Mégane III

turncoat

Jäsen
Vs: Mégane III

Kottero sanoi:
Ovat näköjään ottaneet tuon konepellin alla olevan huovan pois näistä uusista Megsuista. Vanhassa autossani sellainen vielä oli. Vai onko dieselkoneissa tai pienemmissä bensakoneissa vielä huopa? Ihmettelen vaan...

Eiköhän sen tarkoitus ole vain olla äänieristeenä ja tuskin bensakoneisessa sitä tarvitsee mihinkään? Eihän se vaimenna kuin ulos kuuluvaa ääntä ja bensakoneet ovat sen verran hiljaisia nykyisin että mitä sillä tekee? En tiedä onko niillä äänieristeillä merkitystä, mutta kun ohiajomelusta on EU:ssa määräykset niin dieselissähän se voi olla hyvinkin tarpeellinen.

Kottero

Nuorempi jäsen

Näinhän se tietysti on. Ei tuossa omastani ainakaan meteliä konehuoneen puolelta juuri kuulu. Nyt vähän aikaa jo uudella Sport Tourerilla ajaneena alan kaipaamaan noita kakkosessa olleita käteviä ovilokeroita edessä, joita tässä uudessa ei ole. Samoin takapenkin aurinkoverhot olisivat olleet ok. Faceliftissä?

d_a_mage

Jäsen

Huomasin vasta nyt uudet GT ja GT line mallit. Täytyy sanoa että nyt myös hatchback näyttää todella hyvältä. Tähän asti en ole tykännyt yhtään sen nokasta.
R_5742_full.jpg

Minkälaisia kokemuksia teillä on Megane3:n melutasosta? Olen lukenut useammasta ulkolaisesta lehdestä että on aika paljon meluisampi kuin kakkonen. Tämän takia olen ollut kallistumassa enemmän Lagunan suuntaan.

Kottero

Nuorempi jäsen

d_a_mage sanoi:
Minkälaisia kokemuksia teillä on Megane3:n melutasosta? Olen lukenut useammasta ulkolaisesta lehdestä että on aika paljon meluisampi kuin kakkonen. Tämän takia olen ollut kallistumassa enemmän Lagunan suuntaan.

Itselläni on kolmosessa nyt Nokian Hakkapeliitta 7:t alla. Tunnetustihan nämä Nokian nastarenkaat ovat meluisia. En kyllä ole huomannut juuri eroa kakkoseen, jossa minulla oli Hakkapeliitta 4:t. Renkaatkin kehittyvät ja mielestäni vähemmän kuuluu nastojen ropinaa nykyisin. Kyllä tämä uusikin on melutasoltaan todella hiljainen moneen muuhun merkkiin nähden. Kun itse kävin koeajamassa Lagunaa petyin sen melutasoon, pidin sitä melutasoltaan kovempana kuin vanhaa Megane 2:stani. Melutasohan riippuu renkaistakin todella paljon. Täytyy odottaa kesärengasaikaa, jotta voi tarkemmin todeta asiaa. Tosin minulla oli edellisessämi Megsussani ne 17-tuuman kesärenkaat, jotka ovat melultaan kovemmat kuin ne vakio 16-tuumaiset. Nyt on uudessa 16-tuumaiset, joten odotan hiljaista menoa!

Seba

Jäsen

http://www.renault.com/en/Vehicules/Pages/megane-gt.aspx

Tossa videopätkää GT:stä ja videon alla hieman tietoja.

Tähänkin tietysti koskee vanha tuttu lausahdus: "Ei koske Suomea" PRKL!

konjamiini

Jäsen

Megane 3:n melutasosta: ihmettelen kyllä hieman, jos joku valittaa melutasosta ( tai voinhan olla tietysti lähes kuuro). Mulla on alla 16 tuuman kitkarenkaat ja ihme fakiiri pitää olla jos väittää ajomelun häirtsevän! Kun vertaan edellisen Megane II 1,5 dCI:n ja nykyisen Megane III 1,9 dCI:n melutasoa niin kyllä molemmat ovat erittäin hiljaisia melutasoltaan. Laguna III ja Megane III melutasoa en osaa verrata, sillä en ole ajanut Laguna III:lla.

turncoat

Jäsen

d_a_mage sanoi:

Minulla ei ole aikaisemmista Meganeista kokemuksia. Itse oli vähän pettynyt siihen äänieristykseen ensimmäisellä koeajolla, kun olin kuullut että Renaultit ovat hiljaisia. Nastarenkaiden ääni kuului aika hyvin sisälle, mutta en päässyt siinä karkeammille asfalttiteille kovemmilla nopeuksilla paljoa jyryyttelemäänkään kun ei ollut aikaa. Toisella koeajolla olikin sitten aikaa ja korimallikin oikea (tourer) ja moottoritiellä hakkapeliitat kyllä lauloivat, mutta muuten ollikin ihan positiivisen oloista se sisämelu. En huomannut ollenkaan niiin kovaa alustan kautta kantautuvaa jyrinää kuin japanilaisissa millä olen ajellut, tai korealaisessa millä ajan nyt. Pystyi juttelemaan ihan normaali äänentasoilla, veikkaan että kesärenkailla on aika hiljaista, mutta sen näkee, siis kuulee sitten kesällä. Voi olla että autokin tulee vasta kesällä jos ahtaajien lakko jatkuu...

d_a_mage

Jäsen

Seba sanoi:
Tähänkin tietysti koskee vanha tuttu lausahdus: "Ei koske Suomea" PRKL!

Kesäkuussa 2010

http://www.renault.fi/fi/Uutiset-ja-lehdisto/Uutisia/FI-News/RENAULT-GENEVEN-AUTONAYTTELYSSA-2010---AVOAUTOILUA-JA-URHEILULLISUUTTA-.aspx

GT JA GT LINE, KAKSI UUTTA URHEILULLISTA VAIHTOEHTOA MEGANE -PERHEESEEN
Kaksi uutta urheilullista varusteluvaihtoehtoa – Megane GT ja Megane GT Line – lisäävät Megane -tuoteperheen houkuttelevuutta tulevaisuudessa. Renault Sport Technologiesin tietotaitoon perustuvat uudet mallit avaavat ajamisen nautinnon ja urheilullisuuden yhä useammalle autoilijalle.

Uudet GT ja GT line versiot ovat saatavissa Megane Hatchback-, Coupé-, Sport Tourer- ja Coupé-Cabriolet -malleihin. Kaksi varustelupakettia sisältävät:

-urheilulliset alustan säädöt
-uudelleen suunnitellut etu- ja takapuskurit
-17-tuumaiset Celsium alumiinivanteet (GT Line) tai 18-tuumaiset Jelow vanteet (GT),
-Megane R.S. erikoisistuimet, jotka tarjoavat hyvän sivuttaistuen ja erityisen GT verhoilun,
-alumiiniset polkimet ja tumman hiilenharmaan sisustasävytyksen kiilloitettuine yksityiskohtineen,
-erityismerkinnän jäähdyttäjän säleikössä ja takaluukussa.

GT-malli – ylellisempi näistä kahdesta – on saatavissa vain TCe 180 -bensiinimoottorin tai voimakkaan vääntävän dCi 160 dieselmoottorin yhteydessä.

Dynamique-varustetasoon pohjautuva GT Line -malli sisältää Megane Coupén urheilualustan yhdistettynä valikoimaan polttoainetaloudellisia, ympäristöystävällisiä moottorivaihtoehtoja, mukaanlukien dCi 110 hv (CO2-päästöt 114 g/km). Nyt saatavissa myös EDC (Efficient Dual Clutch) automaattisella kaksoiskytkentävaihteistolla.

Megane GT ja GT Line -mallit tulevat myyntiin kesäkuussa 2010. Suomeen Megane Sport Tourer GT mallina tulee loppukesästä.

Seba

Jäsen

Ohhoh, mikähän aivovamma maahantuontiorganisaatiolle on tullut kun ovat päästäneet edes jotain kivaa Suomeenkin. Muuten toi lehdistötiedote on naurettavaa luettavaa kun jokaisen mallin hehkutusten perässä lukee "(ei Suomeen)".

d_a_mage

Jäsen

Revin nämä autoweek.nl sivuilta. Ovat tietysti vain suuntaa antavia, mutta ole lukenut samanlaisia kommentteja englantilaisilta sivuilta.
Mukana siis Renuja parilta viime vuodelta ja pari vanhenpaa tähteä jotka sattuvat olemaan omassa tallissa. :)

MerkkiMalliVuosi100km/h120km/h
RenaultClio Estate TCE 100 Dynamique200866,171,4
RenaultKoleos 4x4 2.0 dCi Privilege200863,766,9
RenaultTwingo GT TCE200871,173,9
RenaultGrand Modus 1.2 TCE Dynamique200964,467,5
RenaultKangoo 1.6 16V Privilege 200868,370,2
RenaultLaguna 2.0 16V T 205 GT200866,268
RenaultLaguna 2.0 dCi 150pk Dynamique200861,263,4
RenaultLaguna Grand Tour 1.9 dCi 130 Tech Line200664,166,5
RenaultMegane 1.6 16V 11020096871,9
RenaultMegane Coupe 1.9 dCi 130 bhp200967,168,9
RenaultTwingo 1.2 16V Night & Day eco2200969,271
RenaultTwingo RS200870,572,5
RenaultClio 1.2 TCE 100 Dynamique200966,468,3
RenaultGrand Espace 3.5 V6 Initiale200864,166,4
RenaultLaguna Coupe 3.5 V6 Initiale200964,866
RenaultLaguna Estate 2.0T Initiale200866,567,3
RenaultMegane 1.5 dCi Expression Luxe20036567
RenaultScenic Conquest 2.0 16V20086668

turncoat

Jäsen

d_a_mage sanoi:
Revin nämä autoweek.nl sivuilta. Ovat tietysti vain suuntaa antavia, mutta ole lukenut samanlaisia kommentteja englantilaisilta sivuilta.
Mukana siis Renuja parilta viime vuodelta ja pari vanhenpaa tähteä jotka sattuvat olemaan omassa tallissa. :)

Ilmeisesti desibelilukemia pamautit siihen viitaten tuohon aikaisempaan viestiisi sisämelusta? Onko se mahdoton ajatus että käyt koeajolla itse toteamassa eron vanhaan malliin? Desibelejä enemmän vaikuttaa varmasti äänen sävy / taajuus. Niin kuin totesit, ne ovat todellakin vain suuntaa antavia. Edellisen mallin Grand Scenicistä kokemuksia jonkin verran, mutta eri teillä ja kesärenkailla. Se oli minusta muuten aika hiljainen, mitä nyt kori ja kojelauta vähän nitisi ja kitisi sieltä sun täältä montuissa. Ehkä tämä Megane III ainakin sitä äänekkäämpi on rengasäänien osalta, mutta asia selviää lopullisesi kesärenkailla. Piensitä eroista kuitenkin puhutaan.

bse

Nuorempi jäsen

Alla Sport Tourer (1300km mittarissa) 1.9 dieselillä ja Hakkapeliitta 7 talvirenkailla 16" sport-vanteilla.
Vanha oli kahden litran bensabreak michelinin talvirenkailla ja 17" vanteilla.

Uusi on hiljaisempi. Ei epäilystäkään. Oli alusta sitten mikä tahansa.

Mutta osittain koin tämän outona koska koeajamani 1.6 bensavehje kuitenkin oli mielestäni äänekkäämpi kuin tuo vanha kaksilitrainen. En kuitenkaan valita :)

d_a_mage

Jäsen

Kiitos vastauksista. Tässä ei siis ollut mitenkään tarkoitus dissata Megane3:a tai niiden omistajia. Olen jo pitkään kuolannut Megane3 coupen perään, mutta kun suurin meidän ajosta on moottoritieajoa, en halua tinkiä melutasossa. Minulle oli yllätys kun luin useasta ulkolaisesta julkaisusta että Megane3 ei oliskaan niin hiljainen auto mitä suomen lehdistä on saanut lukea. Tämän takia laitoin kysymyksen tälle palstalle. Muutaman kymmenen kilometrin koeajo ei kuitenkaan kerro niin paljon kuin omistajien käyttökokemuset. Koeajolla harvoin saa ajettua niin pitkää siivua moottoritieajoa että melu todella alkaa häiritsemään.

ripa

Jäsen

Vielä pitää autoa odottaa...

Tässä odotellessa on tullut tutkailtua artikkeleita Mögänestä. En tiedä liekö jo ollut puhetta, mutta 4 vuoden takuu on aika kova juttu. Sille taitaa myös löytyä katetta, ainakin kun tutkailee saksalaisia Adac-tilastoja. Megane on vuoden 2008 tilastoissa luotettavin heti BMW:n, Audin ja Mersun jälkeen. Superb! Cliohan siellä kärkipäässä on keikkunut jo pidemmän aikaa.

turncoat

Jäsen

ripa sanoi:
Vielä pitää autoa odottaa...

Tässä odotellessa on tullut tutkailtua artikkeleita Mögänestä. En tiedä liekö jo ollut puhetta, mutta 4 vuoden takuu on aika kova juttu. Sille taitaa myös löytyä katetta, ainakin kun tutkailee saksalaisia Adac-tilastoja. Megane on vuoden 2008 tilastoissa luotettavin heti BMW:n, Audin ja Mersun jälkeen. Superb! Cliohan siellä kärkipäässä on keikkunut jo pidemmän aikaa.

Vielä pitää odottaa joo, muutama tunti :P.

Onhan se luotettavuus varmasti jo hyvällä tasolla, mutta adacin tms. tilastoja en kyllä ennenkään ole "uskonut" enkä niitä käyttäisi argumenttina.

En tiedä mitä tilastoja nyt tarkoitat, mutta ainakaan katsastustilastot eivät kerro auton luotetavuudesta mitään. Autohan voi olla vaikka kuinka scheisse, koko ajan korjaamolla ja omistajaa v*tuttaa kuin pientä oravaa mutta silti katsastus menee läpi hienosti. Tai päinvastoin. Sitten on näitä tiellejättämistilastoja, joihin vaikuttaa esim. se että joillakin merkeillä on oma puhelin- / tiepalvelu (kuten Renaultilla) ja niistä ei tilastoja kerrota. Ja kolmanneksi Suomen olosuhteissa taas ei päde Saksan tilastot muutenkaan. Niin ja sitten on vielä nämä gallupit ja ihmisethän valehtelevat gallupeissa, en tiedä miksi, mutta valehtelevathan ihmiset itselleenkin. Todisteeksi käy vaikkapa se, että kyselyjen mukaan luomuruokaa halutaan ja siitä ollaan valmiita maksamaankin, mutta kaupasta sitä ei kuitenkaan kukaan osta. Sanotaan sitä nyt vaikka gallupjeesusteluksi. Esim. tuo seikka, että Audi on kärjessä, nakertaa aika paljon uskottavuutta tuolta tilastolta :).

Mutta uskoisin tosiaan itsekin että uusi Megane on myös luotettava ja onhan siitä nyt aika hyvä takuukin epäileviä vakuuttamassa. Pidempiäkin takuita löytyy, mutta monella merkillä takuuseen ei kuulu 24/7 tiepalvelua. Mutta varmastihan tämän asian tietää vasta muutaman vuoden päästä oliko se.

sm72

Jäsen

Jaa-a saas nähä kuinka toimitus on myöhässä jäiden ja lakkojen yms. takia? On kuulemma satamat täynnä autoja ja varotellaan, että saattaa toimitukset myöhästyä. Itellä olisi ens kuun puolivälissä autoa odoteltavissa.

http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2010/03/26/tuhannet-autot-jaivat-jumiin/20104229/139

T. Sami

turncoat

Jäsen

sm72 sanoi:
Jaa-a saas nähä kuinka toimitus on myöhässä jäiden ja lakkojen yms. takia?

Mulla se kesti 1-2 viikkoa pidempään lakon takia, nyt se on vaikeuksien kautta perillä. Myyjän mukaan tilanne on paha ja joutuivat hakemaan autoja rekalla suoraan Ruotsista, sinne on siis ainakin Renaulteja laivattu ja sinne niitä vielä jäi odottamaan. Eilinen ulosmarssi satamassa ei tietysti helpota tilannetta, ikävä homma.

sm72

Jäsen

turncoat sanoi:
sm72 sanoi:

Mulla se kesti 1-2 viikkoa pidempään lakon takia, nyt se on vaikeuksien kautta perillä. Myyjän mukaan tilanne on paha ja joutuivat hakemaan autoja rekalla suoraan Ruotsista, sinne on siis ainakin Renaulteja laivattu ja sinne niitä vielä jäi odottamaan. Eilinen ulosmarssi satamassa ei tietysti helpota tilannetta, ikävä homma.

Oliko sulla toimitusaika 9vk?

T. Sami

ripa

Jäsen

turncoat sanoi:
sm72 sanoi:

Joko sait!?

turncoat

Jäsen

sm72 sanoi:
Oliko sulla toimitusaika 9vk?

Ei nyt tarkkaa tilauspäivää ole tässä, mutta tammi-helmikuun vaihteessa se oli eli alle 2kk:n se jäi. Eli nyt on siis auto käytössä ;D ja on lähdettävä tästä ajelemaan...

Ylös Bottom