Mégane III

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Mégane III

Juha™ sanoi:
Jos itse olisin hankkimassa, niin odottelisin että tulee saatavile 2-litraisella dieselillä, se kun on ainoa pata jossa on jakoketju, eli huoltokustannukset oleellisesti edullisemmat kuin muissa, hihnallisissa versioissa.
Tuo onkin aika mielenkiintoinen pointti jota moni ei varmaankaan ole tullut edes ajatelleeksi :eek: Ei tunnu yhtään kiwalta nakata sitä reilun 700e kerran 4v sukkanauhan uusintaan kun noita km ei juurikaan vuodessa kerry. Tosin tämä tarkoittaa samalla että diesel on poissuljettu vaihtoehto nykyisellä valtion veropolitiikalla :-\ Ei sitten olisi vastaavaa tietoa bensa-puolen koneista ???

K

konjamiini

Vieras

Onko jo kenelläkään "sisäpiirin tietoa tai valistunutta arvausta" siitä paljonko mahtaa uusi Megane Coupe 1,5 Dci moottorilla maksaa täällä rakkaassa yksityisautoilun verotuksen luvatussa maassa? Itseäni kiinnostaa 1,5 dCi kone 110 heppanen +
hiukkassuodatin- meikäläinen ajaa vuodessa semmoiset rapiat 60000 km ( valitovarainministerin märkä päiväuni= ajan 60 000 km vuodessa ja lisäksi asun sähkölämmitteisessä omakotitalossa= kyllä saa ottaa osaa valtiontalouden yllpäpitotalkoisiin ilman näkyvää vastinetta...), joten diesel ehdoton. Tähän asti minulla ollut Megane 1,5 dCi vm 2005 ja mittarissa jo 275 000 km ja ihme kyllä ilman suurempia murheita ( pieni kulutus ja muutenkin ollut ihan ok), joten olen ajatellut pysytellä merkissä.
Onko muuten Rellulta tulossa jokus lähivuosina esim. dieslehybrdi malleja? Olisi varmaan kanssa mielenkiintoinen vaihtoehto;
sähköautoja ainakin on rellun omien kotisivujen mukaan kehitteillä.

Juha™

Wouldn't know about that, Sir...

konjamiini sanoi:
Onko jo kenelläkään "sisäpiirin tietoa tai valistunutta arvausta" siitä paljonko mahtaa uusi Megane Coupe 1,5 Dci moottorilla maksaa
23-24000 euroa keskitason varustuksella (Expression???).

Arvaus perustuu siihen, että Megane II Break 1,5dCI 105 eco² Impression-varusteisena maksaa Ranskassa lähes saman kuin uusi Megane III Berline 1,5dCi 110 eco² (n. 22700e). Ja Suomessa vastaava farkku-Megane II maksaa tällä hetkellä 23200e Expression-varusteisena. Coupé saatetaan hinnoitella muutaman satasen halvemmaksi kuin Berline, mutta toisaalta taas täytyy muistaa että uudelle mallille maahantuoja varmaan pistää vähän "uutuusekstraa" laskennallisen hinnan päälle...

kyrtsi

Jäsen

se löytyy nyt jo clio III ja Lagu III. meganesta en osaa sanoa mutta luulis että siihenkin tulis

HiTec

kyrtsi sanoi:
löytyy bensa moottori ketjulla.se on M4R .nissanin moottori ;)
Vaan mikä tuo on käytännössä ??? Siis itse ainakin olen ollut erittäin tyytyväinen Megun 1.6:een, kohtuullinen kulutus eikä silti mikään ihan hirveän nuhainen liikkuja. Ja mitä olen ymmästänyt 1.5dCi:stäkin, on siinäkin saatu aika hyvä paketti kasaan moottorin ominaisuuksien vs. kulutuksen suhteen. Eli lyhyesti Rellun moottorit ovat nykyaikaisia :) Vaan mites on Nissanin laita? Ainakin itsellä on käsitys että Nissan tulee kehityksessä pari askelta Rellun takana, mutta ei sentään ole ihan yhtä pihalla kuin vaikka Kia tai Hyundai omien "moottoriensa" kanssa. Eli bensaa palaa enempi kuin Rellulla, mutta silti moottorin suorituskyky ei ole Rellun tasolla :-\

Edit: Itse itselleni vastaten Wikipedia tietää tuosta kertoa

The MR20DE, a 2.0 L (1997 cc) unit was the first MR series engine developed by Nissan as replacement for the QR20DE. It is an undersquare engine, its bore being 84.0 mm (3.31 in) and stroke 90.1 mm (3.55 in). It was first introduced in the Lafesta and Serena MPVs and Renault Samsung Motors New SM5 in early 2005. In November 2006, it entered Renault's lineup in the Clio III as the M4R, where it generates 138 PS (136 hp/101 kW).

Juha™

Wouldn't know about that, Sir...

Teknologian Maailman kojeajossa taisi aikoinaan olla Laguna III juuri tuolla Nissanin moottorilla. Muistelisin, että arvostelu oli juurikin "ihan kiva" muttei millään tavalla erinomainen, taidettiin jopa kulutuksesta hiukan moittia. Sinänsä olen antanut itseni ymmärtää, että kyseessä kuitenkin ihan uusi konstruktio, ei mihinkään Nissanin vanhaan "öljypoltintekniikkaan" perustuva.

Eihän noissa Renaultin omissa (pienemmissäkään) moteissa ominaisuuksissa pahemmin moitittavaa ole, kyse olikin vain tuosta "vanhanaikaisesta" huoltokuluja nostavasta hihnasta.

K

konjamiini

Vieras

Sattuipa käteeni TM:n marraskuun numero, jossa oli uuden Meganen ensi testi - palaute näkyi olevan ihme kyllä positiivista.
Ohjaus on parantunut ja laatuun on panostettu lehden artikkelin mukaan. Toivottavasti maahantuoja älyää hinnoitella kohtuullisesti - pahimmat kilpailijat ovat varmasti uusi VI sukupolven ( faceliftattu) Golf sekä uusi faceliftattu Skoda Octavia
ja jos renault aikoo saada lisää markkinaosuutta Suomesta näissä talouslaman oloissa niin kyllä hinnoissa on kyettävä lyömään
nämä VAG-konsernin tuotteet.

Tuossa on ollut aiemmin keskustelua siitä, että kannattaisi odottaa isomman dieselmoottorin tuloa, koska pienemissä moteissa on nokka-akselin hihnat. Rellun kotisivun mukaan uuden Meganen 1,5 dCI moottorin nokka-akselin hihnan vaihtoväli on 160000 km kun se tässä vanhassa ( mulla 2005 malli) on ollut 90000 km. Eli kehtystä tässä suhteessa! Mitä tulee nokka-akselin ketjuun niin käsittääkseni nokka-akselin ketjukaan ei ole täysin huoltovapaa vaan sitä pitää myös kiristää huolto-ohjelman mukaan eikä varmaan tämä nokka-akselin ketjun kiristäminen ole ilmaista...

HiTec

konjamiini sanoi:
Rellun kotisivun mukaan uuden Meganen 1,5 dCI moottorin nokka-akselin hihnan vaihtoväli on 160000 km kun se tässä vanhassa ( mulla 2005 malli) on ollut 90000 km. Eli kehtystä tässä suhteessa!
Oikeasti kehitystä vaiko vain toleranssin pienentämistä? ??? Esim. PSA tuossa juuri muutti joidenkin malliensa hihnavaihtoja xx/4v => xx/8v ihan vain "toimistopäätöksellä". Vähän vastaavasti kuin airbagien aikoja jatkettiin 10v => 15v ::)

K

konjamiini

Vieras

Voihan olla, että uuden 1,5 dCI Meganen nokka-akselin hihnan vaihtoväliä on pidennetty "toimistopäätöksellä" 160 000 km
ilman sen kummempia kehitysprojekteja, mutta jos sellaisen uuden 1,5 dCI meganen ostan niin aion kyllä tätä 160 000 km vaihtoväliä noudattaa. Olen nimittäin sen verran yksinkertainen, että noudatan huoltokirjan ohjeita ja ainakin tähän asti olen autojen kanssa pärjännyt (mulla ollut auto/nelipyöräinen kulkuneuvo vuodesta 1981 ja nykyinen on laskujeni mukaan 15.).
Jos sitten kuitenkin käy "kämäsesti" elikkä hihna katkeaa vaikka huoltokirjan ohjeita on noudatettu niin sehän on sitten tappelua kuluttajansuojasta...ehkä huonolla menestyksellä...itsellä ei ole onneksi kokemusta...ehkä joku voisi valistaa olenko liian herkkäuskoinen ( onhan se joulupukkikin olemassa...)

K

konjamiini

Vieras

Uuden Renault Megane Coupe 1,5 dCI FAP 110 Hv lähtöhinta näkyy olevan Euro 23400,00. Lisäksi päälle toimitusmaksu.
Metallihohtoväri Euro 500,00 ja Vakkari+autom.ilmastointi yhdessä Euro 800,00. Tarkemmat hinnat löytyvät esim. www.autoilves.fi ja kohdasta "Rakenna oma Renault".

Theros

Aktiivinen jäsen

Minä olen kypsytellyt mielessäni jo asiaa että käyn ensi esittelyn yhteydessä koeajamassa Megane III:n ja sitten tilailen 1.4 Turbon samantien....jos autolla on hyvä ajaa. ;D

HiTec

Theros sanoi:
jos autolla on hyvä ajaa. ;D
Taloon on tullut niin Pösö (bränikkä) kuin Megu (esittelyauto) ihan täysin koeajamatta :eek: Auton ollessa uusi, ei siinä juuri vikojakaan pitäisi olla (kuten tiensä päähän tulleet löysät nivelet tai meluava vaihdelaatikko, joita tapaa käytetyissä, paljon ajetuissa autoissa), joten olen keskittynytkin enempi ns. "kylmätyyppeihin", miltä auto tuntuu käteen, millaisia teknisiä ratkaisuja siinä on ja kuinka tilat sekä niiden muunneltavuus toimii. Tältä pohjalta nuo em. autot sitten on tulleet ja perhanan tyytyväinen olen ollut molempiin :) Itse asiassa Megu jopa seisoi Bilian vaihtoautohallissa, niin sen kohdalla tosiaan mentiin ruokiksella autokauppaan ja "Tää on kivan värinen, otetaan tää." -päätöksellä nimet papereihin ja uudella autolla takaisin duunipaikalle. Oli siinä autokauppias hieman kuula jumissa ;D

Kawa tuli kyllä koeajettua tänä syksynä, sillä se oli kohdatessamme kelannut mittariinsa jo lähes 70tkm. Turha keikka tuokin koeajo, sillä mitään vikaa pyörästä en kyennyt löytämään ja niinpä (huonosti nukutun yön jälkeen) seuraavana päivänä oli nimet papereissa ja Kawa vaihtoi omistajaa. Unelmapyöräni muuten jo 01.06.2001 lähtien kun vastaavaa pääsin ekaa kertaa elämässäni kokeilemaan, koskaan aikaisemmin edes moottoripyörän päällä istuttuani, saati millään yli 50cc kaksipyöräisellä ikinä ajanut :eek: No pari muuta fillaria oli sittemmin kyllä tuossa tuon koeajon ja tämän Kawan välissä ::)

Mutta siis: Miksi ihmiset koeajaa uusia autoja? Mitä he luulevat ajossa löytävänsä sellaista jota ei jo kylmätyypeillä löytäisi? Eritoten mitään sellaista jonka kanssa ei tulisi toimeen? ???

Theros

Aktiivinen jäsen

Oikeastaan sen takia että jos siellä vaikka sattuisi olemaan jotakin mistä en pidä, mikä häiritsee ym...kuitenkin autoon joutuu sijoittamaan tässä tapauksessa noin 28 t€ ...joten ihan kylmiltään en kyseistä autoa osta.

En mä muuten yleensä autoja koeaja...siis no testi lenkin että kaikki toimii ym...mutta tämä on ensimmäinen mahdollisuus ostaa kokonaan uusi auto.

HiTec

Theros sanoi:
tämä on ensimmäinen mahdollisuus ostaa kokonaan uusi auto.
Itsellä tämä "neitsyys" meni Pösön kohdalla 29.06.1999. Ja tuntuihan se tosiaan mukavalta kun kerrankin pystyi valitsemaan oman autonsa, väriä ja varusteita myöten. Eikä pidä unohtaa sitä tunnetta päästä ekaan omaan bränikkään autoon ekaa kertaa autoliikkeen pihalta poistuessa, huoh :) No senpä takia kai tuosta ei vieläkään ole luopua kyennyt ::) Loppukesällä 2010 tulee varmaan kuitenkin kova paikka eteen kun talon kaikki kulkineet on vihdoinkin makseltu kokonaisuudessaan = voi tosiaan ruveta "sillä silmällä" katselemaan Söpölle sitä seuraajaa, Partner Tepee -kö? ;)

K

konjamiini

Vieras

Nyt on sitten uuden Meganen hinnat julkistettu. Löytyvät esim. www.Renault.fi sivustolla ( uutisia).
Mitäs mieltä arvon keskustelupalstan lukijat ovat hinnoista; onko maahantuoja onnistunut hinnoittelemaan niin, että kauppakin kävisi? Tottakai asiann vaikuttaa mm. vaihtoautosta saatava hyvitys jne.

Cousteau

Laguna I

konjamiini sanoi:
Mitäs mieltä arvon keskustelupalstan lukijat ovat hinnoista; onko maahantuoja onnistunut hinnoittelemaan niin, että kauppakin kävisi?
Kalliimpi kuin Citroen C4 mutta halvempi kuin Peugeot 308, vaikea sanoa.

Ylös Bottom