ??? Ei kuulemma käytännön suorituskyvyssä ole eroa :-\

Jaa ettei 21 lisähevosvoimalla olisi merkitystä?

Soppii eppäillä.

Olen harkinnut lastuttamista, muistaakseni saa lähes 170 heppaa irti lastulla :)

Pappa

Jäsen

HiTec sanoi:
Skodalla muistaakseni ainakin jossain vaiheessa oli suorastaan esimerkillinen laskuri.

Oikein muistat ja olen samaa mieltä sivujen toimivuudesta ja tyylikkyydestä ostajan kannalta.
Renaultin kohdalla taitaa vaan olla niin, että noin pienelle maahantuontimallistolle ja lisävaruste määrälle ei kannata rakentaa noin hienoja sivuja? Parannusta kuitenkin tuli 1.11 lähtien. Siitä on hyvä jatkaa.

Pappa

Jäsen

ripa sanoi:
Olen harkinnut lastuttamista, muistaakseni saa lähes 170 heppaa irti lastulla :)

Sanotaan nyt heti rehellisesti, että en tunne tätä lastuttamisasiaa lainkaan. Siis käytännössä teknisesti. Se mitä mieleeni tulee on se, että kannattaisi harkita ainakin 3 kertaa. Jaa,että miksi? No, autosi on suunniteltu noille tehoille ja väännöille, jotka siinä nyt on. Tuolla tehon lisäyksellä moottori ja voimansiirto kuormittuvat paljon enemmän. Samoin polttoaineen kulutus kasvaa.
Mihinkäs sinulla semmoinen hoppu on? Et varmaankaan muitten jaloissa pyöri nytkään? ;)
Tällä halusin oikeastaan provosoida sinua kertomaan harkinnastasi enemmän :)

Theros

Aktiivinen jäsen

ap sanoi:
ripa sanoi:

Sanotaan nyt heti rehellisesti, että en tunne tätä lastuttamisasiaa lainkaan. Siis käytännössä teknisesti. Se mitä mieleeni tulee on se, että kannattaisi harkita ainakin 3 kertaa. Jaa,että miksi? No, autosi on suunniteltu noille tehoille ja väännöille, jotka siinä nyt on. Tuolla tehon lisäyksellä moottori ja voimansiirto kuormittuvat paljon enemmän. Samoin polttoaineen kulutus kasvaa.
Mihinkäs sinulla semmoinen hoppu on? Et varmaankaan muitten jaloissa pyöri nytkään? ;)
Tällä halusin oikeastaan provosoida sinua kertomaan harkinnastasi enemmän :)

Täytyy korjata muutama asia. Monet nykyautoista ovat ns. "aliviritettyjä" ja näin ollen pelkämällä "lastuttamisella" eli optimoinnilla saadaan enemmän tehoa ilman fyysisiä muutoksia. Lastuttamista kun kutsutaan myös optimoinniksi.

Polttoaineen kulutus ei itseasiassa kasva. Nousseen väännön ja hevosvoimien vuoksi kulutus monesti jopa putoaa.

RemuGS

KaikkiMerkkinen- niinkuin ruokainenkin!

" Hintasivuilla(.PDF) saisi olla hintalaskuri noita lisäkilkkeitä ynnäämään."

Auto Palinin sivuilla on jonkinlainen laskuri Renaultinkin lisävarusteille. En ole testannut osaako tarjota vain oikeita varusteita eri malleihin. Automerkkejähän on siellä montakin.

tluaner

Jäsen

Moro!

Millaiset ovat foorumilaisten kokemukset Meganen dieselversion talviominaisuuksista. Onko käynnistyksen kanssa ollut ongelmia? Miten sisätilojen lämpiävyys? Omaan dieseliini (1,5 cDi 110 FAP) tulee lohkolämmitin sisäpistokkeella. Riittääköhän tämä vai hommaisiko Webaston tai Eberin lisäksi. Kokemuksia kaivataan.

turncoat

Jäsen

Heh, puppua varmasti tuo. Tai voihan se olla että Suomen mallistossa 1.5 korvaa 1.9:n, mutta muualla maailmassa sen korvaa uusi 1.6 DCi 130hp / 320nm. Se lienee käytännön suorituskyvyssä vielä parempi kuin 1.9, koska vääntöä on enemmän ja kierrosalue isompi, mutta kulutus pitäisi silti olla n. 20% pienempi. Stop/start automatiikka luonnollisesti myös mukana. Onhan tämä 1,9DCi nimittäin jo vanha kone, modernisoitu tosin ajan vaatimusten mukaiseksi, mutta aikansa kutakin.

Se 160hv DCi ei sitten ilmeisesti Suomen mallistoon edelleenkään ole tulossa vaikka sellaista jossakin vaiheessa lupailtiin? En löytänyt koko juttua Renaultin sivuilta enää (Megane GT ja GT-Line mallit)??

Ylös Bottom